Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eclair98 schreef:Maar wat heb je er van gemaakt? Ik doe zelf veel met paracord, maar nog nooit wat gezien wat ik mee kan maken voor de ratten
EDIT: ik zie net dat iemand yoghurt drops voert. Ik wil zelf deze dingen ook gaan voeren, maar iets houdt me tegen? In mijn vage herinnering is het veel te zout ofzo, of er zit te veel suiker in. Is dit ook zo? Of zijn dit maar gedachten van mij?
vevina schreef:Ik heb bij mijn rat in haar oksel 'overtollig vel' gezien. Het ziet er eerder uit als teveel vel dan dat het op een tumor lijkt, toch ben ik bang voor een tumor. Heeft iemand een idee binnen hoelang een tumor groeit?
eclair98 schreef:Earthfocus: had ze naast het slechte voedsel verder nog een rottig thuis? Ben even nieuwsgierig
vevina schreef:Ik heb bij mijn rat in haar oksel 'overtollig vel' gezien. Het ziet er eerder uit als teveel vel dan dat het op een tumor lijkt, toch ben ik bang voor een tumor. Heeft iemand een idee binnen hoelang een tumor groeit?
EarthFocus schreef:eclair98 schreef:Earthfocus: had ze naast het slechte voedsel verder nog een rottig thuis? Ben even nieuwsgierig
Ze zat in een veroest kooitje buiten in haar eentje met zaagsel en hooi als bodembedekking.
Tralieplateau's en nog nooit van haar leven een ander ratje gezien. Dus ja, in dat opzicht zat ze niet zo prettig.
In de winter ook buiten als het vroor.
Dus ik heb haar meegenomen en sinds ze bij mij is, is ze opgebloeid en ontzettend op mij gericht!
EarthFocus schreef:vevina schreef:Ik heb bij mijn rat in haar oksel 'overtollig vel' gezien. Het ziet er eerder uit als teveel vel dan dat het op een tumor lijkt, toch ben ik bang voor een tumor. Heeft iemand een idee binnen hoelang een tumor groeit?
Staat je rat al zijn/haar hele leven op selective?
Selective is gemaakt van soja en naarmate ratten ouder worden gaat hun vel meer hangen door dat voer.
Het is nog niet een heel bekend fenomeen, maar er is onderzoek naar gedaan. Op een gegeven moment hangt het vel zelfs tot over de pootjes.
En veel ratten hebben hier geen last van omdat die vroegtijdig al overlijden aan een tumor o.i.d, dus dan krijg je het overtollige vel niet mee.
Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker even langs de d.a gaan.
Het kan ook een melkkliertumor zijn of een melkklierontsteking