Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:40

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:42

Slim, ik ga ook weer aan de knoop! Misschien haal ik dan even ander touw, die beter bij de kooi past O:)

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:47

We zitten in de auto met 2 schatjes! En ik ga het zo idd even knopen, haha

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:15

Afbeelding

Dreuzel <3

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:24

.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:30

eclair98 schreef:
Maar wat heb je er van gemaakt? Ik doe zelf veel met paracord, maar nog nooit wat gezien wat ik mee kan maken voor de ratten :P

EDIT: ik zie net dat iemand yoghurt drops voert. Ik wil zelf deze dingen ook gaan voeren, maar iets houdt me tegen? In mijn vage herinnering is het veel te zout ofzo, of er zit te veel suiker in. Is dit ook zo? Of zijn dit maar gedachten van mij?

Het blijven natuurlijk snoepjes, dus ik geef het niet zo vaak. Op de verpakking staat maximaal 5 per dag maar dat is hier eerder 2, en zeker niet elke dag. :')
Ze krijgen hier sowieso niet heel veel snacks naast hun normale voeding, ik probeer ze netjes slank te houden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:55

Mja, dat scheelt! Hoe houden jullie je ratten slank? Bij mij zijn er 2 mooi slank, maar eentje is een stukje voller (laten we het zo zeggen). Maar die snaait altijd alles weg bij de andere (twee).

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:10

Ik heb er idd ook eentje die wat dikkiger is dan de andere twee, puur omdat ze de dominante rat is. Volgens mij valt daar niet echt wat aan te doen. Ze is nu eenmaal "beheerder" van de voedselvoorraad. :')
En ook nog eens lui.

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:09

Dreuzel en Dobby doen het super. Ze zijn echt super tam, nu al. Dobby kwam gisteren m'n hele gezicht kusjes geven terwijl ik een komkommertje voor hem in m'n hand had. _O-

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:34

Die van mij krijgen eigenlijk altijd wel iets wat over is van mijn eten.
Aardappel/rijst/bonen/pasta/spaghetti.
Mijn mutsen zijn ook gek op havermout en brinta en dan met een beetje soyamelk erdoorheen.
En 1x per week koken wij vis met erwten en rijst voor de honden en dan krijgen m'n dametjes ook een bak.

Ik heb 1 oudje van 3 erbij, maar die heeft zo'n slecht leven gehad voordat ze bij mij kwam dat zij van mij ook nog lekker vlees/vis en dierlijke eiwitten krijgt. Ze heeft altijd op konijnenvoer gestaan en nooit iets erbij :(.
En ik had zo iets, liever een maand eerder dood en het nog even heel goed hebben gehad dan dat ik haar nu op een vegetarisch dieet zet en ze al die dingen die ze nooit heeft gehad misloopt!

Ik heb haar nu 10 maanden, dus ze heeft sowieso nog even lekker kunnen genieten! En ik hoop nog langer van haar te kunnen genieten.
Ik heb er ook nog 2 van 10 maanden en 1 van 3 maanden.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:22

Ik heb bij mijn rat in haar oksel 'overtollig vel' gezien. Het ziet er eerder uit als teveel vel dan dat het op een tumor lijkt, toch ben ik bang voor een tumor. Heeft iemand een idee binnen hoelang een tumor groeit?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:24

Earthfocus: had ze naast het slechte voedsel verder nog een rottig thuis? Ben even nieuwsgierig :P

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:02

.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:20

vevina schreef:
Ik heb bij mijn rat in haar oksel 'overtollig vel' gezien. Het ziet er eerder uit als teveel vel dan dat het op een tumor lijkt, toch ben ik bang voor een tumor. Heeft iemand een idee binnen hoelang een tumor groeit?

Verschilt echt per tumor..
Maar als er echt zichtbaar een tumor zou zitten, zou je 'm ook voelen zitten. Als een harde knobbel.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:13

eclair98 schreef:
Earthfocus: had ze naast het slechte voedsel verder nog een rottig thuis? Ben even nieuwsgierig :P

Ze zat in een veroest kooitje buiten in haar eentje met zaagsel en hooi als bodembedekking.
Tralieplateau's en nog nooit van haar leven een ander ratje gezien. Dus ja, in dat opzicht zat ze niet zo prettig.
In de winter ook buiten als het vroor.
Dus ik heb haar meegenomen en sinds ze bij mij is, is ze opgebloeid en ontzettend op mij gericht!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:15

vevina schreef:

Staat je rat al zijn/haar hele leven op selective?
Selective is gemaakt van soja en naarmate ratten ouder worden gaat hun vel meer hangen door dat voer.
Het is nog niet een heel bekend fenomeen, maar er is onderzoek naar gedaan. Op een gegeven moment hangt het vel zelfs tot over de pootjes.
En veel ratten hebben hier geen last van omdat die vroegtijdig al overlijden aan een tumor o.i.d, dus dan krijg je het overtollige vel niet mee.

Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker even langs de d.a gaan.
Het kan ook een melkkliertumor zijn of een melkklierontsteking :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:03

EarthFocus schreef:
eclair98 schreef:

Ze zat in een veroest kooitje buiten in haar eentje met zaagsel en hooi als bodembedekking.
Tralieplateau's en nog nooit van haar leven een ander ratje gezien. Dus ja, in dat opzicht zat ze niet zo prettig.
In de winter ook buiten als het vroor.
Dus ik heb haar meegenomen en sinds ze bij mij is, is ze opgebloeid en ontzettend op mij gericht!

Arm beessie.:(

Zo. Die nieuwe rat is aardig brutaal :') Beetje een oude hebbes snebbes. :') Fotos maken is lastig. Ik heb wel een paar fotos, maar nog niet echt goede.

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:37

Oke paniek hier thuis |( Sokje lag opeens slap ik het hokje, koud en ademt oppervlakkig. Ook heel erg ingevallen etc... Heb haar maar op schoot genomen :(

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:53

eclair98 schreef:
Oke paniek hier thuis |( Sokje lag opeens slap ik het hokje, koud en ademt oppervlakkig. Ook heel erg ingevallen etc... Heb haar maar op schoot genomen :(

Hoe gaat het nu met sokje?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:00

EarthFocus schreef:
vevina schreef:

Staat je rat al zijn/haar hele leven op selective?
Selective is gemaakt van soja en naarmate ratten ouder worden gaat hun vel meer hangen door dat voer.
Het is nog niet een heel bekend fenomeen, maar er is onderzoek naar gedaan. Op een gegeven moment hangt het vel zelfs tot over de pootjes.
En veel ratten hebben hier geen last van omdat die vroegtijdig al overlijden aan een tumor o.i.d, dus dan krijg je het overtollige vel niet mee.

Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker even langs de d.a gaan.
Het kan ook een melkkliertumor zijn of een melkklierontsteking :)

Ze is 1.5 jaar oud en krijgt nu denk ik 1 jaar selective. Dat wist ik helemaal niet dat van dat voer huid kan gaan hangen. Ik wacht even het weekend af en anders volgende week maar even langs de dierenarts.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:31

Sokje is op schoot overleden ;(

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:43

Agossie.. sterkte ermee! Wat 'fijn' dat je er bij was en dr nog hebt kunnen knuffelen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:45

Dat vond ik wel fijn inderdaad maar de stuiptrekkingkjes ed waren wel naar :(

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:52

eclair98 schreef:
Sokje is op schoot overleden ;(

Heel veel sterkte |( Fijn dat je er bij kon zijn :(:)

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:52

Sterkte