Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 09:33

Gisteren voor t eerst buiten geweest.
En net kregen ze een konijnenoortje met vacht
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:36

Ze zijn zo leuk allemaal <3
Al ben ik blij dat skitt de echte puppy fase wel voorbij is.
Op naar de puber fase :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:13

Ik zou nog wel een pup erbij willen hoor! Alleen Jip moet eerst een stuk stabieler worden _O- <3

Ik merk dat hier in mijn omgeving een hoop 'mensen met hond' lopen. En dat is soms best frustrerend. Zo blijven ze bijv. Ver bij Jip uit de buurt. Omdat àls Jip met een andere hond mag spelen, is dat vaak met een hoop kabaal. En dat vinden mensen eng. Dus Jip heeft het stempeltje agressief al opgeplakt gekregen door de mensen uit de buurt.

En gisteren die vrouw met die loopse teef. Het is toch vrij logisch dat als ze loops zijn dat je ze dan niet los laat lopen lijkt mij iig niet in een losloopgebied? Hang er dan een lange lijn aan, dan hebben ze ook nog vrijheid.
Maar misschien denk ik daar wel te makkelijk over :')

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:40

Jammer dat Jip die stempel heeft als joy en bella in de tuin aan het stoeien waren dachten mensen ook dat ze vochten terwijl er nooit ook maar een wondje viel..
Ik vind het afhankelijk van de hond Mila zou mss ook een sprintje trekken dus die heb ik aan de lijn maar mijn andere hond bleef naast mij lopen dus waarom zou zij aan de lijn moeten? En als een teef op een reu afloopt die netjes bij de baas blijft vind ik dat niet ok

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:54

Als stille meelezer geniet ik echt intens van alle puppy foto’s <3 ! Gaat dan hier echt kriebelen voor een tweede hond. Wie weet ooit!

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:24

Al die lieve puppy's zijn echt te schattig!
Het is officieel, Keetje gaat niet zomaar meer los :roll:
Vanochtend stond ik voor op het veldje, ik had de lijn tussen mijn benen gedaan omdat ik de poep aan het oprapen was, maar omdat die heel glad is, gleed hij er zo tussenuit toen ze wegrende naar een andere hond.
Ze was dus wel vast, maar de lijn glipte weg :') Ze kwam pas terug op commando nadat ze bij de hond was geweest en even gesnuffeld had, dat gaan we aan een lange lijn dus even goed oefenen. Gelukkig kennen wij de mensen en honden hier en was het geen probleem, maar dit wil ik niet nog een keer hebben.

Hier nog even een leuke foto van Keetje!
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:29

Ow jee dat is schrikken maar met oefenen gat dat vast goed komen! Wat een prachtige foto van haar!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:49

Wat leuk al die puppyspam hier.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:22

Het puppy topic is weer lekker druk met pups en aankomende pups, leuk! Jullie gaan te hard om op alles en iedereen te reageren dus een beetje selectief nu alleen de laatste pagina.

Piuni
ohh oepsie haha. Maar met die jonkies gaat dat zo op en af ook en ik moet de eerste nog tegenkomen die met een pup/jonge hond alles 100% van de tijd Perfect - en dat is ook maar een point of view en heel persoonlijk van wat wel of niet perfect is - gedaan krijgt. Pups/jonge honden zijn met sommige dingen gewoon trial and error haha. Telkens proberen wat wel/niet gaat en anders weer terug naar aan de lijn, etc. Ok, in dit geval was Keetje dan al aan de lijn, lol. Maar goed, zoiets kan wel eens gebeuren. Hier ging dat ook regelmatig wel eens met vallen en opstaan :') :j Mooie foto weer!

CC
Die stempel is inderdaad vet irritant. Maar herkenbaar hoor. Zodra Arya 1x blaft/in de lijn hangt (wat ze 9/10x Niet doet als ze uitgeblaffen wordt) is het ook meteen een agressieve herder, etc. Ook met spel e.d. voel ik me al snel geneigd tot verontschuldigen omdat ze wat pittig kan zijn soms

fannetje
Oh, da’s wel flauw hoor! Arya snauwt dat soort opdringerige reutjes wel weg, maar dan heeft zij ’t gedaan inderdaad, lol.

candalisa
Ohh wat een dropjes toch zo samen. Te lief!

kiwi
Ohh heerlijke zwarte monstertjes zijn het toch hihi. Lekker buiten vertoeven en verwend worden met de eerste snacks, yum!

Wat loslopen en loopse teven e.d. betreft...

Ik weet gewoon dat er genoeg reutjes hier lopen die niet goed genoeg onder appèl staan, of ja; die lopen in elk losloop gebied, dus alleen al om die ellende te voorkomen voor met name onszelf ging ik tijdens de loopsheid gewoon niet naar losloop gebied. Er zijn hier genoeg wandel mogelijkheden voor ons, dus ik heb het gewoon niet op gezocht. En dan kun je wel zeggen dat het natuurlijk wel zo moet zijn dat waar je ook komt met je teef, de ander z'n hond wel onder appèl moet hebben, maar de praktijk wijst toch anders uit. Maar dat geldt dan ook weer net zo goed voor de teef eigenaar. Een teef die tijdens loopsheid reutjes gaat opzoeken, hoort imo ook gewoon aan de lijn vind ik, als ze dus niet onder appèl te houden is. Arya was tijdens de loopsheid zooo afgeleid waardoor ze soms echt slecht tot niet bereikbaar was, dus die heb ik niet los gehad, nergens. Losloop kwamen we dan sowieso niet, maar ook erbuiten niet op plekken waar we niemand tegen kwamen. Moet er niet aan denken dat zij zelf ergens naartoe was gerend, en in die tijd vertrouwde ik er dus niet op dat ze idd bij me zou blijven. Maar wij zijn dus idd drukke plekken/losloop gebieden ook niet gaan opzoeken en voor ons met name omdat we idd weten dat genoeg mensen hun intacte reutjes inderdaad ook niet onder appèl hebben staan en ik veel te bang was dat er zomaar ineens wat op zou duiken, maar ook omdat veel reutjes gewoon echt last hebben van loopse teven, dus ik wilde daarmee ook niemand tot last zijn in een losloop gebied. Arya snauwt bv wel van zich af als een reutje achter erop wil ofzo, maar zover wilde ik het gewoon niet laten komen. Uiteindelijk was het dat voor een aantal weken, dus ik vond het ook an zich ook geen ramp om in die tijd gewoon op andere plekken te lopen.

Denk wel dat verder elke situatie anders is. Zo loop ik ook meestal met maar 1 hond, maar in een groep had ik dat bv. wel al eerder gedaan want er zijn best situaties waarin een loopse teef gewoon lekker los kan zonder issues, maar je moet gewoon kijken naar wat wel/niet gaat en/of handig is en daar komt dat ‘hondeneigenaren en mensen met honden’ verhaal bij kijken van cupcakes. Voor ons is het 3 weken aangelijnd wandelen geweest. Maar ik was net zo goed ook telkens bang dat we ook in aanlijn gebied reutjes zouden tegenkomen die niet zouden luisteren in de dekrijpe dagen. Buiten die dagen om zou Arya ze wel weg snauwen, maar hier in de wijk liep bv een Ridgeback heel vaak los, niet onder controle en die kwam steevast naar Arya toe. Dus in de dekrijpe dagen zijn we speciaal voor die reu met de auto elke wandeling ergens anders gaan doen. Best vermoeiend als je met alles rekening moet houden maar het andersom niet gebeurd. Gelukkig zijn we nu wel van die ellende af.

---

Wij hebben vanochtend een fijne wandeling gehad rondom het dorp waar ik opgegroeid ben. Loop ik vrij weinig, terwijl het ook een mooie omgeving is. Al was deze wandeling vooral veel veldwegen met wat vergezichten hier en daar, dus niet heel divers, maar was wel lekker rustig dus heerlijke quality time. Paar stukken kon ze lekker los en voor de rest met de heupgordel gelopen en geoefend. Nog langs een manege gekomen en schaapjes in de wei en daar liep ze ook heel netjes langs, net als de paar wandelaars, hardloper en wielrenners die we nog tegenkwamen, dus da's braaf :') :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:28

Mooie foto's cursebreaker.

Piuni komt wel weer goed effe trainen, blijft hard werken voor ons baasjes haha. Wel een hele schattige foto.

Famkey wat een prachtige Dobermann, geweldig ras. Bij ons op de hondenschool lopen er ook een paar waarvan een bij Ivy in de les. Heerlijk eigenwijs beest haha.

Wat een prachtige meisjes candalisa.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:31

Maak altijd op maandag een week foto maar zo druk, net gaan detacheren en opdracht voor twee maanden ver weg en erna paardjes etc. Dus elke x wel de honden lekker lopen en Ivy trainen maar foto's schoot erbij in. Dus net eindelijk haar 25 weken foto gemaakt haba.

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:41

Ohh wat wordt ze groooot! Puppy look is er echt af he haha. Knappe dame <3 Hoe is het verder bij jullie nu? Hier en daar wat mee gekregen, maar niet alles even goed.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:48

cursebreaker schreef:
Ohh wat wordt ze groooot! Puppy look is er echt af he haha. Knappe dame <3 Hoe is het verder bij jullie nu? Hier en daar wat mee gekregen, maar niet alles even goed.

Ja alleen aan het slungelige lopen zie je dat ze baby is haha. Slungelig en onhandig.

Gaat goed hoor. 17e een extra hulpje, hopelijk hebben we er wat aan. Voor ons is het de liefste hond al heeft ze ook der terror momentjes maar dat is normaal.

Wandelen lekker en trainen lekker door. Zondag geen cursus ivm examen, en IV en ik gaan nog geen eg1 examen doen. September denk ik.

Zelf nog last van enkel na motorongeluk, enkelbanden verrot. Maar deze week kon ik geen fysio ivm werkopdracht in Leerdam, vanaf Vlaardingen flink lang rijden haha. Dus dinsdag weer.

Ouwe driepootje deed het wat minder maar trekt weer beetje bij, gaat op en aan. Maar is nog happy en speels.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:23

Marlis schreef:
Maak altijd op maandag een week foto maar zo druk, net gaan detacheren en opdracht voor twee maanden ver weg en erna paardjes etc. Dus elke x wel de honden lekker lopen en Ivy trainen maar foto's schoot erbij in. Dus net eindelijk haar 25 weken foto gemaakt haba.

[ [url=m/u3p6m9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6NEsEN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knapperd! 25 weekjes? Is ze groot voor haar leeftijd of komt het doordat ze zo eigenwijs voor je poseert? Echt een plaatje..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 07:59

Heel mooie hond! <3

Hoe vervoeren jullie je grote hond?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:00

Roetsj heeft de kofferbak voor haarzelf, met een lekker vetbed. Er zit een hondenrek tussen de achterbak en de stoelen, zodat ze nergens heen kan. Meestal ligt ze te slapen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 09:24

Marlis
Ja terror momentjes herken ik ook wel haha. Maar extra hulp zal vast wel bruikbaar zijn. Wat rot dat je nog last hebt van het ongeluk :( Hopelijk dat de fysio dan snel weer kan helpen. En fijn dat driepootje wel weer wat happy en speels is. Elke goede dag maar lekker van genieten!

996981
Wat geld als grote hond? Wij hebben voor onze herder van 62,5cm schoft en 31kg een 4pets pro bench. Deze gaat tot 40 of 50kg geloof ik dus een herder reu zal hier bv ook nog prima in passen (ter vergelijking). Wij hebben onze huidige auto er op uitgezocht dat er een metalen bench in kan. Het eerste jaar zat Arya ‘los’ in de kofferbak van mijn Nissan Micra (2018 model), maar dat heb ik nooit fijn gevonden. Ze kon niet naar voren vliegen, maar ze zit totaal onbeschermd als je van achter iemand hebt die je erop knalt. Reisbench op de achterbank is voor ons geen optie ivm kind wat ook op de achterbank zit - en een goede reisbench op de achterbank was voor mij ook enige optie. Gordel e.d. zal ik zelf nooit voor kiezen - dus dat past gewoon niet. Dus enige veilige optie voor ons is dan kofferbak + fatsoenlijke bench. Aangezien ik heel veel rijd met Arya wil ik dat zo veilig mogelijk doen, kijkend naar het feit dat ze wel in een kreukelzone zit.

Ik vind zelf wat betreft vervoeren in de auto dit onderzoek altijd interessant om te delen:
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-speci ... in-de-auto

Hierin komt heel duidelijk naar voren wat het meest veilig is en niet. Aan de hand daarvan kun je kijken dan wat met jouw auto kan en qua budget bv. Met een echt grote hond is het wel lastig om zo een kant en klare bench bv te kopen (afhankelijk van wat als groot bestempeld wordt want er zijn nog best grote benches te krijgen) en ook passend te krijgen in veel gewone auto's. Er zijn bedrijven die ze op maat maken bv. Mocht je voor een bench kiezen. Ik ben dus zoals je vast gemerkt hebt nu pro-bench tijdens het vervoeren van je dieren :') :j. 't is echt een nachtmerrie van me dat we een ongeluk krijgen en ze niet beschermd genoeg is.

Edit:
Zo rijden wij

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 10:22

996981 schreef:
Heel mooie hond! <3

Hoe vervoeren jullie je grote hond?

cody ligt op de achterbank, maar wij hebben een pick-up zonder bak dus geen andere optie. Hebben er een hondenmat in. Hij neemt ondertussen meer als 75% van de achterbank in beslag. Wordt nog grappig eind augustus als we naar de merriekeuring gaan en er een 3de persoon mee moet :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:29

Bedankt voor jullie antwoorden! Met een grote hond bedoel ik een (straks) volwassen Cane Corso reu van +- 50 kilo.

Ik zou het liefst ook gaan voor een bench in de kofferbak :j lijkt me het veiligst en meest praktisch. We hebben een baby die op de achterbank vervoerd wordt. De spullen die mee moeten maakt het een extra uitdaging.

Nu zijn we aan het kijken naar een andere auto. Ik opteer voor een audi Q7/Q8 (met name dus vanwege de grote kofferbakken) mijn vriend heeft een voorkeur voor A8. Daar past hij niet in de achterbak.

Zelf heb ik een polo, dus ook daar past hij niet in de achterbak. Ik was nu aan het kijken naar een tweezits beschermkleed voor de achterbank. Iemand daar ervaring mee? Ik wil niet dat hij dan nog bij mijn dochter kan die soms ernaast zal zitten maar ik heb geen idee of dat mogelijk is?

volgens mij moeten we gewoon een bus kopen :+

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:42

Mijn dog zat altijd in de achterbak, maar wel los en verder kon er niks bij :')

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:26

Wij fladderen ook nog ergens rond. Weet niet wat het is, maar in regelmatig reageren ben ik echt super slecht. Lees wel altijd mee en heb de afgelopen weken genoten van al het puppy nieuws! Altijd leuk als er weer puppies verschijnen op de foto :).
Hier heeft Beer de achterbank en zit in zo'n speciaal autotuig + riem. Niet zo veilig als een bench, maar die kunnen we niet in beide auto's kwijt....

--------------------------------------------------

Wij zijn net terug van een paar dagen Nederland, inclusief de Loonse en Drunense Duinen. Wat was dat leuk! Fijn losloopgebied + losloopwandelingen. Beer heeft het fantastisch gehad (en wij dus ook ;)). Altijd fijn om te zien hoe goed hij het doet met andere honden. Al is hij nogal fel in het spel (wat vooral de baasjes spannend vinden) - hij gaat wel meteen liggen als de andere hond aangeeft het niet meer leuk te vinden. Zijn re-call was ook heel fijn dus wij zijn helemaal blij. Beer was / is helemaal uitgeteld. Wil zeker nog eens terug naar dit gebied!

Afbeelding

Afbeelding

Dan iets heel anders, en ik ben benieuwd wat jullie gedachten / ervaringen zijn.

Er is een redelijk kans dat wij volgend jaar naar Canada verhuizen voor een periode van minimaal 3 jaar. Dit omdat ik (als alles goed gaat) een PhD ga doen aan een universiteit in Vancouver. Van alles dat er geregeld gaat moeten worden (en we kunnen pas beginnen met regelen nadat we uitsluitsel krijgen volgend jaar April, maar goed dat is een ander verhaal ;) ) zit ik het meest met Beer in mijn hoofd.
Voor degene die ons niet kennen, Beer is onze herplaatser (Friese Stabij x Wetterhoun) die een jaar geleden bij ons is gekomen toen hij 15 maanden was. Wij zijn zijn zesde baasjes, maar dat merk je nauwelijks aan hem. Het is echt een fantastische hond waar we helemaal gek van zijn.
Maar nu - we zouden hem heel erg graag mee nemen, maar ik zit ontzettend met de reis...
Nu zijn er verschillende opties:
1. De hele reis met het vliegtuig. Het is 11 uur vliegen, en dan komen natuurlijk nog de periodes op beide vliegvelden erbij. Beer is niet heel nerveus aangelegd, al is hij niet dol op harde geluiden...
2. Een deel vliegen (Canada is groot en Vancouver is het meest verre punt) en de rest met de auto. Dit zou bijvoorbeeld naar Toronto kunnen (7 uur vliegen), met vervolgens nog 4500 km in de auto (echt de afstanden daar zijn van de gekke ;) ).
3. Met de boot + de auto. Er is een boot die gaat (en volgens mij mogen honden mee) vanuit Antwerpen. In totaal 12 dagen op zee om in het oosten van Canada aan te komen. Daarna nog ruim 6000 km met de auto.
4. We zoeken baasjes nummer 7 voor Beer en hij gaat dus niet mee.
5. ? - misschien heeft 1 van jullie nog een idee?

Ik heb nog nergens een manier kunnen vinden waarbij er iemand bij de honden is die vliegen (zoals bij paarden - waar vaak iemand bij is op het vliegtuig). Als ik die optie zou vinden dan zou ik al veel rustiger zijn. Dat hoeft niet één van ons te zijn, maar gewoon iemand..

Hoe staan jullie tegenover dit 'dilemma'?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:30

Als het voor 3 jaar is zou ik beer zeker meenemen!!
Pff jij gaat echt mijn droom beleven <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:33

xLaraaj schreef:
Als het voor 3 jaar is zou ik beer zeker meenemen!!
Pff jij gaat echt mijn droom beleven <3

Ik vind het ook zeker lang genoeg om hem mee te nemen - het is niet alsof hij alles moet doorstaan voor een maand ofzo. Alleen ben ik zo bang dat hij erin blijft. Of dat hij zo getraumatiseerd raakt dat hij geen waardig leven meer kan hebben ofzo. Geen idee waar die angst om hem te laten vliegen vandaan komt, maar hij is erg aanwezig ;).

Hihi - we gaan het zien! Moet nog wel toegelaten worden, maar heb al verschillende gesprekken gehad en het ziet er goed uit. Al zullen we het dus pas echt weten in April (op zijn vroegst). Maar 3 maanden is wel erg kort om alles goed voor te bereiden, dus voor die tijd zullen we ook al wat dingen moet overwegen ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:34

Ohhh wauw wat een gaaf avontuur!
Ik zou ‘m ook zeker meenemen dus de optie van baasje nr. 7 zoeken zou voor mij afvallen. Zeker als je ziet hoe goed Beer bij jullie is gaan aarden! Bedenk je de prachtige wandel avonturen die je met Beer kunt beleven in dat geweldig mooie land <3

Maar ok, even praktisch…
Lastig hoor. T vliegen lijkt me voor veel honden echt geen fijne ervaring; baasje niet erbij en idd harde geluiden etc etc. Ik zou zelf kijkend naar Arya, kiezen om het eerste stuk met de boot te doen bv (in overleg met da preventief iets meenemen ook tegen misselijk zijn) en eventueel dan de rest met auto? Misschien kun je het zo plannen dat je het deel met de auto kunt combineren als een soort doe-vakantie en dus dat stuk met de auto af legt met genoeg tussen stops bv. en er dan wat langer over doet ipv zoveel mogelijk afstand zo snel mogelijk afleggen. Maar geen idee hoe dat allemaal haalbaar is met wat je verder nog moet regelen ook qua huisvesting ed. T is idd wel veel regelen op vrij korte tijd maar ik denk dat voor veel een oplossing te vinden is.

In ons geval zou ik dus met Arya kiezen voor boot en niet vliegen bv. Denk dat je daarin even goed moet kijken naar het hond individu.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-08-21 16:38, in het totaal 3 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 16:36

Absoluut mee nemen en dan vliegen en auto.