Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:18

xDenies schreef:
In plakjes en daarna in stukjes? :P

Beginnersfout! :P Als expert kan ik je vertellen dat je er meteen blokjes van moet snijden. Dus theoretisch dikkere plakken en dan vierkant.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:18

Ik vind die rodi worsten ideaal :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:20

KimD schreef:
xDenies schreef:
In plakjes en daarna in stukjes? :P

Beginnersfout! :P Als expert kan ik je vertellen dat je er meteen blokjes van moet snijden. Dus theoretisch dikkere plakken en dan vierkant.

Dus van de ronde worst dikkere plakken snijden en die dan alsnog in stukjes maar niet zoveel als ik deed?

RoosvanBlue schreef:
Ik vind die rodi worsten ideaal :D

Ja Rodi hebben wij ook en hoor er veel verhalen over maar ik dacht ik probeer eerst een kleine worst :o

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:28

ik koop iet van die worsten. Daeva had als jonge hond een heel gevoelige maag. Gekookte kipfilet, dan eventjes aanbakken in de pan met kippenkruiden. Vond ze heerlijk, de kruiden gaven het meer geur. Alle pups uit mijn klasje kwamen les er na met hetzelfde trainen :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:45

Zoe_97 schreef:
ik koop iet van die worsten. Daeva had als jonge hond een heel gevoelige maag. Gekookte kipfilet, dan eventjes aanbakken in de pan met kippenkruiden. Vond ze heerlijk, de kruiden gaven het meer geur. Alle pups uit mijn klasje kwamen les er na met hetzelfde trainen :D

Kipkruiden? Dat eet ik zelf al zelden omdat ik er buikpijn van krijg :o Welke gebruik je dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:56

Gewoon die van de lidl =:) Daeva heeft sinds ik dat gebruikte nergens meer last van gehad. Je hoeft er ook geen hopen op te gooien. Gewoon enz beetje onder mengen voor de geur.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:21

Ahhh een unicorn party! Cute <3 gefeliciteerd Mulan! Y)(^)

Zit er niet mega veel zout in die kip kruiden?

Dinsdag weer Otje time *\o/* kijk er naar uit! :+:

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:42

Ik koop voor cursus voorgesneden gekookte kipfilet in de supermarkt. :+

Het kinderverhaal ging ook niet over kinderen die benaderd worden door onstuimige honden maar waar ik met een boog van 10+ meter omheen loop en keihard beginnen te krijsen (wat natuurlijk averechts werkt want dan gaat mijn hond wel die kant op kijken ja). Popo liep keurig mee.
Ik heb een zeer lage tolerantie voor kinderen en al helemaal als ze schreeuwen, janken of gillen :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:57

Ik gebruik voor trainen de trainers van Best Buddy. Ideaal vind ik die en onze jongste hond doet er alles voor.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:01

Kom ik weer even snel tussendoor geflitst :')

Wij gebruiken voor buiten de cursus om, de semi-moist brokken van Eden die kiwi verkoopt, afgewisseld met eendenborst filet stukjes en andere trainers uit haar shop - ik maak meestal een mix van dat alles zodat ze telkens een ander smaakje krijgt. De semi-moist brokjes zijn wild zwijn smaak. Die geuren enorm en trekken goed de aandacht normaal gesproken. Zijn vind ik ook echt perfect qua grootte en doordat ze halfzacht zijn, zijn ze ook snel weg te werken. Tijdens cursus is ze er wel minder gevoelig voor. Dan ga ik voor knakworst en/of Smac uit blik in hele kleine stukjes gesneden - ook een hele sterke geur.

Wij gaan de laatste 3 lessen van de gehoorzaamheid vanaf maandag ook nog meedoen en het examen valt weg - dus geen examenstress voor me - en dan krijgen we toch, als de komende weken goed gaan, het certificaat en mogen we door naar gehoorzaamheid 2 wat in juni gaat starten. Maar ik ga eerst even kijken hoe het nu gaat met d'r als we weer verdergaan met lessen. We gaan niet meer naar de manege, maar terug naar de plek waar de instructrice begon met haar eigen lessen; een open veld. Dus dat vind ik eigenlijk wel fijn - geen uur meer door dat mulle zand banjeren, pff. Benieuwd wel hoe Arya het oppakt zo buiten lessen. Weer hele andere prikkels en afleidingen. Wel geen paardenpoep meer waar ze naar kan zoeken *\o/*
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-05-20 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:01

Hebben jullie allemaal moeilijke honden voor wat betreft trainings-beloningen? Toby ging altijd gewoon mee trainen met brokjes of van die trainer-sized gedroogde kip/eend stukjes :?
Lewis ook trouwens. En mijn vorige hond ook. (En mijn paard train ik ook gewoon met haar normale brokjes :') )

Of is dit voor een geur oppakken op enige afstand van de handler?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:02

Het is bij een jongere hond (maar oudere honden net zo goed) toch vaak moeilijk om zeg om en nabij een uur focus te vragen en krijgen als je kijkt naar een cursus/les die gevolgd wordt. Dan kan een sterk geurende beloning gewoon Net even wat meer doordringen op een moment dat ze even de focus weer kwijt is merk ik dan bij ons.

En ik zag het bij ons in de groep bij vrijwel elke hond met regelmaat gebeuren dat de eigen beloningen de 'trick' niet meer deden, maar de smac blokjes van de instructrice wel bv. :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:05

Ik gebruik gewoon een zak van 400 of 700gram kleine brokjes, maar ik wilde iets anders proberen. Omdat er hier in het topic veel over kaas en frikandel gesproken werd (en ik daar nog steeds niet aan wil beginnen) koos ik dus voor de worst :P Op de cursus had de trainster nep frolicjes dus die wilde ik in eerste instantie nemen maar die hadden we niet, dus zodoende de worst gepakt.

Maar dat jouw hond dat natuurlijk op normale brokjes doet is geen belofte dat alle honden het op normale brokjes doen :P Dat tekent 'onze' honden niet gelijk als 'moeilijke' honden af haha.

Ik wil graag iets voordeligs pakken omdat ik een hoop trainers erg duur vind voor de hoeveelheid die je krijgt. Ik had longstukjes besteld maar deze zijn véél te groot om mee te trainen dus helaas, die maken we wel op een andere manier op.

Fijn dat jij ook weer kan oppakken Cursebreaker!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:08

Hier indd ook de semimoist voor de normale wandelingen.
Voor training had ik zoveel mogelijk door elkaar en voor de focus rodi worst.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:09

Arya heeft Edgard & Cooper brok, en die ruiken al enorm aantrekkelijk (vraag maar aan de kat die 's morgens staat te schreeuwen bovenop Arya's voerbak, wachtend tot die bak gevuld wordt terwijl het kreng ook eigen dure brok heeft), dus ik hoef denk ik echt niet aan te komen met gewone brokjes als beloning. Daar is ze dan net wat minder gemotiveerd voor. En voor de momenten dat de focus idd tijdens les even kwijt is, gebruik ik die smac/knakworst en die wissel ik dan af met de gewone beloningen. En dat kan voor de een dan hele kleine stukjes frikandel zijn, rodi worst, frolic... Maar mij maakt dat op zich ook niet zoveel uit voor dat ene uurtje per week dat ze dan even een beetje krijgt van iets wat 'slecht' is. De voer beloningen bouw je op een gegeven moment ook weer af/verleng je.

En wat helpt is natuurlijk ook door te zorgen dat je hond eigenlijk een beetje honger heeft op het moment dat je naar les gaat/gaat trainen. Dan zijn ze ook voor de minder sterk ruikende dingen sneller te motiveren natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-05-20 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:10

Edgard & Cooper heeft ook een kattenlijn hoor Cursebreaker :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:13

xDenies schreef:
Edgard & Cooper heeft ook een kattenlijn hoor Cursebreaker :P

Ja, had ik gezien idd. Maar ze doet het prima op Applaws eigenlijk; die eet ze dus ook gewoon goed hoor verder. Maar ze vind die van Arya ook gewoon lekker dus dan moet ze gewoon elke ochtend een paar brokjes mee pikken ;) En het blijft een kat he. Als ze iets willen, schreeuwen ze nogal graag. (Ik had vandaag pasta salade met tonijn en mevrouw dacht echt dat het voor haar was, want ze rook die tonijn en ze krijgt zelf ook regelmatig tonijn... Je had wat moeten zien mauwen op d'r krabpaal, wactend op tonijn die niet kwam :') :') )

Ze krijgt ook wel eens vlees van E&G voor katten, maar de basis brok en het vlees wat ze elke avond krijgt is normaal van Applaws. Ontlasting is goed, gewicht is goed en d'r vacht is prachtig dus zolang ze het gewoon goed blijft eten, ga ik niet wisselen.

Maar hier wordt regelmatig gewoon samen gegeten met de hond omdat ze gewoon niks wil missen - maakt niet uit dat ze gewoon d'r eigen brok altijd heeft staan die ze ook lekker vind :') . Ze eet ook samen aan Arya's snacks terwijl ze ook gewoon eigen snacks krijgt. De een knabbelt aan de ene kant en de ander wacht tot kruimels vallen of harde stukken zacht gebeten worden en knabbelt dan mee.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-05-20 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:15

Ohnee dat was ook niet mijn bedoeling met het bericht. Maar niet iedereen is er op de hoogte van dat deze nu ook bestaat :D Al hoor ik er verschillende verhalen over en blijft die voor de hond een hogere acceptatie hebben.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:17

xDenies schreef:
Ohnee dat was ook niet mijn bedoeling met het bericht. Maar niet iedereen is er op de hoogte van dat deze nu ook bestaat :D Al hoor ik er verschillende verhalen over en blijft die voor de hond een hogere acceptatie hebben.

Oh hihi sorry verkeerd begrepen :j
Arya kreeg wel eens E&G vlees kuipjes tussendoor toen ze nog wat magerder was en die vond Sansa dus ook heerlijk :') Dus ik kocht wel eens die kuipjes voor kat voor d'r mee als ik eraan dacht, maar meestal haalde ik gewoon een lepel uit zo'n kuipj van Arya en krijgt ze daar wat van. Ze krijgt in principe als basis gewoon alles van Applaws (non stop brok en 's avonds vlees uit blik of de layers waarin ze 2 soorten vlees/vis heeft zitten) en tussendoor mag ze eens wat van Arya wat mee knabbelen of krijgt ze een eigen snack :')

Arya doet het op E&G nog steeds super overigens, dus ik ben nog steeds fan van de brok. Ze blijft mooi op gewicht, ontlasting is goed en d'r vacht groeit zoals het volgens mij wel moet en glanst altijd prachtig :j

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:20

Applaws is ook een heel goed merk en ook een hoge acceptatie zover ik terug krijg van de klanten :) Die snacks van EC (vooral die vleesreepjes) worden hier ook warm ontvangen haha.

Maar nu ligt de kast vol genoeg met producten van Kiwi :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:21

Skippy01 schreef:
Hebben jullie allemaal moeilijke honden voor wat betreft trainings-beloningen? Toby ging altijd gewoon mee trainen met brokjes of van die trainer-sized gedroogde kip/eend stukjes :?
Lewis ook trouwens. En mijn vorige hond ook. (En mijn paard train ik ook gewoon met haar normale brokjes :') )

Hier geen moeilijke honden. Maar gewoon altijd op training toen ik begon geleerd. Altijd 3 soorten snoep in verschillende gradaties van sterkte meenemen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:23

Ik heb van mijn bazin een speeltje van KONG gehad voor de honden. Eigenlijk geen idee waarom maar zag het ook bij andere collega's dus denk dat KONG of de tussenleverancier iets geschonken heeft. Dus hier waren ze erg blij. Mera is er he-le-maal fan van maar 'kan soms niet zo goed delen' :P (kan ze wel want ze duwt het nog net niet in een ander z'n bek om mee te spelen maar de foto is zo grappig, ze had het ook beide in haar bek haha)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 20:25

Hier ook makkelijke honden. Alleen boellie pakt niet alles van Bas aan. Wel van mij 9/10 keer _O-
Maar bij ringtraining bijv gebruik ik liever iets wat ze bijna nooit krijgen of extra lekker is voor net wat meer focus

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:28

Hier doen ze echt een moord voor frolic. Dus 1 zo'n minibrokje gaat voor de kleintjes in 4 stukjes.
Er is ook nog zo'n beloningsbrokje dat we bij de agilitytraining kopen, dat is wel gezonder. Dat vinden ze ook lekker.
Maar het allerlekkest is kaas of rauwe frikandel.
Die laatste krijgen ze dus alleen op hele belangrijke stukken.

Ik had vorig jaar een wiebele waggelen workshop (over vanalles heenlopen, kleine truukjes etc). Mijn hondensnoepjes waren op, dus ik had even snel van te voren 2 zakjes van die kleine botjes gehaald bij de aldi, 1 van elke smaak.
Voor mezelf had ik een zakje kaasblokjes mee genomen.
Conclusie: gioia weigerde zelfs naar de snoepjes te kijken en heeft mijn kaas gehad.

En gioia heeft het tuigje aan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Canmiddag zag ze het tuigje en ging ze meteen zoeken of er iets onder lag :') +:)+

De komende 2 weken mag ze nog oefenen, want dit tuigje gaat naar mijn ouders. De maltheser wilde met de andere tuigjes van gioia nooit lopen, maar deze liep ze super mee.
Ze heeft ongeveer dezelfde maten (iets smaller bij de buik, maar de rest past prima). De kleueren van de maltheser zijn altijd roze en die van gioia paars. Dus is er nu nog een paarse set onderweg.
De maltheser loopt meestal niet zo snel mee en heeft snel last van kotsneigingen/reversed sneezing onderweg, dus daarom dat ze hem nu krijgt.

Totdat het nieuwe tuigje er is blijven we gewoon regelmatig oefenen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:04

Zoe_97 schreef:
Skippy01 schreef:

Hier geen moeilijke honden. Maar gewoon altijd op training toen ik begon geleerd. Altijd 3 soorten snoep in verschillende gradaties van sterkte meenemen

Ah, kijk, hier zit dus logica achter. Dat snap ik dan wel. Drie dingen meenemen. Dat je ze wat extra kan motiveren. Dat volg ik!

@Kiwi jij dus alleen iets afwijkends bij een specifieke training, maar bij het Basiswerk ook gewoon brokjes/trainers?

Ik wilde overigens geen honden afschilderen als moeilijk hè, maar ik heb zelf dus gewoon kunnen trainen met gewone brokjes en trainers. Zag alle berichten hier over allerlei lekkers en dacht 'hm, hoe zit dat?!' (Toby is ook niet per se voedsel-gemotiveerd, maar echt prooi-gemotiveerd, dat is nog weer anders misschien. Pluizig en piepend speelgoed meenemen en dat geven na correct uitvoeren van een oefening was de beste motivatie voor hem.)

Zou mij voor - zoals CB ook aangeeft - een training per week ook niet veel uitmaken als het minder gezond is hoor, zolang het maar wordt verdragen door het maag/darm systeem :)