Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 19:11

Oeh wat een leuke foto van Zoe!

Chick is een worst :( en nog aangekomen ook...
(Hand onder t buikje om te kriebelen anders bleef ze niet staan :') )

Afbeelding

En ze had altijd zo’n mooi lijntje. Je ziet haar buikje zelfs vanaf de zijkant...

Afbeelding

Ga haar voorlopig nog niet op “dieet” zetten. Zijn nu al 3 dagen achter elkaar naar het water geweest waar ze zelfs begint te zwemmen. Dat durfde ze vorigjaar niet en vorige baasjes zeiden ook dat ze niks van water moest weten.

Ze krijgt tot nu toe nog het zelfde aan voer als voor de inseminatie. Ze krijgt alleen wat extra’s als ze misselijk is of honger lijkt te hebben(dan is ze non stop aan het zoeken en probeert ze bij de frambozen struiken te komen, of blijft maar bij de voerbakken vervelen.

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:14

Heeft iemand hier tips? Al 2 honden ontmoet hier op vakantie. Naya laat ze altijd eerst sniffelen en doet dit ook maar vanaf ze denkt ok nu is het goed springt ze op en hapt ze zeg maar om te spelen. Bij 1 hond had ik al niet zo een top gevoel maar de ander was echt vriendelijk maar zij nemen dit echt slecht op natuurlijk en gaan meteen in de aanval dus ook geen kleine correctie. Vij andere aussies mag ze dit gewoon doen want als ik ze bekijk spelen ze gewoon zo heel ruw .. wat kan ik hiertegen doen? Of is dit iets dat ze zelf moet ondervinden? Na de aanval van de 1ste wou ze 5min later dit gewoon opnieuw doen bij een andere hond

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:21

Hmm, ik snap het niet helemaal? Na een kennismaking nodigt ze honden uit om te spelen? Dat is toch niet verkeerd.

Hoe doet ze dat? Springt ze bovenop de hond of beetje wild in de lucht al happend? Als het dat laatste is ligt het namelijk echt aan de andere honden hoor. Dat is heel normaal gedrag :n

Ik kwam een paar dagen terug een gast tegen met een hond bij het trainingsveldje. Hond vliegt zo over het hek al grommend en blaffend op Dundy af. Ik zat nog op mijn fiets (geen zorgen, was rond 11 uur in de avond) dus kon weinig behalve schreeuwen en trappen naar die hond. Ik roep naar het baasje dat ik hoop dat zn hond niet bijt. Zegt het baasje 'nee, als die van jou niet terug gromt doet hij dat niet.' _-:( -:(- 8)7

Had toen eigenlijk weg moeten gaan maar was bang dus ben zelfs nog een tijdje gebleven :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:36

Ik heb toch ook mijn " hond ophaal moment" :D

Afbeelding

Mevrouw zoekt veel steun en plaste van angst op mijn voet toen er bij de dierenarts een andere hond vrij lomp kwam kijken. Had slippers aan :')
Normaal is het geen probleem, ze is gewend dat niet alle honden haar leuk vinden want een paar van de volwassen honden van mijn ouders snauwen en happen naar ze als ze te druk doen dus ze heeft flink respect.

Ze is bijna 3 kilo, gaat nu over naar 4 voerbeurten per dag. Ligt nu lekker stil op schoot in de auto.
Op naar mooie tijden met een mooi puppemeisje en een heerlijke ouwe sok ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:36

Ja begrijp mij niet verkeerd. Ze nodigt ze uit om te spelen maar is daar wat lomp/grof in. Ze springt op hen en terwijl hapt ze. Spelend en niet bijtend maar is gewoon bruusk/lomp :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 20:48

Als ze daarin op een normale manier wat gecorrigeerd word is dat niet erg Lara. Andere honden mogen best aangeven dat ze het te lomp vinden. Staffies spelen onderling ook ruw. Maar ook niet iedere staf is daar van gediend. En dat mag. Als het maar een correctie is. Dat ze het vervolgens weer probeert is ook geen punt, ze zal vanzelf zachter leren spelen, of de honden willen niet spelen. Kan ook. Sommige laten dat ruwe ook gewoon toe. Deed de golden van mijn vader ook bij Boellie.

Ahhh toch nog een fotomomentje Azmay! :P

Mijn hondjes zijn MOE na hun zwemavontuur. Lekker rustig.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:50

Maar als een hond aangeeft dat die dit snuffelen niet wil, doet ze dit dan ook? Gewoon bij elke hond dus? Dan vind ik het niet normaal, ze moet wel snappen dat niet alle honden dit leuk vinden. Bij mijn teefje zou ze een groot probleem hebben als ze dit zou doen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:18

Hmm, lompe begroetingen worden hier ook niet gewaardeerd. Dat is vaak echt een paar stappen flink te ver als ze elkaar net leren kennen.

Ik zou haar daarin zelf ook corrigeren. Voordat een hond dat te heftig doet.

Je mag hier met onze twee komen spelen, die corrigeren enorm netjes en beleefd. Moet je wel naar Friesland komen :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:21

Och dat klinkt als mijn karma en balto die zijn ook zo ontzettend lomp, daarom spelen ze vaak alleen met staffies omdat die ook zo lomp zijn vaak (uitzonderingen daar gelaten) Karma is verschrikkelijk direct in der communicatie wordt niet altijd gewaardeerd :+ Balto is gewoon brutaal maar als het hem verteld wordt backed hij af.

Leuke foto's komen er weer voorbij :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:37

Ze heeft inderdaad niet echt door dat niet elke hond dit wilt. Probeer hierdoor ook op te letten bij welke honden ze mag gaan. Want weet niet goed hoe ik dit moet corrigeren. Maar die 1ste hond die dan aanviel kwam los zonder baas afgelopen. Zou dus inderdaad een hond willen vinden die corrigeert maar niet meteen aanvalt. Want correcties vind ik inderdaad goed. Maar tot nu toe dus alleen die hond die aanviel tegengekomen en voor de rest andere aussies die dit ook doen en zo dus spelen :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:31

Als de ene hond aangeeft klaar te zijn met het spel maar de ander gaat door haal ik ze uit elkaar. Ik laat honden geen dingen zelf uitvechten. Voornamelijk omdat het, vooral bij Dexter, dan zo loopt dat hij netjes wegloopt, lip oprekt, gromt en uiteindelijk snept. Als een hond dan nog niet ophoudt ga ik wel ergens anders heen.

Ik corrigeer ik dat geval ook gerust andermans honden. Als hun hond niet luistert naar de correctie van de mijne hou ik ze vaak fysiek op afstand door er even een voet tussen te zetten. Ik heb geen zin in bijtincidenten omdat andermans hond de taal niet spreekt :n

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:25

Roetsj is ook wel aardig lomp, maar daarbij wel onderdanig. Tot nu toe weinig problemen gehad, soms een correctie en 2 x een "aanval" , waarbij de eigenaar niet bij zijn hond was en ik de hond heb gecorrigeerd.
Pups mogen vaak meer bij oudere honden, dan wanneer ze straks wat groter zijn. Ik probeer ook op te letten met welke honden ik haar los laat, maar soms vergis je je gewoon.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 10:35

Sinds gisteren hebben we voor Boellie een Koelhalsband. Zo’n bandana ding. Hij is er echt blij mee. Gisteravond lag ie van de warmte te hijgen in zn bench. Dus hup band onder de kraan en omdoen. Nou ik doe het deurtje open en hij komt toch op me af gevlogen en steekt zo zn kop naar voren voor de band..... :')
Blijkbaar issie fijn! _O-

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:55

Hahaha, hier in de dierenwinkel waren ze uitverkocht, maar kreeg net een telefoontje dat ze er nog twee in het magazijn hadden gevonden, wel een aanrader dus?

Lara mijn pup is ook een paar keer flink gecorrigeerd omdat ze overal bovenop sprong, ook een hond die haar vanuit het niets, leek het, ineens beet, maar ik denk dat wij gewoon de signalen niet zagen, blijkbaar is ze erg brutaal.
We hebben haar met een aantal honden samen kunnen laten die niet heel lelijk doen, maar haar wel duidelijk corrigeren, daar heeft ze veel van geleerd en onverwachte ontmoetingen gaan nu ook veel beter.
Zolang een hond je pup niet verwond is het imo een correctie.
Maar hier ook een hond die maar blijft grommen en strak staan, dan durf ik ook niet af te wachten of dat goed gaat.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:59

Duidelijker kunnen ze niet zijn :)
Vanmorgen al even wezen zwemmen met Roetsj en daarna een paar fotootjes genomen. Ik wil ze jullie niet onthouden....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 11:00

Ja ben er erg blij mee. En ondanks dat Chick het meestal niet zo snel warm heeft, heeft bas er voor haar ook eentje besteld! Als we eind van de middag buiten zijn is het nog steeds warm natuurlijk. Maar Ook dan is hij echt actiever. Springt wat vaker in het badje en wil dan toch wat spelen. Dan voelt ie zich in ieder geval beter. En hierbinnen is het helaas ook 27 graden.. Hadden een nieuwe Mobiele airco besteld, zou vandaag komen maar die komt niet, en dat terwijl hij gewoon op voorraad was toen we bestelde... Dus even goed balen. Maar zo komen we er wel door. Koelmatje word door de katten graag gebruikt :P De honden vinden het niks.

Er is zeker geen andere manier dan Youtube om filmpjes te delen? Of doet de FB pagina van Special Muchi het bij jullie?

https://www.facebook.com/specialmuchi/

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:02

Wat leuk fannetje! :D Ik ben vanochtend even snel naar het water geweest, maar daar moet hij nog niks van hebben haha. Ik zal vanmiddag het zwembadje eens vullen en er zelf in gaan zitten (voor zover dat mogelijk is in dat ding), misschien vindt hij het dan leuker.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 11:08

Loolotte schreef:
Wat leuk fannetje! :D Ik ben vanochtend even snel naar het water geweest, maar daar moet hij nog niks van hebben haha. Ik zal vanmiddag het zwembadje eens vullen en er zelf in gaan zitten (voor zover dat mogelijk is in dat ding), misschien vindt hij het dan leuker.

Ach je hebt nog even.. :P

Chick komt bij de zee vandaan, (daar woonde vorige baasjes vlakbij) en daar moest ze niks van weten. Toen ze bij ons kwam ging ze niet verder kan ''pootje baden''. Paar keer geprobeerd te zwemmen, zelfs vesten voor gekocht. Maar echt geen succes. En sinds 2 dagen zwemt ze ineens... Het heeft bij haar gewerkt om een speeltje in het water te gooien(aan een touwtje, kun je zien op de filmpjes). De 1e paar keer ging ze hem nog halen. Nu is zwemmen veel leuker :+

Oh wat stom! Ik zie nu jouw foto's pas Fannetje.. Net deden ze het niet.. -O-
Wat een slungel is ze nu! Lekker zo afkoelen en spelen voordat het warm word.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:33

Ja deels, voor een KNJV C-diploma moet een hond al apport uit diep water kunnen halen. Nou hoeft dat natuurlijk niet bij les 1 al, maar ik wil wel dat hij dan in ieder geval gewend is aan water. En een betere temperatuur om met water te spelen wordt het niet denk ik :D Wel grappig dat Chick van bang naar waterrat is gegaan, de meesten gaan hooguit ooit nog pootjebaden haha.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:37

Leuke foto's Fannetje :D

ik gebruik gewoon een natte theedoek := goedkoper als een koelband, die dingen kosten 30 euro hier _O-

ik krijg dit KW :(

Sorry, this content isn't available at the moment
The link you followed may have expired, or the Page may only be visible to an audience that you aren't in.
Go back to the previous page · Go to News Feed · Visit our Help Centre

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 11:45

Ja het is zo apart Lotte. Maar ach als zij blij is ben ik dat ook..
Ze is al vreemd genoeg momenteel. :+ snap helemaal niks meer van haar...

Karma, dat is stom.. :( :(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:51

ja echt wel :( ik kan ook de hele site niet vinden op FB :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 11:57

Dat is helemaal vaag... Hoe zit dat met de rest hier?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:00

Wat gek, ik kan wel de pagina en de zwemfilmpjes zien :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 12:01

Dan is het nog veel vreemder.... :')