gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:35

Eoweyn_x schreef:
Hm, oke. Dat is apart.
Anyway, in Nederland is nu alleen nog de Cunipravac variant te krijgen. Dat wordt het enige geregistreerde middel. Filavac KC + V is hier voor zover ik weet niet eens geweest.
Maar jij woont in België toch?

Ja, in België! Dus jullie krijgen de filavac niet?
En ik vond het ook raar hoor, daarom dat ik de bijsluiter heb meegekregen van de DA. (Want dat is niet de bedoeling normaal)

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:37

Met Vlekje gaat t nog goed, ze heeft nog geen nestje gemaakt.
De hechtingen van Flo zijn er denk ik wel uit, aangezien die na 2 weken er vanzelf uit zouden gaan.
Weet iemand een paar konijnennamen? (Gewoon zoekende, het kan ook best zijn dat ze t niet overleefd en de kleintjes ook niet, maar dan nemen we een nieuw konijn dusja) Voor zowel voedsters als rammelaars, onze andere konijnen heten Flo, Vlekje, Snuffel en Bubbles. Wat voor kleur babys t gaan worden weet ik ook niet, Vlekje is zwartwit gevlekt en Flo bruin met n wit buikie. Weet iemand wat er uit zou kunnen komen?

----

Veel sterkte met het verlies van Kerst!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:45

Starza schreef:
Met Vlekje gaat t nog goed, ze heeft nog geen nestje gemaakt.
De hechtingen van Flo zijn er denk ik wel uit, aangezien die na 2 weken er vanzelf uit zouden gaan.
Weet iemand een paar konijnennamen? (Gewoon zoekende, het kan ook best zijn dat ze t niet overleefd en de kleintjes ook niet, maar dan nemen we een nieuw konijn dusja) Voor zowel voedsters als rammelaars, onze andere konijnen heten Flo, Vlekje, Snuffel en Bubbles. Wat voor kleur babys t gaan worden weet ik ook niet, Vlekje is zwartwit gevlekt en Flo bruin met n wit buikie. Weet iemand wat er uit zou kunnen komen?

----

Veel sterkte met het verlies van Kerst!

Waarschijnlijk krijg je wel gewoon wildkleur (zoals Flo) en mogelijk met vlekken. Zwart is waarschijnlijk ook nog een optie of eigenlijk zowat elke kleur, gezien je konijnen niet kleurzuiver zijn.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:31

Hier wat foto's. :)

Ik heb het rennetje van buiten in de woonkamer geplaatst met een stuk zeil over het gladde laminaat.. ik ben benieuwd wat de reactie van mijn vriend gaat zijn als hij thuis komt. := :D

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik denk dat er nog iets boven het hok geplaatst moet worden omdat Sproet daar vermoedelijk wel op gaat springen zo. Noah onze hond moet nog wel wennen aan haar, hij ziet er het nut nooit van in dat ik 'prooi' dieren houd als huisdier. Met de ratjes ging het in het begin precies zo en dat gaat nu goed dus dit komt vast ook helemaal goed. Nu Sproet binnen staat is het natuurlijk wel veel makkelijker om ze aan elkaar te laten wennen. Al is deze dame niet echt onder de indruk van Noah. Het is echt een heel dapper konijn heel anders dan alle andere die ik hiervoor heb gehad. Ze vindt het super om geaaid te worden en springt met plezier haar reismandje. Gaat meteen op onderzoek uit als je haar op een vreemde plaats zet.

MarlindeRooz

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:35

Ik zie dat je in Zwolle woont... Ik heb nog gecastreerde mannen in de aanbieding die deze maand weg moeten. :o

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:44

Zijn het de konijnen die in je onderschrift staan? Ik zal ze even aan m'n vriend laten zien als hij thuis is, maar als het niet klikt moet hij wel weer helemaal terug naar Utrecht reizen, of woon je daar niet? Ik denk ook dat dit plekje nog een beetje te klein is voor 2 konijnen. De buiten ren moet nog gebouwd worden en ik durf Sproet ook niet zo gauw naar buiten te doen omdat ik nog niet weet welke entingen ze precies heeft gehad.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:47

Nee, voor zover ik weet wordt ie niet geregistreerd. Alleen de cunipravac.

Zou je de anderen niet eerst kunnen koppelen, Starza? Of zitten ze niet alleen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:58

Marloez schreef:
Zijn het de konijnen die in je onderschrift staan? Ik zal ze even aan m'n vriend laten zien als hij thuis is, maar als het niet klikt moet hij wel weer helemaal terug naar Utrecht reizen, of woon je daar niet? Ik denk ook dat dit plekje nog een beetje te klein is voor 2 konijnen. De buiten ren moet nog gebouwd worden en ik durf Sproet ook niet zo gauw naar buiten te doen omdat ik nog niet weet welke entingen ze precies heeft gehad.

Nee, ze zitten bij mijn ouders in Ommen. Daar ben ik nu ook in de vakantie! Ze kunnen ook hier gekoppeld worden.

De ruimte die je nu hebt is ruimer dan ze nu hebben met 4. Daarom moeten ze ook zo snel mogelijk weg. :)

Link van marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m1077496235

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:11

Ik durf er nu nog geen konijnen bij te zetten omdat ik niet weet welke entingen ze gehad heeft. Pas als ik daar achter gekomen ben krijgt ze een vriendje. In het ergste geval kan dat pas na een half jaar als ik zeker weet dat ze van mij alle entingen gekregen heeft. Ik durf haar nu ook niet zo maar te gaan enten, straks krijgt ze sommige dubbel. Wel spijtig dat het dan zo lang moet gaan duren voor een maatje, maar beter dan ziek worden.. of dat ze haar maatje ziek maakt omdat ze zelf misschien wel iets heeft. Ik denk dat ze veel actiever zal zijn met een maatje. Ze is nu vrij rustig en ligt veel. Het is ook al gauw warm voor konijnen natuurlijk zeker nu ze naar binnen is verhuist. En franse hangoren schijnen nog slechter tegen de hitte te kunnen vanwege hun extra wollige ondervacht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:15

Maar ze is toch niet ziek? Ik ent mijn konijnen serieus nooit. Krijg ik er hier thuis echt niet door heen! En in 10 jaar nog nooit een ziek konijn gehad.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:35

Ik heb vroeger ook een paar konijnen gehad en die waren nooit ziek en werden nooit geënt. Maar je hoort nu zelfs op het nieuws dat het heerst en dat vind ik toch wel griezelig. Een konijn kan zomaar ziek worden en ze zijn vaak binnen een hele korte tijd dood. Ik heb haar nog maar drie dagen en sinds de 2e dag heeft ze heel licht een beetje snot. Misschien komt het omdat ze bij mij in eens naar buiten mocht terwijl ze zelf in een hokje in een schuur stond. Mevrouw bleef ook gewoon lekker in de regen buiten zitten en misschien was die overgang net iets te veel? Net lag ze te puffen omdat ze het warm had en hoorde ik een reutel in haar ademhaling. Ik begin dan meteen van alles te denken.. Waarschijnlijk maak ik me druk om niets maar beter oplettend en voorzichtig zijn dan het tegenovergestelde toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:41

Ik haal Nynke haar vlam op bij een opvang , weet nooit wat er huist :o 1 dier kwijt vind ik meer dan genoeg .. Ik ent nooit

Nyn geniet van haar vrijgezellenleventje , witlof alleen voor haar. Brokjes ook niet delen ,en hooi nouja dat is wel leuker samen . Wel was ik zo slim de brokjes op de rand van de poepbak te leggen bij de entree ipv de andere kant. Dus ze had netjes op zit afstand van de brokjes gekeuteld ipv in de bak :') . Even omgedraaid en de keutels erin , boodschap is duidelijk voor haar :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:52

Pff ik word zo gek van dat onzindelijke gedrag van m'n konijnen. Ik heb grote wc in het hok staan met daarboven een hooiruif en verder een handdoek (ze zitten in een kooi momenteel). En buiten het hok nog een wc staan want ze lopen veel los. Maar telkens plassen ze toch op de handdoek of buiten het hok vaak gewoon naast de wc. Ja ze doen ook veel in de wc's maar elke dag weer niet alles. Ik ben elke dag die handdoeken aan het wassen en ze lopen ook gewoon door hun eigen plas net ook weer stuurde ik ze in hun hok en de spetters urine kwamen gewoon van de poten, omdat ze er doorheen hadden gelopen, buiten het hok. Zo ranzig gewoon en ik blijf maar schoonmaken, ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan doen om ze echt goed zindelijk te krijgen. En soms gaat het een dag of 2 dagen goed en daarna hebben ze er weer sch**t aan. Iemand een goede tip?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:08

Ik zou gewoon naar de DA gaan en in laten enten. Zoveel kwaad kan het niet als ze al ingeënt blijkt te zijn.
Of je wacht op het maatje en vaccineert ze samen. Koppelen kan prima, ook al is de inenting vaag.

Mijn laatste konijn is ook niet ingeënt, gaat wel gebeuren.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:12

Heb je niet een paspoort erbij gekregen waar de inentingen in staan? Anders eventueel vragen welke dierenarts de vorige eigenaren hadden en daar informeren?
Binky wordt deze week gecastreerd, vind het toch best spannend :=

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:53

Eowyn dat is dus het vervelende, Als Vlekje overlijdt, moeten we eerst Flo castreren, dat gebeurt sowieso wel dus dat maakt geen verschil. Bubbles en Flo kunnen niet samen dit betekent dat er een van die twee met Snuffel moet. Snuffel is vaak dominant, maar juist bangiger naar Bubbles toe, maar dit is nu al wat minder en het gaat goed tussen die twee. Maar dat betekent wel dat Flo dan alleen zit, een drietal gaat niet want dan vliegt Bubbles flo om de oren.. Dus dan moet er maar een nieuw konijn komen als ze zwanger is en overlijdt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:00

Hm ja, dat snap ik. Even afwachten dus! Hoop echt dat het goedkomt :)

Ik las trouwens je topic op Bunnybunch. Als ik jou was, en aan de reacties te zien, zou ik daar weg blijven. Zij denken toch heel anders, wij hier snappen dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Gewoon een tip, ik heb me heel lang heel rot gevoeld door reacties en conclusies van bepaalde leden daar en ik wil je dat besparen.

Overigens, deze reactie zal ook wel gelezen worden door een bepaald lid en ik hoop dan ook dat diegene stopt met mij te volgen hier. Dat is niet zo erg, het feit dat je mijn verhalen verdraait wel.
Ik kies geen konijnen op ras en uiterlijk. Ik heb met de opvangen overlegd of de laatst bijgekomen konijnen bij de mijne pasten en dat deden ze. De laatste heb ik zelf "geanalyseerd" en besloten dat zij erbij kon.
Ik blijf weg op BB, je hebt je zin, stop jij dan ook :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:20

Eoweyn, dat klopt inderdaad, mijn reacties worden hier ook gelezen en ze hebben daar inderdaad al snel een mening over iemand! .. Ik heb het beste met m'n konijnen voor en dat weten jullie tenminste ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:43

Jannickee schreef:
Heb je niet een paspoort erbij gekregen waar de inentingen in staan? Anders eventueel vragen welke dierenarts de vorige eigenaren hadden en daar informeren?
Binky wordt deze week gecastreerd, vind het toch best spannend :=

Nee ik denk ook niet dat ze die heeft. Ze antwoordt nog altijd niet op mijn vragen. -O- Ik heb oa gevraagd bij welke dierenarts ze dit heeft laten doen. En of ze precies weet tegen welke ziektes er is geënt.

De castratie van Binky komt vast goed, konijnen zijn aardig wilskrachtig wat goed is voor het bijkomen uit een narcose. Gaat eigenlijk altijd goed.

Eoweyn_x schreef:
Ik zou gewoon naar de DA gaan en in laten enten. Zoveel kwaad kan het niet als ze al ingeënt blijkt te zijn.
Of je wacht op het maatje en vaccineert ze samen. Koppelen kan prima, ook al is de inenting vaag.

Mijn laatste konijn is ook niet ingeënt, gaat wel gebeuren.

Hmja ik doe dat toch niet zomaar omdat ze volgens de vorige eigenaar een hele cocktail aan entingen heeft gehad ongeveer een maand geleden. Het is maar een dun konijn en ik denk niet dat het goed is om de hele rits weer te geven.

Als er een maatje komt gaan we die hoogstwaarschijnlijk adopteren uit een konijnenopvang hier in Zwolle waar ze al geënt zijn. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:55

Dan hoop ik dat je snel antwoord krijgt :) hoe eerder ze een maatje heeft. Het is wel een knapperd!

Ben ik toch niet de enige Tarzan.. Ik vind het gewoon vervelend. En inderdaad, je bent hartstikke goed voor je dieren!

Ik ben blij :D

Afbeelding

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:19

Mijn vader is nu een nieuwe ren aan het bouwen, m'n oude stort echt in elkaar.
190x85 cm (was makkelijker qua latten dan 2x1). Dit komt aan een hok met ren eronder vast van 2x0.7.

Hopelijk zijn de konijnen er ook blij mee :P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:54

Top dat je vader een nieuwe ren aan het bouwen is. Dat gaan je konijnen vast wel waarderen! :D .

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:06

Wat lief van je vader!

Afbeelding
Lekker konijn knuffelen op de brakke zondag :+

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:27

Lief Yannickee! Hebben jullie konijnen geen last van de warmte? Sproet ligt alleen maar languit te puffen, het is hier in huis 21,5 graden dus op zich valt dat nog mee. Ze heeft wel een redelijk dikke vacht.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:37

Gaaf! Foto's, als ie af is?

Hier geen last nee, van warmte in ieder geval. Wel van katten...
Kom net thuis en zie een hoop onrust bij de konijnen. Stonden allemaal op scherp, op de achterpoten. Ik loop naar buiten en ineens schieten ze alle kanten op.
Komt er - tussen bamboe en ren - een kat aanrennen. Ik stond daar, tussen ren en sloot, dus hij durfde/kon niet weg, heb een trap in z'n richting gegeven en daar lag ie, in de sloot. Zelf gesprongen, van schrik gok ik, heb hem niet geraakt.

Kon vervolgens Ilona en Marley uit het gaas plukken, gelukkig alle teentjes nog heel.

Ga vanavond bij de katteneigenaar langs om netjes te vragen of ie z'n beesten bij zich wil houden. En zodra het lekkerder weer is mag de hond weer een paar nachten in de tuin.
Heel rot misschien maar dit kost mij nog eens (nog een keer, Freek is al door een kat vermoord) mijn konijnen! Nu heb ik eindelijk een veilige ren, is het nog niet genoeg.