Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Odin schreef:Wat een kleine kudde, dat maakt het er niet gemakkelijker op heb ik begrepen. Leuk dat jullie weer bij de schapen geweest zijn!
Machie schreef:Ik weet niet zo goed hoe jij werkt met Mojo bij de schapen, maar ik ken leeradressen waar ervaren honden er altijd bij liggen om de kudde bij elkaar te houden. Hier is dat niet zo. Csiva werkt alleen op de schapen. Dan is het bij elkaar houden van een paar schaapjes voor haar makkelijker.
Machie schreef:We hebben gisteren gewerkt aan dr flanken, dus links en rechtsom positie kiezen achter de schapen en daar dan stoppen en daar ook blijvenHet naar achter de schapen lopen is geen probleem, ze geeft het balaspunt ook goed aan maar er achter blijven lopen vind ze saai. Dan is er geen werk vind ze. Ze gaat dan liever weer een rondje rennen. Volgende stap wordt het links en rechtsom sturen om commando zetten en het halen van de schapen uit een pen. Dat laatste wordt nog wat. Csiva is bij het starten altijd enorm wild en ongecontroleerd. Pas na een paar rondjes wordt ze te controleren
Machie schreef:Wat is Mojo eigenlijk voor type bij de schapen? Wil hij ze hoeden of drijven? Csiva is duidelijk een hoeder. Ze moeten bij elkaar en bij mij blijven. Het haar leren drijven wordt ook nog wel een dingetje denk ik
Machie schreef:Ach, ik mag niet klagen. Csiv is nu 6x bij de schapen geweest en ze laat al zoveel zien. We moeten het gewoon regelmatiger doen, maarja... ik vind agility ook zo leuk