Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_1998

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:29

Klinkt erg leuk!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:20

Ik ben mijn boeltje weer aan het inpakken.
Morgenmiddag naar een hotel in Amsterdam met Mecx en dan zaterdag wedstrijd op de Winner.
Onwijs veel zin in!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:02

Veel plezier!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:27

Dank je wel.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:14

Wat voor wedstrijd Silence? Veel plezier in ieder geval!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:43

Dogdance ;-)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:20

Leuk! Succes!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:54

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:58

'Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.'

Kan um niet bekijken

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:04

Hè, wat jammer, dat komt omdat iemand anders de video op mijn tijdlijn geplaatst heeft en niet openbaar maar alleen voor vrienden zichtbaar heeft gemaakt. Ik heb haar al gevraagd de video openbaar te maken, maar ze heeft haar PB nog niet gelezen denk ik.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:43

Ik kan het wel zien :D Mooi rondje hoor! Hadden jullie nou een fout op de palen of zag de keurmeester dat niet?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:56

Kan het ook niet zien helaas

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:51

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag met een vriendin lekker wezen wandelen bij Bussloo. Nu beide hondjes heerlijk moe maar voldaan <3

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:01

Vandaag weer lekker met Csiv gewerkt bij de schapen. Al zeker een half jaar niet meer geweest maar het ging fijn!
Paar foto's van mn kleine muisje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze vind het zo vreselijk leuk! We hebben getraind op het achter de schapen blijven lopen (vind ze saai) en het sturen van haar vanaf een positie naar achter de schapen. Ging best ok ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:19

Leuke foto's!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:36

Wat een kleine kudde, dat maakt het er niet gemakkelijker op heb ik begrepen. Leuk dat jullie weer bij de schapen geweest zijn!
Hier gisteravond weer agility getraind met Tapas. We moesten een heel lastig parcours lopen, aan het begin van de les eerst helemaal, daarna werd het parcours in twee stukken geknipt en hebben we per deel geoefend. Aan het einde van de les liepen we nog een keer het parcours helemaal.
Waar ik aan het begin van de les nog dacht dat het me nooit zou lukken rond te komen, bleek aan het einde van de les dat we dit wel degelijk konden, hoewel ik een klein foutje maakte onderweg. Maar Tapas deed het super, ze was mega enthousiast en blij en dat was duidelijk aan haar snelheid te merken!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:54

Leuke foto's!
Fijn Odin!

Ik heb dit weekend alleen een show gelopen, wel met een ZG dus dat was erg fijn! Jammer genoeg klapte de hond voor Tay nog wel bijna bovenop hem, waardoor hij vervolgens met oren plat rondliep. En zijn kussentje is stuk, dus voorlopig weer ff niks doen tot het geheeld is. Woensdag begint vriend met pakwerkerscursus, echt een bizar schema. Deze maand nog 3 keer op en neer naar tilburg met telkens 2 honden met geleiders. :+ Gisteren een schema gemaakt welke honden er wanneer meegaan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:04

Odin schreef:
Wat een kleine kudde, dat maakt het er niet gemakkelijker op heb ik begrepen. Leuk dat jullie weer bij de schapen geweest zijn!

Voor Csiva is dat wel makkelijker ;)
Csiva wil heel graag controleren. De schapen mogen echt echt echt niet weg. 4 schapen lezen is voor haar makkelijker dan 10 ;) En dit zijn lieve plakschaapjes ;)
Ik weet niet zo goed hoe jij werkt met Mojo bij de schapen, maar ik ken leeradressen waar ervaren honden er altijd bij liggen om de kudde bij elkaar te houden. Hier is dat niet zo. Csiva werkt alleen op de schapen. Dan is het bij elkaar houden van een paar schaapjes voor haar makkelijker.

We hebben gisteren gewerkt aan dr flanken, dus links en rechtsom positie kiezen achter de schapen en daar dan stoppen en daar ook blijven ;) Het naar achter de schapen lopen is geen probleem, ze geeft het balaspunt ook goed aan maar er achter blijven lopen vind ze saai. Dan is er geen werk vind ze. Ze gaat dan liever weer een rondje rennen. Volgende stap wordt het links en rechtsom sturen om commando zetten en het halen van de schapen uit een pen. Dat laatste wordt nog wat. Csiva is bij het starten altijd enorm wild en ongecontroleerd. Pas na een paar rondjes wordt ze te controleren :o

Wat is Mojo eigenlijk voor type bij de schapen? Wil hij ze hoeden of drijven? Csiva is duidelijk een hoeder. Ze moeten bij elkaar en bij mij blijven. Het haar leren drijven wordt ook nog wel een dingetje denk ik ;)

Ach, ik mag niet klagen. Csiv is nu 6x bij de schapen geweest en ze laat al zoveel zien. We moeten het gewoon regelmatiger doen, maarja... ik vind agility ook zo leuk :+
Laatst bijgewerkt door Machie op 15-12-14 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:08

Fijn dat de training zo goed ging Odin :)

Een mooie ZG MWM

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:16

Machie schreef:
Ik weet niet zo goed hoe jij werkt met Mojo bij de schapen, maar ik ken leeradressen waar ervaren honden er altijd bij liggen om de kudde bij elkaar te houden. Hier is dat niet zo. Csiva werkt alleen op de schapen. Dan is het bij elkaar houden van een paar schaapjes voor haar makkelijker.

Bij ons komt er alleen een ervaren hond de wei in op het moment dat de onervaren hond de schapen niet meer van hun plek krijgt, of wanneer dit verder nog nodig is. Bij Mojo is dat eigenlijk helemaal niet nodig geweest, dus hij doet het werk ook alleen.

Machie schreef:
We hebben gisteren gewerkt aan dr flanken, dus links en rechtsom positie kiezen achter de schapen en daar dan stoppen en daar ook blijven ;) Het naar achter de schapen lopen is geen probleem, ze geeft het balaspunt ook goed aan maar er achter blijven lopen vind ze saai. Dan is er geen werk vind ze. Ze gaat dan liever weer een rondje rennen. Volgende stap wordt het links en rechtsom sturen om commando zetten en het halen van de schapen uit een pen. Dat laatste wordt nog wat. Csiva is bij het starten altijd enorm wild en ongecontroleerd. Pas na een paar rondjes wordt ze te controleren :o

Mojo heeft een voorkeurskant voor het omcirkelen, zoals bijna alle honden (en handlers) dus ik ben zelf ook bezig met het rondsturen langs beide flanken. Mo vindt het wel leuk om achter de kudde te blijven lopen als ik ervoor loop, en kan uit zichzelf en al vanaf het begin heel goed balansen.
Wat hij moeilijk vindt is de lastige exemplaren die hem willen confronteren en uit de groep in zijn richting dreigen weer terug in de kudde te krijgen, daar heeft hij nog wel wat hulp bij nodig van een stampvoetende handler. :D
En hij is niet altijd even geconcentreerd, gaat tijdens een sessie soms ineens wat anders doen, naar zijn zus die langs de kant zit bijvoorbeeld, of gewoon even spelen met een gevonden pluk wol of tak. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. De laatste les voor onze tijdelijke winterstop ging dat trouwens weer veel beter, dus het zal ook wel een beetje met zijn leeftijd te maken hebben.

Machie schreef:
Wat is Mojo eigenlijk voor type bij de schapen? Wil hij ze hoeden of drijven? Csiva is duidelijk een hoeder. Ze moeten bij elkaar en bij mij blijven. Het haar leren drijven wordt ook nog wel een dingetje denk ik ;)

Mojo is wel een drijver, maar dat had ik gezien zijn vader ook wel verwacht. Kelpies zijn ook drijvers. Mijn Belgen zouden dan weer eerder hoeden dan drijven denk ik. Maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd en zal er denk ik ook niet van gaan komen.

Machie schreef:
Ach, ik mag niet klagen. Csiv is nu 6x bij de schapen geweest en ze laat al zoveel zien. We moeten het gewoon regelmatiger doen, maarja... ik vind agility ook zo leuk :+

Het blijft altijd lastig alle leuke dingen in te plannen naast werken, sociale bezigheden en de huishoudelijke verplichtingen. Ik heb de luxe dat ik behoorlijk wat tijd tot mijn beschikking heb dus vandaar dat ik het tot nu toe gewoon allebei kan doen.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:24

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:08

Mooi rondje!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:13

Dank je! Mijn rondje op het VP was ook foutloos en behoorlijk snel (9e plaats) maar helaas is dat niet gefilmd.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:20

Leuk te lezen Suzanne!
Csiva heeft ook een heel duidelijke voorkeurskant. Ze is ook echt een hoeder. De schapen moeten bij elkaar en bij mij blijven ;) Ben benieuwd of we haar tzt het leren drijven kunnen aanleren. Csiva is in het begin altijd wild en ongecontroleerd, maar nu ze ouder wordt is het wel makkelijker allemaal.
Een hond die van nature een goed gevoel voor balans heeft is wel heel fijn! Tenminste, ik vind het wel heel fijn want zo kan ik leren hoe ik de schapen lezen moet :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:23

Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind de schapen lezen ook nog heel erg moeilijk, het begint een beetje te komen maar ik mis nog flink wat bij het lezen hoor.
Zijn natuurlijke balans is iets wat al vanaf de allereerste sessie opviel blijkbaar, ze waren daar gelijk helemaal lyrisch over. En ik natuurlijk totaal nog geen idee hebben wat ze in vredesnaam bedoelden... ;)