Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:46

Had natuurlijk al een foto geplaatst, maar nu weten we meer. Komende zondag krijgen wij er een huisgenoot erbij.

Afbeelding

Dit zwarte teefje zullen we zondag ophalen. Mooi verjaardagscadeau ook gezien ik die dag jarig ben. :P

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:58

Nayomie schreef:
Had natuurlijk al een foto geplaatst, maar nu weten we meer. Komende zondag krijgen wij er een huisgenoot erbij.

[ [url=m/aE6G5P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zwarte teefje zullen we zondag ophalen. Mooi verjaardagscadeau ook gezien ik die dag jarig ben. :P

Wat een leukerd zeg! Alvast gefeliciteerd en een fijne dag! Maar dat laatste gaat vast goed komen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 16:07

Gefeliciteerd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:00

Thanks, wordt wel een drukke periode komende tijd, maar komt vast goed. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:24

Gefeliciteerd Nayomie! Ik vraag me wel af, ben je niet bang dat deze pup het gedrag en de onzekerheid van Zhiva over gaat nemen? Ik vind het zelf wel heel belangrijk dat ik mijn tweekoppige roedel zo goed als het kan (elke gek heeft z'n gebrek natuurlijk dus daarom zo goed als het kan) stabiel heb voor dat er een nieuwe pup komt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:28

Kaus schreef:
Gefeliciteerd Nayomie! Ik vraag me wel af, ben je niet bang dat deze pup het gedrag en de onzekerheid van Zhiva over gaat nemen? Ik vind het zelf wel heel belangrijk dat ik mijn tweekoppige roedel zo goed als het kan (elke gek heeft z'n gebrek natuurlijk dus daarom zo goed als het kan) stabiel heb voor dat er een nieuwe pup komt.

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, dat wordt een hele kluif om dat direct te tackelen! Best gewaagde keuze inderdaad. Zeker als je geen grotere roedel hebt waar één hond niet naar wens 'functioneert'.

Desalniettemin gefeliciteerd! *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:02

Op zich is er niks (heftig) mis met haar gedrag. Er zijn wat werkpunten (en die gaan ook steeds beter) en de bedoeling is om ze los van elkaar te trainen. Ook omdat bepaalde dingen er zijn waarvan ik niet wil dat de pup die overneemt. Het zullen dan ook voorlopig wandelingen apart van elkaar worden omdat bijvoorbeeld andere honden passeren niet overgenomen wil hebben en het met de nieuwe pup anders wil aanpakken dan hoe we het eerder hebben gedaan. Er zijn bepaalde dingen waarvan ik weet dat die niet handig waren. Dus dat wil ik anders doen.
Qua onzekerheid valt eigenlijk enorm mee, ze heeft respect voor andere honden, als ze afgesnauwd wordt of als andere honden asociaal gedrag vertonen neemt ze een stapje terug. En dan kan ze prima haar grenzen aangeven of haar rust opzoeken. Het zal wel een lastige periode worden, zeker omdat van 1 naar 2 honden een flinke stap is uiteraard.

Ik was al wel een beetje bang voor kritische vragen, en eigenlijk ook wel terecht hoor. Dat zijn ook dingen waar ik zelf over nagedacht heb. Heb het ook uitvoerig met de fokker besproken voor we iets besloten hadden. Dat is misschien ook wel waarom ik het niet zo uitgebreid en heel enthousiast vertel. :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:08

Leuk hoor Nayomie. Klinkt zeker als goed nagedacht en goed overlegd!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:58

Nayomie, wat leuk! En het is een weloverwogen en goed over nagedachte keuze. <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:00

Wat leuk dat jullie er een knapperd bij krijgen. Heel veel geluk met elkaar.

Ivy laat vreemde mensen thuis niet toe, heel bang. Ondanks overal aan laten wennen, overal meenemen. 17 Augustus komt iemand vanuit de herder wereld en eigen hondenschool ons hiermee helpen hopelijk. Ben heel benieuwd.

Ik ben gek op m'n meisje iig, voor ons zo lieverd
Afbeelding

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:17

Leuk Nayomie, nog even aftellen dus. Klinkt alsof het een weloverwogen keuze is, dus laat je vooral niet weerhouden te puppy-spammen :D. Blijft ze helemaal zwart, ook in de volwassen vacht?

Hier gaat het hard met de tandjes, laatste dagen zijn er 6 uitgevallen. Net hapte die in m'n hand en bleef er ene in m'n huid staan :+. De rest niet gevonden. Flink veel last van z'n mondje nog, de arme kerel.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 00:36

Suuuuper leuk Nayo!!!!! Ik ben zo benieuwd boe Zhiva het vindt om een speelmaatje te hebben <3

En kimmel, ik herken het haha. Met spelen deze week al 3 hoektanden eruit getrokken (gewoon trekspelletje hoor haha, waarbij we ook onze kracht gewoon aanpassen). Maar bijten doet Pinto eigenlijk niet meer, alleen als hij echt heel speels of overprikkeld is (wat eigenlijk ook niet vaak voorkomt gelukkig :) )
Ik heb er alleen nog geen een gevonden helaaas

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 06:31

Wat leuk voor je nayomie!
Veel plezier met puppy voorpret weer !

Dieke en ik gaan zondag meedoen aan een bokt foto meeting. Ben benieuwd hoe onze bulldozer het gaat doen. Ze heeft de 40kg aangetikt :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:24

Nayomie, ik hoop voor jullie dat het goed gaat uitpakken.
Ik kreeg zelf als advies van de fokker van Roetsj om er pas een pup bij te nemen, wanneer zij stabiel is. Dus de planning was dus dit jaar, wordt dus een jaartje later ;)

En overal vallen er puppytandjes uit, altijd grappig om die fietsenrekjes te zien.
Marlis, vervelend zeg! Hopelijk krijgen jullie dat opgelost. Want het is toch wel leuk om zo af en toe bezoek te krijgen, zolang het niet ongewenst is ;) Hoe oud is ze nu?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:29

Ik lees hier nog steeds mee, maar heb weinig tijd om te posten :o

Inmiddels hebben we wel een pup “in huis” (hij wordt onze erf bewaker en slaapt in de schuur) :) het is een Cane Corso reutje geworden. Ook hij was bandje paars :))

Hij loopt hier heel de dag los op het erf en gaat 3á4 keer per dag mee wandelen over het zandpad waaraan ons huis grenst. We gaan ook regelmatig met de auto naar een ander wandelgebied zodat hij fietsers, auto’s en mensen tegenkomt want wij wonen aan een doodlopende weg. Iedere zaterdag mag hij mee naar puppycursus wat hij erg goed doet!

Ik heb hier al eerder meegepost met name over eten. Onze Jack Hussel is heel lastig met eten en wilde ook KVV niet eten. Nu voer ik Frits Kivo en dat vindt Ami ook heerlijk! Zo fijn dat we iets gevonden hebben wat ze lekker vindt! Ze krijgt het nu een keer per dag, in de hoop dat het ook zo blijft. In de ochtend krijgt ze brok van Orijen of Acana.

Hier dus ook een pup naast een oudere, stabiele hond. Ik vind het heel fijn! De pup heeft altijd iemand om mee te spelen, maar leert ook grenzen. Hij kijkt bij haar af wat zij doet en doet dat na :))

Ik zag ook een discussie over een hond die op andere honden springt… daar wil ik, zeker als eigenaar van een kleine hond, heeeeeel graag iets over zeggen maar ik doe het maar niet…

Dit is Frits:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frits zijn kleur heet formentino. Als het goed is trekt zijn “masker” nog verder naar voren zodat hij enkel tot de ogen grijs is. De rest wordt lichtbruin :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:24

wat een knapperd is frits zeg!
Wij hebben ook een erfbewaker, nuja waakhond...
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:32

Ik zie weer knappe honden voorbij komen <3

Ik zou er tzt ook een maatje voor Jip bij willen. Vooral omdat iedereen ons ontwijkt hier in de omgeving, waardoor Jip eigenlijk weinig contact met andere honden heeft. Alleen zijn puber vriend en dat gaat goed.

Mag ik heel even klagen?
Ik heb het zo gehad met loopse teven en hun eigenaren. No offense naar degene hier met een loopse teef. Maar ik ben er goed klaar mee.

Jip zat aan de lange lijn omdat de bananen weer rijkelijk aanwezig waren. Dus hij mocht niet los. (Gisteren hadden we trouwens echt een perfecte recall *\o/*)

We kamen dus een vrouw met een los lopende loopse teef tegen. Daar krijg ik al de kriebels van. Jip deed het echt heel netjes, niet blaffen, trekken, maar netjes naast mij blijven staan. Ik heb deze teef meerdere keren weg moeten sturen, tot dat ik haar vast pakte om te wachten tot die eigenaar er was. De eigemaar over de zeik omdat ik haar hond beetpakte.

Ik snap dit dus echt niet. In deze omgeving zijn ze denk ik niet heel snugger wat honden gebied betreft. :Y)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:41

Luna2006 schreef:
wat een knapperd is frits zeg!
Wij hebben ook een erfbewaker, nuja waakhond...
[ [url=m/j14JZu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er heel gevaarlijk uit :') wat voor auto kleed is dat? Ziet er heel mooi uit!!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:06

Wat een prachtige honden/puppy’s komen voorbij!! Ook wij mochten ook een nieuw familielid deze week verwelkomen in ons gezin. Rox is haar naam en een Dobermann pup van 9 weken. Mijn man had vanaf zijn 14e jaar 2 jaar lang een briefje op zijn deur of hij alsjeblieft een Dobermann mocht van zijn ouders. Antwoord laat zich raden haha.. nee. Nu bijna 35 jaar later is ze er dan! We vonden dat we eerst ruim voldoende ervaring en rijd moesten hebben voor dit ras.

Hier dan onze Rox

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En manlief??? Helemaal verliefd :knuffel:

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:15

Zoveel puppy nieuws! :D Super leuk allemaal! <3

@cupcakes, ik snap je wel. Hier op het hondenstrand hebben we ook vaak veel loopse teefjes los lopen. Bij ons is het een vrij klein gebied waar dus vrijwel alles los loopt en speelt, en soms zit er ineens een loslopende loopse teef bij.. 8)7

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:04

Allemaal leuke nieuwe pups, gefeliciteerd!

En wat betreft loslopende loopsheid teven, ik denk dat veel mensen graag een oeps nestje willen of zo :o?
Bij opdringerige reuen krijg ik vaak het verwijt dat Roetsj dan wel loops zal zijn if net geweest. Nou sorry, maar dat kan al ruim 2 jaar niet meer hoor ~~}> en dan krijg je van: oh ja, nou blijkbaar ruikt ze erg lekker. Dus blijft haar schuld >;)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:59

Knappe pups komen er weer voorbij.

Ik ben iemand met een loopse teef en ze loopt ook los.
Maar zodra ik een hond nader die we niet kennen gaat ze vast.
Ik kan me er niet druk om maken omdat ik ook een volle reu heb en ken dus beide kanten.
Maar hier ook geen oeps nestje oid,zou dat nooit opzoeken iig en als ik maar enigszins zou twijfelen over mn teef zou ze niet los mogen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:14

cinniz123 schreef:
Knappe pups komen er weer voorbij.

Ik ben iemand met een loopse teef en ze loopt ook los.
Maar zodra ik een hond nader die we niet kennen gaat ze vast.
Ik kan me er niet druk om maken omdat ik ook een volle reu heb en ken dus beide kanten.
Maar hier ook geen oeps nestje oid,zou dat nooit opzoeken iig en als ik maar enigszins zou twijfelen over mn teef zou ze niet los mogen.

Ik denk dat het allerbelangrijkste is, in welke situatie dan ook, reu of teef, groot of klein, dat je de hond onder appèl hebt. Dan kan heel veel

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:21

Dat is zeker waar.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:26

Ik vind dat een teef wat netjes bij je blijft geen probleem ik kan me dus echt pissig maken om mensen die “vinden” dat een loopse teef (let op eentje die netjes onder appel staat) niet los mag omdat hun overspannen reu nergens anders aan kan denken. Ik mis mijn andere hond daarin want die corrigeerde dat wel even. Ik vind 1 (gepland) nestje meer als genoeg dus ik hou ze netjes aan de lijn maar het is we van de zotte dat er mensen zijn die roepen dat ik maar een blokje om het huis moet lopen omdat ze loops is omdat ze hun reu niet onder controle hebben. Als ze op haar hoogte punt zit ga ik ook niet bij ons om de buurt lopen want er lopen ook kinderen met honden en dan weet ik zeker dat die over de straat
Worden gesleurd door hun reu maar als ik
maar een bos ga wordt ik ook toegesproken dat ik daar niet hoor met een loopse aangelijnde hond…. Blijft een eindeloze discussie om
Om het nog erger te Maken komen er 2
Teefjes bij de loopsheid club zo dadelijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding