Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 09:10

Hier gelukkig op t industrie amper kinderen _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:11

kiwiwitje schreef:
Hier gelukkig op t industrie amper kinderen _O-

Haha, dát is ook echt geen plek voor kinderen! :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:40

Nou hier 3 honden thuis en in de familie ook meerdere maar mijn dochter is toch heel bang voor andere vooral grotere honden.

En ik kan je vertellen dat is gekomen door van die leuke mensen die ik echt heel graag op hun bek zou willen timmeren!
Loop je buiten komt er een grote herder aan die zo zn kop in de wandelwagen duwt tot 3 keer toe.
Kleintje was helemaal over de zeik en mevrouw snapte totaal niet wat er mis mee was want hij deed immers toch niets.

En met dank aan zo’n wijf heb ik nu een meisje wat doods benauwd is voor grote honden die op haar af stormen.
En wat leer je je kindje dan niet rennen,niet gillen en niet huilen maar als de angst overwint....

Ik kan je vertellen het is heel lastig om ergens te kunnen lopen zonder dat er honden los lopen ook al is het geen losloopgebied.

Niemand snapt dat mijn dochter zo bang is voor honden vanwege mn beroep en dat we zelf uit een honden familie komen maar het kan toch echt.

Kinderen zijn net als puppy’s kunnen snel angst oplopen die lastig te verhelpen is.
En ergens snap ik het wel....wij ergeren ons dood aan de mensen die honden op onze aangelijnde honden laten afstormen maar die kleintje die net rond lopen en er komt een grote hond aan stormen die net zo groot is als jij kan ook schrikken zijn.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:52

@cinniz hartstikke logisch ook! Angst ontstaat heel snel, ook bij volwassenen soms. Buurman is echt bang voor honden, inclusief die kleine van mij die écht geen vlieg kwaad doet. Zijn kinderen zijn DOL op onze honden, maar de buurman kijkt dus ook echt niet als ze spelen met de honden (gewoon apporteer spelletjes enzo, niks geks), want daar krijgt hij de zenuwen van. kinderen reageren veel impulsiever, dus die gillen/ huilen. Dat is niet gek.
Maar kinderen moet je dan dus niet mee nemen naar losloopgebied als ze bang zijn. En honden horen sowieso niet los in aanlijngebied - dat vinden wij hier allemaal, maar we komen ze als ik dit topic als ijkpunt neem toch allemaal váák loslopend tegen. In aanlijngebied - en daar loop ik altijd - loopt mijn hond bij mij. Aan de flexlijn in het bosgebied, maar die haal ik terug als ik kinderen (of uberhaupt andere mensen, ruiters, wandelaars, fietsers, honden, whatever) zie. En dan passeer ik met een ruime boog. Als ze dan NOG gaan gillen, is het wel aan de ouder om daar iets aan te doen zeg maar... Is heel anders natuurlijk dan wanneer een hond - aangelijnd of los - vol op jouw kind afstormt, ook al is het maar om te spelen. In dat eerste geval valt er namelijk de hondeneigenaar niets te verwijten, die neemt zijn maatregelen en de rest is aan jou als ouder. In het tweede geval ben je gewoon een oetl*l als hondeneigenaar... (wat andersom óók geldt he, er zijn ook ouders die gewoon vreselijk zijn en hun kind op willekeurig welke hond af laten stormen. Als het dan mis gaat heeft de hond het gedaan... Dát soort ouders mogen én geen hond én geen kind in mijn ogen ;) )

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:12

Iemand interesse in een rood Dog Copenhagen walk air maat M? Jip is eruit gegroeid :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:47

Nee indd de andere 2 vinden honden echt leuk en vooral de middelste die zou nog gaan liggen rollenbollen met ze maar ik leer hun ook altijd nooit zomaar aaien,altijd eerst vragen!

Werd een beetje kribbig omdat het echt niet altijd aan de kinderen ligt maar wellicht las ik het verkeerd.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:15

cinniz123 schreef:
Nee indd de andere 2 vinden honden echt leuk en vooral de middelste die zou nog gaan liggen rollenbollen met ze maar ik leer hun ook altijd nooit zomaar aaien,altijd eerst vragen!

Werd een beetje kribbig omdat het echt niet altijd aan de kinderen ligt maar wellicht las ik het verkeerd.

Het ligt over het algemeen meer aan de ouders dan aan de kinderen zelf, dát sowieso al ;)
Wat er gezegd werd was volgens mij ook meer dat het gegil van kinderen irritant is. En dat is het natuurlijk ook. De kids die ik laatst mee had (vd buren) kunnen er ook wat van. Gelukkig vindt Toby kindergegil niet zo erg, maar het is natuurlijk hoog en hard geluid en het is wel aan de ouder/ begeleider om te zorgen dat kinderen niet in natuurgebied flink krijsen/ gillen/ schreeuwen. Daar had ik toen ook echt wel even mijn handen mee vol, toen ik de buurkinderen mee had, met het ' een soort van stil houden' van 3 kinderen die allemaal hoog in de energie zitten. (Nou ja, als ze vallen, mogen ze natuurlijk bést even krijsen haha, maar dat gillen om maar te kunnen gillen, tjah, dat is meer speeltuin gedrag dan natuurgebied gedrag en daar word ik ook wel gek van, en ik vind kinderen in essentie echt heel leuk ;) )

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:34

Nou dat gegil is ook echt wel irritant normaal gillen mijn kinderen nooit zo maar nu op het moment die middelste die heeft gewoon uitspattingen en vermoed dat het te maken heeft met het niet naar school gaan.

Het overkomt hem gewoon maar ik vind het bloed irritant.
Die kan ineens rondjes gaan rennen door de tuin en keihard schreeuwen dat ik denk waardoor ontstaat die kortsluiting toch :')

Maar goed dan zou ik dus ook niet met hem in een honden losloopgebied gaan lopen dus de ouders spelen hierin ook zeker mee.

Ik las het als gillen van bange kinderen in het bos en niet zo zeer drukke kinderen in een losloopgebied,vandaar mn uitleg dat sommige kinderen gewoon echt angstig kunnen zijn.
Verkeerd begrepen dus :o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:37

Precies ja! En inderdaad, kinderen zijn nu allemaal gewoon een beetje gefrustreerd. Logisch ook! Als die straks weer naar school zijn, is het in de bossen weer stuk rustiger doordeweeks ook denk ik :)
(hoewel dan als de vakantieparken in de zomer vol zitten, het hier juist weer niet zo leuk is, want dan zijn alle parken hier VOL met mensen uit de randstad die allemaal de natuur hier op komen zoeken - juli en augustus zijn hier meestal de 'kom in de middag maar niet in het bos' maanden)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:38

Hier worden schreeuwende kinderen ook niet gewaardeerd maar dat is het hele jaar door - ook als ze gewoon naar school gaan. Wij wonen op een hoekhuis en alles scheurt hier op skates, skateboarden, stepjes en van alles en nog wat al schreeuwend voorbij. Als je binnen in het huis zit is dat geluid echt vreselijk. Maar goed :P

Zo Mera hier even gewassen en ontklit. Bodhi ook flink onthaard en binnenkort weer knippen. Bo heeft het er nog maar moeilijk mee :')

Mera en ik hebben nog 2x les (kwartier en een halfuur) en op 2 juni gaan we ons examen doen. Dus we moeten nog even aanpoten! *\o/* Bijna op vakantie ook, kijk er naar uit!!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:49

Hier eigenlijk best weinig last van kinderen, maar ik ga nu wel vaak rond 8-9 uur 's ochtends wandelen en dan is het nog heel goed te doen, ook qua drukte gelukkig. En met dit weer met een zwarte hond wil ik sowieso of vroeg, of laat wandelen want ik merk dat ze het al wel snel warm heeft.

Mulan is jarig vandaag, 1 jaar oud *\o/*
Helaas komt haar pakket met lekkere dingen van kiwi later, pakket is vertraagd maar het scheelt dat Mulan toch niet weet dat ze jarig is en dat dat eraan komt, alleen ik vind het jammer xD
We hadden een unicorn party :j
Afbeelding

Maar neushoorns zijn ook welkom :D
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:50

Hahaha wat een leuke foto’s!!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:59

Leuke foto's Y)(^) :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:05

Oh god geweldig! En stomme post weer :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:06

Wooeeh geweldige foto, gefeliciteerd!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:13

Dank jullie wel :D Ik heb ook helemaal in een deuk gelegen tijdens het maken en bewerken van de foto's, vooral die tweede :+

Ik moet jullie wel waarschuwen, eenhoorns zijn niet altijd zo lief als dat ze eruit zien -O-
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 13:16

jawel! kei lief!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:34

Ze kan niet boos kijken met die dingen op. Geweldig!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:04

Wat een leuke foto’s komen hier weer voorbij!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:19

Super leuke foto’s van Mulan ! <3

En welkom nieuwelingen :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:54

:') _O- die foto’s!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:57

Gefeliciteerd met Mulan. Leuke foto's. Y)(^)

De post is echt een ramp op moment. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:08

Even een algemene vraag.

Ik heb gister de cursus gelopen met stukjes Prins worst. Maar ik had niet echt het idee dat dit nou gemakkelijk ging en de hele boel lazerde alle kanten op waardoor Mera vaker met haar neus in het gras zat dan bij mij. Als ze dacht of wist dat het op was dan was ze er wel direct en ook zonder lekkers, maar toch. Zonde. :P

Zijn er andere worsten die van stevigere kwaliteit zijn of iets? Anders ga ik toch maar op zoek naar een winkel die nog de nep frolicjes verkoopt - wij dus blijkbaar niet meer. Edit: Ik zie dat we ze ineens weer hebben.

Ja ik weet het, ben aan de '' ongezonde '' dingen begonnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:11

Hoe snij je de worst? Daar gaat het vaak mis namelijk. }:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:12

In plakjes en daarna in stukjes? :P