Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:58

Ik bedoel dan ook die speciale tuigjes eh, niet de normale. Die crashtest was prima, had Kaus immers laatst gedeeld nog. Maar we hebben ook een gapfiller, soort stootkussen en gewoon een kort kliksysteem. Gaat hij nergens heen. Los gaat ie direct door de voorruit, dat moet je helemaal niet hebben. Zo'n bench kan nu toch niet, de maat die aj moet hebben, past niet in de kofferbak of met de banken plat.

Ja durr, tuurlijk moet je ze bench aanleren. Hij kan prima in de bench zitten, ook netjes slapen en ik gebruik 'm ook wel als hij z'n rust niet kan vinden, maar in de auto vind ik het niet ideaal. Ieder z'n eigen voorkeur.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 16:07

ZoZenn schreef:
Ik bedoel dan ook die speciale tuigjes eh, niet de normale. Die crashtest was prima, had Kaus immers laatst gedeeld nog. Maar we hebben ook een gapfiller, soort stootkussen en gewoon een kort kliksysteem. Gaat hij nergens heen. Los gaat ie direct door de voorruit, dat moet je helemaal niet hebben. Zo'n bench kan nu toch niet, de maat die aj moet hebben, past niet in de kofferbak of met de banken plat.

Ja durr, tuurlijk moet je ze bench aanleren. Hij kan prima in de bench zitten, ook netjes slapen en ik gebruik 'm ook wel als hij z'n rust niet kan vinden, maar in de auto vind ik het niet ideaal. Ieder z'n eigen voorkeur.

Die van de ANWB toont ook aan dat ook de speciale gordels en tuigjes niet veilig zijn. Maar als jij je er fijn bij voelt moet je dat gewoon doen. :)

Ianthe, er zijn ook kennels beschikbaar die op de achterbank passen.
Je moet zelf doen waar je achter staat. Hier betekend dat inderdaad dat de auto uitgekozen word op het formaat dat er kennels in kunnen en dat het veilig is. Dat is ook de reden waarom mijn vorige auto eruit gegaan is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:12

Die van Sleepypod zijn wel bewezen veilig hoor :j Maar dat zijn voor zover ik weet ook de enige. Maar ik dacht dat je die niet had?

Ik bedoel ook absoluut niet hier te zeggen dat mensen het verkeerd doen als ze niet dat specifieke tuig of die specifieke bench in de auto hebben hoor. Daarom zeg ik ook dat we het zelf ook niet hebben (beetje lastig met een auto die je eens in de zoveel maanden leent -O- ). Maar als je daadwerkelijk iets wil voor je hond dat écht veilig is, moet je dus verder kijken dan dit.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:15

Niet iedereen kan zomaar een nieuwe auto kopen;) Sowieso wil ik zelf ook echt geen grote auto, mijn kleine bakkie vind ik prima. Heb de achterbank eruit en dat mag eigenlijk al niet. Met de keuring moet die er ook altijd weer in. Past vast wel een bench in met zo´n schuine kant, maar niet groot genoeg voor al mijn honden. Maar goed, het idee dat ze opgesloten zitten als er iets gebeurd en je er niet snel bij kan is ook niet zo´n fijn idee. Zo is er voor alles wel wat te verzinnen. Iemand die ik ken is over de kop geslagen met haar auto en haar honden konden doordat ze los zaten juist uit de auto komen. Ik moet dan wel een tuigje officieel, omdat dat hier verplicht is, maar dat doe ik op lange afstanden. Even kort hier in de buurt niet.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:17

Kaus schreef:
Die van Sleepypod zijn wel bewezen veilig hoor :j Maar dat zijn voor zover ik weet ook de enige. Maar ik dacht dat je die niet had?
.

Die ziet er ook wel heel stevig uit, mag ook wel voor dat geld!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:21

Klopt, goedkoop zijn ze niet := Maar ook daarmee zal je hond niet ongeschonden uit een flinke crash komen. Wij lopen ook vaak een whiplash op bij een aanrijding van achteren oid. Maar je kunt ze lastig in bubbeltjes plastic inpakken >;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:35

Wij hebben sinds gisteren een rek tussen de achterstoelen en de kofferbak. Hond zit dan los in de achterbak. Veiliger dan los op de bank, maar met een crash klapt hij wel tegen de achterkant van de bank en het rek aan. Gewoon hopen op geen ongelukken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 16:36

Ianthe schreef:
Niet iedereen kan zomaar een nieuwe auto kopen;) Sowieso wil ik zelf ook echt geen grote auto, mijn kleine bakkie vind ik prima. Heb de achterbank eruit en dat mag eigenlijk al niet. Met de keuring moet die er ook altijd weer in. Past vast wel een bench in met zo´n schuine kant, maar niet groot genoeg voor al mijn honden. Maar goed, het idee dat ze opgesloten zitten als er iets gebeurd en je er niet snel bij kan is ook niet zo´n fijn idee. Zo is er voor alles wel wat te verzinnen. Iemand die ik ken is over de kop geslagen met haar auto en haar honden konden doordat ze los zaten juist uit de auto komen. Ik moet dan wel een tuigje officieel, omdat dat hier verplicht is, maar dat doe ik op lange afstanden. Even kort hier in de buurt niet.

Wij hebben ook geen nieuwe. Ik heb zelf ook liever een kleine auto. Vind de 307 die we hebben ook te groot. Maar daar kan ik ze wel veilig in vervoeren op een manier die ik fijn vind en waar ik achter sta. Dat vind ik belangrijk.

Ze hebben een nieuw speeltje

Afbeelding

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:39

Tsja nieuw, 2e hands is voor mij nieuw ;) De auto die ik nu heb, heb ik gekregen en zolang die het nog doet komt er geen nieuwe. Ik hoop op nog heel wat jaartjes met deze auto:D Die is uit 2009 volgens mij.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:46

Nee, die heb ik nu indd niet. Atm kan het hier ook niet veiliger, heb geen honderden euro's of plaats voor zo'n bench en dus nu maar zo veilig als mogelijk. Maar we zijn aan het sparen voor zo'n tuigje, dus binnenkort al een stuk veiliger :):) .

Oww wat zijn jouw hondjes ook leuk kiwi. Ik zag laatst precies zoon hondje, voor de zekerheid aan de eigenaar het ras gevraagd en inderdaad ook een staffie. Die was ook zooo leuk, en dat terwijl ik ze normaal niks vind :') .

Aj moet wel in een HUGE ass bench tho, hij is nu al behoorlijk groot en hij groeit nog. Dan moet ik echt een belachelijk hoge/diepe auto hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 16:48

Ianthe schreef:
Tsja nieuw, 2e hands is voor mij nieuw ;) De auto die ik nu heb, heb ik gekregen en zolang die het nog doet komt er geen nieuwe. Ik hoop op nog heel wat jaartjes met deze auto:D Die is uit 2009 volgens mij.

Dan kan ie vast nog even mee :D

Die van ons is uit 2004 en mankeert ook weinig(heeft vrijdag avond nog een nieuwe startmotor gehad _/-\o_ ) en inmiddels ongeveer 365.000 km op de teller.
Hoop ook dat deze het voorlopig nog volhoud. Maar de planning is dat Bas zit jaar er nog een bedrijfsbus bij krijgt. En dan hoeft ie “mijn” auto niet meer voor werk te gebruiken. Hopelijk kan ie dan nog iets langer mee!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:03

Gewoon niet zulke grote honden nemen Zozenn := Ik ben echt blij met de maat van onze honden. Zou ze niet groter of kleiner willen. Vooral niet groter :')
Ons doel is om een auto te kopen over een paar jaar waar we ook in kunnen slapen. Dan ook meer dan genoeg ruimte voor twee (of meer :)) :)) :)) ) benches.

Dexter heeft zo zijn hobby's... Die knipt graag zijn eigen nagels, ja echt waar _O-
Afbeelding

Kiwi, leuk ding is dat. Denk dat ze dat hier ook erg leuk vinden. Als we straks een tuin hebben *\o/*

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:07

Hahaha echt eh, maar koolie reutjes worden ook zo groot tho :# , I'm vind hem wel een lekker maatje eigenlijk. Jaaa, zo'n halve caravan, die zie ik ook vaak op agility wedstrijden, daar zit ik ook een beetje naar te kijken. Daar kunnen ook makkelijk van die vaste benches in.

Haha Dexter. Hij lijkt nog zo puppyig, de meeste mensen geloven me bijna niet eens als ik zeg dat aj een pwuppy is. Hij is echt uit de kluiten gewassen en hij heeft zo'n wijze blik :').

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:18

Hmm, Koolies zijn vooral een stuk smaller en fijner gebouwd. Die komen echt enorm overeen met Kelpies. Een smooth collie van 23-34kg of een Koolie van 15-24kg maakt nogal een verschil. Kelpies zitten tussen de 14 en de 20kg maar ondertussen is dat ook vaak max. 24kg.

Ja, Dexter is een kleine ukkepuk pup _-:( Mensen denken nog steeds dat ie 4 à 5 maanden is maar hij wordt einde van de week 8 maanden.

Dit noem je toch geen 8 maanden 8)7
Afbeelding

Edit: ja, dat gat in de bank hebben ze er vakkundig in gemaakt door altijd op dezelfde plek op de bank te springen. Na drie keer hechtingen heb ik het opgegeven _-:(

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:25

Jaa dat is opzich wel waar, smooths zijn wel iets groter, maar niet veel breder ofzo. Zijn ook iel enzo. De kelpies op de club zijn ook allemaal vrijniel/klein tho, voor zover ik kan zien. Zeker kleiner dan aj, misschien wordt hij niet zo groot?

Damn, wat een puppy nog. Maar hij mocht dan ook maanden lang niks en aj die rent en zwemt natuurlijk.

Mag hij van jou op de bank springen? Ik ben echt spastisch over gewrichtbehoud, dus aj mag pas vanaf 1 jaar op de bank. Ik heb dan wel een echt hoge bank.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:30

De kelpies die ik dan weer ken zijn allemaal vrij groot. Zeker wel over de 20kg. Maar vond die ook niet mooi soepel en sportief gebouwd. Beetje type showlabrador, niet dat daar wat mis mee is, maar ze moeten er niet op lijken.

Ik vind een smooth trouwens niet helemaal in de categorie iel vallen ook. Ze hebben echt wel een flink massieve borst en hals.

Dit is zijn zusje vorige week (mag ik wel posten toch? Staan ook openbaar op fb). Imo toch echt een flink grotere hond. Weegt ook richting de 20kg terwijl Dexter net op 15kg zit.

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:34

Mijn jongste en grootste hond is ongeveer 53,54cm, echt zo´n perfect maatje! Hiervoor had ik ze tussen de 65 en 70cm. Dat hoef ik niet meer, net iets kleiner is toch wat makkelijker met alles. En die andere 2 dames zijn sowieso nog een stuk kleiner.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:39

Ianthe, zo groot is Dundy precies ook. En als het goed is Dexter uiteindelijk ook. Vind het heerlijk <3

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:40

Olly is ook wel in de 20kg, de laatste keer dat ik hem woog was die ruim 21 kg en dat is al een tijd terug. Volgende week is die al 1 jaar <3
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:12

Hangt echt heel erg van de smooth en de lijn af, de meeste fokkers waar ik geweest ben hadden echt hele iele honden. Maar, dat waren allemaal teefjes. Aj zn moeder is behoorlijk iel, zn vader gemiddeld, maar die is ook heel erg gespierd van o.a. urban mushing en skiejoring. Aj lijkt meer op zn vader.

Wow, Dexter zn zusje lijkt al een hele hond! Wat vreemd, en is nog een teefje ook. Aj is nu 5cm en 3 kilo zwaarder dan zn ene zusje.( Hij is overigens 19,5 kilo nu O:) )
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 23-07-18 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:13

Voor diegene die willen: ik weet verschillende mensen met kortingscode’s voor die impact dogcrates. Vind ze alleen zo massief , ue kan ze wel inklappen

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:16

Haha heerlijke waterfoto's kiwi!
Wat balen dat jullie toch geen pupjes op komst hebben dit jaar.

Kaus, dexter is inderdaad geen hele grote. Maar net als bij mensen zal de ene wel groter zijn dan de ander :) .

Oh wat een leukerd lanthe :+: !

Oei zag nog gesloopte kozijnen voorbij komen.

En lieve pupsel foto's :+: .

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:19

Hier is het vakantie, en ook Zoë neemt het er van :') .

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:39

Wat een geweldige foto Calice! Kan zo aan de muur. Zo eentje wil ik er ook! <3

ZoZenn, hoe oud is AJ nu? Ze zijn toch echt wel een slag groter hoor, je zegt zelf ook een enorme bench nodig te hebben. Denk dat ze wel lekker veel vermogen hebben als je ze voor de fiets wil hebben _O- Ga je net zo hard als ik die twee van mij ervoor zet.

Oh, Lara wat maak je dat verleidelijk... Maar. Het. Mag. Niet. Heb er echt het geld even niet voor. Anders was ik er meteen voor gegaan.

Ze zijn trouwens enorm licht hoor. Het gewicht staat wel bij de maat. Ik meen dat de maat die wij nodig hebben zo'n 9kg weegt. Je moet er niet mee gaan backpacken maar om in en uit de auto te sjouwen lijkt me dat niet veel.

Ik vind het niet erg als Dexter een ukkie blijft. Vangt makkelijker met frisbee :)) Wil gewoon dat ie wat meer volwassen gaat lijken :=

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:50

Hij is nu 6 maand :). Oh hij is ook echt wel een slag groter, zie ik al aan de kelpies op de club, maar wel iel vergeleken andere rassen. Enorme bench is meer mijn opvatting, ik vind dat hij meer ruimte moet hebben dan de meeste mensen vinden. Hij heeft wel power indd :') .
Misschien moet Dexter meer zorgen hebben, wordt hij sneller volwassen _O-