Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:24

Kimvicious schreef:
Zow das een flinke nafkedemi! Hier ook een nieuwe en madam is er al helemaal blij mee. Lang leven AliExpress :P
[ [url=m/7KjKaM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de kerstkaart is ook gereed :D
[ [url=m/Pu1TtT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke kerstkaart!

Lisette0

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:20

Haha Namira, die foto. Lekker stel. :')

En die krabpaal is mega! Zo te zien vindt katlief het wel leuk. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:46

Hoge palen zijn zo fijn! Katten hebben graag overzicht. Hier liggen ze er altijd in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:58

Hier liggen ze ook altijd boven in de krabpaal te snurken.

Deze fotos kon ik jullie niet onthouden. Volgens mij heb ik de eerste hier boven al eens geplaatst maar de combinatie met de 2de foto maakt het eigelijk te leuk
Afbeelding
Afbeelding

Timon krijgt een kusje van Pumba. Maar Timon is het er niet zo mee eens }>

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:25

Wat een mooie grote krabpaal!

Aaahw Timon & Pumba <3

Leuk hoor een kitten }>
Afbeelding

Ben ook even benieuwd hoe jullie je kitten 'opvoeden', voor zover dat kan.

Gaat goed hier trouwens <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:02

Ahhhh leuk die twee samen Air!

Nul ervaring met opvoeden van kittens(katten in het algemeen haha). Google is mijn beste vriend haha.
Hier nu ook de gezamenlijke kerstfoto. Blij dat ze geen vingers hebben anders had ik echt een middelvinger gekregen :P maar ik ben weer blij
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:45

Vind het knap dat je het al voor elkaar krijg. Bij de oudste zou ik het echt niet hoeven proberen. Bij de jongste misschien, maar wel met de nodige risico. :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 18:42

Ik heb Kito voor het opvoeden van kittens. Nishi heeft een stuk opvoeding natuurlijk bij haar fokker gehad. In mijn ogen werkt die opvoeding van een groep andere katten toch het beste.
En verder ja duidelijk zijn wat wel en niet mag. Ze zijn niet dom maar wel hardleerser dan honden. Ik vind het belangrijk dat de kittens die hier geboren gaan worden veel dingen kennen. Kinderen, stofzuiger harde geluiden en noem maar op. Het is mijn taak om ze zo goed mogelijk voor te bereiden hun nieuwe huis.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:35

Vooral heel veel geduld, want af en toe...consequent zijn en vooral laten zien wat wel gewenst gedrag is. Straffen doen wij eigenlijk nooit, want dat werkt toch niet :) hoewel ze ons soms tot wanhoop drijft, maar over het algemeen doet ze het steeds beter en weet ze steeds beter wat wel en niet mag, maar het blijft een kat...stik eigenwijs :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:46

Maira is een herplaatser daar ga ik gewoon niet in de buurt komen met een slinger dan is ze weg. Blue zou ik nog wel zo gek krijgen, maar of de slinger het overleefd is punt 2 (maar die zal het gauw als spelgoed zien). Maira kom ook niet in de buurt met optuigen die gaat vanaf een veilige hoge plek liggen kijken op een afstand. En die doet ook zelden iets fout en daar moet ik zelfs mee opletten met een te straffe stem, want dan kruip ze weg.

Heeft soms ook nadelen aangezien Blue best wel gedrag van Maira na doe. Gaat de deurbel of telefoon dan schieten ze beide achter de bank. :')

Afbeelding
Afbeelding
Situatie nu op de bank. :z :z <3 :+:

Mag eigenlijk ook helemaal niet klagen, want echt slopen gebeurt niet en planten worden ook met rust gelaten. **\O/** Vuurwerk reageren ze gelukkig ook niet op, want dat word volop afgestoken hier. **\O/**

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:05

Aahw die kerstfoto :D

Lekker bankhangen <3

Zoetjes hier <3 (om daarna weer te worstelen)
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:19

Opvoeden, nou volgens mij lukt dat niet. Wel bewust als eerste cactussen gekocht.. stevige ook. Nou ja, aan planten zitten ze niet echt meer O:)

Afbeelding
Ze laten bij ons wel aardig de boom met rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 02:04

Ahh wat leuk die kerstfoto!
Dat hoef ik hier niet te proberen. Dan is de slinger al gesloopt voordat ik een foto kan maken. Opvoeden vinden wij ook moeilijk. Pumba is heel makkelijk. Die is volgens mij compleet opgevoed geboren. Timon is wat hardnekkiger. Bij hem gebruiken we gewoon de plantenspuit als hij weer eens in de kerstboom probeert te springen of als hij aan oms eten probeert te zitten.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:22

_lauraaa_ schreef:
Ahh wat leuk die kerstfoto!
Dat hoef ik hier niet te proberen. Dan is de slinger al gesloopt voordat ik een foto kan maken. Opvoeden vinden wij ook moeilijk. Pumba is heel makkelijk. Die is volgens mij compleet opgevoed geboren. Timon is wat hardnekkiger. Bij hem gebruiken we gewoon de plantenspuit als hij weer eens in de kerstboom probeert te springen of als hij aan oms eten probeert te zitten.

Ik heb ook een zelf-opgevoede kat hoor :P had haar zelfs een truitje aangedaan maar die was zo groot dat ze er zo uit liep _O-
Soms zit ze nog wel eens in dr dolle vijf minuten aan de bank maar dan is het even met stem corrigeren en klaar.

En nu een goede hoge krabpaal scheelt ook echt wel met het overal aan zitten :P

Afbeelding
Uitzichtje hoor daar boven :P

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:13

En wat is de score bij iedereen? Zijn er al kerstballen gesneuveld? :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:37

Hier hangt alles nog zoals wij het opgehangen hebben! :D
Behalve het kleedje ónder de boom. Die is heel leuk om onder te kruipen..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:44

Hier lag alleen een kerstkaart om die onder de boom stond.
Denk dat Aife onder de boom gekropen was. :D
Verder kijkt ze er eigenlijk niet naar om, wel heb ik standaard onbreekbare ballen erin en knijp ik de haakjes goed dicht aan beide kanten.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:45

LoveUggs schreef:
Hier hangt alles nog zoals wij het opgehangen hebben! :D
Behalve het kleedje ónder de boom. Die is heel leuk om onder te kruipen..

Ahhh milo vindt uberhaupt de ruimte onder de boom fantastisch en dat terwijp het normaal echt geen kat is die overal onder zit. Maar kleedjes zijn ook leuk dus? :=

Wel heeft hij een redhead een nieuw kapsel gegeven :j

Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:52

Hier geen echte kerstboom...wel allerlei andere spulletjes maar die zijn catproof

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:15

Hier laten ze verbazingwekkend alles met rust. Maar ik heb dan ook geen boom in huis.

Vandaag bezig geweest met een kerstkaartje.
Afbeelding

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:51

Mooie foto <3

Ik ben vandaag verhuisd met de katjes. Derde verhuizing in 10 maanden, en ik hoop toch ook de laatste. :o
Gelukkig zijn ze er relaxed onder en niet echt onder de indruk.

Hier kregen ze wat lekkers. Leuk uitzicht, die kontjes. :))
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:54

Dank je Lisette.
Haha heerlijke kontjes.

Oh dat is al veel verhuizen ja. Ik hoop voor je dat je daar kunt blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:28

Hopen dat dit een plekje is waar je wat langer kan blijven zitten!

Hoe reageren jullie katten op vuurwerk?
Ik heb geen ervaring met katten en vuurwerk. Alleen met honden en vuurwerk. Dit wordt ook het eerste oud op nieuw voor Timon en Pumba. Normaal gesproken ben ik nooit thuis met oud op nieuw maar dit jaar kunnen regelen dat we niet op stap gaan en vriendinnen naar mij toekomen zodat de katjes niet alleen zitten :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:43

Over opvoeden: hier mogen ze vrij veel, maar niet op tafel, aanrecht, dressoir.

Dus wel in het (enige) gordijn hangen, over de banken en stoelen rauzen, nagels eraan scherpen of ff uitrekken..

Oh, en niet in de keuken als ik aan het koken ben.

Ben vrij streng, hard misschien ook wel. Maar ze hebben inmiddels geleerd dat een ‘ejjjj’ betekent dat ze moeten wegwezen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:50

_lauraaa_ schreef:
Hopen dat dit een plekje is waar je wat langer kan blijven zitten!

Hoe reageren jullie katten op vuurwerk?
Ik heb geen ervaring met katten en vuurwerk. Alleen met honden en vuurwerk. Dit wordt ook het eerste oud op nieuw voor Timon en Pumba. Normaal gesproken ben ik nooit thuis met oud op nieuw maar dit jaar kunnen regelen dat we niet op stap gaan en vriendinnen naar mij toekomen zodat de katjes niet alleen zitten :D

Aife verstopt zich wanneer het haar te heftig wordt, haar haal ik in de loop vd ochtend naar binnen en doe de buitendeur dicht.
Ikzelf ben weg maar zorg dat er een kattenbak staat, de gordijnen gaan dicht, de radio en tv staan aan en er zijn voldoende lig- en verstopplaatsen voor Aife.
Extra lekker blikje voer en volle bak brokken erbij en ze redt het prima tot we ergens in de nacht weer thuis zijn.

Oh en er gaat een spot-on Beaphar No Stress in de nek een dag of twee ervoor.
Kost ong €7,- voor een doosje met 3 pipetten en werkt binnen een uur, na een week herhalen indien nodig.
Het is op basis van valeriaan en haalt de randjes vd stress af zonder te verdoven oid.