[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:33

Hier ook geen training gedaan. Helaas heeft Iemand vorig jaar gelijk vuurwerk naar Boellie gegooid. Maar die sukkel trekt zich er niks van aan en die gaat met oud en nieuw vrolijk naar buiten zitten kijken. :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:06

Zonnetje81 schreef:
Die cds vallen hier in het niet bij de bommen die ze afvuren. Hier net wat vuurwerk maar sliep ze door. Hopelijk zijn de buren weg vorig jaar waren ze met vrienden hier naast en staken ze 1000 klappers af.

Oh jeetje dat is heftig!! Hier het geluk dat de CD's 10x heftiger zijn dan het geknal dat je hier hoort (bijna niet dus).
Ik vind siervuurwerk wel mooi, maar dat geknal echt verschrikkelijk. Van mij mogen ze vuurwerk verbieden en op een paar plaatsen een mooie vuurwerkshow verzorgen.

Wow Kiwitje, dat vind ik echt asociaal! Gelukkig is hij er niet van geschrokken, maar wat mankeer je om zoiets te doen. Ieder jaar ook die dieren die slachtoffer zijn ... afschuwelijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:16

Delphi schreef:
Zonnetje81 schreef:
Die cds vallen hier in het niet bij de bommen die ze afvuren. Hier net wat vuurwerk maar sliep ze door. Hopelijk zijn de buren weg vorig jaar waren ze met vrienden hier naast en staken ze 1000 klappers af.

Oh jeetje dat is heftig!! Hier het geluk dat de CD's 10x heftiger zijn dan het geknal dat je hier hoort (bijna niet dus).
Ik vind siervuurwerk wel mooi, maar dat geknal echt verschrikkelijk. Van mij mogen ze vuurwerk verbieden en op een paar plaatsen een mooie vuurwerkshow verzorgen.

Wow Kiwitje, dat vind ik echt asociaal! Gelukkig is hij er niet van geschrokken, maar wat mankeer je om zoiets te doen. Ieder jaar ook die dieren die slachtoffer zijn ... afschuwelijk.

Ja dat bedacht ik mezelf toen ik aan het typen was. Hing alleen maar rook en die dingen vlogen in de fik. De ladder kwam eraan te pas om dat ding op te hangen.

Ik heb een veiligheidshekje gekocht voor tussen de keuken en woonkamer zodat eva los kan als ik weg ben zolang ze mn keukenkastjes niet gaat opeten. Dan heeft ze veel bewegingsruimte en kan ze spelen en gewoon op haar kussen slapen. Voel ik mezelf nog minder schuldig hoewel ze nu al in een 125 bench zit als jack russell pupje haha. Maar kan die grote bench de woonkamer uit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:19

Ja slaat nergens op delphi. Ik wilde ze achterna(zelf als de dood voor vuurwerk) maar t mocht niet van vriendlief..
Maar hij blaft wel een paar keer, maar verder gaat ie blij uit t raam staan kijken. Hebben we echt geluk mee gehad.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 01:34

Ik woon in the middle of nowhere, volgende huis kan je geeneens zien, dus dat zit wel goed;) Kan gelukkig lekker wandelen nog die dag en geen last van vuurwerk. Zien wel of we wat horen of niet. Mijn andere honden hebben er geen last van. Alleen 1 hond is bang voor de flitsen, maar die zullen we hier niet zien gelukkig.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 07:47

Ik ben ook wel van mening dat met vuurwerk en onweer veel honden bang worden omdat de baas er heel gestressed over doet.

Zeker, met pups, als jij gewoon rustig doet en het negeert heb me grote kans dat de hond hetzelfde doet. Maar dat gepaniek van sommige mensen.. natuurlijk gaat de hond dan ook denken ojee...

Dan heb ik het overigens niet over die malloten die met die melkbussen karbiet aant afsteken zijn waar je bijna de glazen uit de kast ranmelen. Die kunnen best eng zijn want dat klinkt meer als een bombardment.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 07:58

Dat ben ik wel met je eens. Mijn eerste hond was doodsbang voor onweer en vuurwerk. Daar kwamen we de eerste keer dat hij mee op jacht ging achter. Niet schotvast en dus ook bang voor vuurwerk en onweer. De hond die ik daarna had hield niet van harde geluiden maar was niet bang voor vuurwerk. Vorig jaar zat hij oudjaars dag nog bij me op de scooter. Want ja alleen thuis blijven dat is pas eng :+ . Mijn huidige hond vind het denk ik niet zo erg. Vorige week ben ik met hem bij het militair oefen terrein wezen wandelen en daar reageerde hij niet echt op de knallen. De militairen waren interessanter.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:42

Onze hond is hier hartstikke schotvast en trekt zich dus ook niks aan van vuurwerk :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:25

Ik heb een hond die ook schotvast is, jachthond die veel training heeft gehad, maar vuurwerk is wel anders. Schoten doen dr niks en kan haar ook uit zicht leggen terwijl ze schieten, dan blijft ze ook gewoon op dr plek. Bij vuurwerk stopte ik haar altijd in de bench met dekens eroverheen zodat ze ook niks zag. Dan zat ze helemaal te bibberen en wilde het liefst in mij kruipen. Is niet te vergelijken met elkaar. Gelukkig nu dus geen last van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:28

Kiko vond vorig jaar het vuurwerk wel leuk. Vooral siervuurwerk stond ze echt naar te kijken en zag ze als speeltje om achteraan te gaan. Eens zien hoe het dit jaar is. In de verte wordt al geknald maar daar reageert ze niet op.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:08

Gister Milo opgehaald! De reis van Eindhoven naar Zeeland is super gegaan! Heel de weg geslapen! Thuis op avontuur en vooral lekker veel slapen. Gisteravond rond 23:45 laatste rondje gedaan. Toen geplast en gepoept! Nog heel even gespeeld om m wat moe te maken. Toen zonder gepiep in de bench gegaan en pas vanmorgen om 7:15 liet hij zich horen. Wel een klein keuteltje in de bench maar niet nat. Gister overdag ook geen plasjes binnen alleen 2 keer een keuteltje. Misschien dat hij dat minder goed voelt aankomen of het enthousiasme brengt de boel op gang haha :') Maargoed hij is ook pas 8 weekjes :+

Gister middag vlak na aankomst!
Afbeelding

Gisteravond bijkomen van alle nieuwe indrukken!
Afbeelding

En vanochtend na het plassen. Playtimeeee!
Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:22

Wat een schatje zeg!!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:09

Ooohhh heerlijk pluizenbolletje <3

Vraagje voor de reuen bezitters....
Enzo lekt wit piemelvocht...is dit een puber ‘kwaal’ of gewoon een algemeen reuendingetje? Zal ik de bank heel Enzo zijn leven lang moeten inpakken tegen piemelvlekken? :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:36

Wat een dotje zeg <3

Pus piemooooool :)) Voorhuidcleaner was hier de oplossing :j Is wat vreemd om voor het eerst te doen, maar Jarv liet het gelukkig gewoon toe.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:56

Aaah, die pluizige oortjes van Milo. <3

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:59

Hij is zooo cute! En slim :') zocht vanochtend al een paar keer zelf zn bench op! ook af en toe wat lekkers gegeven erin. Hij is dol op gedroogd runderhart :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:40

Zo schattige oren! Welk ras was het ook al weer?

Pus druppels is wel een beetje een reuen ding en kan hormonaal/seksueel getriggerd worden. Ik doe er eigenlijk niks aan, maar ontsteekt hier ook nooit echt.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:42

Het is een Markiesje! Hij doet t echt goed! Pakt veel rust en plast en poept goed Buiten!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:31

Wat een dotje is Milo!

En ik zie een prachtige reu! Mooie vent.

Pus piemel (jak) hebben we hier nog niet gehad. Gelukkig. Verder wordt hier erg weinig vuurwerk afgestoken tot nog toe, maar de knallen nemen nu toe. Tot nu toe reageert Wiebe nauwelijks.
Voor Wiebe staat er vooralsnog geen castratie op het programma. Als zijn gedrag geen extreme vormen aanneemt en reden geeft tot castratie, al dan niet chemisch, blijft hij intact. Wellicht is hij ooit geschikt als dekreu, maar dat is afwachten.

Onze bench staat zo:

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik heb een mand besteld (hij ligt weinig in de bench tegenwoordig) en die komt hopelijk volgende week dinsdag of woensdag binnen. Dan gaat de bench weg.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:51

Ik wilde eva vandaag in de keuken laten achter dr nieuwe hekje. Wilde ik weggaan ging ze staan blaffen. Dus maar in de bench gedaan en oefenen als ik thuis ben. Maf beest. Wat is wijs? De bench eerst in de keuken zetten? Of gewoon hop in de keuken en laten blaffen piepen.....

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:56

Btw gelukkig geen pus piemels hahaha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:43

Hier ook geen vieze piemels en geen castratieplannen.
Wij hebben dit voor de bench;

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:56

Hier wel eens een beetje pus gehad. Haartjes weg geknipt rond het puntje en probleem opgelost. Hier helemaal geen castratieplannen gezien Kenai zo goed als goedgekeurd is voor de fok (ik wacht enkel nog op de heupuitslag)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:31

Oh mooi zeg Kiwiwitje.

@Zonnetje, ik zou haar gewoon in de bench laten. Je bent maar een avond weg toch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:42

Nagini schreef:
Oh mooi zeg Kiwiwitje.

@Zonnetje, ik zou haar gewoon in de bench laten. Je bent maar een avond weg toch?

Ik wil de bench de huiskamer uit hebben en haar de ruimte geven dus de bedoeling is dat ze niet meer in de bench gaat maar in de keuken als ik weg ben of slaap. Alleen dacht ze daar anders over toen ik haar vanmiddag in de keuken wilde laten. Toen ging ze voor het hekje blaffen en ik durfde haar niet te laten zitten omdat ik twee uur weg zou zijn.

Dus nu weet ik niet hoe ik haar moet laten wennen aan haar nieuwe stekje.