[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:07

mindful schreef:
Heel mooi! Dat gras sterft altijd bij mij, te weinig licht, zegt men?

Dankje!

Niet te druk? Weet niet of ik het tevol heb gezet.

Ik hoop dat ze aan slaan... als ik een anubias al kapot kan krijgen :=

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:11

Gelijk een nadeel ondervonden met zoveel plantjes:

Afbeelding

Verkeerde kant van potje open gemaakt... sh!t!!!

Met netje scheppen had weinig nut, met handen trek ik meer plant eruit dan voer en heb nergens een stukje slang om t op te zuigen... balen zeg :(

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:30

Oei, dat heeft iedereen al eens meegemaakt denk ik :D

morgen 1 halen en een waterwissel doen?

Vind de plantjes niet te druk, is erg mooi!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:46

mindful schreef:
Oei, dat heeft iedereen al eens meegemaakt denk ik :D

morgen 1 halen en een waterwissel doen?

Vind de plantjes niet te druk, is erg mooi!

Beide een goed plan!!

Gelukkig, dankje!

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:19

Ik heb contact op genomen met de winkel waar ik mijn pomp gekocht heb..
Ik heb van alles geprobeerd, van alles schoon maken, tot contact opnemen met tetra.. Van tetra krijg ik geen reactie, en alles in de pomp schoonmaken werkte tot voor kort een dag of 3, nu slechts een aantal uurtjes. De pomp loopt op de een of andere manier tegenwoordig vol lucht (in de slangen) en de stroming is minimaal.. we hadden het huis overhoop gehaald opzoek naar de bon die natuurlijk foetsie is.

Gelukkig staat de afschrijving nog op ING dus we kunnen precies zien waar, hoelaat en welk bedrag. Heb gebeld en gevraagd of dit voldoende was om de pomp terug te brengen en om te ruilen. Ze hebben mijn bon terug gevonden in het systeem dus ik mag vanavond langs om de pomp te wisselen! Het liefst had ik bij betaald voor een betere pomp, maar liever dit dan een pomp die niet werkt. :j

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:42

Afbeelding
Wat een takkewerk om een complete bodem te vervangen zeg! Maar de bak draait weer en de cory's vinden het zand meteen geweldig.

Nu nog wat nieuwe plantjes bestellen, want niet alles zag er nog herplaatsbaar uit. -O-
En dan op naar het volgende project: de muur achter het aquarium groen schilderen!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:39

Wel heel mooi dat lichte zand!!

Weet iemand wat dit kan zijn? Zit een zwart stipje in Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop eitjes!!! Heb er op meerdere plekken een paar bolletjes zitten. Zijn dit corydoras eitjes of neon eitjes of toch helaas slakken eitjes?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:51

Kan vorige post niet meer bewerken.

Na nader inspecie op google denk ik dat het corydoras eitjes zijn. Heb ze gevangen en tel er dacht ik 17. Nu elke ochtend en avond water verversen. En wat moet ik verder doen om de slagings kans te vergroten? :D spannend
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:40

Ik zie vaak voorbij komen dat ze een luchtpompje gebruiken bij eitjes maar weet niet hoe dat zit met cory's.

Ik heb ook mijn bak onder handen genomen.
Afbeelding

En wat plaatjes van mijn visjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:12

Hebben jullie misschien nog leuke ideeën voor een visbestand voor het toekomstige 60 cm bakje die ik nu aan het klaarmaken ben? De achterwand die ik maak gaat vandaag weer in de tegellijm, dus we zijnnog even bezig voordat ie uiteindelijk is ingedraaid. Toch vind ik het wel alvast leuk om na te denken over het bestand dat erin kan straks. Ik heb nog 4 visjes in mijn oude bakje die sowieso mee over moeten. Dat zijn 3 Chinese danio's en 1 dwerg kogelvisje.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:39

Ik heb zebra danio's en sluier luipaard danio's, zijn erg leuke visjes. Wel erg druk.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:10

Dat zijn idd cory eitjes wortelsussie! Leuk! Als je Esha in huis hebt kan je daar een drupje van bij doen, tegen het eventuele schimmelen, en bij voorkeur een beetje beweging in het water. Ik hing de eitjes in een netje in de stroming van de pomp, zodat er altijd vers water was. Ze groeien echt enorm hard als ze eenmaal uitgekomen zijn, echt ontzettend leuk om te zien.

Voor een 60cm vind ik danio's eigenlijk wat te druk, die mogen graag baantjes trekken. Misschien een mooie school rasbora's, en dan op de bodem corydoras pygmaeus of kuhli's? Of een rustigere scholenvis zodat je wat grotere dieren kan kiezen. Zelf vind ik mijn cherrybarbeeltjes nog steeds erg leuk om te zien. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:32

De danio's gaan sowieso mee, ik ken geen opvang of iets voor vissen in mijn buurt, dus ze zullen mee moeten (zitten nu in een nog iets kleiner bakje zelfs, dus ik denk dat ik ze er wel blij mee ga maken). cory's heb ik niet zoveel mee. Kuhlii's heb ik eerder ook wel gehad, op zich wel leuke beestjes. Ik moet een beetje pittige visjes hebben in verband met het dwergkogeltje. Ik had op zich graag een harempje dwerggoerami's willen hebben in de bovenlaag, maar ik weet niet of dat samen zou gaan.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:07

Bij deze meld ik me ook ^^

Wat leuk die jonge danio's! knap dat je ze al uit hebt laten komen. Hoop dat ze ook mooi door blijven groeien ^^

En indd cory eitjes, succes met uitbroeden! hier in het verleden wel eens een poging gedaan (sterbai) maar helaas hebben ze het allemaal niet overleefd.

Qua vissen bestand, te lang eruit geweest dus ff geen idee. Miss bijlzalmpjes? blijven ook boven, alleen geen idee hoe groot hun moeten zitten en of ze bij je dwergkogel passen. Al is dat altijd afwachten.

Voor de rest vele mooie bakken gezien!

Hier ga ik mijn broer zn aquaria overnemen. Een Rio 180 (101x41x50) en ga dan verder met sluierstaart goudvissen. Wou in het begin graag Ryukins. maar daar aan komen is blijkbaar nogal lastig(tenzij iemand hier een verkoper/website weet?). Grote kans dat het dus de standaard sluiers worden of Oranda's die zie je overal. Alleen hoe zit het met hun wamgeval, las dat als die te groot worden je dat bij moet knippen.. maar dat lijkt mij dus echt niks. Gebeurt dat vaak?

Nu wil ik hem sowieso 3-4 weken leeg laten indraaien, maar las over niet te veel vis in 1x erin te doen. Zouden 3-4 goudvissen wel meteen kunnen? gezien deze nogal goede vervuilers zijn en dus waarschijnlijk meer kwaad doen dan een klein groepje scholenvis?

En heeft er iemand hier nog tips voor bijv bodem, planten en voer? Die zijn namelijk altijd welkom.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:01

Yes ik heb weer eitjes! Zal ik deze laten zitten of worden ze dan opgegeten door de cory's? Ik denk niet dat de neons ze zullen opeten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:13

Ik heb net nog 2 mooie ancistrussen gehaald. Bewezen setje, dus hopelijk hier binnenkort ook wat jong spul!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:21

LoveUggs schreef:
Ik heb net nog 2 mooie ancistrussen gehaald. Bewezen setje, dus hopelijk hier binnenkort ook wat jong spul!

Spannend! Heb je een foto van je koppeltje?

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:31

wortelsussie schreef:
Yes ik heb weer eitjes! Zal ik deze laten zitten of worden ze dan opgegeten door de cory's? Ik denk niet dat de neons ze zullen opeten.

Over het algemeen worden die vaak wel opgegeten =)

LoveUggs schreef:

Spannend!
Zijn leuke diertjes :P

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:33

Was ik al bang voor. Heb nu 17 eitjes in een bakje zitten met luchtpompje. Is het verstandig deze in zoon schepnetje te doen en in het aquarium te laten hangen?

Ben bang dat die in t bakje niet uit gaan komen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:29

Alleen het mannetje was net goed zichtbaar en hij is echt enorm voor een ancistrus!
Afbeelding

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:30

Wow gruwelijk zeg! Gaaf beest!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:38

Afbeelding
Iemand enig idee waarom het verschil in kleur zo groot is?
Of zijn ze van een andere soort?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:43

Ik denk dat hij een cm of 15 is. Hij is in elk geval erg sterk en scherp haha. Waar ik ze op heb gehaald zaten ze in een emmer, moest zelf een zakje mee nemen. Maar het mannetje paste niet in het netje, de vissen waren van die mevrouw haar schoondochter dus ze wist niet hoe ik die vissen moest gaan vangen.
"Oh dat doe ik gewoon met de hand" zei ik tegen haar. Maar hij had wat scherpe prikkels zitten die mooi in mijn vingers prikten haha.

Fleur, kan het niet zijn dat naar mate er veel inteelt of veel mee gekweekt is dat er kleurverlies plaats vind?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:24

Zijn dat vuurgarnalen? Want daarbij krijgt alleen het mannetje een rode kleur, het vrouwtje niet. (Of andersom, ik vergeet het steeds :+ )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:26

Dat klopt geen van beiden niet :+ Ik heb vuurtjes zitten en die zijn allemaal knal roof, op wat jong spul na.