gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 07:46

Achjee... :( sterkte! Rust zacht Kerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:29

;(

Gisteravond laatste foto voor hij het opgaf en het sterf proces in ging :

Afbeelding

Hij zag er echt slecht uit , hij wachte op rust..

Nu zien wat ik met Nynke moet

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:50

Heel veel sterkte :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:02

Oh jeetje sterkte Rebecca :(:)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:15

Sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:26

Dankjullie wel , ik ben gebroken en tranen blijven rollen . Hij ligt naast mijn hangoor in de tuin van mijn ouders begraven , ipv koffie met cake koffie met croissantje haha. Laatste aai de laatste knuffel , laatste keer hem tillen en rustig in zijn graf gelegd. Ik heb er vrede mee hoe hard het ook gegaan is , hebben 9 mooie jaren gehad :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:52

Sterkte! :(:)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:00

Sterkte Rebecca! Fijn dat hij nu zijn rust heeft. En 9 jaar is een prachtige leeftijd!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:34

Ah wat sneu, sterkte!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:38

Veel sterkte!

Even een vraagje tussendoor: zijn druiven of druiventakken giftig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:41

Bedankt meiden :* , ren is schoon al ruikt het nog naar kerstpoep maar heb alles grondig schoon ook het kleed. Heb altijd een bonus kleed liggen :P , zag al een stiekeme binkie bij Nynke . Ze zorgt gewoon weer voor zichzelf ipv Kerst . Gek om te zien ergens

Mogen ze hebben Damned , alleen oppassen de pitten in druiven zijn wel giftig. Is even doormidden hakken en eventueel de pit resten eruit halen :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:26

Hoi ik kom hier even binnenvallen! Ik heb sinds eergisteren vrij onverwachts een hele leuke franse hangoor van 3 maanden oud overgenomen. :) Ik heb haar met hok en al overgenomen maar vind deze te klein. Gelukkig geniet ze enorm van het feit dat ze er nu een rennetje aan vast heeft. De bedoeling is dat er uiteindelijk een grotere ren komt met een groter schuilhok en een konijnenvriendje.

Hoe beschermen jullie je buitenkonijnen tegen muggen trouwens? Ik vind al die konijnenvirussen waar je steeds over hoort maar doodeng. Ik ben van plan om straks citroengeraniums te gaan halen en heb een citronella geurkaars voor buiten staan naast het hok (deze durf ik niet te laten branden 's nachts). Volgens haar vorige baasje is ze voor de rest van haar leven gevaccineerd tegen "van alles en nog wat"? Scheen om een enting van rond de 60,-/ 80,- te gaan. Ik heb haar gevraagd welke exact maar heb daar nog geen antwoord op gekregen. Hebben jullie daar wel eens over gehoord een eenmalig vaccin? Zoiets hoor je toch ieder jaar te geven?

En nog iets; verschillende planten van mijn buren zijn licht tot ernstig giftig voor konijnen. Ik ben soms bang dat er een paar blaadjes in haar ren zullen waaien daarvan. Hoe lossen jullie dat op? Soms neig ik er meer naar toe om haar binnen te houden gezien de gevaren.. maar voor een konijn lijkt mij dat buiten zitten veel prettiger is.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:17

Sterkte Rebecca. Zo te horen heeft hij een prachtig leven gehad bij je.

Hier de ren eens opgeruimd. Wat een zand graven die monsters weg :+

Voor:

Afbeelding

Na:
Moet alleen nog even opdrogen haha.
Afbeelding

En nog even wat mandjes/korfjes en een honden mandje bij de kringloop gehaald.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 16:44

Is net diepe dalen en hoge pieken gegaan :) , veel geleerd en hij was de eerste die gecastreerd werd bij mij . Van miniflat naar mini ren , naar grote ren , van alleen naar Takkie naar Utopia naar Nynke. Vrouwenverslinder sst :P

Ah tof! , morgen beginnen met de ren buiten. Is even dealen met emoties denk ik maar moet even in orde , dan kan ik de opvang mailen voor 2 potentiële heren en dan gaat Nynke logeren en op een koppelweek. Ik kan haar niet wegdoen , kan gewoon niet mijn baby voor altijd wegdoen ...

Maar verander het een en ander aan de ren :) , wil ze voorlopig binnen want het stikt van de groene vliegen buiten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:26

Hoe ik ze bescherm? Ik laat ze inenten. Voor myxo en RHD1 is dat jaarlijks, RHD2 halfjaarlijks. Een eenmalig levenslang durend vaccin bestaat niet. :)
Goed dat ze nu bij jou zit, super!
Qua giftige blaadjes.. Mijn ren is langs alle kanten dicht en er waait dus niets in... Misschien overdekken? Of verplaatsen?

Fijn dat Nynke blijft, Rebecca. Lijkt me erg lastig, om haar weg te doen..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:49

Veel sterkte Rebecca..

Hier ook bescherming via inenting, bij mij zijn ze allemaal jaarlijks.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:13

De RHD2 toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:18

Ik ben benieuwd naar de entingen kwa prijzen , die moet Nynke ook hebben voor het daten etc. Veel te veel gevaar bij een opvang :o ,, gaat bewindvoerder leuk vinden al die kosten :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:22

Eoweyn_x schreef:
De RHD2 toch niet?

Jawel, ik heb de filavac kc + v en die werkt een jaar. :)

Heb er 11 euro voor betaalt Rebecca. En voor de gewone tussen de 17 en de 20 euro. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:47

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:56

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:03

Ik kan ook nergens een enting vinden die eenmalig is. Ik begrijp niet hoe de vorige eigenaresse daar bij kwam. Ze heeft ook nog altijd niet gereageerd op mijn vragen via Facebook maar kan zien dat ze het gisteravond al wel heeft bekeken.

Ik heb de nijn nu voor de zekerheid binnen gezet, heb net een binnenkooi via marktplaats opgehaald. Ik wil eerst weten tegen welke ziektes ze allemaal is ingeënt voordat ik haar buiten houd. En dan zit ik te denken aan een ren met heel fijnmazig gaas er nog extra omheen tegen de blaadjes. Ook komt er een overkapping omdat het tegenwoordig wel het hele jaar door non-stop lijkt te regenen in ons waterlandje. %)

Mooie verblijven hebben jullie trouwens, leuk om het topic door te bladeren en te zien hoe goed iedereen voor zijn konijnen zorgt. Ik ben blij dat er steeds meer mensen zich bewust zijn van de behoeften van konijnen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:18

Gigixponys schreef:
Eoweyn_x schreef:

Op de bijsluiter staat een jaar. ;)

Ik bedoel het echt niet vervelend maar ook dit vaccin werkt een halfjaar.. Op de bijsluiter die ik vond stond dat ook, evenals de berichten e.d. vanuit Utrecht.
Het zou gewoon vervelend zijn als je uitgaat van een jaar bescherming terwijl het een halfjaar is. Verder niets :)

Hopelijk reageert ze nog! Dan weet je ook wat te doen :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:26

Eoweyn_x schreef:
Ik bedoel het echt niet vervelend maar ook dit vaccin werkt een halfjaar.. Op de bijsluiter die ik vond stond dat ook, evenals de berichten e.d. vanuit Utrecht.
Het zou gewoon vervelend zijn als je uitgaat van een jaar bescherming terwijl het een halfjaar is. Verder niets :)

Hopelijk reageert ze nog! Dan weet je ook wat te doen :)

Als ik zeg dat het op de bijsluiter staat, dan zeg ik dat niet zomaar..
Afbeelding
Ik hoop dat je frans kan en ik vind het ook heel raar dat ze op andere plekken 6 maanden zeggen..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:31

Hm, oke. Dat is apart.
Anyway, in Nederland is nu alleen nog de Cunipravac variant te krijgen. Dat wordt het enige geregistreerde middel. Filavac KC + V is hier voor zover ik weet niet eens geweest.
Maar jij woont in België toch?