Leuke foto’s CB!! Misschien kunnen we een keer met een aantal van hier een fotomeeting organiseren, ik vind tenminste fotograferen ook altijd leuk. En fotos van je hond en jou samen zijn ook altijd leuk voor de herinneringen. Wellicht een idee

Piuni hopelijk nemen de klachten af met de lijnrust en valt het allemaal mee. Echt een vervelend voorval

Wat leuk geschreven Kim, over alfa en cody

Ik heb al een tijdje niks gepost, maar zit heerlijk met de kleine Pinto in Italie, Toscane. Wat een geweldige plek hebben we, het is een villa met een eigen terrein er omheen. Niet afgezet, maar er is gewoon niks waar Pinto heen kan, wegen zijn minstens 100 meter verder en relatief rustig, dus hij kan heerlijk loslopen hier. Ik merk wel dat hij soms echt schijt aan me heeft als ik hem roep, maar over het algemeen luistert hij super super goed en is hij heerlijk rondom me de hele dag. Hij is wel al een keer in het zwembad gevallen :’)
Maar echt een top plekje om de recall te oefenen en heerlijk ontspannen te genieten. Hij heeft ook een eigen hondenbadje en een koelmat om op te liggen, hij geniet! En als het te warm is ligt hij lekker te maffen in mijn kamer met airco.
En wat is Italie hondvriendelijk!!! Pinto mag óveral mee, zelfs in musea en kledingwinkels. Het is echt super leuk om hem mee te hebben.
Waar ik echter wel tegenaan loop is dat hij echt wel heel erg blaft naar andere honden. Ik merk dat de tips van de puppycursus (afleiden, belonen als hij aandacht voor mij heeft etc) echt geen zoden aan de dijk zetten en ik zit een beetje met mijn hnden in het haar. Ik wil dit er écht uit hebben, een uitvallende hond is gewoon niet prettig in openbare plaatsen. Ik schaam me rot als hij in een winkel opeens keihard naar een andere hond blaft.
Ik merk ook dat ik zelf niet goed weet hoe ik hier mee om moet gaan om er voor te zorgen dat hij opgroeit tot een stabiele, zelfverzekerde en stille hond. So far heb ik honden aan de lijn ontweken, maar ik denk dat het hier door alleen maar is verergerd. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Pinto is nu net 5 maanden oud, ik wil dit er eigenlijk echt uit hebben voor hij 1 wordt. Maar ik weet gewoon niet hoe, en die onzekerheid maakt het gedrag alleen maar erger ben ik bang.
En hebben jullie evt tips voor goede gedragstherapeuten die bv 4 keer zouden kunnen meelopen met mij, gericht op dit probleem? Ik overweeg dit wel serieus omdat hij het nu denk ik makkelijker afleert dan als hij 1.5 is.
En nog een paar leuke vakantie kiekjes