Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:16

Cinniz wat een leuke vrolijke foto :D fijn dat de kennelhoest voorbij is, zo sneu om te zien hoe ze dan hoesten.

Leuke foto’s CB!! Misschien kunnen we een keer met een aantal van hier een fotomeeting organiseren, ik vind tenminste fotograferen ook altijd leuk. En fotos van je hond en jou samen zijn ook altijd leuk voor de herinneringen. Wellicht een idee :)

Piuni hopelijk nemen de klachten af met de lijnrust en valt het allemaal mee. Echt een vervelend voorval :(

Wat leuk geschreven Kim, over alfa en cody :D heerlijke moddervarkentjes.

Ik heb al een tijdje niks gepost, maar zit heerlijk met de kleine Pinto in Italie, Toscane. Wat een geweldige plek hebben we, het is een villa met een eigen terrein er omheen. Niet afgezet, maar er is gewoon niks waar Pinto heen kan, wegen zijn minstens 100 meter verder en relatief rustig, dus hij kan heerlijk loslopen hier. Ik merk wel dat hij soms echt schijt aan me heeft als ik hem roep, maar over het algemeen luistert hij super super goed en is hij heerlijk rondom me de hele dag. Hij is wel al een keer in het zwembad gevallen :’)
Maar echt een top plekje om de recall te oefenen en heerlijk ontspannen te genieten. Hij heeft ook een eigen hondenbadje en een koelmat om op te liggen, hij geniet! En als het te warm is ligt hij lekker te maffen in mijn kamer met airco.
En wat is Italie hondvriendelijk!!! Pinto mag óveral mee, zelfs in musea en kledingwinkels. Het is echt super leuk om hem mee te hebben.

Waar ik echter wel tegenaan loop is dat hij echt wel heel erg blaft naar andere honden. Ik merk dat de tips van de puppycursus (afleiden, belonen als hij aandacht voor mij heeft etc) echt geen zoden aan de dijk zetten en ik zit een beetje met mijn hnden in het haar. Ik wil dit er écht uit hebben, een uitvallende hond is gewoon niet prettig in openbare plaatsen. Ik schaam me rot als hij in een winkel opeens keihard naar een andere hond blaft.
Ik merk ook dat ik zelf niet goed weet hoe ik hier mee om moet gaan om er voor te zorgen dat hij opgroeit tot een stabiele, zelfverzekerde en stille hond. So far heb ik honden aan de lijn ontweken, maar ik denk dat het hier door alleen maar is verergerd. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Pinto is nu net 5 maanden oud, ik wil dit er eigenlijk echt uit hebben voor hij 1 wordt. Maar ik weet gewoon niet hoe, en die onzekerheid maakt het gedrag alleen maar erger ben ik bang.

En hebben jullie evt tips voor goede gedragstherapeuten die bv 4 keer zouden kunnen meelopen met mij, gericht op dit probleem? Ik overweeg dit wel serieus omdat hij het nu denk ik makkelijker afleert dan als hij 1.5 is.

En nog een paar leuke vakantie kiekjes :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:24

Wij hebben hetzelfde probleem gehad, noox. Zhiva begon ineens te ontdekken dat ze kon blaffen. Wij hebben privé lessen genomen en hiermee is het écht verbeterd. Ze blaft niet meer aan de lijn, behalve heel soms naar een Ierse wolfshond die vrij imposant is. Waar wij achter kwamen is dat onze houding veranderde met het geblaf en we daarmee het probleem in stand hielden. Dus we hebben onze houding aangepast, veel 'exposure' gedaan. Echt afleiden blijven en vooral blijven oefenen. En dat kost een hoop tijd en energie. Dat is niet iets wat in een weekje was opgelost. Ik snap je frustratie heel erg hoor. Afhankelijk van de situatie ontwijk ik ook nog steeds paadjes. En soms ga ik het aan en probeer ik Zhiva te activeren om met me mee te gaan. Gaat een stuk beter. Of ik het aanga of terug loop is afhankelijk van het emmertje van Zhiva. Is ze moe, dan ga ik het niet aan.

Heerlijk die foto's van Cody!

En mooie foto's van jullie samen CB! <3 nu weer lekker thuis en vertrouwd. Heeft Arya nog wat rust kunnen vinden de rest van de week?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:53

Pff loop ik net met Zhiva buiten, loopt die man met die honden weer buiten. Los. Gaan ze met zijn tweeën een klein hondje belagen. Nee, niet bijten, wel met zijn tweeën dat hondje omver lopen tot 2x toe. Hondje al enorm aan het piepen. Ik snap niet dat dat soort mensen een hond nemen, als je geen verantwoordelijkheid kunt dragen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 12:16

cinniz
Dankje!! En jullie hebben ook weer heerlijk gewandeld zie ik, lekker! Wat balen van de kennelhoest! Gelukkig dat de oudjes de dans hebben ontsprongen hihi.

noox
Lijkt me superleuk! Ik ga zelf niet heel graag op de foto, maar soms is het wel leuk om wat foto’s van Arya en mij samen te hebben. Toevallig hebben we volgende week een mini fotoshoot gepland staan, hadden we een tijdje terug via Instagram gewonnen, dus ik ben eens benieuwd. Nog niet eerder echt een shoot gedaan met Arya, dus hopelijk gaat dat goed allemaal haha. Ze is wel gewend van mij dat ik vraag om te poseren, dus hopelijk dat dat wat helpt. Maar een (foto)meeting hier ben ik ook zeker voor in, leuk!

Wat ziet het er heerlijk uit daar in Italië. Super dat ze zo hondvriendelijk zijn inderdaad! Het huisje waar jullie zitten klinkt ook echt perfect! Wat minder van het zwembad hahaha. Moeten wij in Frankrijk straks ook op letten want honden mogen er niet in, dus ik ga een bodempin meenemen om Arya aan vast te leggen op momenten dat ik zelf niet de mogelijkheid heb d’r weg te houden ervan. En ik kan me wel voorstellen dat je wat onzeker bent rondom het blaf gedrag van Pino. Wel goed dat je daar zo bewust aan denkt/mee bezig bent. In welke omgeving zit je? Ik denk dat je idd een keer met een therapeut contact kunt leggen. Die kunnen je meestal een paar handvaten geven waarmee je al heel goed en snel vooruit kunt. Het zijn vaak net de kleine dingen waar je zelf niet bij stil staat, maar die iemand van buitenaf je kan laten inzien en je mee kan helpen dan.

Geniet nog van jullie vakantie, heerlijk!

Nayomie
Oh wat rot zeg dat het dan toch weer doorgaat op dezelfde voet. Het zou eens handig zijn als meer honden eigenaren in de wijk gaan klagen over deze mensen.

En op je vorige vraag nog: Ja, we hebben eigenlijk geen hond gehad aan Arya verder haha. Ze was echt heel lief en relaxed en paste zich goed aan de rest van de week. Ze is een paar x even alleen geweest ook bv. (1x toen we zijn gaan zwemmen en een keer met avondeten in een restaurantje op ’t park) en dat deed ze ook zonder enig stress signaal (hadden camera mee zodat we konden kijken ook en eventueel stoppen, maar ze is schijnbaar toch lekker snel aan te passen hierin als ze d'r bench mee heeft + moe is van wandelingen e.d. haha) en dan ging ze lekker slapen bv. Denk dat het helpt dat we vooral eenzelfde ritme aanhouden als thuis waar kan en dagelijks langere wandelingen hebben d’r ook lekker uitgeput haha. De drukte in het park ging ze verder ook heel goed mee om moet ik zeggen; andere honden, gillende/rennende kids of op stapjes e.d., fietsers die langs je af vliegen net als van die golfkarretjes, lol. En ze heeft nog lekker van de eendjes genoten op de vlonder achterom. Het was dus vooral even de eerste dag wat stress en wennen en met die eerste losloop wandeling op het strand met jullie de dag erna - maar dat trok op de terugweg toen ze nog heeft gezwommen enz ook al bij en zo heeft ze verder ook weinig interesse gehad in andere honden. Zhiva hoorde natuurlijk bij haar roedel/groepje tijdens de wandeling dus focust ze daar veel meer op; met waar Zhiva mee bezig is haha. Want de andere honden die we tegenkwamen liet ze toch voornamelijk met rust, lol. Ik ben de dagen erna nog naar Horsterwold geweest, waar ook een deel losloop is, waar ik dus losloop heb gedaan en met heupgordel nog stukken gelopen heb en dat ging ook echt fijn. Ze heeft zich 1x in iets vettigs gerold met d’r kop, en ik kon d’r niet meer stoppen, maar voor de rest was ze met luisteren ook echt super fijn qua recall e.d. dus overallll mogen we niet klagen. Al had ik idd liever gehad dat ze met Zhiva niet zo zou gaan managen, maar dat is wel een leer voor de volgende keer als ik idd met 1 andere hond 1 op 1 loop (en zeker als het dan een hond is die idd minder snel een grens aangeeft aan Arya, want Arya zelf is ook heel makkelijk op d'r plek te zetten namelijk als een ander een grens aangeeft) en zeker dan al zo vrij kort na zo’n stressvolle aankomst dag bv. Maar als ze elkaar beter leren kennen nog, zal zoiets steeds beter gaan wat dat betreft - zagen we nu ook al, als er weinig andere honden waren die kwamen kijken en we gewoon lekker konden lopen zonder andere afleidingen en ik Arya wat afgeleid hield als Zhiva in de buurt kwam - da's nog een oefen dingetje bij ons momenteel. Dat is soms met fases echt weg en dan komt dat weer terug, dat ze een ander weg wil houden bij me. Ze doet 't ook niet bij alle honden, snap soms niks van d'r :')

---

Hier thuis is alles weer back to normal :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 17:44

Ik kom jullie even pesten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

26 dagen vandaag <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:00

Ahhhh ze zien er zo lief uit <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:18

Wat een poepieeeees <3

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 19:12

Bedankt voor de reacties CB en Nayomie! Ik woon in omgeving den haag/rotterdam, maar stukje rijden kan altijd. En bedankt voor de leuke uitgebreide reacties :D
Kennen jullie namen toevallig?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 19:13

Worden al echte hondjes

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 19:16

Wat fijn dat je voor de rest een beetje rust hebt gehad en nog even lekker hebt kunnen genieten. :D

Kiwi, die puppy's groeien zo hard <3

Noox, namen ken ik niet zo goed in die omgeving eerlijk gezegd. Daar kan ik je vrees ik niet bij helpen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:27

Kim, schatjes hoor!
En een hoop andere leuke foto's voorbij zien komen.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:43

Wat een leukerds Kiwi! <3

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:19

Vandaag kregen we te horen wie ons meisje wordt, pupje paars <3

Afbeelding

Verliefd!
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:51

Oh wat een dotje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:55

Hier ervoor gekozen om volgende week nog geen examen eg1 de doen maar nog even hard verder te trainen en dan misschien in september examen. Ze is nog zo jong en eg2 gelijk stuk zwaarder. En alle oefeningen lukken goed maar volgen zonder koekje mag nog beter. Dus werk aan de winkel.

Ouwe dibbes is even nachtje logeren, was puppy moe. Dus Ivy en Moos samen gewandeld. Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:59

Ik zag alfa en Cody lekker in de sloten. Heerlijk stel.

En arya die zich knap gedragen heeft.

Nayomie, vervelend van die honden zeg.

Leuke vakantie kiekjes van Pinto En de roedel van cinnez die de Chaamse bossen onveilig maakt, heerlijk.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:03

Die foto van je chi die zich gedraagt als leeuw is heerlijk Marlis! :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:47

Eefsel2109 schreef:
Vandaag kregen we te horen wie ons meisje wordt, pupje paars <3

[ [url=m/4jsr6F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verliefd!
[ [url=m/SL2o3Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh <3
Beetje zelfde kleur als Cody was als kleine pup. Super leuk zeg! :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:59

Muiz schreef:
Die foto van je chi die zich gedraagt als leeuw is heerlijk Marlis! :')

Haha ja me kleine moppie. Ivy vind het leuk om achter hem aan te rennen en Moos gaat er dan vol gas voor. Die kleine denk ik ben de baas en niet jij. Ze zijn ook wel lief hoor haha maar Ivy snapt vaak niet dat Moos klein is, tien kilo poot op hem leggen enzo.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 07:19

Eefsel, gefeliciteerd met pupje paars (Roetsj was ook pupje paars), hoe gaat ze heten?
Moos is stoer }:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 07:28

Gefeliciteerd met pupje paars *\%/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 08:02

Gefeliciteerd met pupje paars! Zhiva was ook toevallig paars. Wanneer mag je ophalen? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:10

Wat een paarse honden allemaal hier. :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:35

Die van ons was na 2 weken uit zijn bandje gegroeid en daarna snel opgegeven :p
Nu is hij 16 weken en 59 cm :+ Denk rond de 30kg, maar niet gewogen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:00

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij.

Ik heb een mini monster wat dit weekend niet lekker in d'r mini velletje zit. Aankomend weekend hebben wij 2 dagen show en ik ben rete zenuwachtig.
Omdat ik ook nergens ringtraining heb kunnen volgen, of op anderhalf uur rijden voor een half uur privéles voor de hoofdprijs. Dus wel lopen beetje geoefend met m'n schoonpa.
Maar knijp hem dus wel. Ik hoef echt niet te winnen en ik weet dat ze niet gaat winnen, maar wel heel benieuwd naar de beoordeling!