Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 10:13

Welkom :D Grappige hond :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:23

Thanks beide!

Skippy01 schreef:
@many welkom, uiteraard mag je meekletsen :) ! Leuk ras! Mijn stalgenoot heeft een petit basset griffon vendeen, ook zo'n eigenwijs ding, maar wel een lieverd. Basset-eigen, toch, eigenwijs zijn :)

Wat leuk dat jouw stalgenoot een petit heeft! Het ras is niet zo heel bekend merken wij. We krijgen vaak óf heel enthousiaste reacties van mensen die het ras kennen, maar ze nog nooit in het echt hebben gezien, óf mensen die zich afvragen wat voor ras het is. Die eigenwijsheid zit volgens mij diep in het DNA ja :)) Gelukkig zijn we dat al gewend met onze andere hond, die heeft ook flinke bananen in de oren zo nu en dan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:26

Wat een leuke hond en een onwijs schattige naam <3 welkom!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:32

Many schreef:
Wat leuk dat jouw stalgenoot een petit heeft! Het ras is niet zo heel bekend merken wij. We krijgen vaak óf heel enthousiaste reacties van mensen die het ras kennen, maar ze nog nooit in het echt hebben gezien, óf mensen die zich afvragen wat voor ras het is. Die eigenwijsheid zit volgens mij diep in het DNA ja :)) Gelukkig zijn we dat al gewend met onze andere hond, die heeft ook flinke bananen in de oren zo nu en dan.

Ja, dit is haar tweede. Een andere stalgenoot heeft er vroeger ook een gehad, maar die zij is nu zelf op leeftijd en is 'een maatje kleiner gegaan' met een teckel.
Allebei petits dus wel. (Veel jachthonden wel bij ons op stal, één border collie, één chihuahua, één dwergkees, verder allemaal jachthonden. Dan is de kans al groter dat er eentje bij loopt natuurlijk)
Echt ja, heel diep in het DNA, die honden van Frankrijk of verder naar beneden hebben volgens mij allemaal bananen in hun oren hoor! (Mijn hond is Portugees, óók bananen in zijn oren ;) )

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:16

Thanks Warboel!

Skippy01, wat leuk dat er zoveel jachthonden rondlopen bij jou op stal. En tsja die bananen, daar moeten we ons maar bij neerleggen :)). Ik vind die eigenwijsheid ook wel vaak erg leuk hoor, ik hou wel van een eigen mening.

Ik ga eens even wat pagina's teruglezen, dan weet ik een beetje wat voor honden iedereen hier heeft!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:47

Many welkom leuke pup. :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:10

Welkom nieuwkomers!

Verder even een ego-post. Jackie is aan het DRAKEN en ik ben gefrustreerd door het besluit m.b.t. sport van gisteren. Samengevat, wel op het terras zitten vreten en zuipen maar niet 1,5m van elkaar binnen sporten met goede instructie. Mijn instructeurs gaan er een mouw aan passen maar het is gewoon echt heel scheef zo.

En doordat Jackie zo irritant is kom ik moeilijk aan werken toe en dat is juist ook druk dus ik ben even een drama :o

Maar... ze loopt weer helemaal goed gelukkig *\o/* En net een fotoshoot gedaan voor de hondenschool met allebei dus ben heel benieuwd!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:14

RoosvanBlue schreef:
Welkom nieuwkomers!

Verder even een ego-post. Jackie is aan het DRAKEN en ik ben gefrustreerd door het besluit m.b.t. sport van gisteren. Samengevat, wel op het terras zitten vreten en zuipen maar niet 1,5m van elkaar binnen sporten met goede instructie. Mijn instructeurs gaan er een mouw aan passen maar het is gewoon echt heel scheef zo.

En doordat Jackie zo irritant is kom ik moeilijk aan werken toe en dat is juist ook druk dus ik ben even een drama :o

Maar... ze loopt weer helemaal goed gelukkig *\o/* En net een fotoshoot gedaan voor de hondenschool met allebei dus ben heel benieuwd!

Maar dat trainen is toch te ondervangen door buiten te trainen? Want dat mag weer wel, op 1,5 meter in de buitenlucht. Of heb jij het over een sport die echt alleen binnen kan? Dan snap ik dat het heel zuur is!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:36

Wat fijn dat jackie weer goed loopt!!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:47

RoosvanBleu denk dat jackie een beetje op jouw frustratie reageer. :o Gewoon ff lekker hier je hart luchten. Wij kunnen daar tegen. ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:49

Skippy01 schreef:
Maar dat trainen is toch te ondervangen door buiten te trainen? Want dat mag weer wel, op 1,5 meter in de buitenlucht. Of heb jij het over een sport die echt alleen binnen kan? Dan snap ik dat het heel zuur is!

Ja deels wel, en dat gaan we ook zeker doen. Ik doe crossfit dus je hebt best wat materialen nodig zoals een rek, ringen, barbells en gewichten, plus een veilige vloer. Dus buiten is dat wel echt even behelpen. Maar ze gaan er vast wat goeds op verzinnen. Het is alleen zo suf want binnen hebben we letterlijk meer eigen ruimte dan buiten op beide locaties en dat is wel een stuk prettiger werken. Niet te vergeten dat het hooikoorts seizoen is dus buiten adem ik niet zo lekker en lopen mijn neus en ogen leeg. Het is ook geen ramp (mensen in verpleeghuizen of met bedrijven die onderuit zijn gegaan hebben het pas echt zwaar), maar het klopt gewoon niet voor mijn gevoel en ik heb zo'n hekel aan die oneerlijkheid :(

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:50

punjab schreef:
RoosvanBleu denk dat jackie een beetje op jouw frustratie reageer. :o Gewoon ff lekker hier je hart luchten. Wij kunnen daar tegen. ;)

Ja dat denk ik ook eerlijk gezegd :# Maar kan ze dan niet gewoon LIEF reageren -O- Ze ligt nu in elk geval lekker te slapen, zo is ze lief :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:03

Er gaat een bericht over facebook heen waarin naar voren komt dat 3 honden, 2 honden hebben aangevallen waarvan er één het niet heeft overleefd. :( Kan daar zo boos & verdrietig om worden …

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:54

@roos ah ja, dat is minder inderdaad! :(

@denies ik las het ook inderdaad op insta! Word daar ook zo moedeloos van. Als je een in potentie hondagressieve hond hebt, houd dan dier dan aan de lijn... Zo eng! Heel veel mensen zouden nog geen hamster moeten kunnen kopen, maar die lopen met een gruwelijk gefrustreerde 50+kg wegende hond aan de lijn. Of drie, in dit geval.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:01

Überhaupt, of je een hond-agressieve hond hebt of niet, zorg dat wanneer je hem loslaat deze onder controle is. Die doodle die op ons af kwam is geen potentieel hond-agressief ras, maar dat wilt niet zeggen dat het altijd maar goed gaat.

Niet over hamsters beginnen heh :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 18:13

Ik zag hem net ook voorbij komen, heb hem op fb gedeeld.

Skip, liepen ze maar aan de lijn.. :P Dat zou waarschijnlijk al een hoop ellende gescheeld hebben.

Ik merk zelfs dat t industrie druk is. Veel mensen die dus geen rustige plek meer kunnen vinden en dan maar savonds hier t industrie op schieten..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:34

Lees net dat de nog levende hond een pup betreft. Jeetjemina. Bizar dat zoiets kan gebeuren en er geen eigenaren in de buurt zijn.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:59

xDenies schreef:
Überhaupt, of je een hond-agressieve hond hebt of niet, zorg dat wanneer je hem loslaat deze onder controle is. Die doodle die op ons af kwam is geen potentieel hond-agressief ras, maar dat wilt niet zeggen dat het altijd maar goed gaat.

Niet over hamsters beginnen heh :Y)

Zeker waar, maar als ze wél hondagressief zijn, moet je ze in dichtbevolkt Nederland gewoon niet loslaten. Welke hoek je ook om gaat, je loopt al tegen de volgende hond aan...

Haha, ik zei dat die óók geen hamsters mogen hè :Y)

kiwiwitje schreef:
Ik zag hem net ook voorbij komen, heb hem op fb gedeeld.

Skip, liepen ze maar aan de lijn.. :P Dat zou waarschijnlijk al een hoop ellende gescheeld hebben.

Ik merk zelfs dat t industrie druk is. Veel mensen die dus geen rustige plek meer kunnen vinden en dan maar savonds hier t industrie op schieten..

Ja precies! Dat bedoel ik te zeggen: als je ze aanlijnt, heb je nog iets te zeggen vóór het mis gaat!
Hier is het ook best druk, maar hier wonen sowieso veel honden, vermijden gaat nog aardig hier, gelukkig!

xDenies schreef:
Lees net dat de nog levende hond een pup betreft. Jeetjemina. Bizar dat zoiets kan gebeuren en er geen eigenaren in de buurt zijn.

Jeetje, bizar! ;(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 19:12

hier is t in de woonwijk verrassend goed te doen. al kom ik er amper met honden.
maar in t bos en de wandelplekken kom ik gewoon niet meer. niet leuk.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:26

@roosvanblue: dikke knuffel. Het komt allemaal wel goed. Sommige honden reageren lekker tegendraads als je je niet goed voelt. Onze beardie komt dan juist gigantisch veel knuffelen (zou geen slechte hulphond geweest zijn als ze minder angstig was).
Gioia gaat redelijk. Die kan wel wat hebben.
Buddy train ik niet mee als ik me niet goed voel. Dan weet ik zeker dat ik hem verpest Y;( dus die weken sla ik over (op dit moment dus al weken niet getrained. ).

Toen ik vorige week op de heide was waren er ook zoveel irritante honden. Eerst een zwarte labreu die al geommend op buddy dook. En even later in het bos 2 grote (maat new foundlander) die ook weer achter buddy aanzaten.
Ik probeer me er niet teveel aan te ergeren zolang het niet aggressief is en de baas zijn best doet.

@kim: bedankt voor de tips
Ik heb hem nog even op haar stoel gelegd met snoepjes eronder. Snoepjes waren snel weg en daarna moest het tuigje begraven worden.... met lucht :+

Afbeelding

Dat doet ze met alles dat weg moet/ze minder leuk vind.
Het tuigje is nog niet aan, we zijn nog steeds bij alleen het bovenstukje op de rug leggen. En dat gaat wel met steeds minder wegdeinzen.
Maar rustig aan en vooral niet te snel. Het komt allemaal wel goed.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:27

Hier ligt het er heel erg aan welke tijden je gaat net voor zonsondergang en tijdens de lunch is het wel te doen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:51

arabella2000 schreef:
@roosvanblue: dikke knuffel. Het komt allemaal wel goed. Sommige honden reageren lekker tegendraads als je je niet goed voelt. Onze beardie komt dan juist gigantisch veel knuffelen (zou geen slechte hulphond geweest zijn als ze minder angstig was).
Gioia gaat redelijk. Die kan wel wat hebben.
Buddy train ik niet mee als ik me niet goed voel. Dan weet ik zeker dat ik hem verpest Y;( dus die weken sla ik over (op dit moment dus al weken niet getrained. ).

Toen ik vorige week op de heide was waren er ook zoveel irritante honden. Eerst een zwarte labreu die al geommend op buddy dook. En even later in het bos 2 grote (maat new foundlander) die ook weer achter buddy aanzaten.
Ik probeer me er niet teveel aan te ergeren zolang het niet aggressief is en de baas zijn best doet.

@kim: bedankt voor de tips
Ik heb hem nog even op haar stoel gelegd met snoepjes eronder. Snoepjes waren snel weg en daarna moest het tuigje begraven worden.... met lucht :+

[ [url=m/OqIwKv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat doet ze met alles dat weg moet/ze minder leuk vind.
Het tuigje is nog niet aan, we zijn nog steeds bij alleen het bovenstukje op de rug leggen. En dat gaat wel met steeds minder wegdeinzen.
Maar rustig aan en vooral niet te snel. Het komt allemaal wel goed.

Hahaha geweldig vind ik dat, als ze iets met lucht gaan begraven. Deed Jackie laatst met haar eigen kots :Y)

Ik vind het knap dat je zoveel geduld hebt met dit aanpakken. En ook dat je niet traint als je verwacht dat dit niet goed gaat landen. Maar wel vervelend dat je dus al een aantal weken niet lekker in je vel zit :(

Ik dacht trouwens; wat is een labreu nou weer. Duurde ff voordat ik die doorhad :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:06

Welkom Many! Ik zie ze ook echt heel weinig, gisterem toevallig een petit (daarvan lopen er wel een paar hier) maar de grands zie ik echt nooit.
Het valt me hier nog wel mee hoe druk het is maar ik kom niet heel vaak in het losloopgebied nu. Waar ik loop in mijn pauze is het wel drukker dan normaal, maar ik erger me meer aan de mensen met kleine kinderen die in het bos gaan lopen waar iedereen zijn hond uitlaat terwijl die koters dan de hele tijd gaan gillen en janken wanneer ze een hond zien. Ik kom er voor m'n rust :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:10

Simoonzel schreef:
Welkom Many! Ik zie ze ook echt heel weinig, gisterem toevallig een petit (daarvan lopen er wel een paar hier) maar de grands zie ik echt nooit.
Het valt me hier nog wel mee hoe druk het is maar ik kom niet heel vaak in het losloopgebied nu. Waar ik loop in mijn pauze is het wel drukker dan normaal, maar ik erger me meer aan de mensen met kleine kinderen die in het bos gaan lopen waar iedereen zijn hond uitlaat terwijl die koters dan de hele tijd gaan gillen en janken wanneer ze een hond zien. Ik kom er voor m'n rust :')

Haha, janken en gillen als ze een hond zien? Als ze zo bang zijn, moeten ouders ze inderdaad maar niet meenemen naar een bos waar iedereen wandelt :')
Hier in het bos vooral kinderen die met schepjes en zand spelen bij de vijver. Prima, leef je uit. Heel soms eentje die netjes komt vragen of Toby geaaid mag worden. Kinderen heb ik hier dus niet zoveel moeite mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:04

Skippy01 schreef:
Simoonzel schreef:

Haha, janken en gillen als ze een hond zien? Als ze zo bang zijn, moeten ouders ze inderdaad maar niet meenemen naar een bos waar iedereen wandelt :')
Hier in het bos vooral kinderen die met schepjes en zand spelen bij de vijver. Prima, leef je uit. Heel soms eentje die netjes komt vragen of Toby geaaid mag worden. Kinderen heb ik hier dus niet zoveel moeite mee.

Ik kom het ook vaker tegen dan je denkt.. Ecbt afschuwelijk.