Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skippy01 schreef:@many welkom, uiteraard mag je meekletsen! Leuk ras! Mijn stalgenoot heeft een petit basset griffon vendeen, ook zo'n eigenwijs ding, maar wel een lieverd. Basset-eigen, toch, eigenwijs zijn
Many schreef:Wat leuk dat jouw stalgenoot een petit heeft! Het ras is niet zo heel bekend merken wij. We krijgen vaak óf heel enthousiaste reacties van mensen die het ras kennen, maar ze nog nooit in het echt hebben gezien, óf mensen die zich afvragen wat voor ras het is. Die eigenwijsheid zit volgens mij diep in het DNA jaGelukkig zijn we dat al gewend met onze andere hond, die heeft ook flinke bananen in de oren zo nu en dan.
RoosvanBlue schreef:Welkom nieuwkomers!
Verder even een ego-post. Jackie is aan het DRAKEN en ik ben gefrustreerd door het besluit m.b.t. sport van gisteren. Samengevat, wel op het terras zitten vreten en zuipen maar niet 1,5m van elkaar binnen sporten met goede instructie. Mijn instructeurs gaan er een mouw aan passen maar het is gewoon echt heel scheef zo.
En doordat Jackie zo irritant is kom ik moeilijk aan werken toe en dat is juist ook druk dus ik ben even een drama![]()
Maar... ze loopt weer helemaal goed gelukkigEn net een fotoshoot gedaan voor de hondenschool met allebei dus ben heel benieuwd!
Skippy01 schreef:Maar dat trainen is toch te ondervangen door buiten te trainen? Want dat mag weer wel, op 1,5 meter in de buitenlucht. Of heb jij het over een sport die echt alleen binnen kan? Dan snap ik dat het heel zuur is!
xDenies schreef:Überhaupt, of je een hond-agressieve hond hebt of niet, zorg dat wanneer je hem loslaat deze onder controle is. Die doodle die op ons af kwam is geen potentieel hond-agressief ras, maar dat wilt niet zeggen dat het altijd maar goed gaat.
Niet over hamsters beginnen heh
kiwiwitje schreef:Ik zag hem net ook voorbij komen, heb hem op fb gedeeld.
Skip, liepen ze maar aan de lijn..Dat zou waarschijnlijk al een hoop ellende gescheeld hebben.
Ik merk zelfs dat t industrie druk is. Veel mensen die dus geen rustige plek meer kunnen vinden en dan maar savonds hier t industrie op schieten..
xDenies schreef:Lees net dat de nog levende hond een pup betreft. Jeetjemina. Bizar dat zoiets kan gebeuren en er geen eigenaren in de buurt zijn.
arabella2000 schreef:@roosvanblue: dikke knuffel. Het komt allemaal wel goed. Sommige honden reageren lekker tegendraads als je je niet goed voelt. Onze beardie komt dan juist gigantisch veel knuffelen (zou geen slechte hulphond geweest zijn als ze minder angstig was).
Gioia gaat redelijk. Die kan wel wat hebben.
Buddy train ik niet mee als ik me niet goed voel. Dan weet ik zeker dat ik hem verpestdus die weken sla ik over (op dit moment dus al weken niet getrained. ).
Toen ik vorige week op de heide was waren er ook zoveel irritante honden. Eerst een zwarte labreu die al geommend op buddy dook. En even later in het bos 2 grote (maat new foundlander) die ook weer achter buddy aanzaten.
Ik probeer me er niet teveel aan te ergeren zolang het niet aggressief is en de baas zijn best doet.
@kim: bedankt voor de tips
Ik heb hem nog even op haar stoel gelegd met snoepjes eronder. Snoepjes waren snel weg en daarna moest het tuigje begraven worden.... met lucht![]()
[ [url=m/OqIwKv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat doet ze met alles dat weg moet/ze minder leuk vind.
Het tuigje is nog niet aan, we zijn nog steeds bij alleen het bovenstukje op de rug leggen. En dat gaat wel met steeds minder wegdeinzen.
Maar rustig aan en vooral niet te snel. Het komt allemaal wel goed.
Simoonzel schreef:Welkom Many! Ik zie ze ook echt heel weinig, gisterem toevallig een petit (daarvan lopen er wel een paar hier) maar de grands zie ik echt nooit.
Het valt me hier nog wel mee hoe druk het is maar ik kom niet heel vaak in het losloopgebied nu. Waar ik loop in mijn pauze is het wel drukker dan normaal, maar ik erger me meer aan de mensen met kleine kinderen die in het bos gaan lopen waar iedereen zijn hond uitlaat terwijl die koters dan de hele tijd gaan gillen en janken wanneer ze een hond zien. Ik kom er voor m'n rust
Skippy01 schreef:Simoonzel schreef:Welkom Many! Ik zie ze ook echt heel weinig, gisterem toevallig een petit (daarvan lopen er wel een paar hier) maar de grands zie ik echt nooit.
Het valt me hier nog wel mee hoe druk het is maar ik kom niet heel vaak in het losloopgebied nu. Waar ik loop in mijn pauze is het wel drukker dan normaal, maar ik erger me meer aan de mensen met kleine kinderen die in het bos gaan lopen waar iedereen zijn hond uitlaat terwijl die koters dan de hele tijd gaan gillen en janken wanneer ze een hond zien. Ik kom er voor m'n rust
Haha, janken en gillen als ze een hond zien? Als ze zo bang zijn, moeten ouders ze inderdaad maar niet meenemen naar een bos waar iedereen wandelt![]()
Hier in het bos vooral kinderen die met schepjes en zand spelen bij de vijver. Prima, leef je uit. Heel soms eentje die netjes komt vragen of Toby geaaid mag worden. Kinderen heb ik hier dus niet zoveel moeite mee.