Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:24

Ik zou wegtrekken sowieso vermijden. Ik weet niet of Dexter hierin een uitzondering is maar die valt uit zodra je hem wegtrekt. Dan voelt ie zich bedreigd en kan hij geen kant op. En zeker met een bekende hond die toch al dominant gedrag vertoont zou ik het bij je eigen hond niet doen.

Afgelopen week tijdens training kwam iemand met zijn hond het veld op terwijl ik met Dexter daar trainde. Dat mag niet want Dexter is soms te afgeleid en gaat dan naar andere honden toen tijdens training. Maar zij had die memo niet meegekregen. Op zich niet zo'n probleem, Dexter en haar hondje vrolijk snuffelen. Maar baasje denkt, ik help even en pak Dexter even bij zn halsband. En toen viel hij uit. De andere hond weet niet wat hem overkomt dus valt ook uit. Had heel makkelijk voorkomen kunnen worden door ten eerste dat veld niet op te komen natuurlijk :Y) Maar ook door mij gewoon mn ding te laten doen met Dexter wegroepen en daar zelf weg laten gaan.

Koppen boven schouders gaat voor mij richting dominantie om elkaar even uit te testen met spelen. Maar wel met spanning. Als jij daarin spanning toe gaat voegen door je hond weg te trekken loopt dat imo sneller verkeerd af dan door er tussen te staan of gewoon je hond te roepen.

Ook omtrekken en kop induwen als je een andere hond ziet zou ik niet doen. Afleiden met wat leuks of lekkers en aandacht op jou houden. Ik zou zeggen dat je namelijk meer spanning creëert door aan hem te lopen sjorren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:15

En bij mij werkt het 'wegtrekken' (zo zie ik het niet maar oké) tijdens het staren juist weer wel en komt de focus direct naar mij. Snoepjes en speeltjes is hier echt niet aantrekkelijk genoeg. Het gaat nu juist ontzettend goed :) Dus je moet als honden eigenaren je eigen weg in alle adviezen vinden en zien wat voor jouw hond werkt.

Afbeelding
Ook maar even hier :) Niet iedereen volgt het volgtopic.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 18:16

Zoals verwacht konden we enten. Alles op 0
Nu over 4 weken checken of de dhp aangeslagen is

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:20

Puppies <3

Ik wil ook zo graag een vriendje voor Olly, maar ja..dat heeft die zelf nu wel verpest. :+ Hij is te duur om een vriendje te hebben.

Gelukkig nu een afspraak minder, hij hoeft pas woensdag weer terug te komen. Nog wel die achterste wond in het verband en sok om de andere, maar ziet er goed uit. Af en toe even laten luchten en dan krijgt die de kap op zodat hij er niet aan zit.

Ik zou over 2 weken met een training beginnen, heb ik nu afgezegd. Eerst even helemaal laten genezen en kost al genoeg nu. Kreeg ik alleen als antwoord: Ok

Aardig :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 18:26

Oh wow heel sociaal :r

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:43

Wat kunnen mensen toch lomp zijn hè _O-

Toen Dexter net aangereden was appte ik mijn hondenschool ook met bericht 'Dexter is aangereden. Straks röntgenfoto maken. Kom sowieso niet naar de les vanavond.' Krijg ik terug 'Oké jammer. Betaal je nog wel even? Zag dat je nog niet hebt betaald.' (Dat klopte wel hoor, maar was een dag na onze 'proefles' van €15 waar ik wel netjes voor had betaald) Daar ben ik dus ook nooit meer heen gegaan :evaw:

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:04

Oh wow dat is ook aardig ja. Snap dat echt niet, als ze gewoon een aardige reactie had gegeven, dan was ik wel gestart over een maand of 2. Maar alleen: ok :') En ook gelijk uit de whatsapp groep gegooid :D

Maar goed, dan gaan we wel ergens anders trainen. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 20:07

Wat een rare mensen Ianthe.. bah inderdaad lekker ergens anders heen

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:04

Kaus schreef:
Ik zou wegtrekken sowieso vermijden. Ik weet niet of Dexter hierin een uitzondering is maar die valt uit zodra je hem wegtrekt. Dan voelt ie zich bedreigd en kan hij geen kant op. En zeker met een bekende hond die toch al dominant gedrag vertoont zou ik het bij je eigen hond niet doen.

Afgelopen week tijdens training kwam iemand met zijn hond het veld op terwijl ik met Dexter daar trainde. Dat mag niet want Dexter is soms te afgeleid en gaat dan naar andere honden toen tijdens training. Maar zij had die memo niet meegekregen. Op zich niet zo'n probleem, Dexter en haar hondje vrolijk snuffelen. Maar baasje denkt, ik help even en pak Dexter even bij zn halsband. En toen viel hij uit. De andere hond weet niet wat hem overkomt dus valt ook uit. Had heel makkelijk voorkomen kunnen worden door ten eerste dat veld niet op te komen natuurlijk :Y) Maar ook door mij gewoon mn ding te laten doen met Dexter wegroepen en daar zelf weg laten gaan.

Koppen boven schouders gaat voor mij richting dominantie om elkaar even uit te testen met spelen. Maar wel met spanning. Als jij daarin spanning toe gaat voegen door je hond weg te trekken loopt dat imo sneller verkeerd af dan door er tussen te staan of gewoon je hond te roepen.

Ook omtrekken en kop induwen als je een andere hond ziet zou ik niet doen. Afleiden met wat leuks of lekkers en aandacht op jou houden. Ik zou zeggen dat je namelijk meer spanning creëert door aan hem te lopen sjorren.

Ik trek hem normaal gezien niet weg als we kennismaken met honden. Als hij begint te staren naar honden op straat dan probeer ik hem om te draaien (staren doet hij al vanaf afstand). Zijn aandacht krijg ik dan niet met enkel een koekje (als hij al gaat liggen), al heb ik die wel vast en beloon ik hem van zodra hij naar mij kijkt, maar ik moet hem eerst uit die focus halen. Dat doe ik dus door hem (aan zijn tuig) de andere kant op te 'trekken'. Trekken klinkt nogal heftig maar als hij gaat liggen is het nogal moeilijk om er beweging in te krijgen. :+ Ik probeer het liggen wel voor te zijn maar dat lukt niet altijd. Hij valt overigens ook niet uit naar andere honden. Hij wilt enkel spelen maar de manier waarop hij kijkt is niet 'sociaal gewenst' (plus dat hij niet moet willen spelen met elke hond die we op straat tegenkomen). Ik duw zijn kop ook niet in, ik draai hem enkel de andere richting op zodat hij niet meer naar de hond kijkt en zijn aandacht op mij kan vestigen, daarbij geef ik hem het commando 'kijk' (dat hij naar mij moet kijken). Het is een voordeel en een nadeel dat hij zo snel afgeleid is. :+ Want eens hij uit die concentratie is verliest hij ook meteen de aandacht naar de andere hond toe en kan ik meer zeggen.

Het was ook het plan om tussen de honden in te gaan staan, maar daarvoor heb ik wel de ruimte nodig om er tussen te kunnen natuurlijk. :) Akira zijn kop stond aan de 'verkeerde' kant om het zo maar te zeggen, om er tussen te geraken moest zijn hoofd weg, anders duwde ik zijn kop enkel nog meer tegen de andere hond op (al kon ik ook even naar de andere kant van de hond lopen, maar dat kwam even niet in me op).

Het kan inderdaad zijn dat dat van de schouders even 'uittesten' is om te spelen. Maar bij een eerste kennismaking (ik kende de hond en eigenaar niet) vind ik het toch niet echt zo prettig dat een andere hond die van mij gaat uittesten.. := Het is hier overigens geen losloopgebied en de vrouw was naar haar hond aan het roepen dat hij terug moest komen maar dat deed hij dus niet. :+
Hij heeft ook nog nooit gevochten met een andere hond en is in het algemeen erg 'onderdanig' (als een andere hond hem corrigeert zal hij niet 'terugvechten') dus dat wil ik ook liefst zo houden. Hij is natuurlijk nog maar 9 maanden, dus dat gedrag kan nog wel eens veranderen, vooral tegenover honden van hetzelfde geslacht (die hij niet kent).

Ik probeer hem ook altijd voor te zijn met het staren zodat ik niet aan hem moet trekken, maar als een hond op je af komt is het al moeilijker. Het ging dus ook meer over hondentaal tegenover elkaar en niet hoe ik het staren op moet lossen. Hij heeft over het algemeen geen problemen met andere honden, maar ik wil wel beter leren 'lezen'.

En Ianthe dat is echt wel een poedersuiker reactie zeg... Maar ik zou er aan de andere kant wel rekening mee proberen te houden dat sommige mensen niet zo'n geweldige communicatievaardigheden hebben via de chat?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:40

Akira is een Tsjech toch? Ik neem aan dat je weet dat sexe agressie veel voor komt in het ras. Ik zal dus voorzichtig zijn met contact met vreemde honden. Vooral met het soort dat met een strakke houding de kop op de schouders legt. Mijn reu pikt veel maar dat absoluut niet. Die pint dat soort 'patsers' tegen de grond :Y)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:10

Fixeert hij alleen op andere honden of ook op andere dingen? Ik zou in ieder geval blijven oefenen met 'kijk' en het niet alleen vragen als het al te laat is of vlak ervoor, maar ook gewoon random. Dus vooral ook als de kans groot is dat hij luistert. Dat werpt bij mij in ieder geval al z'n vruchten af, in zoverre dat hij soms al naar mij kijkt nog voordat ik 'kijk' zeg in situaties zoals andere honden tegenkomen.

Verder ben ik ook heel voorzichtig met andere reuen en helemaal met loslopende honden. Als je er een aan ziet komen rennen, ga dan meteen voor je hond staan. Mijn ervaring is thans dat de aanstormende hond dan nog wel afremt. En als die een alert baasje mee heeft, kan dat precies genoeg zijn om de hond te pakken voordat ie besluit om je heen te lopen. Ik kan je niet vertellen of dat "de manier" is, want ik heb dat gelukkig nog maar één keer gehad en toen instinctief zo gehandeld omdat ik geen antwoord kreeg op mijn herhaaldelijk vragen of het een teefje was of niet. Het was een bulldog, die remde door mijn toedoen wel af. Maar helaas liepen er drie sprakeloze meisjes mee, die pas in actie kwamen toen hun hond allang om mij heen was gelopen en aan het morren was met die van mij. En geen woord daarna ook, liepen gewoon weg, geen sorry niks. :n

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:14

DezeNaam schreef:
En Ianthe dat is echt wel een poedersuiker reactie zeg... Maar ik zou er aan de andere kant wel rekening mee proberen te houden dat sommige mensen niet zo'n geweldige communicatievaardigheden hebben via de chat?

We hebben eerder gewoon een normaal gesprek gehad via fb en dat was niet zo kortaf :D

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:17

Van schreef:
Akira is een Tsjech toch? Ik neem aan dat je weet dat sexe agressie veel voor komt in het ras. Ik zal dus voorzichtig zijn met contact met vreemde honden. Vooral met het soort dat met een strakke houding de kop op de schouders legt. Mijn reu pikt veel maar dat absoluut niet. Die pint dat soort 'patsers' tegen de grond :Y)

Het is een Tsjech inderdaad. :j Het is mijn eigen hond niet, maar ik ga er regelmatig op vaste basis mee wandelen. Heb ook gelezen dat ze later wel agressie kunnen krijgen naar hetzelfde geslacht. Daarom wil ik er wel voorzichtiger mee zijn, voorlopig gaat het goed maar zo'n ontmoetingen zoals in het park wil ik liever vermijden.

Maar op dit moment speelt hij wel goed samen met andere honden. Een reu waarmee hij speelt is bijvoorbeeld erg bezitterig... Hij heeft Akira ooit een snep verkocht omdat hij een veertje (ja, een klein veertje :+ ) vond en Akira net iets te dicht in de buurt stond. Akira accepteert dat gewoon en neemt afstand. Maar ik weet natuurlijk niet of dat op latere leeftijd (extreem) gaat omslaan. Vorige week verbaasde hij me bijvoorbeeld wel even in zijn benadering en trok hij zelfs niet aan de lijn bij het begroeten van deze hond. Soms gaat het dus wel goed maar op andere dagen is hij veel te enthousiast. (Niet dat hij letterlijk op andere honden springt, hij zou er wel naartoe rennen als hij de kans kreeg maar hij stopt vlak voordat hij bij de andere hond is)

Christina: hij fixeert ook op duiven. Maar dat is vrij 'normaal' voor dit ras (fixeren niet per se, maar een beetje jachtinstinct zit er wel in). Voor de rest is het een hond die erg gemakkelijk te trainen is. Ik stelde wolfhonden altijd als heel dramatisch moeilijk voor maar ik vind het best nog fijne honden. Werkwillig maar toch een eigen wil. Ik oefen regelmatig met 'kijk' uiteraard. Ook met 'touch', daar reageert hij om de een of andere reden enthousiaster op. :') We zijn ook wel bezig met de fixatie op duiven. Van zodra ik zie dat hij begint te fixeren lopen we een stukje terug en krijgt hij het commando 'kijk' totdat hij rustig voorbij de duif kan lopen. Al hebben niet alle duiven hier evenveel hersenen en vliegen ze soms bijna in zijn muil. :+ Dat helpt niet echt mee. :')

Zo'n ervaring is niet echt leuk nee... Gelukkig is het nog 'goed' afgelopen?
Het ding bij Akira is dat het erg moeilijk is om voor hem te gaan staan. Hij wilt ook naar de hond toe, maar het is moeilijk om hem met één hand achter mij te kunnen houden en de andere hond die losloopt tegen te houden. Daarom dat ik eerst dacht; misschien geef ik hem beter wat ruimte zodat hij ook weg kan lopen als hij dat wilt.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:36

Of het normaal is of niet dat hij fixeert, maakt in mijn ogen niet uit. Het maakt het trainen alleen misschien wat moeilijker. Des te meer reden om te blijven oefenen :) Ik zou trouwens door blijven lopen en niet een stukje terug gaan, als je dan niet over het object van fixatie struikelt natuurlijk. Gewoon doen alsof er niets aan de hand is en af en toe 'kijk' vragen. In het begin kreeg ik pas reactie als we al voorbij het object van fixatie waren, prima, je moet ergens beginnen. Maar mij was verteld dat als ik bijvoorbeeld bleef staan, ik juist aangaf dat er iets is.
Dat hij op 'touch' enthousiaster reageert, is denk ik omdat het actiever is? Ik zou met fixeren bij 'kijk' blijven, althans ik vind het persoonlijk fijner om er een rustig commando bij te gebruiken. Maar dat is omdat Django bij (te) leuke dingen verandert in een kangoeroe *\%/*
Je schrijft trouwens dat je pas in actie komt als je ziet dat hij gaat fixeren, probeer het voor te zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe Akira is, maar ik heb vaak eerder door dan Django dat we een hond gaan tegenkomen.

Het is denk ik wel goed afgelopen, Django had in ieder geval niets, maar toen ik dat snel had gecontroleerd en weer opkeek om te vragen of de bulldog in orde is, waren ze dus al weggelopen :evaw: Ik dacht wel dat Django de wang van de bulldog vast had, maar ze kon de hond zo wegpakken. Ik hield m'n hart al vast, maar ik ben blij dat Django blijkbaar niet meteen vast bijt/hard aanvalt. Al is elke situatie natuurlijk weer anders. Gelukkig heeft tot nu toe het merendeel van de eigenaren die de aanlijnplicht negeren, z'n hond(en) wél (redelijk) onder controle en reageren ze als ik wat vraag.

Wat betreft het ervoor gaan staan. Ik heb geen idee hoe dat gelukt is, het ging allemaal zo vlug. Toen ze daarna alsnog bij elkaar kwamen heb ik Django in eerste instantie ook maar ruimte gegeven en wilde dan ook doorlopen, er vanuitgaande dat die meisjes in actie zouden komen. Maar dat was gewoon niet te doen. Ach ja, nu het zo warm is kom ik daar toch voorlopig niet meer. Daar is geen stromend/schoon water.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:41

DezeNaam,

Ik heb je berichten gelezen, maar nog geen tijd gehad om fatsoenlijk te reageren.

Bij je eerste bericht dat ik alleen maar, wat is het probleem? Liggen en staren is echt geen probleem en wordt zelden als intimiderend ervaren. Borders doen dit over het algemeen heel makkelijk, soms zien ze een hond komen op 100 meter afstand en gaan liggen. Ik ben dan 100 meter verder en dan liggen ze nog steeds.

Honden die liggen nemen een hele neutrale houding aan, dan is het aan de andere hond om er een reactie op te geven. Willen ze begroet worden en spelen, of willen ze met rust gelaten worden en genegeerd? Zeker jonge honden en van nature sociale honden doen dit vaak en veel. Puk doet dit ook vaker, zij analyseert op deze manier de honden en staat of rustig op om te benaderen, springt op om direct te spelen, of haar oren gaan naar achteren en haar lip gaat tot aan haar ogen omhoog. In het laatste geval zijn het ook vaak de honden die aangelijnd passeren, zij ziet dan goed wat de andere hond toont aan lichaamstaal. Daarnaast voor mij is het ook ontzettend handig en makkelijk, als Puk zo reageert moeten alle honden kort blijven.

Door dit te straffen, het wegtrekken, omdraaien, 'kijk' eens doorbreek je dit gedrag waardoor je juist een situatie creëert die wel fout kan gaan. De hond stelt zich heel neutraal op en jij zorgt ervoor dat de hond heel ander gedrag laat zien.

Doorlopen heeft ook geen zin, Akira is niet zeker van zichzelf of van de situatie. Als hij meer zelfverzekerderd wordt dan gaat dit ook stukken beter. Hij zal leren om sneller de lichaamstaal te zien en aan te voelen wat de andere hond wilt.

De situatie in het park kwam denk ik doordat de andere hond wel hoog in zijn energie zat en kwam aanrennen zonder waarschuwing en er opeens was. Dan zijn het twee reuen die niet weten wat ze moeten, als er kwaad bloed was geweest was het meteen raak geweest. Wederom, door je ermee te bemoeien geeft het een verkeerd signaal. Als de honden zo waren blijven staan was de situatie verzacht na enige tijd, een van beide had waarschijnlijk de staart en kop rustig laten zakken en dan was het over gegaan tot spelen.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat jij echt iets bij je hebt wat jou geweldig maakt, bijvoorbeeld stukje rauwe frikandel, of kleine stukjes salami.

Wij maken zelf veel snacks, en daarmee win ik in situatie waarin het nodig is de aandacht wel.

Maar eerlijk is eerlijk, 9 van de 10 keer hoef ik me nergens mee te bemoeien, Puk zorgt ervoor dat alles soepeltjes verloopt.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:57

Ik heb n probleempje met onze border -O- .
Even voor de duidelijkheid: ik ga sowieso na het weekend naar de dierenarts! Heb alleen geen idee of dit ‘ernstig’ genoeg is om de weekenddienst op te bellen.

Raika is altijd al zindelijk geweest en doet netjes buiten haar behoefte.
Echter, laatste twee dagen vond ik ‘s avonds steeds een plas in huis. Ik dacht dat dit van onze herder was gezien die nog nooit in huis geleefd had voor wij hem kregen (echter wel zindelijk tot nu toe).
Was de border vandaag mee op stap in de auto, begint ze plots te plassen -O- , geen voortekenen gezien dat ze moest oid. Ik vermoed dus dat de twee in huis ook van haar waren. Op het moment dat we ze vinden is zij ook de enige die zielig weg kruipt in n hoekje, ookal zijn we helemaal niet boos...
Eerste gedachte is blaasontsteking, maar het zijn gewoon grote plassen, geen kleine plasjes. En ze lijkt verder geen last/pijn te hebben.

Side note: onze honden slapen ‘s nachts in een bench en Raika durft af en toe wel eens te jammeren als ze wakker wordt snachts als ze eruit wil, dit was al n hele tijd geleden.
Echter de laatste nachten hoorde ik haar vaker jammeren/blaffen. Toen riep ik gewoon haar naam en een ‘tis goed Raika, mama is er nog!’, net zoals ‘vroegahhh’ toen ze de bench net leerde kennen.
Laatste keer dat ik ‘tis goed, mama is er nog’ riep, had ze dus smorgens in de bench geplast -O- .

Kan het zijn dat dat toevallig wél was omdat ze moest plassen, en doordat ik het negeerde, het nu niet meer aangeeft omdat ‘mama toch niet komt om me uit te laten’? Voel me best schuldig nu...

Dierenartsbezoek zit sowieso in de planning*

Meedenken mag!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:04

Lijkt me eerder stress door de nieuwe hond eerlijk gezegd.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:09

Daar dacht ik ook aan, echter kan ze het supergoed vinden met deze hond. Spelen samen, doen samen dutjes,... In mijn ogen is ze helemaal niet gestresst, dat is ‘t punt dat ik vreemd vind. Ze gaat ook altijd alleen mee in de auto dus daar is hij er nooit bij. Ze zat gewoon auto’s te spotten door het raampje toen ze gewoon haar plas liet lopen :?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:15

Nou, het plassen in de auto kan ik niet linken aan stress van de nieuwe hond. Plassen in de bench ook niet, want dat is haar eigen plek, daar komt de herder niet.

Blaasontsteking zou zeker kunnen, maar dan zou ze vaker dan normaal moeten plassen. Is het ook echt meer plassen?

Zomaar plassen kan heel veel oorzaken hebben! Voor dat je naar de dierenarts gaat, probeer zo vers mogelijk plas op de vangen. Een soeplepel aan een bezemstok met ducttape werkt zeer effectief. :+ De dierenarts gaat hier gegarandeerd naar vragen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:19

Op wandeling plast ze wel veel kleine plasjes ja. Thuis merk ik daar eigenlijk niks van. Als ik plas in huis vind zijn het dus grote plassen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:23

Noblesse_ schreef:
Op wandeling plast ze wel veel kleine plasjes ja. Thuis merk ik daar eigenlijk niks van. Als ik plas in huis vind zijn het dus grote plassen.

Dan is blaasontsteking zeker een optie ja. :j Ze kan het gewoon niet goed ophouden dan.

Weer niet of je zelf al een keer blaasontsteking hebt gehad? Maar het is echt vreselijk gevoel... Ik ben na mijn ziekenhuisopname een tijd incontinent geweest, dat was echt vreselijk. :n

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:55

Ik heb chronisch blaasontsteking, don’t tell me about it ^)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:54

KimD schreef:
Liggen en staren is echt geen probleem en wordt zelden als intimiderend ervaren.

DezeNaam ik had even gemist dat hij uit zichzelf gaat liggen.

KimD je schreef dit niet naar mij, maar ik heb er wel een vraag over. Aangezien ik benieuwd ben of wij 'staren' hetzelfde interpreteren. Bedoel jij volhardend kijken met of zonder waas voor de ogen? Als wij namelijk hetzelfde bedoelen, dan zou mijn aanpak dus fout zijn?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:00

Ik ben niet zo snel meer overtuigd dat een hond geen blaasontsteking heeft _O- Dexter plaste helemaal niet vaak kleine plasjes maar gewoon spontaan, terwijl hij op de bank aan het spelen was stroooooomde het eruit. Niet een beetje, maar echt liters en liters voor ons gevoel. DA geloofde ons dus eerst ook niet, hij dronk moet bijzonder veel en plaste dus ook niet vaak. Maar het overkwam hem gewoon en dan stroomde het ook. Je zag dat hij zelf ook er van schrok want meestal begon hij te rennen als hij het eenmaal liet lopen.

Ik zou dus zeker zeggen, blaasontsteking!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:45

_Christina schreef:
KimD schreef:
Liggen en staren is echt geen probleem en wordt zelden als intimiderend ervaren.

DezeNaam ik had even gemist dat hij uit zichzelf gaat liggen.

KimD je schreef dit niet naar mij, maar ik heb er wel een vraag over. Aangezien ik benieuwd ben of wij 'staren' hetzelfde interpreteren. Bedoel jij volhardend kijken met of zonder waas voor de ogen? Als wij namelijk hetzelfde bedoelen, dan zou mijn aanpak dus fout zijn?

Met of zonder waas? Wat moet ik me daarbij voorstellen?