De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:05

Laughter het komt als ik Tarzan hoor wel goed !

Tarzan en Lilo waren makkelijk , Lilo nog wat bang Tarzan had geen idee wat hij met dat kleine ding aanmoest :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:48

Wou dat er hier konijnenopvangen waren, waar je naartoe kan voor het koppelen etc. Makes life so much easier ;( ik heb de dames in zo’n erge paniek gezien en je hoort gewoon het hartje zo hard slaan..ZO veel stress. Niet gezond en ook niet nodig. Helaas geen andere opties hier om ze naartoe te brengen ook al wou ik dat het anders was. Heb er echt slapeloze nachten van.. Wil zo graag het beste voor ze allemaal... ;( Ik waardeer het advies van iedereen heel erg, maar ze gaan morgen terug |(

Afbeelding
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:51

Wat een akelige beslissing. Sterkte!!!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:20

Dank je wel :(
Ik heb m’n ‘pet sitter’ die hier toen was een berichtje gestuurd, of zij misschien iemand weet waar ze naartoe kunnen. Iemand met een gecastreerd mannetje natuurlijk. Ze komt op heel veel plekken en heeft veel klanten, maar vooral honden..Maar dan heb ik in ieder geval wel iets verder gezocht.

Edit: ze denkt er over om ze misschien zelf over te nemen... ze heeft zelf 2 groepjes: moeder met vader en zoon. En twee mannetjes waarbij 1 mannetje ook altijd vecht met anderen. Dan zou ze evt kunnen proberen met die mannetjes. Ze laat t me morgen weten. Alle mannetjes zijn in ieder geval gecastreerd :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:13

Oh dat zou geweldig zijn Laughter!
Ik ga duimen dat ze matchen met haar mannetjes!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:18

Dat zou super zijn!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:11

Hopen dat ze een goed plekje krijgen Laughterline :(:)

Dibs heeft weer minpunten :roll:
Ik kwam gister morgen buiten, vond dat er wel erg veel zand lag.
Ze was aan het graven geweest in hun zandbak, natuurlijk lag er op een stukje geen steen,
precies daar is ze onder het terras gaan graven %)
Hopen dat de tegels niet gaan zakken.
Ze licht haar vacht was, zo vies is ze nu _O-

Ik had gistermiddag dienst bij de dierenambulance waar Dibs vanaf komt,
heb maar gevraagd of ik een schadevergoeding kreeg ( lampsnoer, tuinslang beiden kapot) _O-

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:36

Wat een rot situatie Laughterline! Hopelijk komen de dames goed terecht.

En Dibs toch!! Ik duim voor je terras sabine

Was erg druk met werk hier dus veel alleen meegelezen. Nu weer even tijd om weer mee te kletsen. En ook gelijk een vraag te hebben.
Olijfje(roepnaam is Olli geworden) is volgens mij aan het puberen. Ze was netjes zindelijk dr plasjes dan poepies bleven overal liggen. En nu plots ook weer plasjes op andere plekken. Ook gooit ze steeds de trap uit zn haakjes en met het gevolg dat ze zelf geen kant meer op kan. Net binnen 5 minuten dat ding 3 x terug moeten hangen. Daar gaan we dus sowieso iets op bedenken dat dat niet meer kan.
Maar nu is mijn vraag zou het helpen voor haar als ze gesteriliseerd word l? Ze is van begin april dus zou wel kunnen dat ze aan het puberen begint. Twijfel soms of joep echt blij is met zijn jongedame. Maar dan zitten ze weer lief samen en lijkt alles toch juist een goed idee geweest. Al was joep nog veel blijer op de momenten dat ie binnen mocht spelen. Maar hebben geen plek voor binnenkonijnen helaas. Heel verhaal weer geworden oeps :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 09:40

Laten helpen kan zeker helpen hoor. Maar denk ook dat het een karakter kan zijn.
Blik was voor zijn castratie een stuiterbal, en dat is ie nu nog steeds :') . Alleen sproeit ie niet meer, maar hij is nog steeds even hyper.
Zelfs met dit weer komt ie nog op de bank om daar de dolle 5 minuten te hebben :')

Laten helpen kan misschien wel zorgen dat ze niet schijnzwanger wordt?
Heb zelf alleen mannen dus heb niet zo veel verstand van vrouwtjes konijnen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:55

Laten helpen kan zeker helpen hoor :) verminder je ook kansen op baarmoederhalskanker e.d.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:03

Dan ga ik eens informeren wat het kost om haar te laten helpen. Kan dan misschien nog net voor de winter gaat komen en het te koud is buiten.
Karakter van dr is ook verder heel leuk beetje ondeugend maar ag dat mag wel. Alleen sproeide ze al heel veel toen ze met 4 maandjes bij ons kwam en nu dus weer dat is dan wel misschien iets wat opgelost kan met laten helpen. En inderdaad wat coconut zegt ook minder kans opziektes. Ga eens informeren!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:04

Doe maar een ik raad je echt aan om "rond te shoppen".

Ik laat de konijnen nu ergens anders enten en dat scheelt mij al €120,- per jaar :oo

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:07

Oh wow dat is een mega verschil! Ik ben altijd geneigd zoiets bij onze vaste dierenarts te doen omdat die zelf ook konijnen heeft en erg kundig overkomt. Maar eens rond shoppen kan geen kwaad als het heel veel scheelt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:09

Ik ben dus overgestapt naar een andere dierenarts. Daar werkt een man met erg veel verstand van konijnen en cavia's. Ze schelen ook nog eens heel veel!!!

Ik zou gewoon even rondbellen om te vragen wat het kost e d.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:10

Dan is het ook nog eens hele handig dat je bent overgestapt! Zit je toevallig rond de regio den haag? ;)
Ik ga eens rondbellen voor info.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:11

Helaas niet.... Ik ben van de Veluwe.

Misschien anders even op Facebook vragen in een groep "konijnen dokter" ? Ervaringen vragen :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:16

Die groep kende ik niet ga ik even opzoeken dankjewel!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:17

Graag gedaan! Zijn vast mensen met ervaringen en prijzen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:42

Was ik weer, het is erg druk en hectisch momenteel! Hoe gaat het met alle konijnen? Ik las iets over koppelen wat niet helemaal volgens plan verloopt? Ik heb hier ook niet veel ervaring in heb nog maar 2x hoeven koppelen en dat ging vrij soepel gelukkig ...

Met onze konijnen gaat t goed, soms twijfel ik wel of ze nou wel of niet samen kunnen, want soms vliegen ze als 2 idioten achter elkaar aan en denk ik.. is dit nou normaal? Ik zie geen gaten vliegen, wondjes of weet ik het... Ze eten samen, liggen ook wel ontspannen,zie foto... Maar dat vliegen begint vaak als ik bij het 'hok' kom..
Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:26

Misschien ook een deel enthousiasme hoor en dat ze graag eten willen. Die van mij super klef behalve als ik bij de kennel kom. Dan rennen ze elkaar achterna en is de rust terug zodra ze eten hebben :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:47

Coconut, ja het gebeurt ook alleen als ik bij het "hok" kom.. als ze dan eten hebben is het prima! Ze liggen ook gerust met z'n 2en klef tegen elkaar, wassen elkaar ook regelmatig...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:19

Alleen rennen lijkt me niet erg, zolang ze niet vechten? Lily en Hazel zijn heel lelijk naar elkaar zodra ik ze ga voeren. Maar liggen tussendoor ook dicht tegen elkaar aan.

Helaas kan de pet sitter ze niet overnemen :( dus morgen neem ik ze mee naar m’n werk. Hopelijk accepteert de groep ze makkelijk. In ieder geval veel ruimte hier.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 14:01

Beauty26 schreef:
Was ik weer, het is erg druk en hectisch momenteel! Hoe gaat het met alle konijnen? Ik las iets over koppelen wat niet helemaal volgens plan verloopt? Ik heb hier ook niet veel ervaring in heb nog maar 2x hoeven koppelen en dat ging vrij soepel gelukkig ...

Met onze konijnen gaat t goed, soms twijfel ik wel of ze nou wel of niet samen kunnen, want soms vliegen ze als 2 idioten achter elkaar aan en denk ik.. is dit nou normaal? Ik zie geen gaten vliegen, wondjes of weet ik het... Ze eten samen, liggen ook wel ontspannen,zie foto... Maar dat vliegen begint vaak als ik bij het 'hok' kom..
[ [url=m/kIzh7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah joh, is hier soms ook! En net begon er 1 te stampen, en nu liggen ze weer samen.

En dan zeggen dat vrouwen lastig zijn, nou mijn 2 mannen zijn ook lastig :')

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:45

Ah balen laughterline :(
Hahah gekke Dibs.
Hier renden ze met z'n vieren elkaar ook achterna als er eten kwam, verder nooit en met eten ook geen problemen, puur enthousiasme van het eten.
Spency en Guus mogen morgen weer naar de DA voor de vaccinaties. Geen idee wat het bij mijn DA allemaal kost :o

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:37

Laughterline hoe ga je het doen met het koppelen op werk? Heb zelf slechte ervaringen met konijnen in een bestaande groep doen dus ben altijd een beetje huiverig