Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:35

Die van mij zitten in een stal, in een hok dat een halve meter van de grond op staat, dus ik doe niets speciaals.
‘s Morgens staan ze altijd al buiten in de ren te wachten om de wei op te kunnen, terwijl ze bv met regen liever de hele dag binnen zitten, dus ik heb niet het idee dat ze veel last hebben van de vorst.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:29

Mijn dames hebben niet zo veel op met de kou :+
's ochtends snel even naar buiten om te drinken, snel wat eten naar binnen werken en hup terug naar binnen. Nu komen ze, nu het 0+, weer even scharrelen en doen. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:37

Ze zijn er weer! *\o/*
Heb nog gevraagd waar ze zich verstopt hadden, maar kreeg geen antwoord :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:49

Gelukkig!
Mijn kippen zijn bikkels: zijn de hele dag buiten, terwijl het nachthok altijd open is. Als ze naar bed zijn, sluit ik het hok af en ‘s morgens staan ze weer te springen om eruit te mogen. En ze leggen ook nog door <3

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:58

Ceetje_bokt schreef:
Gelukkig!
Mijn kippen zijn bikkels: zijn de hele dag buiten, terwijl het nachthok altijd open is. Als ze naar bed zijn, sluit ik het hok af en ‘s morgens staan ze weer te springen om eruit te mogen. En ze leggen ook nog door <3

Hier hetzelfde :D

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:17

Gelukkig dat je kippen er weer zijn!!

Mijn kip is er ook nog :) Ze is iedere dag een beetje fitter. Geen idee wat ze nou had...?
De kippen hebben buiten een ren. Als we op stal zijn, lopen ze los op het erf en in de stallen. Als we naar huis gaan gaan ze weer in de ren.
Maar nu met de kou laten we ze overdag in de paardenstallen.
Ik merk wel dat ze eerder in hun nachthok gaan. Normaal gaan ze met de laatste zonnestraal naar binnen, maar nu gaan ze al rond een uur of 5. Echt vanwege de kou denk ik.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:45

Heeft iemand hier wellicht interesse in 3 Barnevelder krielen? Ik ben op zoek naar een nieuw huisje voor ze, want ik vind ze toch wat te luidruchtig voor in een woonwijk (lijkt ook wel erger te zijn geworden dan eerst). We hebben nog nooit commentaar gehad oid van de buren, maar we gaan in mei verhuizen en ik wil ze dan liever niet mee naar de nieuwe plek. We willen dan voor een wat rustigere, grotere soort gaan over een tijdje(we hebben dan ook wat meer ruimte). Ze zitten nu in het midden van het land, ze ergens heen brengen kan ook :) (als het niet heel ver is, want heel lang reizen vind ik wat sneu voor ze). Ze worden 2 dit jaar. 2 zijn dubbelgezoomd en 1 is blauwdubbelgezoomd qua kleur. Ze leggen nu wat wisselend met de kou, maar vaak wel gewoon. Ze zijn niet super tam, maar ook niet bang of agressief ofzo. Ze zijn voornamelijk dol op eten en zien mij vooral als voedsel-leverancier :):) :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:43

Ik heb ruimte voor meer kipjes weer met paar die weggevallen zijn. Waar woon je?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:09

Ik pb je even :)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:02

Weet wel dat ze AAAllees eten. Check t kikkerpootje naast de kip...

Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:57

truus1970 schreef:
Weet wel dat ze AAAllees eten. Check t kikkerpootje naast de kip...

[ [url=m/Rjb9gy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahahahaha wat grappig. Had niet gedacht dat ze zich daar ook aan wagen :+

Ben ik de enige met een hennetje dat veeeeel brutaler is dan het haantje? :+
Mijn haan durft dus echt niet in mijn buurt te komen om eten te halen, wat mijn hennen dus wel durven - met name 1 hen die zelfs rustig op schoot komt zitten zodat ze zelf haar voer uit de emmer kan pikken _O-
Maar mijn haan durft niet, dus dan gooi ik altijd voorzichtig wat voer voor zijn neus- euhh, snavel op de grond. Meneer staat dan alleen zo lang jolig te kakelen (hij klinkt echt als een kalkoen als hij dat doet :+ ) dat de dames het al op hebben voordat hij zijn eerste hapje kan nemen :')
Meneer is oprecht nog maar 1 keer zo dichtbij durven komen om eten uit mijn hand te pikken, en sprintte er meteen kakelend tussenuit. Held op sokken is ie ook _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:43

Ik kon het weer eens niet laten...
Afbeelding
Drie stumpers in huis. Helaas heb ik geen warmtelamp, dus hopelijk komen ze de nacht door met een warme kruik (ijshouder toch eens nuttig met heet water erin), verscholen onder een handdoek. Ze liggen er nu lekker tegenaan. Zo nog even heet water aanvullen voor wat extra warmte. We gaan het zien..

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:51

Achgos <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:00

Misschien kun je er zo lang een gloeilamp boven hangen.
Wat zijn ze schattig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:23

Ze hebben het goed gedaan vannacht! Rond 3 uur heb ik nog even heet water bijgevuld. En vanmorgen ze gezellig op de verwarming gezet, just in case. Ze staan nu in het zonnetje. Erg actief, eten goed en drinken goed.

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:16

Kuikens moeten toch een week of 6 verwarmd zitten. Dat lijkt me veel gedoe met kruiken, en op een verwarming die niet altijd even hard brandt lijkt me ook niet ideaal. Een goed verwarmingsplaatje of lamp is niet duur, maar zorgt er wel voor dat ze gezonder blijven en beter groeien.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:49

Hoe kom je eraan Idinn?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:15

heb je niet zo bureau lampje? dat heb ik vroeger gedaan. doos tegen verwarming, lampje erbij en kruik erin. ging hartstikke goed. dik strooisel en voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:44

Ze zitten nu onder een warmteplaatje die ik van iemand kon lenen. Ideaal, warmtelampen vind ik echt ondingen.

Het zijn trouwens vleeskuikens, dus als ze beetje dooreten zijn ze met 30 dagen al een kilo. Ze gaan wel over op sober voer, zodat ze niet te zwaar worden. Dit ging voor het stel op stal uit Frankrijk erg goed. Die hebben weken lang lekker rondgescharreld, voordat er helaas een hongerige marter langs kwam -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:35

hoe gaat het met de kuikentjes idinn?
Hier vanmorgen 1 van onze kippendames dood aangetroffen (door het gaas getrokken en kop eraf) :(

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:46

Getver... Gelukkig hebben wij hier niet echt zulke jagers...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:06

ben er goed ziek van….k.tzooi :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:42

Oh arme kippendame .. niet leuk om aan te treffen!

Kuikens doen het goed, kleinste kneusje is nu het grootst :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:03

Ach Kinke wat vreselijk om je kip zo aan te treffen..

Hier hebben we gisteren ook een kip moeten begraven. Ik heb nauwelijks geslapen ervan ;(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:09

ohh niet leuk 8nnemiek :(
The storie continues hier….gistermiddag is kippendame nr.2 verdwenen. Ik weet niet wat er hier rondloopt, maar dit was dus gewoon overdag. Manlief was gistermiddag bij de maisbult aan het werk, daar liepen de kippen ook nog. Ik kwam rond 6 uur thuis en toen was er dus een hen verdwenen. We laten ze nu dus maar niet los lopen, 1 haan en 1 hen over :(