Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MariekeB schreef:Ik kom even binnenvallen.
Heb 20 jaar ratten gehad maar sinds 5 jaar ratloos ( dochter bleek toch allergisch te zijn, toen hebben we een "uitsterfbeleid" toegepast op mijn groep van 10.... oftewel er kwamen geen nieuwe meer als de oude overleden )
Dochter studeert inmiddels dus het begint voorzichtig weer te kriebelen.
Heb vrij veel ervaring . Heb halfwilde ratten ( prachtig en heel groot ) gehad uit de opvang . Blinde rat gehad ( deed het uitstekend in de groep) nestjes ( zwanger uit de opvang ), inbeslaggenomen ratten, maar ook prachtige uit ratteries.
Periodes een mannen en vrouwen groep maar over het algemeen 1 grote vrouwen groep met soms een castraat ertussen.
Ik ben voorzichtig om me heen aan het kijken, en heb een vraag:
Wat zijn de fora op dit moment ( of facebook groepen ) waar "HET" gebeurd in rattenland ?
EarthFocus schreef:De grootste facebookgroep is Tamme Ratten! daar zitten ook veel mensen op die een rattery hebben!
Ik weet niet waar je woont, maar in Rotterdam zit een opvang die een aantal ratten heeft die meteen in een groep geplaatst kunnen worden.
Misschien een idee om weer te starten?
MariekeB schreef:EarthFocus schreef:De grootste facebookgroep is Tamme Ratten! daar zitten ook veel mensen op die een rattery hebben!
Ik weet niet waar je woont, maar in Rotterdam zit een opvang die een aantal ratten heeft die meteen in een groep geplaatst kunnen worden.
Misschien een idee om weer te starten?
Dankjewel, heb me gelijk aangemeld.
Ik woon in Amsterdam maar ben in het bezit van een prima auto, dus zolang het weekend geen probleem is om op te halen, heb ik weinig problemen met afstand.
eclair98 schreef:Ik had even op marktplaats gekeken voor een nieuw maatje voor Sap, mocht het zover zijn. Heb nu contact met een meisje waarvan haar rat ook is ingeslapen en nu eentje over heeft. Ik hoop dat het lukt, het is een schattig snoetje
eclair98 schreef:Sorry? Makkelijk? Ik introduceer ze bij alle 2 en als Sok er niet meer is, heeft Sap al een nieuw vriendinnetje. Dat was exact mijn plan. Het zou makkelijk zijn geweest Sap te verkopen oid. Sorry maar dit valt even verkeerd. Sap zit nu geen seconde alleen. En als je denkt dat ik van Sok afwil, zit je er kilometers naast!
Ik heb bij een opvang geinformeerd voor als hef zover is, maar ik mag er geen adopteren omdat ik zo'n zymbal ding tumor niet laat opereren. Nou, dan "vang" ik zelf wel op. Dat beessie wat ik op ga halen zit namelijk nu wel alleen.
eclair98 schreef:Ik vind dat zo ontzettend vervelend. Ik en ook andere hebben het ook goed voor met de dieren, het gaat echt niet zomaar van ''o dat vind ik de duur'' of ''o daar heb ik geen zin in.''
eclair98 schreef:Oeh met de voeding vind ik t lastig om je te helpen, maar ik heb ook 2 ratten van avalon rats. Heb je fotos en de afstamming?
Annwfyn schreef:Daarom ook mijn keuze voor "hangmatjes enzo"...
Ik vond net als jij pleziervoorjedier te veel geperste brokjes hebben
Ik wil liever nog niet geheel zelf samenstellen, omdat ik er naar mijn mening te weinig verstand van heb.
Maar denk dat ik een goede basis heb aan het vega voer van hangmatjes enzo als ik daarnaast zelf dierlijke eiwitten ga bijvoeren