Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:02

Die heb ik ook :D
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:05

Flux
Nog even terugkomend op het buitengebied in gaan...
Ik weet niet hoelang je al loopt, maar ik heb met hiken wel ook een bepaalde basis uitrusting mee; ik heb een mes mee waarmee ik tuigage e.d. kan door snijden mocht Arya verstrikt raken ergens in, of ik zelf. Je weet maar nooit. Ik heb voor ons beiden ehbo mee, ook voor ons beiden water en iets van proteïne bars e.d. Ook Arya's booties gaan altijd mee op pad, extra sleeplijn/halsband, etc. Ik ben graag voorbereid. Ik wil nu ook nog heel graag een ehbo draagzak waar ik Arya in kan doen mocht ze om wat voor reden dan ook niet kunnen lopen. Ze is 35,5kg hond dus dat til je niet zomaar even en deze zak is er speciaal voor gemaakt om de hond redelijk gebalanceerd op de rug mee te kunnen vervoeren en die je dus makkelijk ook weer opvouwt en in je tas meeneemt zonder dat 't veel plek in beslag neemt. Dat soort dingen... t is niet dat ik de wildernis in ga in Noorwegen of weet ik waar, maar ook in een bos in Vijlen kan ik ver genoeg van de bewoonde wereld zijn dat er niet ineens hulp kan komen bv. Ook heb ik een fluitje aan m'n tas hangen mocht ik om hulp moeten 'roepen'. Ik vind dat wel dingen waar je over mag nadenken wanneer je ergens gaat lopen waar je weet dat er misschien niet veel wandelaars komen, je dieper in de bossen/natuur bent en zoals hier in de omgeving ook met hoogteverschillen zit. Je weet 't maar nooit. Maar ik ben ook een doemdenker :') Heb nog wat meer dingen op de wishlist staan, maar voor nu is m'n basis uitrusting wel prima al denk ik. Nu ging het je vast niet zozeer om deze praktische zaken, maar ik vind dat wel altijd een mooie aanvulling om even aan te kaarten haha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-01-23 13:09, in het totaal 4 keer bewerkt

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:05

Wauwie, deze waterblazer moet ik ook even opslaan! Komt er in ieder geval voor volgende winter ook wel hier.

@cursebreaker, beterschap!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:11

cursebreaker schreef:
Flux
Ik weet niet hoelang je al loopt, maar ik heb met hiken wel ook een bepaalde basis uitrusting mee; ik heb een mes mee waarmee ik tuigage e.d. kan door snijden mocht Arya verstrikt raken ergens in, of ik zelf. Je weet maar nooit. Ik heb voor ons beiden ehbo mee, ook voor ons beiden water en iets van proteïne bars e.d. Ook Arya's booties gaan altijd mee op pad, extra sleeplijn/halsband, etc. Ik ben graag voorbereid. Ik wil nu ook nog heel graag een draagzak waar ik Arya in kan doen mocht ze om wat voor reden dan ook niet kunnen lopen. Ze is 35,5kg hond dus dat til je niet zomaar even en deze zak is er speciaal voor gemaakt om de hond redelijk gebalanceerd op de rug mee te kunnen vervoeren en die je dus makkelijk ook weer opvouwt en in je tas meeneemt zonder dat 't veel plek in beslag neemt. Dat soort dingen... t is niet dat ik de wildernis in ga in Noorwegen of weet ik waar, maar ook in een bos in Vijlen kan ik ver genoeg van de bewoonde wereld zijn dat er niet ineens hulp kan komen bv. Ook heb ik een fluitje aan m'n tas hangen mocht ik om hulp moeten 'roepen'. Ik vind dat wel dingen waar je over mag nadenken wanneer je ergens gaat lopen waar je weet dat er misschien niet veel wandelaars komen, je dieper in de bossen/natuur bent en zoals hier in de omgeving ook met hoogteverschillen zit. Je weet 't maar nooit. Maar ik ben ook een doemdenker :') Heb nog wat meer dingen op de wishlist staan, maar voor nu is m'n basis uitrusting wel prima al denk ik.

En dan heb je mensen zoals ik, ik ga tot 20km wandelen met alleen een rugzak met water voor mezelf en shakes voor de honden. De rest verzin ik wel onderweg. :+ Iets wat ik wel graag aan mijn vast uitrusting wil toevoegen is een airlift voor de honden zodat ik ze in het ergste geval op mijn rug kan hangen. Ze hebben geleerd om rustig in de nek te hangen maar dat is niet comfortabel als je langer dan een half uur terug moet wandelen, niet voor mezelf óf de hond.

Je snapt dat als Melissa mee gaat wandelen we het hele bos van EHBO & BHV kunnen voorzien zonder problemen. _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:12

Nog best duur die waterblazers. Zal hem opslaan :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:13

KimD schreef:
cursebreaker schreef:
Flux
Ik weet niet hoelang je al loopt, maar ik heb met hiken wel ook een bepaalde basis uitrusting mee; ik heb een mes mee waarmee ik tuigage e.d. kan door snijden mocht Arya verstrikt raken ergens in, of ik zelf. Je weet maar nooit. Ik heb voor ons beiden ehbo mee, ook voor ons beiden water en iets van proteïne bars e.d. Ook Arya's booties gaan altijd mee op pad, extra sleeplijn/halsband, etc. Ik ben graag voorbereid. Ik wil nu ook nog heel graag een draagzak waar ik Arya in kan doen mocht ze om wat voor reden dan ook niet kunnen lopen. Ze is 35,5kg hond dus dat til je niet zomaar even en deze zak is er speciaal voor gemaakt om de hond redelijk gebalanceerd op de rug mee te kunnen vervoeren en die je dus makkelijk ook weer opvouwt en in je tas meeneemt zonder dat 't veel plek in beslag neemt. Dat soort dingen... t is niet dat ik de wildernis in ga in Noorwegen of weet ik waar, maar ook in een bos in Vijlen kan ik ver genoeg van de bewoonde wereld zijn dat er niet ineens hulp kan komen bv. Ook heb ik een fluitje aan m'n tas hangen mocht ik om hulp moeten 'roepen'. Ik vind dat wel dingen waar je over mag nadenken wanneer je ergens gaat lopen waar je weet dat er misschien niet veel wandelaars komen, je dieper in de bossen/natuur bent en zoals hier in de omgeving ook met hoogteverschillen zit. Je weet 't maar nooit. Maar ik ben ook een doemdenker :') Heb nog wat meer dingen op de wishlist staan, maar voor nu is m'n basis uitrusting wel prima al denk ik.

En dan heb je mensen zoals ik, ik ga tot 20km wandelen met alleen een rugzak met water voor mezelf en shakes voor de honden. De rest verzin ik wel onderweg. :+ Iets wat ik wel graag aan mijn vast uitrusting wil toevoegen is een airlift voor de honden zodat ik ze in het ergste geval op mijn rug kan hangen. Ze hebben geleerd om rustig in de nek te hangen maar dat is niet comfortabel als je langer dan een half uur terug moet wandelen, niet voor mezelf óf de hond.

Je snapt dat als Melissa mee gaat wandelen we het hele bos van EHBO & BHV kunnen voorzien zonder problemen. _O-

Hahahahaha ja ik had jou idd eigenlijk als tegenhanger willen aankaarten al, maar goed dat je het zelf al doet zie ik _O- _O- _O- _O- _O- Nu vertrouw ik er ook volledig op dat jij je zo kunt redden in THE WILD. Ik daarentegen zonder hulpmiddelen echt niet... Zelfs Met wordt het al problematisch :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:22

cursebreaker schreef:
Flux
Ik weet niet hoelang je al loopt, maar ik heb met hiken wel ook een bepaalde basis uitrusting mee; ik heb een mes mee waarmee ik tuigage e.d. kan door snijden mocht Arya verstrikt raken ergens in, of ik zelf. Je weet maar nooit. Ik heb voor ons beiden ehbo mee, ook voor ons beiden water en iets van proteïne bars e.d. Ook Arya's booties gaan altijd mee op pad, extra sleeplijn/halsband, etc. Ik ben graag voorbereid. Ik wil nu ook nog heel graag een ehbo draagzak waar ik Arya in kan doen mocht ze om wat voor reden dan ook niet kunnen lopen. Ze is 35,5kg hond dus dat til je niet zomaar even en deze zak is er speciaal voor gemaakt om de hond redelijk gebalanceerd op de rug mee te kunnen vervoeren en die je dus makkelijk ook weer opvouwt en in je tas meeneemt zonder dat 't veel plek in beslag neemt. Dat soort dingen... t is niet dat ik de wildernis in ga in Noorwegen of weet ik waar, maar ook in een bos in Vijlen kan ik ver genoeg van de bewoonde wereld zijn dat er niet ineens hulp kan komen bv. Ook heb ik een fluitje aan m'n tas hangen mocht ik om hulp moeten 'roepen'. Ik vind dat wel dingen waar je over mag nadenken wanneer je ergens gaat lopen waar je weet dat er misschien niet veel wandelaars komen, je dieper in de bossen/natuur bent en zoals hier in de omgeving ook met hoogteverschillen zit. Je weet 't maar nooit. Maar ik ben ook een doemdenker :') Heb nog wat meer dingen op de wishlist staan, maar voor nu is m'n basis uitrusting wel prima al denk ik. Nu ging het je vast niet zozeer om deze praktische zaken, maar ik vind dat wel altijd een mooie aanvulling om even aan te kaarten haha.

Ik ben 1,5 a 2 uur echt wandelen. Dus vanaf de parkeerplaats tot terug bij de parkeerplaats. Ik ben ook best wel een doemdenker dus eten en drinken voor mij en de hond neem ik wel altijd mee. Een mes is wel een goed idee inderdaad mocht er iets gebeuren. Zo'n draagzak zet ik ook even op de lijst, heel slim. Ves is 18 kilo maar ook dat langere tijd meetillen is vermoeiend. Fluitje, ook slim, thanks!

Dat doemdenken maakt ook dat ik me zo kwetsbaar voel denk ik. Oh, en mijn moeder. "MOET IK JE ZEKER DAAR DOOD WEGPLUKKEN JA?!" Zeker mijn moeder.

:')

Van Kim had ik niks anders verwacht en ik ken haar niet eens :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 13:41

Ik wandel eigenlijk alleen op de dijk achter een groot industrie gebied. Waar je alleen in de pauzes mensen tegen komt en dan niet op ons pad of op defensie terrein.

Na dat ik 3 dagen de griep had, was bas ook de sjaak. Maar we beginnen op te knappen thank god.

Succes met de wondverzorging!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:35

Hier ook een waterblazer voor onze langharige zeehond/varken en echt geen moment spijt van deze aankoop, echt ideaal! Mensen lachen ons wel vaak uit als we hem op het tuinpad staan te blazen :+

Hier gaat het helaas wat minder. Vlak voor kerst heb ik in het ziekenhuis gelegen vanwege complicaties in mijn zwangerschap. Ik mag bijna niets meer doen en kan het ook gewoon niet meer. Werken doe ik beetje thuis en af en toe op locatie boventallig maar is echt heel minimaal. Wandelen met Cody lukt bijna niet meer vanwege buikkrampen en rugpijn, dus doen we wat vaker kleine rondjes. Ik voel me wel echt schuldig naar hem toe. Ik wandelde veel met hem en hij geniet daar enorm van en nu moet die het doen met kleine rondjes.. Gelukkig past die zich aan mij aan :')

Afbeelding

Als mijn vriend erbij is gaan we wel vaak naar het hondenstrand in het dorp. Als het mij dan niet lukt om te wandelen blijf ik in de buurt van de auto en gaat mijn vriend een rondje om daar. Mijn vriend loopt ook in het dorp grotere rondes met hem. Cody past zich goed aan maarja, toch schuldgevoel omdat het fors minder is dan normaal en het nog wel even duurt.

Maandag hebben we dagje dierentuin gepland, ben benieuwd of dat gaat lukken :+ Ik twijfel nog om Cody dan mee te nemen. Als we in het bos hier wandelen waar ook het wolven/beren verblijf van de dierentuin is en we daar in de buurt komen wordt Cody erg angstig. We gaan wel naar een andere dierentuin en de setting is natuurlijk heel anders dan in een bos ernaast, maar in een dierentuin heb je natuurlijk ook de geuren van de dieren. Ik wil hem meenemen zodat die ook een 'uitje' heeft en het tegelijkertijd een goede training is maar aan de andere kant wil ik ook niet onnodig spanning veroorzaken. Lastig.. :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:51

De ene langhaar is de andere niet he... 3 van mijn langharen hebben niet eens zoveel haar. Eentje is qua vacht makkelijker dan veel kortharen :D nummer 4 maakt dat dan weer goed hahaha

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:55

Kaus schreef:
Sterkte Gabi! :(:) Niks aan...

Wij hebben ook slechte ervaring met hechtingen ondertussen := Ben had de volgende dag alle hechtingen uit zijn oor. Het kopverband dat daarna werd aangebracht bloedde hij doorheen. Toen is het dichtgebrand maar ook dat was niet voldoende.

Nu gaat hij als oude oma door het leven :7

[ [url=m/C90VUf.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben net een maatje kleiner gehaald want ondanks meerdere pogingen het kapje te laten passen liep hij er meestal zo bij _O-

[ [url=m/jh5gye.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awh ik had deze foto’s even gemist. Dat koppie toch. Hoe gaat het nu met het oor?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:02

Machie schreef:
De ene langhaar is de andere niet he... 3 van mijn langharen hebben niet eens zoveel haar. Eentje is qua vacht makkelijker dan veel kortharen :D nummer 4 maakt dat dan weer goed hahaha

Haha nou ik moet idd ook zeggen... buiten nu met de rui vinden we amper haren in huis. Hij laat weinig los normaal gesproken. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 15:29

Kiimm_ schreef:
Hier ook een waterblazer voor onze langharige zeehond/varken en echt geen moment spijt van deze aankoop, echt ideaal! Mensen lachen ons wel vaak uit als we hem op het tuinpad staan te blazen :+

Hier gaat het helaas wat minder. Vlak voor kerst heb ik in het ziekenhuis gelegen vanwege complicaties in mijn zwangerschap. Ik mag bijna niets meer doen en kan het ook gewoon niet meer. Werken doe ik beetje thuis en af en toe op locatie boventallig maar is echt heel minimaal. Wandelen met Cody lukt bijna niet meer vanwege buikkrampen en rugpijn, dus doen we wat vaker kleine rondjes. Ik voel me wel echt schuldig naar hem toe. Ik wandelde veel met hem en hij geniet daar enorm van en nu moet die het doen met kleine rondjes.. Gelukkig past die zich aan mij aan :')

[ Afbeelding ]

Als mijn vriend erbij is gaan we wel vaak naar het hondenstrand in het dorp. Als het mij dan niet lukt om te wandelen blijf ik in de buurt van de auto en gaat mijn vriend een rondje om daar. Mijn vriend loopt ook in het dorp grotere rondes met hem. Cody past zich goed aan maarja, toch schuldgevoel omdat het fors minder is dan normaal en het nog wel even duurt.

Maandag hebben we dagje dierentuin gepland, ben benieuwd of dat gaat lukken :+ Ik twijfel nog om Cody dan mee te nemen. Als we in het bos hier wandelen waar ook het wolven/beren verblijf van de dierentuin is en we daar in de buurt komen wordt Cody erg angstig. We gaan wel naar een andere dierentuin en de setting is natuurlijk heel anders dan in een bos ernaast, maar in een dierentuin heb je natuurlijk ook de geuren van de dieren. Ik wil hem meenemen zodat die ook een 'uitje' heeft en het tegelijkertijd een goede training is maar aan de andere kant wil ik ook niet onnodig spanning veroorzaken. Lastig.. :+

Beterschap!! Maar hij overleeft t wel hoor even wat minder. T is niet anders.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:42

Oef Kim, daar ben je mooi zoet mee zo te lezen, wat balen zeg. Met de kleine wel alles goed nog? Dat is voor nu even 't belangrijkste.

En voor Cody wel balen omdat je vooral zelf daar dan zo mee worstelt (herken ik heel erg want ik heb hetzelfde momenteel door m'n long covid en het bijna niet kunnen wandelen), want wat kiwi al zegt die overleeft 't wel natuurlijk, maar ik snap dat dat mentaal vreet aan je. Pittig als je idd zo rustig aan moet doen en dan moet kiezen wat je wel/niet doet.

Wat Cody betreft, zou je voorlopig thuis wat meer hersenwerk kunnen doen bv, food enrichment en eventueel aanvullend nog kijken naar iemand in je omgeving en die lief aankijken en misschien extra gaat lopen met 'm? Of een dagje naar z'n broer waar hij kan ravotten met hem bv.? Jammer dat we niet bij elkaar in de buurt zitten, anders had ik Cody met liefde meegenomen voor een regelmatige ronde, wanneer ik ook weer wat uit de lappenmand ben haha. Had Arya wel gezellig gevonden :j En ook als hij nu idd even een stuk minder loopt, is idd de ramp niet. Mocht je echt gaan merken dat hij wat meer nodig heeft, zou je eventueel dus nog kunnen kijken naar een andere optie, dat iemand 'm misschien kan meenemen voor een ronde een paar x per week bv. maar voor nu zou ik 't gewoon even aankijken.

Gezien die angst wat hij eerder bij die specifieke plek had bij die dierentuin zou ik 'm zelf idd niet meenemen, maar moet je zelf natuurlijk even afwegen die beslissing. Zeker omdat jij zelf fysiek nu niet in orde bent en er minder goed mee bezig kunt zijn om hem te helpen wanneer hij meer steun nodig heeft e.d. of je lieve wederhelft moet dit volledig kunnen opvangen - maar hier is het bv. zo dat Arya aan mij meer heeft als Lucien dus met bepaalde dingen is het dan toch handiger als ik die op me pak zeg maar. Veel beterschap gewenst in ieder geval. Is dit nu blijvend advies de rest van de zwangerschap of is er een verwachting dat het met rust weer wat beter gaat? :knuffel:

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:52

Wat een boel zieken en patiënten! Beterschap :(:)

Kiimm komt wel goed met Cody wat je zelf zegt hij past zich aan jou aan, hij heeft ook wel door hoe het met jou gaat. Met de mijne ging het na mijn ongeluk ook prima toen we van elke dag 10-15000 stappen naar strompelende mini rondjes met de rollator gingen. Hij had meer moeite met het slakkentempo dan het gebrek aan kilometers. Elke hond is natuurlijk wel anders, als je denkt dat hij tekort komt, dan kun je hem misschien in huis nog wat meer vermaken? Snuffelspelletjes of verschillende speeltjes (bv. bal, touw, knuffel) op naam aanleren zodat je dat kunt uitbreiden naar laten brengen/zoeken van een specifiek speeltje, om maar iets te noemen. Gil vooral als je inspiratie nodig hebt, genoeg mensen hier met ideeën!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:57

Selina schreef:
Nog best duur die waterblazers. Zal hem opslaan :j

Die van mij was rond de €100,- geloof ik, nu ong €125,- zo te zien:
https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... 9nEALw_wcB
Het is een investering maar zet daar de kosten vd trimsalon tegenover en de enorme pakken haar die je dan in 1x weggeblazen hebt en je ziet dat het het zeker waard is.
Ik blaas Dívka buiten uit als het weer het een beetje toestaat, anders is mijn badkamer helemaal zwart. :')

Overigens heb ik de Cowboy Magic rosewater shampoo&conditioner staan om de honden te wassen, een babybad op standaard (zodat ik niet hoef te martelen in de wasbak) en antiklitspray van Greenfield.
Dat, gecombineerd met een paar kammen (grof en fijn), een paar scharen (gewoon, enkele uitdun en dubbele uitdun) en een nagelknipper en ik kom een heel eind. +:)+
Volgende aankoopdoelen: een goede tondeuse met verwisselbare scheerkoppen en een trimtafel.
Dan zou ik Mahdu evt ook volledig zelf kunnen gaan trimmen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:47

Nou ik was toch een scheitert en ben in bekender terrein gaan wandelen :+ 2 uur gelopen en niemand tegengekomen anders dan... 3 andere kortharen! _O-

Wist dat ze bij ons in het dorp woonden maar nooit getroffen en nu dus toevallig in het bos in de buurt. We hebben samen een stuk opgelopen en dat ging direct super goed en gemoedelijk. Heel erg leuk!

Kim echt vervelend voor je! Cody overleeft het echt wel maar begrijp je schuldgevoel. Soms is het gewoon niet anders en vaak hebben de honden ook echt wel door dat er iets is en het anders gaat dan normaal. Veel sterkte en beterschap!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:02

lor1_1984 schreef:
Het is een investering maar zet daar de kosten vd trimsalon tegenover en de enorme pakken haar die je dan in 1x weggeblazen hebt en je ziet dat het het zeker waard is.

Hier ga ik als trimster wel even op inhaken :D
Het ligt er natuurlijk aan wat voor hond/vacht je hebt maar een trimster werkt toch vaak wel even anders als alleen uitblazen.
Dus als tip voor de mensen die een waterblazer willen als compensatie voor een trimbeurt.
Was altijd goed je hond een schone vacht laat vele malen meer haar los als een vieze vette vacht(bij de stokharen dan he,een krulvacht zal geen haar verliezen :+ ) maar ook daarbij geldt een schone vacht is veel makkelijker uit te borstelen als een vieze vacht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:08

cinniz123 schreef:
lor1_1984 schreef:

Hier ga ik als trimster wel even op inhaken :D
Het ligt er natuurlijk aan wat voor hond/vacht je hebt maar een trimster werkt toch vaak wel even anders als alleen uitblazen.
Dus als tip voor de mensen die een waterblazer willen als compensatie voor een trimbeurt.
Was altijd goed je hond een schone vacht laat vele malen meer haar los als een vieze vette vacht(bij de stokharen dan he,een krulvacht zal geen haar verliezen :+ ) maar ook daarbij geldt een schone vacht is veel makkelijker uit te borstelen als een vieze vacht.

En als klant kan ik dit beamen! Onze Sheltie gaat iedere 8 tot 10 weken naar het trimsalon, afhankelijk van het seizoen en zij haalt er altijd veel meer uit als wat mij ooit zal lukken. Daarnaast heb ik het geld er graag voor omdat ik het werk eraan ook niet wil hebben. :j

Maar voor modderige wandelingen, rui-seizoen en na een (onverwachte) douchebeurt is zo'n ding verrekte handig.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:18

Ja ik zou het ook zeker bij veel rassen aanraden als handig om erbij te hebben maar kan me voorstellen dat veel mensen ze toch wel prijzig vinden.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:23

Toen onze hond laatst in de rui was hebben we hem elke week even een paar uurtjes geborsteld. Uiteindelijk kwam er heel veel vacht vanaf! Maar geven kort haren juist niet van die kleine haartjes af die aan je kleren blijven plakken? Dat is namelijk wel zo met de hond van mijn vriendin.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:34

Ik had nog nooit wat een waterblazer gehoord en net opgezocht. Zag er een van nuvoo voor 130 euro.
Een waterblazer gaat er sowieso komen als er een pup rondloopt, zeker gezien terriers van water houden.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:37

Ik heb volgens mij dezelfde waterblazer voor mijn niet-verharende maar wel graag modderige krullenbol. Bij dit type hond eigenlijk wel een must om te hebben ondanks elke twee maanden trimmer :)

Mijn advies is om in elk geval een waterblazer te kopen met verschillende standen qua blazen als je hond het niet gewend is. Ik had al vroeg een waterblazer gekocht om te oefenen met Obi als pup en dat is helemaal fout gegaan door de combinatie van mijn onhandigheid en de waterblazer die ik had :') Die had namelijk alleen een aan/uit en warmte knop, maar kon niet instellen hoe hard hij blies. De tweede keer oefenen zette ik hem aan maar had ik de slang niet goed vast en hij ging dus hard aan en de slang glipte uit mijn hand en ging alle kanten op. Obi vond het al een beetje spannend maar daarna vond hij het echt helemaal niet meer leuk (logisch ook wel) :(:) Heeft best lang geduurd om die fout weer te herstellen.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:39

Ik vind de waterblazer ideaal voor hier op de boerderij. Max veranderd regelmatig is een modderig varkentje.

Blazer er over heen en schone/droge hond :D

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:41

Flux schreef:
Gaan jullie ook wel eens alleen wandelen in buitengebied? Ik wilde Ves meenemen naar het defensieterrein Marnewaard vandaag want lekkere brede paden en mooie natuur. Maar tis een beetje buitenaf en verwacht met dit weer weinig mensen. Heb daar eigenlijk nooit moeite mee gehad maar voel me er vandaag ineens zo kwetsbaar onder ofzo :+

Mensen met complete roedels mee vind ik niet tellen :)) O:)

In NL en België deed ik dit altijd wel, zowel met als zonder hond. Zonder hond was ik soms iets nerveus, maar me totaal niet. Ondanks dat je Beer een eng persoon / indringer eerder een stok brengt om mee te spelen dan iets anders.

Hier in Canada doe ik het niet, maar dat is vooral vanwege de beren die hier toch veel voorkomen, de bergleeuwen (al is de kans zo klein) en het ruige terrein (bergachtig). Heb wel de Pyreneeën alleen door gehiked en dat was oké, dus het bergachtige is niet helemaal een excuus!

Ze raden hier ook aan met minimaal 4 op pad te gaan. Eventueel zou ik nu wel alleen kunnen gaan, vanwege de winterslaap vd beren, al is er een waarschuwing uitgegaan dat ze nog niet allemaal slapen. Misschien over een tijdje en met beide honden (en berenspray). Ben wel een beetje als KimD - heel voorbereid ga ik vaak niet op pad.

Hier ook een langhaar hond maar die valt goed mee (zolang je maar stofzuigd). Bij hem is het probleem de vacht achter de oren, dat verfeld (is dat een woord) helemaal doordat er een dikke ondervacht zit. Hij haat het als ik daar bezig ben dus is soms even lastig. Ben benieuwd wat de kleine gaat doen qua vacht. Ze heeft nu een fluwelen pels, maar dat zal de puppy vacht zijn.

Vannacht om 3u begon ze opeens heel hard te gillen. Echt door merg en been. Heb nog nooit zoiets gehoord. Zodra we erbij waren stopte ze. Ze lag nog neer dus dachten eerst dat ze niet kon bewegen, maar dat bleek allemaal oké te zijn. Even naar buiten gelaten en daar pikte Beer een zeer interessant geurtje op. Die heeft 15min in volledige snuffel focus de tuin onderzocht. Mogelijk een wasbeer al waren de coyotes ook actief gisteravond. Denk alleen niet dat die in de tuin komen.

Layla was ondertussen al zelf weer naar haar bench te gaan om te slapen en ook niet neer gehoord. Bij ons duurde dat wat langer!