Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Flux
Nog even terugkomend op het buitengebied in gaan...
Ik weet niet hoelang je al loopt, maar ik heb met hiken wel ook een bepaalde basis uitrusting mee; ik heb een mes mee waarmee ik tuigage e.d. kan door snijden mocht Arya verstrikt raken ergens in, of ik zelf. Je weet maar nooit. Ik heb voor ons beiden ehbo mee, ook voor ons beiden water en iets van proteïne bars e.d. Ook Arya's booties gaan altijd mee op pad, extra sleeplijn/halsband, etc. Ik ben graag voorbereid. Ik wil nu ook nog heel graag een draagzak waar ik Arya in kan doen mocht ze om wat voor reden dan ook niet kunnen lopen. Ze is 35,5kg hond dus dat til je niet zomaar even en deze zak is er speciaal voor gemaakt om de hond redelijk gebalanceerd op de rug mee te kunnen vervoeren en die je dus makkelijk ook weer opvouwt en in je tas meeneemt zonder dat 't veel plek in beslag neemt. Dat soort dingen... t is niet dat ik de wildernis in ga in Noorwegen of weet ik waar, maar ook in een bos in Vijlen kan ik ver genoeg van de bewoonde wereld zijn dat er niet ineens hulp kan komen bv. Ook heb ik een fluitje aan m'n tas hangen mocht ik om hulp moeten 'roepen'. Ik vind dat wel dingen waar je over mag nadenken wanneer je ergens gaat lopen waar je weet dat er misschien niet veel wandelaars komen, je dieper in de bossen/natuur bent en zoals hier in de omgeving ook met hoogteverschillen zit. Je weet 't maar nooit. Maar ik ben ook een doemdenkerHeb nog wat meer dingen op de wishlist staan, maar voor nu is m'n basis uitrusting wel prima al denk ik.
KimD schreef:cursebreaker schreef:Flux
Ik weet niet hoelang je al loopt, maar ik heb met hiken wel ook een bepaalde basis uitrusting mee; ik heb een mes mee waarmee ik tuigage e.d. kan door snijden mocht Arya verstrikt raken ergens in, of ik zelf. Je weet maar nooit. Ik heb voor ons beiden ehbo mee, ook voor ons beiden water en iets van proteïne bars e.d. Ook Arya's booties gaan altijd mee op pad, extra sleeplijn/halsband, etc. Ik ben graag voorbereid. Ik wil nu ook nog heel graag een draagzak waar ik Arya in kan doen mocht ze om wat voor reden dan ook niet kunnen lopen. Ze is 35,5kg hond dus dat til je niet zomaar even en deze zak is er speciaal voor gemaakt om de hond redelijk gebalanceerd op de rug mee te kunnen vervoeren en die je dus makkelijk ook weer opvouwt en in je tas meeneemt zonder dat 't veel plek in beslag neemt. Dat soort dingen... t is niet dat ik de wildernis in ga in Noorwegen of weet ik waar, maar ook in een bos in Vijlen kan ik ver genoeg van de bewoonde wereld zijn dat er niet ineens hulp kan komen bv. Ook heb ik een fluitje aan m'n tas hangen mocht ik om hulp moeten 'roepen'. Ik vind dat wel dingen waar je over mag nadenken wanneer je ergens gaat lopen waar je weet dat er misschien niet veel wandelaars komen, je dieper in de bossen/natuur bent en zoals hier in de omgeving ook met hoogteverschillen zit. Je weet 't maar nooit. Maar ik ben ook een doemdenkerHeb nog wat meer dingen op de wishlist staan, maar voor nu is m'n basis uitrusting wel prima al denk ik.
En dan heb je mensen zoals ik, ik ga tot 20km wandelen met alleen een rugzak met water voor mezelf en shakes voor de honden. De rest verzin ik wel onderweg.Iets wat ik wel graag aan mijn vast uitrusting wil toevoegen is een airlift voor de honden zodat ik ze in het ergste geval op mijn rug kan hangen. Ze hebben geleerd om rustig in de nek te hangen maar dat is niet comfortabel als je langer dan een half uur terug moet wandelen, niet voor mezelf óf de hond.
Je snapt dat als Melissa mee gaat wandelen we het hele bos van EHBO & BHV kunnen voorzien zonder problemen.
cursebreaker schreef:Flux
Ik weet niet hoelang je al loopt, maar ik heb met hiken wel ook een bepaalde basis uitrusting mee; ik heb een mes mee waarmee ik tuigage e.d. kan door snijden mocht Arya verstrikt raken ergens in, of ik zelf. Je weet maar nooit. Ik heb voor ons beiden ehbo mee, ook voor ons beiden water en iets van proteïne bars e.d. Ook Arya's booties gaan altijd mee op pad, extra sleeplijn/halsband, etc. Ik ben graag voorbereid. Ik wil nu ook nog heel graag een ehbo draagzak waar ik Arya in kan doen mocht ze om wat voor reden dan ook niet kunnen lopen. Ze is 35,5kg hond dus dat til je niet zomaar even en deze zak is er speciaal voor gemaakt om de hond redelijk gebalanceerd op de rug mee te kunnen vervoeren en die je dus makkelijk ook weer opvouwt en in je tas meeneemt zonder dat 't veel plek in beslag neemt. Dat soort dingen... t is niet dat ik de wildernis in ga in Noorwegen of weet ik waar, maar ook in een bos in Vijlen kan ik ver genoeg van de bewoonde wereld zijn dat er niet ineens hulp kan komen bv. Ook heb ik een fluitje aan m'n tas hangen mocht ik om hulp moeten 'roepen'. Ik vind dat wel dingen waar je over mag nadenken wanneer je ergens gaat lopen waar je weet dat er misschien niet veel wandelaars komen, je dieper in de bossen/natuur bent en zoals hier in de omgeving ook met hoogteverschillen zit. Je weet 't maar nooit. Maar ik ben ook een doemdenkerHeb nog wat meer dingen op de wishlist staan, maar voor nu is m'n basis uitrusting wel prima al denk ik. Nu ging het je vast niet zozeer om deze praktische zaken, maar ik vind dat wel altijd een mooie aanvulling om even aan te kaarten haha.
Kaus schreef:Sterkte Gabi!Niks aan...
Wij hebben ook slechte ervaring met hechtingen ondertussenBen had de volgende dag alle hechtingen uit zijn oor. Het kopverband dat daarna werd aangebracht bloedde hij doorheen. Toen is het dichtgebrand maar ook dat was niet voldoende.
Nu gaat hij als oude oma door het leven![]()
[ [url=m/C90VUf.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben net een maatje kleiner gehaald want ondanks meerdere pogingen het kapje te laten passen liep hij er meestal zo bij![]()
[ [url=m/jh5gye.jpg]Afbeelding[/url] ]
Machie schreef:De ene langhaar is de andere niet he... 3 van mijn langharen hebben niet eens zoveel haar. Eentje is qua vacht makkelijker dan veel kortharennummer 4 maakt dat dan weer goed hahaha
Kiimm_ schreef:Hier ook een waterblazer voor onze langharige zeehond/varken en echt geen moment spijt van deze aankoop, echt ideaal! Mensen lachen ons wel vaak uit als we hem op het tuinpad staan te blazen![]()
Hier gaat het helaas wat minder. Vlak voor kerst heb ik in het ziekenhuis gelegen vanwege complicaties in mijn zwangerschap. Ik mag bijna niets meer doen en kan het ook gewoon niet meer. Werken doe ik beetje thuis en af en toe op locatie boventallig maar is echt heel minimaal. Wandelen met Cody lukt bijna niet meer vanwege buikkrampen en rugpijn, dus doen we wat vaker kleine rondjes. Ik voel me wel echt schuldig naar hem toe. Ik wandelde veel met hem en hij geniet daar enorm van en nu moet die het doen met kleine rondjes.. Gelukkig past die zich aan mij aan
[ Afbeelding ]
Als mijn vriend erbij is gaan we wel vaak naar het hondenstrand in het dorp. Als het mij dan niet lukt om te wandelen blijf ik in de buurt van de auto en gaat mijn vriend een rondje om daar. Mijn vriend loopt ook in het dorp grotere rondes met hem. Cody past zich goed aan maarja, toch schuldgevoel omdat het fors minder is dan normaal en het nog wel even duurt.
Maandag hebben we dagje dierentuin gepland, ben benieuwd of dat gaat lukkenIk twijfel nog om Cody dan mee te nemen. Als we in het bos hier wandelen waar ook het wolven/beren verblijf van de dierentuin is en we daar in de buurt komen wordt Cody erg angstig. We gaan wel naar een andere dierentuin en de setting is natuurlijk heel anders dan in een bos ernaast, maar in een dierentuin heb je natuurlijk ook de geuren van de dieren. Ik wil hem meenemen zodat die ook een 'uitje' heeft en het tegelijkertijd een goede training is maar aan de andere kant wil ik ook niet onnodig spanning veroorzaken. Lastig..
Selina schreef:Nog best duur die waterblazers. Zal hem opslaan
lor1_1984 schreef:Die van mij was rond de €100,- geloof ik, nu ong €125,- zo te zien:
https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... 9nEALw_wcB
Het is een investering maar zet daar de kosten vd trimsalon tegenover en de enorme pakken haar die je dan in 1x weggeblazen hebt en je ziet dat het het zeker waard is.
cinniz123 schreef:lor1_1984 schreef:Die van mij was rond de €100,- geloof ik, nu ong €125,- zo te zien:
https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... 9nEALw_wcB
Het is een investering maar zet daar de kosten vd trimsalon tegenover en de enorme pakken haar die je dan in 1x weggeblazen hebt en je ziet dat het het zeker waard is.
Hier ga ik als trimster wel even op inhaken
Het ligt er natuurlijk aan wat voor hond/vacht je hebt maar een trimster werkt toch vaak wel even anders als alleen uitblazen.
Dus als tip voor de mensen die een waterblazer willen als compensatie voor een trimbeurt.
Was altijd goed je hond een schone vacht laat vele malen meer haar los als een vieze vette vacht(bij de stokharen dan he,een krulvacht zal geen haar verliezen) maar ook daarbij geldt een schone vacht is veel makkelijker uit te borstelen als een vieze vacht.
Flux schreef:Gaan jullie ook wel eens alleen wandelen in buitengebied? Ik wilde Ves meenemen naar het defensieterrein Marnewaard vandaag want lekkere brede paden en mooie natuur. Maar tis een beetje buitenaf en verwacht met dit weer weinig mensen. Heb daar eigenlijk nooit moeite mee gehad maar voel me er vandaag ineens zo kwetsbaar onder ofzo![]()
Mensen met complete roedels mee vind ik niet tellen![]()