De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:02

oooh dat is echt een heel leuke foto Natasja! <3

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:17

Oooh die zijn echt heel leuk zeg!
De konijnen zitten veel in het hok vandaag. Wat een verschrikkelijk weer he...
Hier sneeuw, hagel, onweer en regen gehad

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:20

_KiMbErLeY_ schreef:
Gigixponys schreef:
Leuke paasfoto's! Je twijfelt tussen uk en dikke? Of beide houden haha?
Heeft Smoothie nu een blauw oogje?

Vriendin neemt Smoothie en een mannetje... we vinden beide uk en dikke leuk, dus we kijken even hoe ze uitgroeien de komende maand en maken dan de keus :)

Denk dat het door de lichtval komt, ze heeft wel wat lichtere bruine ogen als de zon erop schijnt dan de rest.

Vandaag zijn de nieuwe baasjes van Sientje en Puck op bezoek geweest, ze waren helemaal verliefd en de bunnies gedroegen zich voooorbeeldig <3

Ik snap dat je konijnen hun hok niet uitkomen _O-

Caro, leukkk! Heb je ook fotos van de koppels?

Jeika, heftig hoor! :(:)

Koppel 1 konijngrijs leeuwekop x Otterzwart rammetje (rammetje komt uit Vienna blauw x Otterzwart. Uit de vorige nesten van de leeuwekop kreeg ik Otterzwart, chinchilla en diverse tinten konijngrijs. Deze combi is voor het eerst.

Afbeelding

Afbeelding

Koppel 2 Vienna blauw x konijngrijs (moeder is de leeuwekop van hierboven.

Afbeelding

Afbeelding

Beide rammetjes hebben dezelfde vader en de voedster zijn niet verwant aan elkaar. De zonen van de moeders.
Het onderste rammetje verkoop ik helaas.
Ben heel benieuwd welke kleuren hieruit gaan komen.
De vader van de rammetjes is een loffelohr

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:26

Oh spannend! Leuk :D

Iemand vroeg nog om ervaringen van Nijn&Co geloof ik hè?! Héle lieve vrouw en prachtige, volgens mij supergezonde, konijntjes <3 Maar wel een flinke wachtlijst :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:31

Mijn konijngrijze rammetje is al zo goed als verkocht. Binnen een dag maar hij heeft ook zo’n lekker snoetje

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:18

Oh morgenmiddag ga ik Rosie en Nappie ophalen. En heel verdrietig Reina inleveren bij de opvang. Dat laatste doet me toch meer dan ik dacht. Maffe nijn woont toch ook al 2 jaar hier. En ze is wel echt leuk. Alleen helaas geen match meer met Nappie.

Maar gelukkig komt Nappie terug!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:23

Mag ik hier komen meekletsen? :D neem binnenkort 3 konijnen van iemand over :):) dus nu alles aan het regelen :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:24

Hoi lieve bokkers, ik vroeg mij af of jullie tips hadden. Ik merkte denk 4 weken terug dat mijn konijn Tuk anders ging doen. Hij had altijd z'n vaste plek in de vensterbank en opeens deed hij dat niet meer, sprong ook een keer naast de bank en leek een wat scheef hoofdje te hebben als hij at. Ik had ook het idee dat hij pijn had en niet fit voelde. Ik had sterk het idee dat hij last van z'n oor heeft. Want het ene oor daar voel ik oorsmeer en hij nieste erg veel. Toch besloten om naar de DA te gaan. Daar kreeg hij 2 keer een antibiotica spuit en er werd geconstateerd dat hij haken had. Deze uiteraard wezen bijvijlen en dat is nu 2 weken terug.

Nu merk ik wederom dat hij niet opknapt. Eet wel beter, maar soms is hij zo in zichzelf gekeerd en als ik hem kriebel laat hij z'n hoofd scheef hangen (alleen dan en met eten). Als ik bij z'n linker oor zit vind hij dit niet fijn en merk dat hij ook wat afwezig is. Morgen heb ik weer een afspraak bij de DA om hem te laten checken. Hebben jullie misschien tips waar ik naar kan vragen. Sowieso is het niesen niet minder geworden en heeft hij een natte neus en z'n oor wil ik toch laten nakijken.

Alvast enorm bedankt!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:30

Welkom Gianti! :D Wat voor konijnen ga je overnemen? <3

jeetje: spannende dag... hopelijk pakt het gewoon goed uit! En als Reina straks ook weer een fijne partner en een mooi plekje heeft is het het vast waard geweest <3

Hoi HorseTimeXL, misschien kun je vragen eens na te laten kijken voor EC, daar krijgen ze ook een scheef hoofdje van.. verder kan ik je niet helpen, daar heb ik te weinig ervaring voor..

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:59

HorseTimeXL schreef:
Hoi lieve bokkers, ik vroeg mij af of jullie tips hadden. Ik merkte denk 4 weken terug dat mijn konijn Tuk anders ging doen. Hij had altijd z'n vaste plek in de vensterbank en opeens deed hij dat niet meer, sprong ook een keer naast de bank en leek een wat scheef hoofdje te hebben als hij at. Ik had ook het idee dat hij pijn had en niet fit voelde. Ik had sterk het idee dat hij last van z'n oor heeft. Want het ene oor daar voel ik oorsmeer en hij nieste erg veel. Toch besloten om naar de DA te gaan. Daar kreeg hij 2 keer een antibiotica spuit en er werd geconstateerd dat hij haken had. Deze uiteraard wezen bijvijlen en dat is nu 2 weken terug.

Nu merk ik wederom dat hij niet opknapt. Eet wel beter, maar soms is hij zo in zichzelf gekeerd en als ik hem kriebel laat hij z'n hoofd scheef hangen (alleen dan en met eten). Als ik bij z'n linker oor zit vind hij dit niet fijn en merk dat hij ook wat afwezig is. Morgen heb ik weer een afspraak bij de DA om hem te laten checken. Hebben jullie misschien tips waar ik naar kan vragen. Sowieso is het niesen niet minder geworden en heeft hij een natte neus en z'n oor wil ik toch laten nakijken.

Alvast enorm bedankt!

Middenoorontsteking of EC denk ik. Eerder middenoorontsteking aangezien je oorsmeer opmerkte en hij zn koppie scheef houdt. Sterkte!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:07

HorseTimeXL schreef:

Alvast enorm bedankt!

Sterkte!!

xXutopiaXx schreef:
Welkom Gianti! :D Wat voor konijnen ga je overnemen? <3

Het zijn drie dwergjes van een jaar oud :D

Morgen komt het hok binnen :):)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:25

Gianti schreef:
Mag ik hier komen meekletsen? :D neem binnenkort 3 konijnen van iemand over :):) dus nu alles aan het regelen :D

Oeh leuk! Ik ben jaloers!

Wat voor hok heb je? Zoek ideetjes!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:29

Jenny21 schreef:
Gianti schreef:

Oeh leuk! Ik ben jaloers!

Wat voor hok heb je? Zoek ideetjes!

Deze: https://www.dehuisdiersuper.nl/konijnen ... ren-rechts

We willen uiteindelijk ook een ren aan de andere kant, maar eerst even kijken als die staat of ren die erbij hoort nog wel past of andere oplossing moeten zoeken hahaha.
als we thuis zijn mogen ze ook gewoon vrij door de tuin :)

Wel altijd echt een rib uit je lijf die krengen :’)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:32

Gianti Mooi hoor!!
Veel plezier alvast met de voorpret :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:18

Wat een leuke foto's utopia! <3 zo cute!
Welkom Gianti! Mooi hok is het zeg, en veel plezier met je konijntjes!
horsetimexl: er is al wat advies gegeven en ik heb er nog geen ervaring mee, maar wilde even je konijntje beterschap wensen! :(:)

Wij zijn druk bezig een extra hek te maken een paar meter voor de konijnen, zodat de hond niet te dichtbij komt en ze lekker rustig hun eigen plekkie kunnen houden :) We gaan zondag een weekje weg, m'n vriend z'n familie opzoeken en dan de week erna op de 19e komen we weer terug, en halen we de hond op op de terugweg <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 11:29

Gianti, zo he wat een mooi hok! <3
Heb je al een foto van de bunnys?? :))

Horse time xl vervelend dat het niet goed gaat met hem, hopelijk knapt hij snel op!
Ik heb geen tips voor je.

Natas we spreken elkaar veel :(:) de beebs zijn bjoeties! <3

Jeetje, leuk! :)) hopelijk vindt je andere konijn ook snel een leuk plekje!

Caro, leuk hoor, wanneer zijn ze uitgerekend?

Leuk ll, geniet ervan! Waar gaan jullie heen? Niet dat het me wat zegt, maar leuk!! :))

Hier geen nestje van Bailey gelukkig! :))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:30

Leuk Gianti! En jaaa, foto's! Wij zijn dol op foto's! :D
Mooi hok!!

Leuk LL! Eindelijk de doggo straks!! :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:31

Haha we gaan naar m'n vriend z'n familie toe. (2u rijden, 2,5u vliegen, 5u rijden.. ik zeg altijd..nou nog 2u erbij en ik kon in Nederland zijn _O- bizar eigenlijk hoe groot dit land is) Maar ook 2/3 dagen naar 'the drakensberg', super mooi in the middle of de mountains! Ben daar nog niet geweest dus ben wel benieuwd :)

Verder had ik van de week een kleine doorbraak met Wombat! Had een aantal weken terug een communicatie reading met hem laten doen en daar kwam zijn grote trauma/angst met mensen (en vooral hun handen) naar voren. Ze vertelde hoe sommige mensen intense angst voor spinnen hebben als ze die zien, dat heeft Wombat met mensen en hun handen. Hij komt van een plek waar kinderen maar achter hem aan bleven rennen totdat ze ze konden grijpen en niet meer loslieten (als er geen begeleiding bij was), dus een fijne start hebben ze niet gehad... Hij is ook nog angstig met mij na 1,5 jaar. Ik heb hem sinds die reading niet meer geaaid, hem naar mij toe laten komen, gewoon met ze gezeten voor een tijdje. En van de week zat ik bij ze in de ren en wombat ging naast me liggen (geloof me, een grote stap) , ik verlegde m'n hand rustig naar hem toe en toen deed 'ie z'n hoofdje omlaag (zoals ze dat bij elkaar doen) dus aaide ik hem een beetje op z'n hoofdje. En toen kreeg ik opeens zo veel kusjes terug op m'n hand <3 <3 Toen ik wombat alleen had, gaf hij me elke dag ZO veel kusjes, en sinds dat we Ziggy hebben (iets langer dan een jaar nu) heb ik ze nooit meer gekregen :') dus dit was de eerste keer, en ook nog op m'n hand. <3 Werd er gewoon een beetje emotioneel van, haha. Dat arme kleine jonge beestje en al zo veel trauma's..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:44

HorseTimeXL schreef:

Alvast enorm bedankt!

Er is hier al middenoorontsteking en EC genoemd. Ik heb meegemaakt dat één van mijn konijnen beide bleek te hebben, met best een vergelijkbaar patroon als wat jij beschrijft (min de haken, maar dat kan een gevolg zijn van hoofd scheef met eten). In eerste instantie goed behandeld voor de oorontsteking, maar die was na behandeling in no time terug. Bleek helaas toch EC te zijn. Mijn dierenarts had daar nog niet zo veel ervaring mee, dus heeft die Wilhelminapark in Utrecht gebeld voor advies voor verdere behandeling.
Hopen dat er iets kan worden gedaan zodat Tuk zich snel beter voelt :(:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:39

Wat mooi om te horen LL! :D <3

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:13

Zo Nappie weer thuis. Met Rosie. En wat is een dwergkonijn klein. Wij hebben hier in huis een standaard procedure, meten is weten. Die hop beide omstebeurten op de weegschaal.
Afbeelding
Nappie, mooi op gewicht gebleven.

Afbeelding
Rosie, beginwaarde 1,25 kg.

Verder mooi het hok, de ren en het afgezette stuk terras aan het inspecteren.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 20:47

Wat fijn!
Hopelijk gaat het allemaal ook goed op hun nieuwe plaatsje! :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:19

jeetje77 schreef:
Zo Nappie weer thuis. Met Rosie. En wat is een dwergkonijn klein. Wij hebben hier in huis een standaard procedure, meten is weten. Die hop beide omstebeurten op de weegschaal.
[ [url=m/0E7YG2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nappie, mooi op gewicht gebleven.

[ [url=m/r65Q8D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rosie, beginwaarde 1,25 kg.

Verder mooi het hok, de ren en het afgezette stuk terras aan het inspecteren.

Wat een leukerds <3 <3 <3

Foto's komen zodra ik eigen foto's heb hihi :D
Hok is vandaag binnengekomen <3 hopen dat snel beter weer is om het in elkaar te zetten. Hebben jullie tips voor konijnproof beits? Denk dat toch slim is om hem nog een laagje te behandelen.
Ik wil iets van een zandbak in elkaar knutselen voor ze, iemand tips hoe je zand er een beetje IN kan houden hahaha en hoe hoog je zo'n bak beste kan maken?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:41

Wij hebben al jaren 1 deel van zo'n blauwe zandbakschelp staan. Dat werkt prima. Moet er heel af ent oe weer wat in terug scheppen. Overigens wel een paar gaten geboord in de onderkant, anders werd het een zwembad.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:43

jeetje77 schreef:
Wij hebben al jaren 1 deel van zo'n blauwe zandbakschelp staan. Dat werkt prima. Moet er heel af ent oe weer wat in terug scheppen. Overigens wel een paar gaten geboord in de onderkant, anders werd het een zwembad.

Wat een goede tip!! Ik heb ook een plastic bak staan met zand, maar als het regent is het meer modder dus dan haal ik het weg :+