Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En daarna weer troosten en snel terug bij de rest.
)
(Hoewel ik Magic eigenlijk geen wildkleur mag noemen aangezien hij gezoomd is
).
Ik vind het ook heel leuk om te zien hoeveel verschillende varianten je hebt rondvliegen. Cayenne schreef:Soms is het bij een wildkleur zelfs al stiekem een beetje duidelijk![]()
Een wildkleur die bont draagt heeft soms vrij lichte pootjes, en ze hebben soms ook een witte vlek op het koppie (is wel moeilijk te zien wanneer ze volwassen zijn).
Dat komt omdat bont qua mutatie erg "gezond" is en vaak ook grotere vogels geeft.
En zo jammer ook dat er zoveel inteelt toegepast werd (en nog steeds bij sommige kwekers om bepaalde dingen te verankeren).
Ik vind dat bijvoorbeeld ook met Friezen: als er een kolletje op zit, doet men er alles aan om dat te verbergen (of het dier verdwijnt van de aardbodem), terwijl het "ze moeten zwart zijn" puur gaat om uiterlijk en voorkeur, het heeft helemaal niets te maken met functionaliteit of gezondheid. En idd in de honden- en kattenfokkerij is het nog allemaal een tandje erger.
Ook door inteelt. Eigenlijk zijn de meeste vogels met rode ogen wel iets kleiner, en dan maakt het niet zoveel uit of het een lutino of bronze fallow is. Gelukkig zien steeds meer kwekers dat bont in je kweeklijn niet slecht hoeft te zijn. Daarom lijken de roodoogjes nu iets groter te worden. Ik merk in ieder geval steeds minder verschil (maar ja, bij mij draagt bijna iedereen wel bont
).
).
Mkango schreef:Best wel bizar dat ze zoiets basaals er gewoon uit hebben weten te fokken...
Wat dat betreft ben ik ergens wel blij dat mijn twee groene ratten gewoon groen zijn.Eentje lichtgroen, de ander donkergroen, maar niets fancy's.
(Hoewel ik op zich mauve wel heel mooi had gevonden.
)

Vanmiddag maar eens zoeken waar ze die verstopt hebben en opnieuw proberen. Ik vind het nu nog te koud om ze eruit te halen.