Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:08

Geen ervaringen met Heevis, wel zag ik ze bij groothandel Jarathana op de site staan. Zelf zou ik ze dan gewoon bij mijn plaatselijke dierenspeciaalzaak kunnen bestellen. Misschien is dat voor jou ook een optie?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:09

Ann schreef:
Geen ervaringen met Heevis, wel zag ik ze bij groothandel Jarathana op de site staan. Zelf zou ik ze dan gewoon bij mijn plaatselijke dierenspeciaalzaak kunnen bestellen.

Ja ik ook. Jarathana is de leverancier van de aquariumzaak waar ik altijd heen ga.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:24

ja kijk wel even of het voor de hara dan niet te druk word,met ook corydoras?
ik heb ze al eens gezien en mij werd geadviseerd om ze als enige bodembewoner te houden omdat ze anders gestressed zouden raken?

ik zou heevis even bellen als dat kan?
dan weet je precies hoe en wat je krijgt

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:29

ellepel schreef:
ja kijk wel even of het voor de hara dan niet te druk word,met ook corydoras?
ik heb ze al eens gezien en mij werd geadviseerd om ze als enige bodembewoner te houden omdat ze anders gestressed zouden raken?

ik zou heevis even bellen als dat kan?
dan weet je precies hoe en wat je krijgt

Goed idee! Dat heb ik ook eens gelezen, als enige bodembewoners.

Maar ik weet niet of het mijn schooltje is, maar mijn corydoras pygmaeus zitten voornamelijk in de middenzone, ze liggen grotendeels van de dag op bladeren van Anubias barteri, en zwemmen echt middenzone. Ik vond ze op een gegeven moment wat mager worden, zag ze ook niet bij de korrels en wafels op de bodem (kwamen wel garnalen op af). Toen ben ik ook gericht voer op de Anubias gaan neerleggen en daar zie ik ze wel actief eten, en ze kwamen weer aan in gewicht.

Gelukkig heb ik nog ruime 2 maanden de tijd om erover na te denken :')

Ufurio4e

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:32

Als je een corydoras groep wil samen stellen kun je dan de verschillende soorten samen doen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:33

Hier bevinden de corydoras pygmaeus zich ook vnl. in de middenlaag en op de planten en het hout.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:46

Ufurio4e schreef:
Als je een corydoras groep wil samen stellen kun je dan de verschillende soorten samen doen?

Ik ben van mening dat het beter is om 1 soort te hebben (en minstens 6 van 1 soort), gaat toch anders met elkaar om dan verschillende soorten bij elkaar.
Maar met verschillende soorten zie ze alsnog wel met elkaar optrekken, veiligheid in groepen.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:55

Melyoramel schreef:
Ufurio4e schreef:

Ik ben van mening dat het beter is om 1 soort te hebben (en minstens 6 van 1 soort), gaat toch anders met elkaar om dan verschillende soorten bij elkaar.
Maar met verschillende soorten zie ze alsnog wel met elkaar optrekken, veiligheid in groepen.

Oké want heb nu bij toeval 2 verschillende. En wil straks in mijn grote bak een groep van 6 creëren. Heb een 60cm juwel. Hoeveel kan ik er dan max aan corydoras doen?

Mijn dacht ik zwangere danio werd steeds dikker maar toch overleden. Kan het wormen zijn?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:19

Ik heb 3 soorten Corry’s bij elkaar (4 oudere Ambiacus van ong. 10 jaar, 3 panda’s van gestopte 60L en 5 nieuwe Aeneus venezuela orange). Gaat eigenlijk prima.

Qua Corry’s in een 60l. Kijk goed naar hoe groot de soort wordt. En het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel vissen je al hebt zitten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:23

Voor een 60 cm bak zou ik kiezen voor de wat kleinere corydoras soorten. Er zijn er ook die ongeveer 4-5 cm worden. Of de Corydoras Habrosus die wordt ongeveer 3,5 cm.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:36

Ik heb een bodemstofzuigertje gehaald en een beetje gestofzuigd. Mijn klimop flink gesnoeid,is niet veel van over maae de rest was dood. Dus moest hem eruit halen en nieuwe stekjes planten. Plantenvoeding en bacto start toegevoegd.
Waterwaardes waren prima dus besloten om de laatste twee Platy's te halen.
Ook meteen beetje eten gegeven.

Nu is mijn water zo, is dit een witte waas of toch troebel? En wat to do?

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:45

Het kan zijn dat je het bakje wat teveel schoon hebt gemaakt en het evenwicht hebt verstoord, waardoor er nu een bacterie explosie is. Op zich kan dit geen kwaad volgens mij en trekt het vanzelf weer weg.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:48

Ann schreef:
Het kan zijn dat je het bakje wat teveel schoon hebt gemaakt en het evenwicht hebt verstoord, waardoor er nu een bacterie explosie is. Op zich kan dit geen kwaad volgens mij en trekt het vanzelf weer weg.

Dat zou kunnen. Ik heb niets aan het filter gedaan of water gewisseld. Maar nu ook maar niet doen? Want dan wis ik de bacteriën dadelijk weg...

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:54

Ik zou inderdaad gewoon even wachten. Mijn bak ziet er na een grondige schoonmaak vaak ook wat troebel uit, maar de vissen hebben er geen last van en het is vaak met een half uurtje ofzo weg :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:59

Dit is al twee uur zo...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:03

morgen weer kijken en bacteriebloei ( als dat het is)is niet erg.
je bak draait nog maar heel kort.
komt goed :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:05

Nee precies. Ik ga zo nog water testen, voor de zekerheid. Maar de visjes doen het zo goed samen <3. Ze lijken gelukkiger nu er twee bij zijn.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:52

Idd kan heel goed bacterie bloei zijn en dat is niet erg

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:59

Ik hoop het!

Waterwaardes zijn in ieder geval goed

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:14

Morgen komen mn garnaaltjes *\o/*
Gewoon een aantal uitgeselecteerde van een hobby kweker die niet goed genoeg zijn voor doorkweek. Als het goed is van alles wat

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:06

Leuk! Caridina of Neocaridina?

Vind de baby's
Afbeelding

Ze zaten lekker te smullen weer vandaag. Moet wel het glas weer eens schoonmaken :=

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 07:51

Agossie, Veriye. Wat een ukkies. <3
Spannend, Marisje76. :-)

Het vierkantje bakje gaat niet door, ik vind het zelfs voor een betta te klein en heb liever een grotere & rechthoekige bak.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:37

@veriye neos ..deze gaan in mn grote bak waar straks ook de vissen nog in komen.

In het bakje wat ik er straks bij wil gaan houden komen waarschijnlijk caridina sp.stardust garnalen in (Als ze te verkrijgen zijn)...

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:51

Oh wat leuk die garnalen! <3
Ik had er ook een heleboel nog van diegene waarbij het aquarium van overgenomen heb. In het begin zag ik ze nog wel, maar nu helaas niet meer. Ook de twee kreeftjes zie ik nauwelijks nog

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:12

Wat leuk die garnaaltjes. Altijd zo leuk om te zien hoe druk ze altijd bezig zijn. <3.

Ik zit me te verdiepen in welke plantenvoeding ik zou kopen.(als hopelijk een keer mn aquarium binnen komt) en kwam op de easy life profito. Lees er goede verhalen over. Nu kan je er voor kiezen om ook de easy life carbo (co2 toevoeging) erbij kunt gebruiken. Is dit in het begin al nodig? Tevens lees ik dat het water hier zuurder van word, dit kan denk ik ook nadelig worden? Kortom wie gebruikt dit en hoe bevalt het. En vooral de vraag is dit bij wekelijkse waterwissel echt wel nodig?

Ik zit er aan te denken geen voedingsbodem te nemen.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 28-01-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt