Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:54

xDenies schreef:
Manon_Harry schreef:
Super lief nestje xDenies <3

Sinds kort woont Nozem bij mij.
Was niet helemaal de bedoeling maar ben wel blij met hem :) [ [url=m/vGYVLX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tips op de bak zijn altijd welkom :)
[ [url=m/1e67mD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd! Ik blijf Bellies erg leuk vinden! Bij een ander dan wel :P

Wat betreft je bak. Sorry lieve mensen dat ik altijd degene ben met de kritische noot, maar ach .. we zijn hier allemaal om te leren toch? :')
Ik vind je opbouw ontzettend leuk! Hoe groot is je bak? Afhankelijk daarvan zou ik de volgende keer de keus maken om het zand niet op de bodem te plaatsen maar de volledige bodem te vullen tot aan de rand met bodembedekking en het zand bijvoorbeeld in een leuke snoeppot of dergelijke. Let er ook met je opbouw wel op dat je de boel recht houd. Naar boven toe begint alles een beetje scheef te hangen en als je al scheef begint dan verzakt dat veel te snel. Goed je bodembedekking aanduwen en de ladders zo recht mogelijk plaatsen en verder vullen *\o/* *\o/*

Trouwens, leuke naam. Hoe kom je daar aan? Hier komt volgende week Hamilton wonen, of als iemand anders een leukere naam met een 'H' weet?

Dat zie ter inderdaad als een veelbelovend koppeltje uit Chantal! Tot zover ik verstand heb van Syren :')

Dankjewel. Mijn bak is 80x40x60.
Scheef had ik ook al gezien inderdaad ga ik aanpassen. Zand ga ik de volgende keer weer in een pot doen. :D

Hahaha dankjewel. Mijn oom zegt dat altijd tegen mij en m'n broertje :'). En het is drank.

Harry?
Hugo?
Hubby?
Heros?
Hoover?

AlwaysH

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:36

Hopper is nie helemaal betekenisloos hoor! ;) De politieagent uit Stranger Things. :D

En thanks Denise, ik vind dat zelf ook. :+
De dame is vanuit mn eigen lijn terug, dus ben erg benieuwd. Man van Daphne!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 23:16

Nee het zal best een betekenis hebben maar ik vind Hopper een beetje gek op een stamboom staan haha. Tussen Dionysos, Chiara, Josie, Alpha en ik heb namen als D'Artagnan, Giezjon, Tom Ford, Yezzebelle etc gehad hahaha.

Ooh leuk. De diertjes van Daphne zitten nu wel verspreid! Mooi dat er zo mee verder gefokt wordt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:18

Ik heb Iejoor, Ozofluffy, Wopke. _O-
Maar ook L’aurora, Idrissi, Dulce Gusto... O:)

Ik wissel t wel af.

Oja, had ook een Hikkie O:)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:49

En onze hamster heeft na zoveel maanden nog steeds geen naam _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:27

Ach en anders kan Hammie altijd nog natuurlijk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 15:30

Haha, nou ik denk dat het dan gewoon bij Hamilton blijft. Vind het wel grappig .. Zit dat Hami er toch nog een beetje in ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:39

Ik vind Hoodie heel schattig :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 16:57

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:31

Jaa eindelijk een gang gespot ! *\o/*

Ik had het idee dat Nozem super gestresst was laatste paar dagen. Hij groef steeds in hoek recht naar beneden of hij was aan het krabben tegen het glas en hij bleef maar bijten. Aantal wc rolletjes half ingegraven toch wat bruggen weggehaald in de hoop dat hij misschien dan zou gaan graven en vandaag spotte ik dit :)

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:27

Wat leuk!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:23

Oei. Ik heb Floki weer gewogen vanavond en hij is wel erg zwaar geworden in vergelijking met de laatste keer wegen.

Afbeelding
Floki schaamt zich voor de uitslag.

Ik heb even wat foto's geschoten zodat jullie kunnen zien hoe die er uit ziet want ik heb het idee dat hij zelf erg groot is dus vind het zelf in te schattig of dit nou echt zwaar is voor hem. Hij heeft geen vetjes aan de zijkant bij zijn flanken. Tenminste..dat idee heb ik.
Hij weegt dus 67 gram.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:47

Nou ik heb totaal geen verstand van hamster dus hecht geen belang aan wat ik zeg maar op de eerste foto toont Floki wel een bal :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:53

Lukasje schreef:
Nou ik heb totaal geen verstand van hamster dus hecht geen belang aan wat ik zeg maar op de eerste foto toont Floki wel een bal :=

Daar wast ie zich net :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 23:12

Het kan inderdaad een grote Rus zijn. Belangrijk is om in de gaten te houden of hij zijn geurklier op zijn buik schoon kan houden. Als dat niet het geval is dan moet hij op 'dieet'. Mijn Alpha kwam ook met 65 gram dacht ik en die kon zijn geurklier niet schoonhouden, nu is hij 58/60gram en ziet het er prima uit :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:48

Denk sws dat ik hem iets minder ga voeren. Lijkt me wel beter.

Ik kreeg trouwens commentaar op mijn loopwieltje. Had het met iemand over hamsters etc en die vrieg om een foto. Ik foto van mijn vorige scape laten zien want daar heb ik foto van en die vertelde mij dat het radje te klein is? Dat is toch niet zo?
Ik zal zo even foto maken en meten.

Oja. Nog een vraag. Floki gebruikt zijn radje als wc. Radje is helemaal nat. Zul je ook wel zien op de foto. Wat moet ik daar aan doen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 08:58

Je kan daar niets aan doen haha. Daarom heb ik hier allemaal plastic wielen.

Een dwerghamster heeft een loopwiel van minimaal 16.5cm nodig. Heb je een flinke dwerghamster, zo vanaf 50 tot 55gram, dan zou ik minimaal 20cm aanhouden. Jij had toch die houten? Die zijn namelijk 20cm en daar is niets mis mee.

Niet zomaar minder gaan voeren hoor. Een hamster heeft 6 tot 10gram per dag nodig en ik doe 15 tot 20 gram om de dag voeren. Als je een schrale voeding hebt of te weinig voert dan kan je hamster vlot voedingsstoffen tekort komen en dan ben je verder van huis :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:00

Ja. Dat is idd jammer dat je daar niks aan kan doen. Ik heb idd die houten. Misschien dat ik ooit wel zo'n plastic radje neem. Nog even zien.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:01

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 15:03

Ik heb de Kerbl hamsterloopwielen in maat 20cm aangeschaft voor mijn grotere russen :) Die van Trixie vind ik erg onstabiel als ik dat mag zeggen.

Het enige wat je kan doen, JesdaJinn, is met CSI urine aan de gang om het goed schoon te houden. Maar daar blijft het ook wel een beetje bij.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:19

Denk dat ik er weinig aan kan doen. Het heeft natuurlijk best wel veel tijd om er echt in te trekken dus ga denk op zoek naar een nieuw radje zodat hij die kan gebruiken om te rennen en dan laat ik dat andere radje er in staan zodat ie daar gewoon in kan blijven plassen. Beetje overdreven misschien maar denk dat dit de beste oplossing is.

Edit: heb je linkje van dat wieltje? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 15:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:09

Hier de bak maar verschoond, zat er al poosje tegen aan te hikken. Maar er is vannacht eentje goed bezig geweest :')

Afbeelding

Fredjuh is nu alweer druk zijn nieuwe inrichting aan het inspecteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:20

Graag zou ik hier ook mee willen praten als dat goed is :o
Lees al wel een tijdje mee maar ben meestal niet zo van het reageren, maar in dit topic lijkt me dat juist wel leuk :D

Heb zelf een Syrische hamster gekregen voor mijn verjaardag eind Augustus. Gekregen in een aquarium van 80x50 dus snel daarna een aquarium van 110x50x65 aangeschaft :D
Ondertussen een aantal scapes gemaakt maar vind het soms nog wel lastig :o Door hier mee te lezen en te reageren hoop ik inspiratie op te doen en ervoor te zorgen dat het steeds makkelijker wordt :P

Ben trouwens ook lid van de hamsterscaping facebook pagina waar ik ook probeer om steeds vaker op anderen te reageren en af en toe zelf iets te posten zodat ik daarvan kan leren :D

Edit: Love_western, Mooi ingericht! <3 Vindt het inspirerend om te zien hoe je met die hoogte werkt, dat vind ik soms nog wel lastig :P

JesdaJinn, Mooie hamster heb je <3

XDenies, mooi nestje heb je gekregen <3 Wanneer zijn ze er aan toe om te verhuizen naar een nieuw baasje?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 17:31

Van harte welkom Roucha, leuk! :) Ze gaan vanaf maandag verhuizen!

@ Love_western,
Heb jij pas geleden het bericht in de groep gelezen over het stukje plexiglas in een terrarium? Zou dat iets voor bij jouw bak zijn om vanaf voor met meer bodem te kunnen werken?

Afbeelding
Zie hier het nieuwe wiel links. Wat een gigantisch verschil. Hij past ook niet op de plekken waar ik normaal de spinner heb staan dus kan weer aan het scapen haha. Maar ben benieuwd vanavond als ik die dikkerdjes zie lopen. (ze zijn niet te dik haha, wel fors)