Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:16

Dat is wel handig idd DatBenIkNou! Het traanprobleem zie je heel veel bij poedels ook, en vaak is er helemaal geen oorzaak voor te vinden. Gelukkig heeft mijn witje het niet, dat geeft wel wat extra werk om ze mooi te houden. Hoewel bij poedels het natuurlijk ook vaak weggeschoren wordt.
Hij krijgt wel wat verkleuring tussen zijn voetkussens omdat hij daar natuurlijk zweet. Ik knip zijn piel haar ook bij :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:27

Ik was hier ook bang voor roze ogen enz. Was in het begin ook wel maar nu niet meer. Het is gewoon rozig omdat de huid daar meer doorschemert.
Ik ben nooit zo van dingen wegknippen. Het zit er met een reden denk ik altijd haha. Net als bij paarden en hun tastharen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:48

Jip die staat tegenwoordig wel vaak onder de douche. Maar dan spoel ik alleen zijn poten en de onderkant van zijn buik af. Ik zag iets van een waterblazer voorbij komen, wat is dat en hoe werkt dat?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:52

xDenies schreef:
Ik was hier ook bang voor roze ogen enz. Was in het begin ook wel maar nu niet meer. Het is gewoon rozig omdat de huid daar meer doorschemert.
Ik ben nooit zo van dingen wegknippen. Het zit er met een reden denk ik altijd haha. Net als bij paarden en hun tastharen.

Labradoodles zijn sowieso honden die getrimd moeten worden, dus wegknippen doe je toch al? Ik vind het wel wat frisser als er geen(of zo min mogelijk) urine blijft hangen in de haren. Ted heeft een zweem caramel in haar vacht en caramel oren dus ik vind wat verkleuring niet storend bijvoorbeeld bij de voetkussentjes.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:52

Nou ja op zich groeit een poedelvacht oneindig door dus dat gaat niet helemaal op vrees ik :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:53

Skip gaat altijd onder de douche.

Nu moet dat boven aangezien we niet meer gelijkvloers wonen. Maar hij is de trap gewend want hij slaapt ook boven op de slaapkamer.

Ik probeer het traplopen wel zo veel mogelijk te beperken, dus één keer per dag naar boven en één keer per dag naar beneden.

Ik leg altijd shampoo en handdoeken klaar en neem de waterblazer mee naar boven. Zorg dat alle kleding enz uit de buurt is want Skip gaat daar altijd als een malle in rollen tijdens/ na het afdrogen.

Dan kleed ik me helemaal uit, ga samen met Skip in de douche staan en was hem. Afdrogen zo veel mogelijk in de douche en verder in de badkamer. Droog blazen in de badkamer en dan Skip de slaapkamer in en ikzelf onder de douche.

Volgend jaar komt er een mogelijkheid om in de schuur te wassen en daar komt ook een trimtafel te staan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:55

Ik denk inderdaad de 'het zit er met een reden' niet helemaal op gaat. Het zijn trimhonden dus dat haar groeit eeuwig door. Ik knip bij Floyd ook het haar onder de voetjes weg omdat hij anders enorme pantoffels aan heeft wat heel glad is op laminaat.

Ik twijfel nog steeds enorm om een waterblazer te kopen. Dundy verhaart twee keer per jaar een paar weken lang en dat is nu wel te merken := Dexter verhaart niet :Y) Voorheen woonde we op een kwartier afstand van een doe-het-zelf trimsalon maar nu niet meer -O-

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:23

CupCakes_ schreef:
Jip die staat tegenwoordig wel vaak onder de douche. Maar dan spoel ik alleen zijn poten en de onderkant van zijn buik af. Ik zag iets van een waterblazer voorbij komen, wat is dat en hoe werkt dat?

Waterblazer is een soort hogedruk fohn.
Super handig, zeker met die raussies die er een hobby van maken zich zo smerig mogelijk te maken.
Het droogt, blaast zand uit de vacht en in de rui ook alle losse haren. Ik kan niet meer zonder dat ding.. <3

Je hebt ze ook dat de blaas sterkte in de stellen is, handig bij het aanleren!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:32

XxDiandraxX schreef:
CupCakes_ schreef:

Waterblazer is een soort hogedruk fohn.
Super handig, zeker met die raussies die er een hobby van maken zich zo smerig mogelijk te maken.
Het droogt, blaast zand uit de vacht en in de rui ook alle losse haren. Ik kan niet meer zonder dat ding.. <3

Je hebt ze ook dat de blaas sterkte in de stellen is, handig bij het aanleren!

Er werd mij gisteren ook door iemand met een aussie die waterblazer aangeraden. Maar als ik het zo lees is het wel een musthave om te hebben met een aussie :Y)

Jip maakt er namelijk ook een sport van om in elke modder plas te springen _O-

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:34

Zou je in plaats van een waterblazer ook een föhn op de koude stand kunnen gebruiken.
Maakt misschien iets meer geluid maar is ongeveer hetzelfde principe toch?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 10:36

DemDeempel schreef:
Zou je in plaats van een waterblazer ook een föhn op de koude stand kunnen gebruiken.

Veel minder kracht. Dus dat duurt eeuwen. :)
Ik krijg met een fohn mijn kortharen amper droog. :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:36

DemDeempel schreef:

Als je een hele dag tijd hebt om een hond droog te krijgen wel :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:43

Met een waterblazer zie je het water (en haar) echt in het rond vliegen as de hond nat is en verhaart. Met een föhn ga je datzelfde effect niet krijgen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:58

Indd. Hier ook een aussie en ik kan niet meer zonder mijn waterblazer. Zou zelf bereid zijn elk jaar een nieuwe te kopen. Omdat ik het de prijs echt waard vind met hoeveel ik het gebruik :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:44

En dan nu de vraag, na even rondgekeken te hebben op Google.. Welke zijn aanraders?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:00

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:04

Ik heb deze,is verstelbaar in sterkte. Ik krijg mijn poedel binnen een half uur droog na het wassen (staat wel vrij kort).Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:06

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:07

Volgens mij hebben we dezelfde diandra :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:40

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:08

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:26

DatBenIkNou schreef:
xDenies schreef:

Labradoodles zijn sowieso honden die getrimd moeten worden, dus wegknippen doe je toch al? Ik vind het wel wat frisser als er geen(of zo min mogelijk) urine blijft hangen in de haren. Ted heeft een zweem caramel in haar vacht en caramel oren dus ik vind wat verkleuring niet storend bijvoorbeeld bij de voetkussentjes.

Ik heb het ook niet over een Labradoodle maar over mijn eigen honden :') Ik bedoel haar bij een piepie zit er voor mijn gevoel met een reden om vuil en dergelijke tegen te houden lijkt mij toch. Dat laat ik gewoon zitten en als het schoon moet dan ken er een washand langs.
Daar had ik het over.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:34

Bij sommige honden zorgt het haar juist voor extra ontstekingen / irritatie aan de voorhuid, maar dat is per hond verschillend. Ik knip het ook altijd kort vanwege de hygiëne ervan, lijkt me ook prettiger voor de reu. Bij Guinness (korthaar) hoeft het sowieso niet geknipt te worden, daar is bijna geen haar te vinden.

Heb bij Puk ook de billen kaalgeknipt, was even wennen, maar is eigenlijk wel sexy dat kale kontje. <<) Ze had er continu knopen in, echt van dat 'plakhaar', en aangezien ze niet naar het trimsalon kan leek me dit de beste optie.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:44

Ik controleer z'n pielemuis gelukkig goed dus dan ben ik het hopelijk voor. Voor mijn idee heeft ie niet zoveel haar er zitten maar hij hangt er wel lekker warm bij. :')

Zijn er mensen die ervaring hebben met voeding van Fish4Dogs?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:57

Hier slaapt de reu op bed, dus 9om het een beetje schoon te houden scheer ik hem van onder. Scheelt heel veel stinken.
De dames worden ook geschoren op de buik omdat daar heel veel kleine klitjes komen die echt pijn doen met ontklitten.

Ik gebruik de waterblazer eigenlijk alleen na het wassen. De beardie is het natste en vieste is na een wandeling en die krijg ik niet goed gedroogd met de waterblazer. Dan blaas ik dr klitten er juist in.
De kleintjes krijgen hier dus met vies wandelweer jasjes aan en de groten drogen maar zo op