Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nickeltje schreef:Hoe staan jullie er voor?
Wij hebben net even snel gekeken in vier sterke volken en er een tweede broedbak op gezet.
Volgende week gaan we ze naar de Betuwe brengen voor de fruitbloesem.
Daar gaan we met een vriend heen, samen acht sterke volken.
Afhankelijk van hoe ze daar vandaan komen wil hij waarschijnlijk 1 of 2 volken kwijt...
Dus als er hier iemand op een volk zit te wachten... ?
Ze staan na het fruit weer in Dalfsen, naast Zwolle.
Wat wil hij er voor hebben? Staan ze nu in een spaarkast/simplex ramen? En ook belangrijk, zijn het een beetje lieve volken?
Nickeltje schreef:Het zijn bastaard volken, op spaarkast ramen. Waarschijnlijk grote volken straks, op 2 broedkamers.
Als ze niet vriendelijk blijken te zijn ( 1 volk ging mopperig de winter in) na het fruit gaat hij eerst koningin vervangen, dus dan is het maar 1 volk. Zal straks eens vragen wat hij er voor hebben wil.
En voor de was hoef je het niet te doen want veel houd je er niet aan over. Ik overweeg om een volgende keer maar gewoon alles weg te kieperen en nieuwe raampjes te kopen
Of zou ik nog ergens buurkinderen kunnen vinden die voor een paar euro raampjes willen schrapen?
Ze hadden 3 raampjes broed. En verder genoeg voer. Heb een voerraam aan de zijkant omgewisseld voor een nieuw raam. In de onderste BK zijn ze nog niet veel aan het doen. Daar wel aan de buitenzijde beschimmeld raat weggehaald. Straks even uitsnijden en in een plastic zak weggooien. En de voerbak ook even een sopje geven. Maar had nog wat verdwaalde dames erin bij thuiskomst. Zullen zo wel zijn terug gevlogen. Kan die ook weer opgeruimd worden.
Maar ben al wel druk planten en struiken aan het aanleggen voor ze

Nickeltje schreef:Er zitten hier nog mensen op een volkje te wachten toch?
Ik heb net drie broed afleggers gemaakt. Als ze netjes doppen afzetten en daarna volgt vlot een bruidsvlucht, dan kunnen deze volkjes met een beetje geluk met een goede drie weken op stoom zijn om ergens anders te gaan wonen...