Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:euthanaseren, hier in Nederland? Ik zie de rel al uitbreken.
Maar ik denk wel dat het op poekkie letten ineens beter kan.
Of misschien ook niet, nu is onder een auto lopen ook niet erg, zo ver gaat de liefde naar poekkie.
bruintje123 schreef:Een paar dagen zoals Cer aangaf gaat me ook te snel.
Maar een paar maanden kan natuurlijk wel. Dan is de eigenaar echt niet meer op vakantie.
Bij al die honden in het asiel die wat bijtgraag zijn en daarom niemand vinden ook prima.
Ik denk dat verplicht laten chippen en op naam zetten een eerste stap is.
Laat dat maar eens verplicht worden.
En van daaruit verder gaan.
Anoniem schreef:Ja waarom dat bij een hond wel moet weet ik niet, ik heb die regels niet bedacht
Alleen komt mijn kat dus helemaal niet buiten. Ja, op het balkon, maar dat is alleen omdat het hier zo is dat hij niet kan ontsnappen (constructie is lastig uit te leggen maar het balkon wordt omringd door de aangrenzende (lege) gebouwen van 2/3/4 hoog dus die heeft geen enkele mogelijkheid om te ontsnappen, want alle mogelijke manieren hebben we afgezet met kippengaas. Dus hoef ik h
m.i. niet te chippen want hij komt de bewoonde wereld niet in en zorgt dus ook niet voor overlast. Van honden wil ik er nog vanuit gaan dat ze met enige regelmaat buiten komen
PrizTwir schreef:De boete is echt achterlijk hoog. Door rood licht rijden met de auto is niet eens zo hoog, terwijl dat veel meer schade kan veroorzaken. Wanneer ik onze hond los zou hebben op een gebied waar het niet mag, dan ben ik 90 euro kwijt. Dus waarom dan 400 euro voor een kat. Doe normaal zeg.
Ik heb zelf twee poezebeesten en deze komen niet buiten. A. Omdat het raskatten zijn en B. Omdat ik veel te bang ben dat er iets mee gebeurt. Ik vind het dus wel raar, wanneer mensen zeggen dat ze hun kat niet meer binnen kunnen houden. Je kan het gewoon aanleren. Mijn beestjes komen alleen een klein stukje in de achtertuin, wanneer ik buiten ben. Voor de rest talen ze er niet naar.
Mixje90 schreef:Katten wegjagen ofzo zonder ze schade te doen vind ik prima, maar als iemand eraan zou zitten... So what dat t jouw tuin is, als je geen katten in je tuin wil maak je er maar een bunker van of een stroomdraad eromheen. Whats next? Vogeltjes afschieten die in je tuin komen?
Mixje90 schreef:Katten wegjagen ofzo zonder ze schade te doen vind ik prima, maar als iemand eraan zou zitten... So what dat t jouw tuin is, als je geen katten in je tuin wil maak je er maar een bunker van of een stroomdraad eromheen. Whats next? Vogeltjes afschieten die in je tuin komen?
PrizTwir schreef:De boete is echt achterlijk hoog. Door rood licht rijden met de auto is niet eens zo hoog, terwijl dat veel meer schade kan veroorzaken. Wanneer ik onze hond los zou hebben op een gebied waar het niet mag, dan ben ik 90 euro kwijt. Dus waarom dan 400 euro voor een kat. Doe normaal zeg.
Cer schreef:Mixje90 schreef:Katten wegjagen ofzo zonder ze schade te doen vind ik prima, maar als iemand eraan zou zitten... So what dat t jouw tuin is, als je geen katten in je tuin wil maak je er maar een bunker van of een stroomdraad eromheen. Whats next? Vogeltjes afschieten die in je tuin komen?
'vergelijkt vogelpoepje met kattenstront'..
ehhh.. nee....
MyWishMax schreef:Anoniem schreef:Ja waarom dat bij een hond wel moet weet ik niet, ik heb die regels niet bedacht
Alleen komt mijn kat dus helemaal niet buiten. Ja, op het balkon, maar dat is alleen omdat het hier zo is dat hij niet kan ontsnappen (constructie is lastig uit te leggen maar het balkon wordt omringd door de aangrenzende (lege) gebouwen van 2/3/4 hoog dus die heeft geen enkele mogelijkheid om te ontsnappen, want alle mogelijke manieren hebben we afgezet met kippengaas. Dus hoef ik h
m.i. niet te chippen want hij komt de bewoonde wereld niet in en zorgt dus ook niet voor overlast. Van honden wil ik er nog vanuit gaan dat ze met enige regelmaat buiten komen
Maar ook bij chippen zou je een overgangsregeling krijgen.Dat was bij de honden ook zo. Alle katten geboren na datum X of veranderen van eigenaar na datum X verplicht een chip. Dan kan je dus niet meer aan een ongechipte kat komen en het enige wat het jou dan kost is even de moeite om het adres te veranderen en de kosten daarvan.
Er zijn ook erfhonden die nooit van dat erf af komen alsnog verplicht gechipt zijn. Maar in het uitzonderlijke geval dat die hond of kat wel ineens buiten het terrein komt, heb je wel meer kans om hem/haar terug te krijgen.
Ik vind dit best een slimme actieEr wordt iig een hoop aandacht aan besteed, hoewel het natuurlijk geen uitvoerbaar plan is. Maar je kan wel gaan bedenken wat wel uitvoerbaar is en misschien gaan er mensen ineens nadenken over de overlast die hun dier geeft. Hoewel, na het topic gelezen te hebben geloof ik daar niet in.
Ik heb geld uitgegeven om mijn tuin af te zetten voor mijn honden, extra hoge schutting, dichte deur, alle kieren dicht, noem maar op. En alsnog moest ik regelmatig eerst zelf een rondje lopen door de tuin, voordat mijn honden naar buiten konden.Niet dat zij katten vermoorden, maar na 1 keer een kat van de kop van hond af geplukt te hebben was ik daar wel klaar mee.
Onze voortuin was altijd de kattenbak van de buurt, maar sinds kort heeft 1 kat onze voordeurmat als slaapplek gekozen(heerlijk in het zonnetje tegen de deur) en komen er dus geen andere katten meer. Dat werkte beter dan alle andere dingen die we geprobeerd hebben om die katten weg te houden.En nee, de voortuin kunnen we niet beter afzetten, dat mag niet van de gemeente. Daarnaast zijn een hoop dingen die katten weg schijnen te houden niet zo goed als dat katteneigenaren beweren of mijn honden en wij hebben er zelf last van.