StonedRomy schreef:oomens schreef:Niet alleen heel beperkt, zelfs totaal machteloos.
Ze hebben niets te zeggen over wat er buiten hen om gaat precies omdat het... buiten hen om gaat.
Ze kunnen zelfs (onbewust) broodfok stimuleren door hun eigen product (door zinnige en minder zinnige regels) zo duur en exclusief te maken/houden dat de klant zijn heil elders zoekt.
daarom zou ik het niet verkeerd vinden om geen dieren meer aan te bieden via marktplaats en eens goede regels tegen broodfok opstellen. helemaal voorkomen kan men het niet, maar er valt nog zoveel te winnen op het broodfok gebied...
angstbijters kunnen inderdaad net zo erg bijten als agressiebijters. Zeker bij de honden met een zeer goed ontwikkelde kaak. als die vastzitten komen ze maar moeilijk los en dan doet de achterliggende reden er minder toe.
Wat mij betreft zou je daar het probleem het beste mee aanpakken. En dat hoeft geen rasvereniging te zijn, dat kun je prima regeringsbreed oppakken. Laat het hele hondenbezit maar eens aan wetgeving gebonden worden. Ben best bereid daar mijn hondenbelasting aan te betalen of zelfs, als "agressieve hondeneigenaar" extra voor te betalen.
En ja, graag die wetgeving ook focussen op de kleine hondjes. Ook bij chihuahua's en andere meuk lopen een hoop ellendigr fokkers EN ellendige baasjes rond die dan weliswaar weinig kunnen uitrichten maar wel een hoop ellende kunnen oproepen.
Als ik constant mijn buurman sta uit te jouwen en te sarren en hij geeft me een klap wil ik niet zeggen dat ik dat zelf uitgelokt heb, maar wel dat er ook naar mijn gedrag gekeken kan worden. Pak niet alleen het gevolg maar ook de oorzaak aan.