Ik wist dat het bij de mens vanaf de tweede keer een probleem was, maar niet vanaf de hoeveelste keer het een probleem was bij het paard. Bedankt voor de aanvulling!
Ze ziet er top uit zeg! Prachtig uiertje al, zelfs nu het nog wat zuchterig is. Mooi sterk dier, ik ben benieuwd naar de punten in mei! Geeft ze goed melk? Scheren jullie de staarten niet vanwege de keuringen? Hier hebben ze allemaal geschoren staartjes, ook vanwege de robot.
En hoe is het met Harry, is hij al verkocht of heb je hem nog?
Is het niet heel koud voor een koe zonder wintervacht?
suffie
Geplaatst: 28-01-17 23:12
Vjestagirl schreef:
Is het niet heel koud voor een koe zonder wintervacht?
Bij het proces van melk produceren komt erg veel warmte vrij. Koeien kunnen slecht tegen warmte en door ze te scheren raken ze dus makkelijker hun warmte kwijt. Een koe die gaat zweten door haar dikke vacht kan ook snel ziek worden.
Hoe gaat het met Alie en kalf? Hier zijn de laatste kleintjes van dit jaar gister weggegaan, ineens een stuk rustiger op stal was dezelfde man die mijn kalf een paar maand geleden had gekocht en hij had nog speciaal foto's voor me gemaakt kalf staat er goed bij gelukkig.
Meneer had alleen spijt van zijn aankoop want het is een bruller voer 5 minuten te laat? Lawaai maken. Aandacht nodig? Lawaai maken. Je even vervelen? Lawaai maken. Tja ik had hem nog gewaarschuwd, haha. Hij wordt na de zomer pas geslacht omdat hij wat klein is gebleven dus hij mag nog een zomer op de wei spelen, misschien dat ik hem nog eens bezoek.
Het gaat super,de zucht is idd helemaal uit het uier nu en het uier is heel mooi gevormd.
Harry gaat vandaag weg.
Inmiddels is er bij Alie nu bloed getapt voor de keuring en ze word nog geënt.
suffie
Geplaatst: 09-02-17 18:01
Houden jullie de stierkalveren altijd een maand aan? Hier gaan ze met 14 dagen al weg en zijn dan meestal rond de 60-63 kg.
Getapt voor IBR/BVD en geënt voor dit? Ik heb dat een keer ergens gelezen idd dat koeien nu allemaal geënt moeten zijn om te mogen deelnemen aan keuringen, wel een wijs besluit om insleep te voorkomen. Succes met de voorbereidingen, of loopt ze al netjes in showhouding mee?