Hier heeft ZhuZhu toch nog wel een hoop jeuk. Daar moet ik ook eens naar laten kijken. Maar eerst de kat maar. En dannog een paard. Iedereen in de wachtrij voor de DA...
Sannert
Geplaatst: 30-07-17 13:38
Das balen fabster, alles in een keer naar de da.
Balou heeft vannacht voor het eerst iets gesloopt. Een rieten mandje wat onder het tafeltje stond. Is vriend schuld. Had hij hem maar in de bench moeten doen. maar ik heb al 2 nieuwe mandjes besteld. Nu van ijzer. Ik was die rieten mandjes toch al beu
Dankjewel! Haar oren zijn inderdaad wat speciaal Vaak staan ze opzij als vliegtuig vleugels, soms staan ze overeind en soms hangen ze langs haar koppie.
Arme Zhuzhu met haar jeuk, onze vroegere hond had ook altijd last van jeuk. Maar met aangepast voer van de da ging dat erg goed. Die had wat een eczeem achtige huid.
Ellabellaah: wij denken inderdaad ook dat er wat husky inzit, ze kan ook huilen als een husky
Echt een leukerd classic ! Wij zijn vanmorgen bij de oma van vriend geweest, ze was bezig iets te maken voor onze dochter. Ze had 2 stoffen met een afbeelding een van herdershond die op Balou leek. Hier was ze een kussen van aan het maken. Super leuk ! Daarna nog gaan wandelen met Balou. Ik had een halti besteld, dus die even uitgeprobeerd omdat hij trekt met wandelen als dochter voorop fietst. Ik had de kinderwagen mee met de jongste en het ging perfect. Hij liep netjes naast me. Heerlijk kunnen wandelen.
Vandaag voor het eerst ZhuZhu kwijt. Achter een haas aan, die bij mij in de tuin liep. Die lopen er niet veel, dus daar had ik geen rekening mee gehouden. Voor ik het wist had ze de achtervolging ingezet. En dan zijn de oren echt dicht. Door de koeienwei van de buren (zag haar al achter de koeien aan gaan, maar nee; het moest de haas worden), de drukke weg over gestoken (gelukkig geen ongelukken) en daar door de andere koeienwei. Nog steeds de koeien met rust gelaten en ze kwam terug toen ze de haas kwijt was. Ik was echt woest . K*thond. Echt geen zin in. Voortaan in de tuin niet alvast een bochtje om laten gaan....
Och Fabster dat is echt niet fijn! Vooral de ramoscenario's die je dan al in je hoofd ziet verschijnen. Fijn dat het toch goed is afgelopen.
Ik had het laatst ook, Tara los op een wandelpad met aan beide kanten een hek. Helaas had ze een stel eenden in het vizier gekregen en dook zo de sloot in achter de eenden aan, richting de drukke weg. Gelukkig kwam ze halverwege weer tot bezinnen en klom ze de sloot uit.
Het naarste op zo'n moment is dat ze totaal geen oor meer voor jouw hebben.. probeer ze dan maar een keertje terug te krijgen.
Sannert wat fijn dat de diarree over is dat balou zo braaf was!
Hier zonet een lekkere groene hond inplaats van wit. Tara vond het leuk om in de sloot met eendenkroes te springen
Fabster
Geplaatst: 31-07-17 13:01
Ik weet nog dat ik vroeger met Miep ook ik weet niet hoe vaak heb staan vloeken, omdat ze weer ik t wat in het vizier had gekregen. In de loop der tijd leer je de hond goed kennen en weet je wanneer je er nog op tijd bij ben en wanneer niet meer. ZhuZhu moet ik ook weer leren kennen, maar ik ben verwend. Mijn oudjes deden dat niet meer en ZhuZhu was zo lekker makkelijk. Maar ze hebben allemaal zo hun dingen natuurlijk. Binnen een maand is dat niet geregeld met die hond. Ik wou na de zomer beginnen met het lopen aan het paard. Voorlopig maar wel aan de lijn dan... Maar ik heb daar zo geen zin in.... Maar ja. Het hoort erbij, hè....
Fabster
Geplaatst: 31-07-17 14:37
Ik heb net een klein beetje wraak genomen op de haasactie van ZhuZhu. Heb haar meegenomen aan de fiets. Onder het motto: als je wil rennen, nu kan t. Niet al te ver (2,5 km) en niet al te hard (7,5 km/u), maar ze is nu gevloerd. Eigen schuld
Ik heb dat inderdaad ook met Tara, ze heeft angst voor de gekste dingen en dat vliegt ze er als een gek achteraan.. auto's met een kar bijvoorbeeld. Gelukkig gaat het na 5 maand al een heel stuk beter!
Haha heerlijk, die heeft voorlopig haar lesje wel geleerd denk ik
Sjolvir
Geplaatst: 31-07-17 15:49
Zhuzhu net zoals de Murph de haas ontdekt!!! Zou niet meteen gaan fietsen en helpt toch niet, volgende haas gaat ze gewoon weer achteraan, enigste wat je zo voor elkaar krijgt is uiteindelijk een hond met nog meer conditie die nog langer en harder achter een haas aan kan .
Hazen zijn gewoon magische wezens.. echte must haves.... (en de reden dat mijn hond een gps heeft)
Ik weet dat het niet helpt als straf, maar wel voor mij . En conditie moet ze toch krijgen, want ze moet mee aan het paard. Zo n haas is inderdaad leuk. Maar ik hount nu in de gaten.
Fabster
Geplaatst: 02-08-17 08:26
Zo langzamerhand ga ik de gebruiksaanwijzing snappen van onze ZhuZhu. Het is al een paar x voorgekomen, dat ze ineens haar eten niet wil. Maar daarna wel bedelen, want honger . Eerst dacht ik dat het van de psillium was en de laxeermiddel. Ze had nogal moeite met poepen, dus daar gaf ik spul voor door het eten. Toen dacht ik dat ze kip niet lekker vond. Toen dacht ik dat de bak afgewassen moest worden. Maar nu weet ik echt wat het is: mevrouw houdt niet van een metalen voerbak. Die lukt ze dan ook biet helemaal schoon/leeg en ik was m niet elke dag af. En dan wil ze het voer helemaal niet meer.
Vanochtend weer een ochted dat ze helemaal geen eten wou. Ik dacht eerst dat de bak te goor was, dus in een plastice voerbak gedaan. Alles zo naar binnen. Ineens bedacht ik me, dat ze het (metalen) bakje van de kat ook niet wil uitlikken. Mijn andere hond doet daar echt niet moeilijk over.
Het lekkere van de metalen bakken is, dat ze makkelijk schoon te houden zijn en makkelijk in de vaatwasser kunnen. Die plasticen zijn 'hol' aan de onderkant, dus in de vaatwasser blijft daar een zooi water in staan.
Maar goed, Miep (de andere hond dus) krijgt haar voer in een plastice bak, dus voortaan wissel ik de bakken wel. Iedereen blij. Of weet iemand nog goeie plastice bakken die niet hol zijn aan de onderkant? Dus een enkele kom, net als een metalen bak. Of gewoon massief.
Verbaast me wel, dat zo n zwerfhond dan zulke wensen heeft. Je zou toch denken dat al het eten dan prima is. Maar wie weet wat voor ervaringen ze heeft, naruurlijk.
Hier gisteren een anti schrokbak gekocht. Gaat een stuk beter. En voor het eerst kennis gemaakt met een hond. We waren naar een plein gelopen. Kinderen konden spelen en schoonzus kwam ook met haar hond. Ik wist niet wat Balou zou doen, hij blaft gigantisch nasr andere honden en zet zn haren rechtop. Schoonzus komt aangelopen rn ik had al snel door dat hij zo onzeker als de pest is. Hond van schoonzus gedroeg zich voorbeeldig. Ging niet in op Balou zijn gedrag waardoor Balou ook al snel afkoelde en zich onderdanig begon te gedragen. Daarna hebben ze lekker rustig gelegen. Positief dus.
Tara heeft haar eten het liefst helemaal niet in een bak, maar gewoon los op de grond of bank.. Het is wat met die honden en hun eisen
Gister is Tara meegeweest naar mijm ouders toe. Ze vond het eerst wel wat spannend, overal snuffelen en haar tennisbal bleef ze vast houden. Maar uiteindelijk ging ze languit op de grond liggen te relaxen.
Die van mij eet vlees uit een Kong en brok uit een washandje. Is ze even bezig, tip van puppencursus. Als ze nu voer uit een bak krijgt komt ze met haar washandje aan of blijft bij de plek staan waar de kong staat.