Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:25

Maanoogje, dus ik als gastgezin voor een stichting (ik neem aan de lopende band zieke zwervertjes in huis), ben onverantwoordelijk?
Er bestaat zoiets als quarantaine, met een beetje gezond verstand en de nodige entingen voor je eigen katten kom je een heel eind ;)

En ja, als ik een duidelijk zieke kat ergens tegenkom, bel ik mijn stichting en komt ie in opvang. Voor wilde zwerfkatten zet ik een vangkooi uit, laat ze castreren, en zet ze na een paar dagen herstel weer uit.
Maar dat is een andere discussie.

TS, je pakt het prima aan, ik hoop dat de kat zonder veel gedoe bij jou mag blijven. In België zou je gewoon de rechtmatige eigenaar zijn, en ik begrijp uit dit topic dat dat in NL ook het geval is. Succes met alles!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:27

knollentuin schreef:
Snap überhaupt niet waarom mensen zomaar dieren van straat willen plukken, ook al zijn het daadwerkelijk zwervertjes. Wie weet wat voor ziekten er allemaal op zitten, en dan haal je dat binnen bij je andere huisdieren, nee dat is erg verantwoordelijk om te doen.. Paarden laten we toch ook medisch keuren? Waarom neem je dan wel gewoon dieren van straat zonder ze te checken?

Omdat er geen gebruiksdoel aan een kat zit? Omdat een kat een andere prijsklasse heeft dan een paard?
Ik vind je vergelijking nergens in verhouding en vind dit een onnodige post eigenlijk.[/quote]

:')
Ja, de prijsklasse ligt maar net iets anders ja, maar het doel van een kat is dienen als gezelschap, meestal (gedeeltelijk) binnen. Een kat die je naar binnen haalt, bij wellicht andere huisdieren of (kleine) kinderen, moet toch ook gewoon gezond zijn? Vrij van ziektes en vlooien en andere viezigheden?
Dus de vergelijking bestaat wel degelijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:30

Aparte wending dit.maar een paard of pony keur ik ook niet.dus ja mag ik wel honden en katten zo maar van straat plukken.wij hebben een aanloper toevallig.ook geen chip en niet gecastereerd was duidelijk binnen kat maar bij ons in de buurt zat niemand met zo.n kat ook nergens flyers.ik ben blij met hem denk ook dat hij gedropt is bij ons.hij heeft ons gekozen.prima toch

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:34

keona schreef:
Aparte wending dit.maar een paard of pony keur ik ook niet.dus ja mag ik wel honden en katten zo maar van straat plukken.wij hebben een aanloper toevallig.ook geen chip en niet gecastereerd was duidelijk binnen kat maar bij ons in de buurt zat niemand met zo.n kat ook nergens flyers.ik ben blij met hem denk ook dat hij gedropt is bij ons.hij heeft ons gekozen.prima toch

Ik mag hopen dat je nog verder gekeken hebt dan 'nergens flyers'.....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:36

Amanda, ik had het niet specifiek tegen jou hoor.

In de situatie dat mijn kat gewond is mag iedereen hem meenemen. Maar vies niet, zoals jij ook al zei. Bij achter je aan lopen zou ik zelf ook nog een tijdje hebben gewacht. Sommige katten zijn regelmatig een dikke week van huis, dus die ga je pas missen na 2 weken, als de adoptietermijn van het asiel er alweer op zit...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:39

Scheelt misschien dat ik binnenkatten heb en lichtelijk in de stress schiet als er 1 naar buiten schiet. Dan hoop ik toch dat ze dezelfde dag opgepikt worden of herkend van foto's, FB berichten e.d. die ik zelf dan waarschijnlijk al verspreid heb :+

En dat was ook waarom ik de kitten heb meegenomen. Het schemerde al en ik wilde dat jonge ding niet in het donker buiten laten. Dan beter een nachtje bij mij binnen met eten, drinken en de volgende dag terug naar de eigenaar, dan laten lopen. Maar ik heb nooit de intentie gehad haar te houden. Ja, natuurlijk hield ik het in mijn achterhoofd dat er niemand zou komen en dat ze dan zou mogen blijven. Maar absoluut niet op voorhand, ik zat niet echt te wachten op een 4e kat :+

Maar goed, daar verschillen we dan in van mening. Is ook helemaal prima :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:40

Goof schreef:
keona schreef:

nee heb ik niet we wonen enorm afgelegen, zal waarschijnlijk gedumpt zijn.mensen zijn daar anders met dieren als in nl.kater zal wel binnen gepist hebben.en ze spreken frans word moeilijk zoeken.woon nu in nl en kat ook loopt hier buiten gsat nooit van huis weg

keona

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:42

Mijn schoonmoeder is ook 2katten kwijt een ging ook bij iedereen mee in de auto en andere moest gecastereerd worden.ook weg.hoop dan dat iemand andets er erg blij mee is en er goed voor zorgt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:42

Amanda schreef:
Wie zegt dat de kitten die ik heb gevonden tijdens de buitenrit (toen graatmager, luid mauwend, rare vacht, liep met ons mee, zo'n 12 weken oud) niet gecheckt is?
Nee, niet die dag zelf, want ik was pas rond half 11 's avonds thuis.
Maar de dag erna is de dierenambulance gekomen voor een check van de chip en was ze meteen meegenomen om bij de eigenaar te brengen als zou blijken dat ze een eigenaar zou hebben. Als mijn katten ontsnappen, hoop ik toch ook dat iemand ze vangen en moeite doen om mij terug te vinden, ipv de katten te laten lopen. En op een regenachtige dag zien ze er na een halve dag door de modder en plassen lopen ook uit als een zwerfkat zo vies.

Ze had helaas geen chip. Kitten heeft al die tijd gewoon apart gezeten, kon niet bij de andere katten komen. De dierenambulance heeft contact gehad met het asiel en heeft bij mij voorgelegd om haar bij mij te houden tot de eigenaar gevonden was. Het asiel zat op dat moment vol met gevonden kittens, bij mij zat ze niet in de weg. Wel in overleg met asiel haar naar de dierenarts gebracht voor check, ontworming en ontvlooien, mijn eigen katten meteen een nieuwe enting laten zetten (moest toch gebeuren). De kitten enten wilde de dierenarts niet doen, want stel dat ze net de enting had gehad en daarna weggelopen zou zijn, zou het teveel entingsvloeistof in te korte tijd in dat kleine lijfje zijn. En mijn eigen katten waren beschermd. Pas toen ik wist dat ze gezond was, is ze bij mijn andere katten gegaan. Ondertussen overal gemeld waar ik kon (asiel dus, Amivedi, dierencentrale, FB pagina's). Nooit reactie op gehad. Een jaar later is ze alsnog geënt en gechipt, na opnieuw contact met het asiel die vertelde dat ik haar nu als de mijne kon beschouwen omdat het een jaar geleden was.

Geen aannames doen als je het hele verhaal niet kent.
Het is totaal offtopic, maar door bovenstaande reacties wilde ik het wel plaatsen.

Ooit heb ik ook een zwerf-stalpoes meegenomen naar huis, naar mijn andere katten. Ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb, beestje heeft haar rotleven in ieder geval bij een fijn huisje kunnen afsluiten.
Dikke pech voor iedereen die dat afkeurt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:43

Goof schreef:
keona schreef:

Echt he...en de vorige eigenaren gaven er niks om, want er hingen toch nergens flyers.... -O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:44

Inderdaad.zoveel mensen zoveel meningen.inderdaad dikke pech als het jou niet aanstaat wat ik doe

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:16

Maanoogje schreef:
Snap überhaupt niet waarom mensen zomaar dieren van straat willen plukken, ook al zijn het daadwerkelijk zwervertjes. Wie weet wat voor ziekten er allemaal op zitten, en dan haal je dat binnen bij je andere huisdieren, nee dat is erg verantwoordelijk om te doen.. Paarden laten we toch ook medisch keuren? Waarom neem je dan wel gewoon dieren van straat zonder ze te checken?

Hmmm dus ik had het zielige hoopje ellende van 5 weken op onze 100 km straat in de stromende regen daar gewoon moeten laten zitten vol wormen, mijten en vlooien... >;) :)*

Nee heb ik natuurlijk niet en inmiddels is ze al 9 jaar _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:52

Moderatoropmerking:
Hoewel ik heel goed kan begrijpen dat deze 'offtopic' discussie voort komt uit dit onderwerp, wil ik jullie wel vragen om het netjes ontopic te houden.

Het zou juist interessant zijn om hier een eigen topic voor te openen. 'Pluk je een vreemde kat zomaar van de straat?' Mocht er interesse zijn, dan wil ik eventueel de berichten hier wel splitsen naar een nieuw topic, zodat jullie hier ontopic kunnen blijven.

Ook de vraag om wel netjes naar elkaar te blijven, je hoeft het niet eens te zijn, maar blijf elkaar altijd met respect behandelen. Offtopic berichten of aanvallende berichten kun je TeMMen, dan ga ik er naar kijken.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust via privébericht.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:13

Pfff gelukkig dit topic ging alle kanten op inmiddels +:)+

Ben zelf wel benieuwd hoe het met de kat van ts afloopt en daarvoor kijk ik elke keer weer.
Hoop echt dat hij gewoon lekker thuis mag blijven.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 16:25

Ik heb een bericht terug gestuurd.

Dat ik terug ben van vakantie en dat ze welkom zijn om langs te komen.
Ik heb erbij gezet dat ik nagedacht heb en vind dat haar leeftijd niet relevant is en dat gekeken naar haar karakter het niet eerlijk zou zijn om haar in korte tijd meerdere verhuizingen te laten doormaken. (Want ja dat gebeurt dan )
Dat ik hoop dat ze mij daarin ook begrijpen en er realistisch in staan.

Ben alleen nog steeds aan het wachten op een reactie. -O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:32

Ik ben benieuwd hoe zij reageren daarop. Ik vind dat ze nogal 'vreemd' reageren eigenlijk. Na jouw 1e contact zou je immers toch verwachten dat ze ofwel meteen naar jou toe komen racen, ofwel aangeven dat ze er vrede mee hebben dat de kat bij jou is. Maar jou zo in het ongewisse laten ??

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:34

Lukasje schreef:
Ik ben benieuwd hoe zij reageren daarop. Ik vind dat ze nogal 'vreemd' reageren eigenlijk. Na jouw 1e contact zou je immers toch verwachten dat ze ofwel meteen naar jou toe komen racen, ofwel aangeven dat ze er vrede mee hebben dat de kat bij jou is. Maar jou zo in het ongewisse laten ??

Ik denk dat deze mensen zelf ook enorm twijfelen met wat ze willen en met wat ze 'moeten'...

Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 16:44

Ik heb ook geen idee meer wat er door hun heen gaat eerlijk gezegd.

Dat is het "nadeel" aan whatsapp. Als het gelezen wordt kan je dat zien en als er dan geen reactie komt...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:55

Wellicht dat ze nu aan het werk zijn waardoor er geen tot weinig reactie komt. Ik zou het in ieder geval tot morgen afwachten. Hebben ze de avond gehad om te reageren.

En anders ... heb jij in ieder geval je best gedaan ;)

Geniet van het diertje dat je een prachtig huis hebt geschonken!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:00

Is het geen idee om toch gewoon nog eens te bellen? Dat komt toch altijd anders over dan zo via whatsapp

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 17:14

Ik heb juist expres niet gebeld, omdat ik dan denk dat ze in ieder geval na kunnen denken over bepaalde reacties etc. Om ze niet te overvallen.

Daarbij denk ik dat dat misschien anders zou zijn als hun reactie ook anders zouden zijn. Voor mijn gevoel dan he, maar dat is inderdaad zoals je zegt dat alles anders over kan komen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:16

Amable schreef:
Is het geen idee om toch gewoon nog eens te bellen? Dat komt toch altijd anders over dan zo via whatsapp

Ik denk dat deze bal geheel bij de vorige eigenaren ligt.
Ts wil de kat immers niet kwijt.

Denk dat zij voldoende haar best heeft gedaan. Als het mijn kat geweest die teruggevonden was dan had ik er zelf flink achteraan gezeten.

Mensen die het raar vinden dat er vreemde katten in huis gehaald worden. Sja sommige hebben daar nu eenmaal een hart voor.

Wij hebben er ook 2. Beide netjes naar de da gebracht een was er gechipt. Eigenaar opgespoord die wilde hem niet meer terug.
De tweede was nog maar een kitten. Dierenambulance gebeld. Die namen haar niet mee. Ze was te wild en moest maar zien te overleven. Mager, vol vlooien etc.

Dus ook die naar de dierenarts gebracht en uiteindelijk zelf gehouden.

Succes ts. Wat een lastig verhaal blijft het.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:19

TS ik vind dat je het super doet zoals je het nu aanpakt. Mijn complimenten. Ik ben wel van mening dat je haar inmiddels als jouw kat mag beschouwen. Met name dat je echt oprecht lang je best hebt gedaan en ze bij het asiel de regel hebben dat een kat binnen zeer korte tijd geadopteerd mag worden. Laat je niet ondersneeuwen en zorg dat je niet alleen bent als die mensen komen. Je weet nooit met wat voor een mensen je te maken hebt. Succes en sterkte.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:34

Lukasje schreef:

Vind ik ook!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:46

En precies dat maakt dat ik zou bellen. Je kan wel vinden dat zij moeten bellen, maar nu weet en hoor je niets. Gooi dan je principes opzij en zorg dat het afgerond is, tenminste, dat zou ik doen.