Amanda schreef:Wie zegt dat de kitten die ik heb gevonden tijdens de buitenrit (toen graatmager, luid mauwend, rare vacht, liep met ons mee, zo'n 12 weken oud) niet gecheckt is?
Nee, niet die dag zelf, want ik was pas rond half 11 's avonds thuis.
Maar de dag erna is de dierenambulance gekomen voor een check van de chip en was ze meteen meegenomen om bij de eigenaar te brengen als zou blijken dat ze een eigenaar zou hebben. Als mijn katten ontsnappen, hoop ik toch ook dat iemand ze vangen en moeite doen om mij terug te vinden, ipv de katten te laten lopen. En op een regenachtige dag zien ze er na een halve dag door de modder en plassen lopen ook uit als een zwerfkat zo vies.
Ze had helaas geen chip. Kitten heeft al die tijd gewoon apart gezeten, kon niet bij de andere katten komen. De dierenambulance heeft contact gehad met het asiel en heeft bij mij voorgelegd om haar bij mij te houden tot de eigenaar gevonden was. Het asiel zat op dat moment vol met gevonden kittens, bij mij zat ze niet in de weg. Wel in overleg met asiel haar naar de dierenarts gebracht voor check, ontworming en ontvlooien, mijn eigen katten meteen een nieuwe enting laten zetten (moest toch gebeuren). De kitten enten wilde de dierenarts niet doen, want stel dat ze net de enting had gehad en daarna weggelopen zou zijn, zou het teveel entingsvloeistof in te korte tijd in dat kleine lijfje zijn. En mijn eigen katten waren beschermd. Pas toen ik wist dat ze gezond was, is ze bij mijn andere katten gegaan. Ondertussen overal gemeld waar ik kon (asiel dus, Amivedi, dierencentrale, FB pagina's). Nooit reactie op gehad. Een jaar later is ze alsnog geënt en gechipt, na opnieuw contact met het asiel die vertelde dat ik haar nu als de mijne kon beschouwen omdat het een jaar geleden was.
Geen aannames doen als je het hele verhaal niet kent.
Het is totaal offtopic, maar door bovenstaande reacties wilde ik het wel plaatsen.
Ooit heb ik ook een zwerf-stalpoes meegenomen naar huis, naar mijn andere katten. Ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb, beestje heeft haar rotleven in ieder geval bij een fijn huisje kunnen afsluiten.
Dikke pech voor iedereen die dat afkeurt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd