_love12_ schreef:Heeft iemand tips voor hoe je een jonge herder kan laten wennen aan katten en een andere hond?
We hebben geen idee hoe die reageert op katten maar willen m graag kennis laten maken met de hond en kat van m'n moeder (hiervoor hadden we bedacht om allebei naar het strand te gaan en ze daar gewoon lekker te laten spelen zodat ze allebei uit hun eigen'territorium' zijn, zou dit werken?) beide honden zijn erg braaf maar de herder is jong (net 1) en speelt soms nogal lomp zegmaar..
We willen hem ook kat proof maken zodat ze herder ook mee kan naar mijn huis (heb 1 kat, zij laat zich niks vertellen door een hond, is liever lui dan moe en denkt zelf dat ze ook een beetje hond is, dus vanaf haar kant verwacht ik geen problemen, maar we weten echt niet hoe de herder reageert op katten)
Salukis kunnen ook best reageren op katten. Ik zou ze gewoon ín huis laten ontmoeten, dan weet de hond ook dat die bij het huis hoort en geen random kat op staat is. Zorgen dat de kat weg kan springen als het nodig is.
En een beetje begeleiden als het nodig is. Meestal gaat eigen katten goed, dus de hond moet zo snel mogelijk doorkrijgen dat de kat eigen is.