Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:46

Heerlijke puppyfoto's komen er voorbij! <3

Lastig HTS! Ik kan je niet adviseren. Hoop dat de rust snel weer terug is!

Duijfje

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:49

Ik ben wel benieuwd van welke fokkers hier de bullmastiffs vandaan komen?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:27

Onze Boelie komt bij debby en Marijn vandaan, the nightshifts. En onze pup komt uit Duitsland , bij s.oren Schaffer , Boerges bulls. Hun vader is b.oerges bulls Gino; afgelopen jaar wereldkampioen geworden.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:43

Beide voor herhaling vatbaar?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:50

Marijn en debby zijn top! Mooie honden hebben hun. Heb er nog steeds wekelijks contact mee en zie ze op shows. Onze honden gaan er binnenkort ook weer in pension. Ze krijgen binnenkort een nestje. Soren is ook een hele aardige man. Minder contact mee omdat hij in Duitsland woont, maar ook echt mooie honden en showt ook. Fokt niet veel.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:49

Ik vind ze heel gaaf de Bullmastiff. Zie ook wel weer veel schil in type. Persoonlijk hou ik dan van de wat grotere en zwaardere types. <3

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:39

PinkPrincess schreef:
Ik vind ze heel gaaf de Bullmastiff. Zie ook wel weer veel schil in type. Persoonlijk hou ik dan van de wat grotere en zwaardere types. <3

er zit heel veel verschil in :) ik vind rood de mooiste kleur en ik houd van het echte rastypische , wat korter op de poten en robust. ik vind een (te) lange snuit niet mooi.ook al zou het voor de gezondheid wel wat beter zijn misschien, Boelie is voor mij echt perfect :) ik ben ook heel benieuwd hoe bunk uit gaat groeien, hij is nu gewoon in een banketstaaf leeftijd en fase. maar zag er als pup heel goed uit.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:29

Tot hoe lang mogen de snuiten zijn van de bullmastiff?
De boerboel moet tussen de 7 en 10 cm zitten. Die hebben dus echt snuit, al zie ik er ook veel platter maar dat maakt het minder rastypisch voor de boerboel.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:21

PinkPrincess schreef:
Tot hoe lang mogen de snuiten zijn van de bullmastiff?
De boerboel moet tussen de 7 en 10 cm zitten. Die hebben dus echt snuit, al zie ik er ook veel platter maar dat maakt het minder rastypisch voor de boerboel.

het ras standaard geeft niet echt cm's aan maar meer deze beschrijving:

Voorsnuit: Voorsnuit kort; de afstand van de neuspunt tot de stop moet bij benadering een derde zijn van neuspunt tot het midden van de occiput, breed onder de ogen en met behoud van nagenoeg dezelfde breedte tot het einde van de neus; stomp en vierkant daarbij een rechte hoek vormend met de bovenlijn van het gezicht en tegelijkertijd in proportie met de schedel.

ik vind dat een korte(re) snuit hoort bij de bullmastiff, al gaan ze op shows ook tegenwoordig steeds meer kijken naar het oogpunt voor gezondheid, ene kant heel goed natuurlijk, andere kant dit hoort wel bij ze.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:57

Jee ik kom nu pas achter dit topic met allemaal geweldige honden.
Heb zelf een rottweiler reu van bijna 8 jaar.

Heb nog niet alles gelezen heb er even door heen gescrold.
Zijn er onder jullie ook mensen die een leuk vakantie adres weten voor mijn hond.
Hij ging altijd terug naar zijn fokker als wij naar het buitenland gingen maar ik heb dit jaar te horen gekregen dat hij het pension gedeelte heeft afgestoten ivm gezondheid van zijn vrouw (zijn over de 70)
Dus daar alle begrip voor maar ben dus wel op zoek naar een leuk adresje waar hij thuis kan zijn.
Hopelijk weten jullie wat.....

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:03

boyca schreef:
Jee ik kom nu pas achter dit topic met allemaal geweldige honden.
Heb zelf een rottweiler reu van bijna 8 jaar.

Heb nog niet alles gelezen heb er even door heen gescrold.
Zijn er onder jullie ook mensen die een leuk vakantie adres weten voor mijn hond.
Hij ging altijd terug naar zijn fokker als wij naar het buitenland gingen maar ik heb dit jaar te horen gekregen dat hij het pension gedeelte heeft afgestoten ivm gezondheid van zijn vrouw (zijn over de 70)
Dus daar alle begrip voor maar ben dus wel op zoek naar een leuk adresje waar hij thuis kan zijn.
Hopelijk weten jullie wat.....

welke regio zit je?

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:04

Haarlemmermeer

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:49

wij brachten de honden altijd naar pocahontas (misschien schrijf je het anders )

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 21:55

Heb wel een super adres. Echt een hondenhotel. Kijk eens bij Kimmy's dog and brokfast op google of FB.

Heeft ook echt kennis van powerbreeds

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:21

Oh joh Nog nooit van gehoord, klinkt goed en hier super dicht bij !

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 22:35

Bedoel je kimmy's rockey of de eerder genoemde?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:04

Kimmys :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 10:37

Zou haar echt eens opzoeken. Ik was opzoek naar een vakantie adres voor me hond. Maar had eigenlijk best wat eisen en dacht zoiets bestaat nooit.
1. scheiden van andere reuen
2. veel aandacht
3. veel beweging
4. niet in een kennel.

Nou laat Kim dit nou net allemaal hebben. Ze houd je hond apart, indien je dit wenst. Ze heeft een grote tuin, waar ze heel de dag in kunnen spelen. Daarnaast loopt ze ook 2 pd met ze.
En hebben de honden een eigen hotelkamertje waar ze kunnen vertoeven :P.

Ze is wel duurder dan een kennel, maargoed dat is het me waard :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:49

Ik zag het ja. Ze is inderdaad iets duurder maar als het goed is maakt dat niet uit.

Wij hebben vorig jaar onze Boelie en summer (de kruising) met vakantie naar de fokkers van Boelie gebracht die hebben ook een pension. Dit jaar twijfelen we nog , we gaan eind mei een weekje. Afgelopen weekend dat we in Renesse waren hebben we summer naar een kennis via via gebracht , oudere vrouw , altijd hondjes gehad , maar kan het verdriet niet meer aan als er iets met de hondjes gebeurd , maar past zo nu en dan op als iemand dat wil en het klikt met de hond. Onze summer is namelijk niet lief tegen kleinere hondjes dan haar of als ze echt naar haar blaffen, ze wacht het gewoon niet af en klimt erin... Bij deze mevrouw mag ze op de bank, mee naar boven, eigenlijk alles wat ze gewend is haha , wandelt 5 X per dag en is zo goed voor de honden. Dus wellicht dat we Boel en bunk weer naar de fokkers brengen en summer weer naar die mevrouw :)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:10

Pocahondas ben ik geweest in Abbenes. Daar willen ze hem graag in een heel kleine kennel stoppen met een maatje %) Boyca heeft thuis ook geen maatje en ik wil niet het risico lopen dat in die kleine ruimte er straks een hond minder is. Hij kent het niet dus dat wil ik niet.
Bij Kimmy's ga ik even kijken.
Dank jullie wel

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 16:39

Och dat meen je niet. Dat risico zou ik ook NOOIT nemen.

Buiten dat mijn hond geenkennel gewend is maar een bank. Whahaha.. zodoende dat ik ook niet zomaar me hond ergens bij n pension kon doen. Was ook altijd bang dat ze hem onderschatten.
Je kan kim ook gewoon vrijblijvend een mailtje of berichtje op FB doen. Hele leuke meid, die weet waar ze t over heeft.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 22:36

rockey schreef:
Oh joh Nog nooit van gehoord, klinkt goed en hier super dicht bij !

Trouwens morgen is open dag. Misschien ideetje om langs te gaan ? Normaliter krijg je geen rondleiding om de rust voor de honden te bewaren.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:53

oo deze ga ik onthouden :D

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:45

Kim zit vol in die periode

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:49

och wij hebben vandaag heel plotseling toch nog afscheid moeten nemen van onze Tino |(

ons lieve oude mannetje is er niet meer,wat is dat dan ineens leeg in huis,hij lag altijd op zijn bankje en die is zo leeg... |(

getver,je weet dat ze eens gaan en 14,5 is al zo'n leeftijd maar dat verdriet toch steeds als er een hond dood gaat...