Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:48

Zoe_97 schreef:
Morgen wordt mijn kleine meisje ingeslapen. Haar medicatie slaat niet meer aan en ze heeft pijn :(

Sterkte morgen

Mijn kleine vent heeft weer kiesontsteking.
2 weken zonder kuur en het komt weer terug.
We staan ook voor een keuze.

mala26

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:01

Heel veel sterkte morgen zoe_97. Altijd heel verdrietig om deze beslissing te moeten maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:15

Heel veel sterkte Zoe.

Onze hond doet het nog steeds prima, al hebben we hem pas meegenomen naar het strand wat hij echt super vond. Maar was teveel achteraf want hij heeft 3 dagen aan de pijnstillers gemoeten omdat hij bijna niet kon lopen anders. Ook een enthousiaste wandeling van mij in de kerstvakantie, naar een losloopveld vlakbij zorgde ervoor dat hij behoorlijk stijf was achteraf. Hij had moeite om zijn mand uit te komen. Hoe jammer ook, alleen nog korte ommetjes voor hem. Mis ik wel want ik ging altijd graag een flink stuk met hem wandelen. Gelukkig is oud en nieuw weer voorbij. Hij heeft zo'n hekel aan knallen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:18

Hier merk ik het ook, dat de lange wandelingen lastiger worden. Maar ze vindt het zo leuk en dus geef ik haar dan af en toe pijnstillers. Doe ik bij mezelf ook. Sommige dingen moet later ook bezuren, maar vindik te leuk om te laten schieten. Dan maar een extra pijnstiller.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:33

Veel sterkte Zoë.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 19:35

Heel veel sterkte morgen Zoë :(:)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:42

Heel veel sterkte zoe!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:59

Hallo iedereen,
Ik kwam ineens dit topic tegen en moest meteen aan mijn lieve Chico denken. Heb zelf twee cavalier king Charles spaniels. Chico een tricolore die in maart 10 jaar word en Roovy een Black and tan van 7 jaar. Chico heeft al sinds jonge leeftijd een lekke hartklep, hartruis, sinds 3 jarige leeftijd chronische astmatische bronchitis en geopereerd om zijn huig in te korten omdat hij zo benauwd was. Ook vreselijk gevoelig voor eten en heel wat mee getobt. Vorig jaar zijn er 10 tandjes en kiezen getrokken en nu helaas weer last van meerdere losse tanden. Met tijden is hij ineens mank. We hebben thuis altijd gezegd dat hij de 8 niet zou halen, dus we zitten al in reserve tijd. _/-\o_
Toch is het nog een hele lieve vrolijke hond die graag zijn rondje maakt. Af en toe zijn er dagen bij dat ik besef dat hij echt op aan het raken. Hij leeft alleen na een paar weken vaak weer op. Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen en wellicht ervaringen uit te wisselen.

Afbeelding

En natuurlijk veel sterkte voor degene die het hard nodig hebben!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:13

Veel sterkte, Zoë.

Welkom Engel.

Ik merk dat mijn Miep nog welvan slag is, na oud en nieuw. Zij is ook vreselijk bang voor de knallen.

's Morgens doe ik de paarden en ben ik wel 2 uur buiten bezeg. Miep gaat altijd graag mee. Maar nu toch wel meer met tegenzin. Heeft mss ook met het weer te maken. Het is ook vies buiten. Tijd voor de lente. Ze heeft wel altijd een jas aan. Zo n paardendekenmodel. Dat scheelt wel.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 05:13

Ach jee inslapen :( sterkte!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:51

Dankje iedereen
Mijn kleine meid was echt op. Haar ademhaling stopte al bij het eerste spuitje... die was normaal bedoeld om haar wat kalmer te maken.

Afbeelding

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:24

Dat is snel gegaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:38

Hoi allemaal. Hier woont ook een oudje: Saartje, onze 13 jarige Entlebucher Sennenhond. Ze heeft artrose en lol in het leven. *\o/*
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:31

Ach Zoe; dan was ze echt wel op.

Welkom Rien

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:04

Welkom

Mijn hond heeft nu minder last van zijn kiesontsteking en het vocht is er uit.
Nu zit hij met dit plekje.
Afbeelding

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:41

Ach, dat ziet er zielig uit.
Oude Saartje zag sneeuw vanmorgen. Ze ging tekeer als een jonge hond! En blaffen, gekke ouwe doos.
Daarna kwamen we de pup (9 weken) van de buren tegen. Althans, we hoorden haar. De pup bleef op de deurmat zitten want koud, nat, wind, sneeuw. :brr: Dus onze ouwe Saartje mocht weer pup-opvoeder spelen. Saartje naar de pup toe. Even snuffen, Saar voorop, pup er achter aan en toen een rondje gelopen. Ongelofelijk hoeveel pups zij al heeft opgevoed. Inclusief mijn andere hond (nu 8 jaar). Jammer dat ze twee maal een miskraam heeft gehad, toen zijn we gestopt met "fokken". Ze zou een uitstekende moeder geweest zijn.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:16

Die van mij was ook altijd zo n goede moeder. Ik heb haar met een jaar al laten steriliseren, want ik wil geen pups. Ik kanniks weg doen en dan heb ik
straks 15 honden :') Ze heeft de andere van 9 ook opgevoed en zo wat honden van vrienden. Heb er wel aan gedacht om weer een jonge hond erbij te doen (die komt er toch weer, als 1 van de 2 dood gaat) voor de opvoeding. Maar Miep heeft erg last van artrose en als die pupsels er dan uit speelsheid bovenop springen, vindt ze dat niet echt geslaagd, denk ik. Dus ben bang, dat ik zelf gewoon die jonkies moet opvoeden. Mijn andere hond is echt niet aardig voor vreemde honden, dus daar hoef ik de opvoeding niet aan over te laten :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:43

Grappig Fabster, we zitten in precies dezelfde situatie. Onze Saar is ook een artrose diertje. Dus, met Bliksem van bijna 9 erbij is het druk zat voor haar.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:36

Hoera! Max is alweer 17 jaar!
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:45

Wauw! En wat een mooie hond! Wat zit daar in? Of is t een echt merk?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:50

Sterkte met je hond Carolina!
Gefeliciteerd met max Danique!

Mijn oudje doet het ook nog steeds geweldig! Af en toe wel even een slecht dagje, maar de dag erna weer gewoon zichzelf, heel helder en erg vrolijk :)
Ondanks dat meneer een koukleum is, vond hij het wandelen in de sneeuw wel erg leuk geloof ik :')
Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:00

Aawh wat een dropje Mowgli! Hoe oud is hij? Ben tijdje stil geweest in dit topic

Fabster, bedoel je Max? Dat is een kruising tussen een Duits herder en een kortharige schotse collie. Qua karakter wel echt een collie. Heel aanhankelijk naar mensen toe, wel wat eenkennig. Maar echt een lief schoothondje <3 heeft alleen z'n formaat niet mee :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:14

Max inderdaad. Prachtige hond!

Ik heb ook zo n schoothond van 46 kilo... :):)

Op MP is trouwens iemandop zoek naar een kruising schotse collie X duitse herder. Ben jij dat?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 02:03

Rikkie is op dit moment 12 jaar, maar word in mei 13 :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:41

;( vandaag met Saartje naar de DA geweest. Haar knie wordt heel snel veel dikker.
Het lijkt erop dat ze botkanker heeft. We gaan voor de kwaliteit van leven .... lieve ouwe Saar.