Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:07

Wat een heerlijk bekkie zeg

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:52

Wat een leuke foto's komen er voorbij zeg! :j
vandaag gehoorzaamheidstraining en het ging super goed! Het naast lopen gaat een stuk beter en Quiro is amper uitgevallen naar andere honden vandaag. trots op mn lieve hondje! <3

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:17

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:48

Idd een interessant stuk Kuggur, erg duidelijk uitgelegd ook.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 21:50

Morgen eens het stuk lezen, ben ik nu te moe voor :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:32

Wie heeft er een idee en kan mij helpen?

Ik was Jinn de afgelopen weken aan het trainen om tijdens het fietsen z'n mond te houden. Vooral het opstarten en de eerste 10 meter waren ontzettend moeilijk en hij blafte alles aan elkaar. Geen idee wat de reden is.
Heb het blaffen er zo goed als af. Vanmorgen mocht ie weer mee met de kranten om de training in de echte praktijk te brengen. Meneer blafte bij het opstarten niet en onderweg 4 keer geblaft. Ben zo'n 1.5 uur weg.
Dat gaat dus ontzettend goed! Al kostte de training wel enige moeite.

Alleen nu wat anders. Jinn is zwart-wit en het is donker. Nu zoek ik iets om hem op te laten vallen. Ik kom onderweg geen verkeer tegen maar wil er wel verlichting op hebben.
Nu heb ik een K9 tuig alleen die heeft een borstband en door die band wordt Jinn gehinderd in z'n rennen. Door de band hebben zijn schouders niet voldoende ruimte om 'vrij' te komen omdat hij ontzettend uitstrekt.
Snappen jullie het nog? xD

Nu heb ik een nieuw tuig gekocht. Gewoon simpel ding en wil daar iets van verlichtig op maken alleen ik heb geen idee wat en hoe.
Heb vanmorgen van die hardlopersbandjes als halsband gedaan maar door z'n dikke/lange kraag bijna niet zichtbaar.

Nu vroeg ik me af of zo'n reflecterend hesje/tuigje niet een idee is? Alleen is dat niet ontzettend warm/broeierig, want hij beweegt natuurlijk continu.

Ik weet 't niet meer...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:47

Als het goed is zou zo'n hesje gewoon luchtdoorlatend moeten zijn. Het is hetzelfde idee als wat wij mensen ook gebruiken tijdens het hardlopen 's avonds. Wij verkopen die hesjes ook in de winkel en is van een hele dunne stof.
Ook zou ik gewoon wat simpele lampjes er aan bevestigen die licht geven. Ik heb zelf nog een lichtgevende halsband die ik via een usb weer kan opladen. Schijnt goed door de dikke vacht heen.

En mijn treponti tuig is ook nog eens reflecterend en belemmerd een hond niet in het rennen. Die tuigen worden zelfs op 'ren wedstrijden' gebruikt (weet even de naam er niet voor)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:44

Loop ik met mn honden buiten. Waren er van die gemeente mensen van die perkjes aan het harken enzo. Zeggen ze : Wat heeft u mooie honden, vooral die ( wijzend naar Sarah ). Vragen ze * wat is dat voor MERK*?
Ik zo dat is een border collie blue merle. Helemaal verliefd waren ze :D
Heb dat best vaak als ik met haar over straat loop. Bekent bij jullie?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:01

xDenies schreef:
Als het goed is zou zo'n hesje gewoon luchtdoorlatend moeten zijn. Het is hetzelfde idee als wat wij mensen ook gebruiken tijdens het hardlopen 's avonds. Wij verkopen die hesjes ook in de winkel en is van een hele dunne stof.
Ook zou ik gewoon wat simpele lampjes er aan bevestigen die licht geven. Ik heb zelf nog een lichtgevende halsband die ik via een usb weer kan opladen. Schijnt goed door de dikke vacht heen.

En mijn treponti tuig is ook nog eens reflecterend en belemmerd een hond niet in het rennen. Die tuigen worden zelfs op 'ren wedstrijden' gebruikt (weet even de naam er niet voor)

Mijn Herder wordt ook niet belemmerd. Die zal wel stuk minder uitrekken? Geen idee.
Maar die losse lampjes vliegen dan toch alle kanten op als ie rent?

Zal vanmiddag es ff naar de winkel gaan kijken voor zo'n hesje

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:22

Ik hoor wel eens dat mensen de fietslampjes van de action vast maken aan een tuig, schijnbaar klemmen die goed?
Hier lopen ze met brede lichtgevende halsbanden, Swirl heeft niet zo'n lange vacht en bij Gizmo licht het zijn hele witte kraag zowat op als ie eronder valt haha. Voor ons is het genoeg want we doen verder weinig in het donker langs de weg, als het echt nodig is heb ik wel zo'n reflecterend hesje liggen, en de hurtta tuigen die ze dragen reflecteren ook wel wat. Voor onszelf heb ik zo'n hardlopersband voor om je bovenarm.

Zaterdag nestreunie gehad van Swirl, 1 broertje kon niet maar de andere 4 waren er, en natuurlijk de fokker met moeder. Was erg gezellig, leuk om ze samen te zien.
Moet zeggen dat ik wel erg blij ben dat wij geen reu hebben, ze zijn allemaal echt heel groot :wow:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:50

Dat zou ik ook niet weten haha, ik heb een treponti tuig :) Heb alleen maar ervaring met Hunter, Treponti en Rogz, haha. K9 tuigen verkopen wij nog niet.
Mijn hond klingelt nu inderdaad door het lampje wat er aan bungelt, maar ook haar naamplaatje & penning zitten daaraan dus het klingelde sowieso al. Vind een zichtbare hond dan belangrijker dan het geklingel, merk niet dat ze er last van heeft :)

Straks even naar de action om voor mezelf fietslampjes te halen en ook voor Luup nog even neuzen.
Van Hunter hebben ze ook lampjes (soort fietslampjes) en die bind je om de halsband heen, dat schuift en klingelt niet ... is echt een fijn lampje.

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:57

Hier nog een border collie/behendigheids-gek :)
Ik heb 1 eigen border collie(reu, 2,5 jaar), mijn moeder 2 borders (reu van 4 jaar, reu van 10 weken) en zij wonen alledrie bij mijn ouders. ;)
Omdat ik recent ben gaan samenwonen (50 meter van mijn ouders) heb ik mijn border achtergelaten bij mijn ouders, omdat het beestje daar heel de dag kan rondlopen met de 2 andere en hij is daar opgegroeid toen ik daar nog woonde.
Elke dag kom ik daar en speel/werk/doe trucjes met de 3 mannen. Ik train 2 tot 3 keer in de week behendigheid met mijn border en doe ook aan wedstrijden van maart tot oktober. Mijn moeder doet ook aan behendigheid en het is door haar dat ik dit ook doe. Geweldig hoe een sterke band je hebt met je hond en echt als team ervoor gaat.
Hieronder enkele foto's. De bruine border is van mij <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Hier waren ze een weekje bij mij komen logeren. Wie zegt er dat borders onhandelbaar zijn? ;)
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:00

Prachtige honden!! Vooral die met het bruin!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:07

Aah dat pupje <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:08

Die pup z'n oren!!! <3

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:11

Ik weet niet of hier mensen zijn die in België wedstrijden spelen. Maar tijdens het seizoen kan je ons ieder weekend wel op de wedstrijden vinden in heel België. Volgend seizoen mag ik in graad 2 starten, maar ik weet niet met welk niveau in Nederland dit overeen komt. In België start je graad 1, dan 2 en het hoogste is 3.
Ben dus super trots op mijn bruine rakker dat wij een niveau hoger mogen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:12

Hier heb je Debutanten, A klasse, B klasse en C klasse.
Dus C is bij jullie 3 ;)
Debutanten zijn de beginners zegma

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:15

xDenies schreef:
Die pup z'n oren!!! <3

Ik hoop dat deze zo blijven. Mijn bruine had ook zo'n oortjes als puppy en op een gegeven moment stonden die elke dag in een andere richting. Nu hangen ze een beetje opzij.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:16

Afbeelding

Hij kan zo lekker relaxt liggen <3

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:17

JesdaJinn schreef:
Hier heb je Debutanten, A klasse, B klasse en C klasse.
Dus C is bij jullie 3 ;)
Debutanten zijn de beginners zegma

Dan zal dat een beetje overeenkomen met de A klasse

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:19

Onze A = Jullie 1
Onze B = Jullie 2
Onze C = Jullie 3
Dus als jij Graad 2 mag starten dan is dat bij ons Klasse B ;)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:41

Mag ik hier even binnenvallen met een vraag? :o

Ik wil een border aan gaan schaffen, het liefst 1 uit de showlijnen omdat ik die mooier vind. Kennen jullie bepaalde kennels die zich bezig houden met de showlijn? En op marktplaats staan er pups van €250 tot €600 en dan hebben ook de ''goedkope'' pups stambomen, hoe kan dit? Meestal zit je qua prijs toch vast aan een stamboek dat de prijzen bepaald?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:52

Tsja, weet je zeker dat een border collie wilt...?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:20

Dat is het eerste antwoord wat menig border(zo staat t ook hierboven) collie eigenaar geeft...

Wat leuk dat je ook geinteresseerd bent in dit ras! Hoe is je interesse er gekomen? :)
Ergens moet je een keer beginnen met je droomhond!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:55

Idd ik wilde ook altijd een border. En in mei had ik de stoute schoenen aangetrokken en heb er nu dus 1. Het gaat prima :) Ben stapel op haar, ookal kan ze een tikkie eigenwijs zijn :+