Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 23:07

Wauw ik ben jaloers!
Wij zitten in Juni 2 weken in Noorwegen met onze mexx geen sneeuw maar het moet daar zo fantastisch mooi zijn :)

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:55

was voor mij de eerste keer op de slee, maar natuurlijk in nederland volop met de step aan de gang.
ik heb een stukje hart in Zweden achtergelaten... ga ik wel weer eens opzoeken ;)
geweldig mooi land, hele behulpzame mensen, ik zou er wel kunnen wonen ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:22

ja ik ben gek op zweden ben blij dat ik hier woon, heerlijke cultuur en fijne buren en vrienden :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:36

Karma is trouwens flink aan de maat nu! ze komt nu tot boven mijn knie haha

Afbeelding
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:03

Wauw heel gaaf tinkergirl! Jaloers :o

Karma groeit mooi uit zeg, wat een knapperd <3

Pepper doet het ook erg goed, vorige week had ie even last van het wild >;) die neus telkens in de lucht en luisteren? Nee hoor. Dus even een weekje aan de lijn gehouden en voorlopig niet midden in het bos gaan lopen. Zullen wel jongen aan komen. Hij luisterd weer goed nu :)

Ik wordt een beetje boos van al die topics tegenwoordig, laatst over een rottweiler die een hond had doodgebeten en nu een topic: 'als ze eenmaal bloed geproeft hebben'

Ik reageer maar niet maar wat wordt ik kwaad om al die aannames. Iemand had als argument om een hond in te slapen omdat ze kippen had uitgemoord :wow: jeetje, IK zorg ervoor dat mijn hond die kans niet krijgt...

Sorry moest het even kwijt :')

Hier foto's van Pepper die afgelopen weekend zijn gemaakt in de posbank :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben verliefd op husky's!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:52

ik reageer daar ook nooit op want kan mij dan niet inhouden, de grootste onzin wordt verkondigd.

Karma luistert goed op het moment. Ik moet haar soms wel even op der plaats zetten want ze probeert de baas te spelen dat gaat hem dus mooi niet worden :+

We hebben nu wel kinderslotjes op de vriezer en koelkast sinds mevrouw het leuk vind om die open te maken en het eten te jatten :=

die foto's zijn erg gaaf :D mooi omgeving ook daar!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:26

Haha kinderslotjes :') gelukkig is Pepper niet gemotiveerd genoeg om daar op te komen, hij is ontzettend slim maar ook een beetje lui :o een konijn moet zegmaar echt voor zn neus voorbij rennen als die erachter aan wil rennen. En zelfs dan komt ie snel terug aangezien het moeite kost , al zeggen andere hondeneigenaren dat hij ADHD is.. hij houd er gewpon van om rond te struinen :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:31

Erg hè Tiffani? Ik heb me wel druk gemaakt :D
Zo zie je maar dat je mensen met honden hebt en hondenmensen. Je totaal niet verdiepen in hun aard, maar gewoon op uiterlijk een hond nemen want dat is zo gezellig. En als ze hondengedrag vertonen moeten ze ingeslapen of naar het asiel. Pfff. Terwijl als je je verdiept in hun taal, een hond je al zoveel vertelt.

Wat is Karma inderdaad groot! Jeetje wat gaat dat hard! :oo

Ojee begint het weer Tiffani?
Dan zal ik ook maar extra op Manu letten, die heeft er ook een handje van. Tot nu toe niks gemerkt gelukkig, maar het broedseizoen begint ook snel weer.. Dan laat hij de meerkoeten en eenden ook niet met rust dus dan zit hij aan de korte lijn. Prachtige foto's van Pepper, hij heeft altijd zo'n mooie blik in die stoute ogen van hem!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:38

Jaa erg he, ik krijg er jeukende handjes van.. hondagressieve honden moeten maar ingeslapen worden >;) ik ken genoeg mensen met een pitbull die er zò goed mee zijn, hun honden negeren andere honden en worden aan het werk gezet.

Jaa ik heb ook gehoord dat er kleine zwijntjes waren, maar nog niet gezien. Pepper was enorm met zn neus bezig dus hier begint het al wel. Op die foto's was het ook erg :roll: maar goed daar hou ik dan gewoon rekening mee.

Stoute oogjes hé, hij lijkt lief maar ooh, als ik in de kast sta (met al het lekkers) jat hij zo zn bot die ik had weggelegt tussen mijn benen door :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:22

Karma is verschrikkelijk alles probeert ze te stelen, kan ook niet meer koken zonder haar alleen te laten want ze steelt de snitzels gewoon uit de pan, gelukkig koken we niet op gas :=

Tis net alsof we haar nooit te eten geven :Y) het arme ding! :+

Hier is ook veel wild in de avond mag ze niet los open want de hazen lopen hier gewoon tussen de huizen door :P overdag zie je ze gelukkig niet.

Hier zie je het ook veel mensen die een hond selecteren op de looks & dan het gek vinden dat het beest onsociaal is en alles sloopt als ze het arme ding gewoon 3x per dag 10 min laten lopen :roll:

Gelukkig zijn er maar 2 honden waarvan ik het weet. Ik snap het ook gewoon niet want we hebben hier een prachtige omgeving achter de huizen :(

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:20

Haha dief :Y)

Net terug van een lekkere wandeling, ik wordt zo vrolijk van Pepper, schrok zich ineens dood door een wapperend zakje aan het prikkeldraad.(jaja het begon ineens te waaien) en vervolgens loopt ie ernaar toe en probeer hem stuk te maken >;)

Sommige mensen horen geen honden te hebben inderdaad.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:40

Wat een mooie foto's komen hier weer voorbij <3 En geweldig om al die streken en grapjes te lezen :D
Ik heb Kayuh vanmorgen opgemeten, was wel benieuwd haha :P
Hij is nu 54,5 cm (schofthoogte).

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:36

Nette hoogte al zeg!
Manu is 68 cm hoog en 32 kg maar die is dan ook niet raszuiver. Ik ga binnenkort eens een DNA test doen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:22

Karma ook opgemeten en die is nu 56,5 centimeter haha onze border zit op 52!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:27

Volgens mij was pepper rond de 50 cm :o hij weegt 21 kilo.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:30

kirri schreef:
Karma ook opgemeten en die is nu 56,5 centimeter haha onze border zit op 52!

Karma is flink voor een teef dan!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:47

Ja had ik ook niet verwacht! ze heeft echter wel volle papieren dus denk dat ze gewoon groot uitvalt, heb geen idee haha

edit: en ze is echt een meisje :P, maar ook haar loopsheid was zo vroeg in mijn ogen, al met 6 maanden

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:50

Ik ken ook een volle Husky reu van zelfs 69 cm!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:04

Flink aan de maat dan inderdaad! Ze zal wel groot uitvallen haha ik ga haar denk ik voor de zekerheid nog wel op de foto's zetten. Ouders waren vrij van problemen maar dit kan ik dan mooi aan de verzekering doorzetten en dat geeft mij weer extra ruimte mocht er ooit wat gebeuren met de heupen :j

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:28

Oeh, nu ben ik ook heel benieuwd hoe groot Ayra is. Binnenkort maar even opmeten :Y)

Liggen jullie Husky's ook altijd in van die gekke posities? :') Vier benen in de lucht, of gewoon zoiets:

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:43

haha ja karma ligt heel vaak zo! Mijn man gaat om 5.30 weg in de ochtend dan komt ze lekker naast mij liggen en kroelen na een tijdje ligt ze weer met der benen in de lucht en zo slaapt ze makkelijk een paar uur door :+

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:25

Haha jaa heel herkenbaar..
Afbeelding
Zelfs in de trein :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:21

En zo met je speeltje spelen :')
Afbeelding

En hier had ie een boek van mij uit elkaar getrokken en had daar alle plezier mee :') Hij speelt graag op zijn rug _O-
Afbeelding

Als hij op zijn rug slaapt ligt hij zo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als puppy al <3
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:29

Zijn jullie honden trouwens veel veranderd van pup tot volwassen? Ik zie vaak dat de maskers en de kleuren zo veranderen. Ik ben wel benieuwd :D Uiteraard moeten er foto's bij.
Manu 8 weken:
Afbeelding
Manu 1 jaar
Afbeelding
Manu bijna 3
Afbeelding

Grappig om terug te zien hoeveel hij uitgezwaard is.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:46

Jaaa baby karma <3 (14 weken)

Afbeelding

en nu bijna 9 maanden alweer haha

Afbeelding

Afbeelding

Edit: een een collage van beide schatjes <3

Afbeelding