Ik heb de boel net weer los gelaten en een oude boterham gevoerd. Mijn castraat is zo brutaal, die komt gewoon tegen je benen op staan
Tooske
Geplaatst: 02-08-14 13:56
Ze zijn gezellig bij mij!
Hier zag ik vanmorgen dat mijn oudje het niet meer lekker deed. Is al eventjes maar nu pakte ze ook geen groenvoer meer ging in een hoekje zitten en lelijk doen tegen de andere. Ik dacht allang dat ze niet meer goed zag dat bleek dus ook bij de dierenarts en waarschijnlijk ook doof. Ik heb haar in laten slapen ze was ook benauwd en is flink afgetakeld met de warmte. Ze was al zeker 7-8 jaar heb er wel vrede mee maar ze was zo lief en had haar al zo lang toch moeilijk.
Ja blijft altijd naar ze was toch echt wel 1 van mijn favorieten echt mijn vriendin maar daarom wil je ze juist niet laten lijden en omdat ik ze zo lang heb gehad had ik het snel door dat het niet goed ging.
Ik hou de Rex ook in de gaten, ze is wel mager, maar ze eet goed en toont ook niet ziek.
Laura_x_
Geplaatst: 03-08-14 15:56
Hele poos al niet gereageerd, wel trouw meegelezen.
Hier valt niet zoveel te melden. Cavia's zitten lekker koel binnen (in een gekoelde ruimte, vinden ze heerlijk) en vermaken zich opperbest.
Aan sommige cavia's merk je echt dat ze ouder worden. Heb een tweetal uit elkaar gehaald en de jongere dame bij Bobby en zijn vriendin in gedaan, zodat twee oude dames gezellig samen konden zitten. De jonge dame vermaakt zich prima, klikte erg goed met Bobby (ze kennen elkaar natuurlijk al uit de grote ren). Het grappige is dat ze niet bang is voor Bobby. Bobby probeerde haar in het begin de kast op te krijgen en liep wat te jagen. Nou, ze ging hem steeds irriteren haha En nu liggen ze vaak tegen elkaar aan te slapen.
Net alle hokken goed schoongemaakt, kunnen ze er weer even tegen aan
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een beertje, mensen bij ons uit de buurt hebben nog een beertje zitten. Hij zit alleen en we schatten hem een jaar of 3-4. Ze willen er een goed tehuis voor. Het is een 'aparte dwarrelcavia', zoals hij genoemd wordt
Mijn flat is vandaag opgehaald! Ook mijn 3 kleur zeugje heeft zij meegenomen. Dus daar ben ik blij om. Vanmorgen mijn nieuwe lunkarya zeugje opgehaald dus nu kom ik helaas zonder Swiffer uit op 12 en daar ga ik het aantal bij laten... Hoop ik haha.
Ik zal nog eens foto's plaatsen van mijn nieuwe aanwinsten want heb ook nog 2 jonge coronets erbij gekregen.
mijn 4 cavias zitten onder de appelboom. staat lekker gras van 10-20 centimeter.
ik vind het geweldige beestjes, zo leuk om te zien hoe ze met elkaar om gaan ! is er in een 'kudde' cavias ook 1 iemand de baas ? zoja, ben benieuwd wie dat dan is
Meestal is er wel een zeugje die de baas is. Niet zozeer mbt leiding geven als wel gewoon het grootste ego
KirstenAp
Geplaatst: 04-08-14 19:41
Vanavond eindelijk mijn ren ophalen, het gaat goed met de baby en het laatste zeugje gaan van de week naar een beer. Ze moet nog een nestje voor haar eerste jaar. Vandaag zei iemand tegen mij dat het alweer achterhaald is dat een zeugje voor het eerste jaar, het eerste nest moet hebben gehad. Wat vinden jullie hier van? Ik hou het lekker bij het oude vertrouwde.
Ik heb hier genoeg zeugjes gehad die al een jaar geweest waren voor ze een nestje kregen, is altijd goed gegaan. Ze moeten ook weer niet té oud zijn natuurlijk Ik denk dat de truc eerder zit in de hoeveelheid jongen. Bij één (en dus groot) jong is de kans op verstopt raken veel groter als bij meerdere (en dus kleinere) jongen. En dát heeft weer niets met leeftijd te maken.
Ik lees ook nog steeds braaf mee, reageer alleen niet al te vaak, sorry!
Tooske, jammer van je oudje, fijn dat je flat&zeugje zijn opgehaald. en 3 nieuwtjes erbij.. ben wel benieuwd naar foto's!
Fokken doe ik niet aan, die van mij zitten hier gewoon voor de lol. daarbij zie ik er zoooveel altijd langskomen op markplaats ed. dat ik er een beetje de kriebels van krijg [iets met werken bij een dierenwinkel en zien hoe ze de niet verkochte/oud geworden caafs afmaken ]
Hier gister enorme regen en wind gehad, zo erg dat ik vanochtend beneden kwam en er 3 cavia's verdwaasd door de tuin liepen. 't hok was omgewaaid Gelukkig zijn ze goed tam en zodra ik floot kwamen ze naar t hok toe rennen ['ETEN ETEN ETEN'] Dus die zitten nu even binnen terwijl wij noodreparaties maken aan het hok.
@dimphyl: oeps.. het hok dan maar goed met ankers vastzetten Hoe bedoel je dat oude cavia's worden afgemaakt in dierenwinkels ???
Laura_x_
Geplaatst: 11-08-14 14:08
Dimphyl, je bent niet de enige hoor Cavia's en eten, wat een combinatie af en toe.. Verder geen grote schade aan je hok?
Idd Dubbeldun, oude cavia's afmaken? Nog nooit van gehoord. Ik dacht dat de dierenwinkels ze dan altijd weer terugbrachten naar de 'fokkers' en ze ruilden voor jongere dieren?
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 11-08-14 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt