De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar80

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:59

Wat een leuke foto's zijn er bij gekomen.

Ik zou het niet aandurven, mijn raggie los buiten... Laatst in de omgeving is er een Noorse boskat gejat (was naar buiten ontsnapt) en direct dezelfde dag stond ze al op MP... Beestje is gelukkig weer terechtgekomen...

Gelukkig is Famous prima binnen te handhaven, verder kan hij in de achtertuin. Gaat wel op de schuur en schutting zitten maar gelukkig niet verder. Eén keer wel gebeurt, maar daar is hij zelf ook erg van geschrokken.

Kun je je kat ook niet in een omheind stuk buiten laten of anders ook binnen goed bezighouden? Elke dag een poosje met een hengelspeeltje laten spelen o.i.d. Die van mij vinden het geweldig! Moet het eigenlijk vaker doen... Nu speel ik vooral met de pleegkittens.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:22

Dat is wel een hele brutale actie! Kat jatten en op mp zetten.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:26

Dagmar80 schreef:

Ik zou het niet aandurven, mijn raggie los buiten... Laatst in de omgeving is er een Noorse boskat gejat (was naar buiten ontsnapt) en direct dezelfde dag stond ze al op MP... Beestje is gelukkig weer terechtgekomen...

Gelukkig is Famous prima binnen te handhaven, verder kan hij in de achtertuin. Gaat wel op de schuur en schutting zitten maar gelukkig niet verder. Eén keer wel gebeurt, maar daar is hij zelf ook erg van geschrokken.

Kun je je kat ook niet in een omheind stuk buiten laten of anders ook binnen goed bezighouden? Elke dag een poosje met een hengelspeeltje laten spelen o.i.d. Die van mij vinden het geweldig! Moet het eigenlijk vaker doen... Nu speel ik vooral met de pleegkittens.

Jaa, zijn ons bewust van het risico! Hebben al veel dingen geprobeerd maar meneer wist precies wanneer hij voor de deur moest gaan zitten om er tussenuit te kunnen komen. Hij presteert het zelfs om alle deuren op te doen. Hij springt op de klink en krijgt zelfs met gemak de voordeur open :Y) Hebben in huis meerdere deurklinken al omhoog gezet (inderdaad zoals je normaal met kleine kinderen doet :+ ) omdat hij anders op alle bedden gaat liggen slapen. Sinds hij weet dat hij wel naar buiten mag is hij veel rustiger. Hij blijft ook om het huis, gaat eigenlijk nooit de tuin uit. Wonen in een zeer rustige straat met veel sociale controle dus gaan ervan uit dat het goed gaat. Doen hem 's nachts wel altijd naar binnen. Maar goed, blijft een risico!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:25

Marietje1990 schreef:
Dagmar80 schreef:

Jaa, zijn ons bewust van het risico! Hebben al veel dingen geprobeerd maar meneer wist precies wanneer hij voor de deur moest gaan zitten om er tussenuit te kunnen komen. Hij presteert het zelfs om alle deuren op te doen. Hij springt op de klink en krijgt zelfs met gemak de voordeur open :Y) Hebben in huis meerdere deurklinken al omhoog gezet (inderdaad zoals je normaal met kleine kinderen doet :+ ) omdat hij anders op alle bedden gaat liggen slapen. Sinds hij weet dat hij wel naar buiten mag is hij veel rustiger. Hij blijft ook om het huis, gaat eigenlijk nooit de tuin uit. Wonen in een zeer rustige straat met veel sociale controle dus gaan ervan uit dat het goed gaat. Doen hem 's nachts wel altijd naar binnen. Maar goed, blijft een risico!

Een kat die naar buiten wil, koste wat het kost kun je toch bijna niet binnen houden! :(

wel slimme kat btw~!

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:38

Prachtige foto nog in de vaas! Mooi snuitje!
En sommige mensen snap je toch niet, een kat van iemand anders verkopen hoe kom je erop..

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:26

Inderdaad! Stom eigenlijk dat we daar bang voor zouden moeten zijn.
Hebben eerder altijd een Perzische kat gehad en ook altijd buiten, is altijd goed gegaan.
Daarna hadden we een Ragdoll-kruising, die waren we op gegeven moment wel kwijt. Buurman vond hem later helaas dood in de bosjes, waarschijnlijk aangereden en weggekropen.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:24

Ik zou die van mij ook echt niet los buiten durven laten, zelfs mijn htk's blijven in de ren.
Vroeger bij mijn ouders thuis hadden we ook altijd htk's en een siamees. Alles mocht buiten maar af en toe werd er dus 1 doodgereden of verdween er gewoon 1. Heb als kind mij altijd rotgezocht naar katten die vermist waren en veel verdriet van de doodgereden katten. Wil dat echt niet meer dus kies voor de veiligheid van een ren en de katten vinden het prima. Zijn ook niks anders gewend :)

Mijn lieve en mooie meiden wilden gisteren wel weer even poseren.
Contessa
Afbeelding

Hannah
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:25

Prachtige katten heb je. <3

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:35

@Marietje1990: Hihi, een handige Harrie dus :P Ik heb een htk poes die ook deuren openmaakt, klinken omhoog heeft niet geholpen, had ze ook door op een gegeven moment... Dus nu hebben we deurknoppen.

Fijn dat hij om het huis blijft! Ook fijn om in een buurt te wonen met veel sociale controle. Mijn buren hebben ook weleens aan de deur gestaan dat 'die grote dikke witte' bij hun in de tuin zat :P Zij weten wel dat ik mijn katten niet op straat wil hebben lopen. Inderdaad 's nachts binnen is wel zo fijn en veilig!

@Zonnetje81: Inderdaad... Daar mag je dus wel de politie bij halen, is ook gebeurt bij die boskat...

@Sally1987: Wat een beauty's! <3

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:54

Rustig hier,

Dan maar baby snackdoll spam
Inmiddels zijn de ukkies al 6wk oud.

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:38

Mijn nieuwe aanwinst :D

Afbeelding

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:45

oeh Zonnetje, wat een snoesje :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:58

De jouwe zijn al erg donker!! Heb je mind/solid erin zitten?

Haar blik is al onweerstaanbaar vind ik, echt snoezig zoals je zegt :D

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:14

Absoluut geen mink en solid in de lijnen.
Mams en oma kleurden ook heel snel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:01

Dan worden ze lekker donker. ik heb een choco die helemaal wit is muv de points uiteraard.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:26

Zitten 4 sealtjes in het nest, tis ook wel de bedoeling dat die donker worden :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:44

Ja maar ik bedoel de lijfjes zijn al zo donker.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:32

Seal en blauw kleurt ook sneller dan bv. choc en lilac.
Maar kittens uit deze moederlijn zijn dus altijd donker.
Het maakt het kleur raden een stuk makkelijker :D ik zie bij dag 2 al wie er seal is.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:58

@Liesje84: Wat lief en mooi! :)
@Zonnetje81: Mooi :)

Ze hebben inderdaad al veel kleur, niet alleen de points. maar ook de lijfjes, maar dat gaat met sealtjes natuurlijk een stuk sneller dan met cream en lilac o.i.d.

Hou je er zelf ook eentje? En heb je al veel gereserveerde kittens?

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:33

Nou riep ik heel hard, ik hou niks.
Maar Eivin en EZN zijn wel heel goed gelukt, maarja wel katers.
Oftewel, ik heb nog geen idee :-D

Nog geen reserveringen, ik reserveer pas na bezoek en dat mag pas vanaf 6wk :-)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:54

Lief!
Wij hebben er een besteld hoor :D hij is zoooo lief! Mag pas 30 november weg. We twijfelen over nog eentje erbij. Dit nest is iig al helemaal gereserveerd. Maar de halfzus van ons kitten is ook zwanger (zelfde moeder) dus wie weet.. :D wil alleen niet een hele lichte haha.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:17

Ik zal vd week foto's van mijn kittens maken ik heb 1 seal en 2 blue's van 4 weken oud.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:05

Wat super leuk! een ragdoll topic :D

Ik heb sinds een week de ragdoll's van mijn broer overgenomen aangezien die veels te weinig thuis is leek het ons beter dat ze bij mij gaan wonen.

Dit zijn ze 2 jaar geleden toen we ze gingen ophalen.
Afbeelding

En dit is Dex het mannetje nu
Afbeelding

En dit is Luna het vrouwtje nu
Afbeelding

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:56

Wat een snoezige snuitjes weer allemaal!
Ik zou toch ook echt graag een tweede hebben in het belang van onze poes als we gaan werken zijn...
En omdat ze zo schattig en fluffy zijn natuurlijk :Y)
Maar hoe overtuig je je vriend/echtgenoot?

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:01

Overtuigen doe je het best door ze mee te nemen naar een nestje haarballen... Dan gaan ze overstag hoor :P (maar ja, dat eerste stukje hè? Hoe krijg je ze mee? :p)