Ik was denk ik 4 x per jaar. Ja ik zou echt niet naar show kunnen met mijn baggermonster haha. Ze zijn wel eigenlijk altijd schoon als ze opdrogen na bv een gat graven maar je ziet wel het verschil zodra ze gewassen is. Soms zie ik op de show Border collie's die er bijna als een poedel uit zien en dat weiger ik. Schoon is schoon en ik knip voetjes.
essiesilly
Geplaatst: 03-04-14 21:06
ja maar dat is dus het verschil tussen vachten die van ons "mag" je niet wassen want die zien er dan niet uit ook al was je ze 2 weken van te voren het blijft heel lang pluizen die van mij zitten ook niet onder de bagger hoor, is er dan allang af gevallen en haal er dan evt nog een doek over heen en schoon zijn ze
ALS ik mijn hond was, moet dat maximaal 1 a 2 weken voor de show. Anders heb ik hier een coupe ontploft rondlopen De dekharen moeten ook hier ruig/ stug aanvoelen ipv zacht en pluizig. Ik knip alleen de hakken bij en een borstel eroverheen voordat ik naar een show ga.
Echt wassen en borstelen doe ik pas als ze verhaard. Anders help ik de vacht om zeep.
Geplaatst: 05-04-14 19:57
Essieeeee super resultaat!
Voor ons was het een wauw-dag vandaag! Ollie heeft ons allemaal versteld doen staan, door eerst de standaard 1U in de kampioensklas te halen (goed, hij is meestal alleen in die klas dus vandaar "standaard" ), maar voor de verandering stopte het daar niet, maar hij werd ook nog eens beste reu (dus hoera, vol CAC/IB in da pocket!!) en de verrassing was compleet toen hij ook nog BOB werd! Jammer voor ons, wij hadden heel wat anders gepland vandaag maar we moesten dus blijven tot het eind Gelukkig heeft Ol een hartstikke lieve handler die heel de dag gezellig bij ons heeft gezeten haha
Knappe kip
EN TOEN WERD IE OOK NOG EENS BIG-5!!!!!! We zijn helemaal in de wolken en supertrots!
super hoor neejtje!! vind t altijd zo jammer dat ze vast gehouden worden op de foto, vind de eerste nl zooooo mooi maar stoor me dan zo dat z n staart vast gehouden word en z n snuit dichtgeknepen word #kanderniksaandoen haha hij is nu internationaal kampioen toch??
tja dat snuit dichtknijpen stuur ik me wel een beetje aan. maar verder, heb bij gitou 1 hand onder zijn buik zodat als ie gaat zitten ik hem kan laten weten dat ie moet blijven staan en hem een beetje kan ondersteunen
essiesilly
Geplaatst: 05-04-14 20:59
ook dat vind ik niet mooi, vaak gaan ze daar de buik bij voorbaat al van optrekken en de rug omhoog bollen gewoon leren vrij staan (maar dat is bij de spaniels niet gebruikelijk)
liliekska
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-14 21:09
zijn we wel mee bezig maar we gaan wss geen shows meer lopen. oja en soms even de voorkant optillen omdat ie frans staat. edit: met onder bedoel ik echt onder, raak hem niet aan.
Neej
Geplaatst: 05-04-14 21:13
Tis niet echt bek dichthouden, ik doe het heel soms ook wel (alleen als ie rustig is, als ie staat te hijgen: no way) maar tis meer dat je je duim zachtjes over z'n neus legt. Als ie hijgt leg ik die duim tegen z'n wang aan, zelfde effect want ik heb 'm vast met m'n vingers, niet met m'n duim Maar ik begrijp wat je bedoelt en liever doe ik het ook niet omdat het niet zo heel fraai staat
Het liefst zou ik Ol ook los willen kunnen showen, maar daar heb ik 'm te goed voor geleerd dat snoepje voor zn neus is zitten
Jep precies dat ja! Dat zitten, imdat showen toch meer erbij was ging het om gehoorzaamheid, kreeg op de club de tip om ervoor te gaan staan, mevrouw zou het wel even laten zien, tuurlijk gaat gitoudan zitten!
ChefsSpecial
Geplaatst: 05-04-14 22:29
Ook hier gefeliciteerd Kelly/Neej!! Ik ben mijn dames het commando "sta" aan het leren om ze los te kunnen showen.... Zien (met name de Engelse keurmeesters) graag....
Donja
Geplaatst: 05-04-14 22:33
He Neej! Nogmaals gefeliciteerd! En leuk je even gezien te hebben!! Ook voor ons een hele goede dag, ik had 3 honden bij me, mijn jeugdreu kreeg een 1U (daarmee behaalde hij zijn derde jeugdpunt en is dus nu NL jeugdkampioen), werd beste reu en BOS. Mijn jeugdteef kreeg ook 1U (daarmee behaalde zij ook haar derde jeugdpunt en is dus nu NL jeugdkampioen ) en res. CAC. Mijn tussenklasteefje 1U, beste teef en BOB. Daarna in de erering tot onze verassing geselecteerd (normaal zijn het de 'bewerkte' waterhonden zoals de portugese of de lagotto) en werd 6de !! Ik kwam dus naast Ollie te staan, die zoals Neej al gezegd heeft, 5de werd
Neej
Jij ook! Was inderdaad wel heel toevallig dat jij naast Ol kwam te staan Ik ben nog steeds echt stomverbaasd, had dit ZO ontzettend niet verwacht! Ol is echt de eeuwige tweede
Hoi dames, heb even jullie topic doorgespit en super leuk om al jullie verhalen te lezen!
Neej, gefeliciteerd met het super resultaat!
Ik ga zondag 20 april voor het eerst meedoen in goes! Vind het super spannend. Heb nu alleen maar meegedaan met een clubmatch van de vereniging waarbij ik 1e werd beste pup reu korthaar maar dat dat stelt niet zoveel voor als bij een hele grote dogshow.
Ik heb een teckel korthaar reu standaard choco & tan. Hij is bijna 4 maanden oud.
Heeft iemand ervaring met echt kleine pups op een show?
Mijn eigenwijsje heeft nog wat moeite om goed mee te lopen aan de lijn (het gaat steeds beter). Ik doe ook ringtraining maar dat is meer meeschuiven dan echt goed lopen.
Wat moet ik mij voorstellen op een grote show in de babyklasse?
kohtje
Geplaatst: 06-04-14 20:57
Een tekkelkeurmeester is denk ik wel wat gewend Maar het zou wel leuk zijn als die een stukje loopt.
Neej
Babyklas is het nog niet écht nodig dat ze als volleerd showhond door de ring paraderen hoor maar tis wel zo fijn als ze zich al een beetje willen presenteren ik heb Ol eens met 5 maanden ingeschreven voor Ahoy, nog nooit iets van ringtraining gehad, met al zn stuiterballerigheid (hij hupste meer dan dat ie draafde) werd ie toch beste baby bij dezelfde keurmeester als zaterdag overigens, de beste man brengt geluk geloof ik
Neej
Ohja es, hij heeft nu in principe genoeg IBs maar nog uit te weinig landen doen nog ergens een showtje in Duitsland voor t laatste IB
LhinnOlijf
Geplaatst: 06-05-14 14:09
Is er nog iemand naar Goes geweest?
Aankomend weekend voor mij een clubmatch. Dan sta ik met het zusje (woont bij de fokster) van Lhinn in de ring. Zolang zij d'r zuster maar verslaat vind ik alles best, ooh en een U graag
En dan daarna de JC show en vanaf dan maar eens kijken welke shows ik ga lopen. Waarschijnlijk de Benelux en winner