Inmiddels is de samenstelling van de groep wat veranderd, omdat Trijntje er helaas niet meer is... Ze heeft zich tussen de spijlen van de omheining gewurmd en heeft toen kennis gemaakt met de honden... Het arme ding... Uiteraard hebben we de onderkant van de omheining meteen dicht gemaakt met gaas, om herhaling te voorkomen.
Aangezien ik niet één nieuw kipje alleen erbij wilde zetten en ik twee grote erbij wat veel vond, heb ik er twee serama hennetjes bij gezet. Sien en Pien, super schattige beestjes en erg tam.
De eerste twee dagen waren ze wat terughoudend en werden ze soms wat weggejaagd door de grote dames, maar na ze twee dagen in het donker op mijn knieën onder de coniferen vandaan gehaald te hebben om in het nachthok te zetten, trof ik ze gisteravond gezellig met zijn allen binnen aan! Pientje zelfs lekker tegen Anouk aan, een vredespijp aan het roken denk ik

De dames op hun eerste dag bij mij (Trijntje zit in het hok):

Ilse:

Sanne:

Anouk:

Sien en Pien:

De automatische rolluikaandrijving/hokopener hebben we nog niet aangesloten, we gaan over een week of twee het gedeelte gras buiten de ren bestraten en dan wordt er meteen stroom aangelegd.