@Corky, ik bedoelde eigenlijk die op de vorige pagina maar deze zijn ook leuk!
Straks weer naar huis, hopen dat mijn beestjes er nog lief bijzitten ze krijgen iets extras omdat ze zo lang met hun hapje van dinsdag hebben moeten doen!
Ai het word weer stil hier Ik was de bak aan het verschonen kom ik erachter dat de zaagsel bijna op is, ze zitten nu op 20% zaagsel 80% hooi ze hebben wel een mooi gangenstelsel gegraven
Ik zit te wachten op de taxi om ze naar hun tweewekelijkse logeeradres te brengen Dan komen ze weer terug en past mijn vriend een week thuis op ze, en dan kan ik ze weer zelf verzorgen! Voorlopig dan iig, tot mijn ouders weer eens op vakantie moeten
HoiHoi Ik ben er ook weer Met mijn gerbils gaat het harstikke goed, ze zijn druk met graven en alles Ze krijgen elke dag wc rollen ed die ze helemaal kapot maken Heerlijk om te zien
Ik vroeg me af, heeft één van jullie wel eens last gehad van vlooien bij de gerbils? Zo ja wat deed je eraan? Heb het idee dat mijn dames zichzelf veel krabben, meer dan normaal. Kan zijn doordat ze gewoon jeuk hebben maar vroeg me af of dat normaal is.
Ik weet bij mijn katten dat ze echt zichzelf continue krabten bijna, van de jeuk. Dat doen ze niet, maar soms zitten ze toch een flink tijdje zichzelf te krabben. Als er tips zijn, graag
1 gerbil van mij krabte heel erg en kreeg ook een kale plek bij zijn achterpoot. Ik heb toen mijn beide gerbils een pipetje anti parasiet gegeven en ze was hier toen binnen 1 week van af. Haren begonnen ook weer aan te groeien toen.
Ja maar ik ga ze niet vol spuiten met spul als ik niet zeker weet dat ze iets hebben
Kale plekken hebben ze (nog) niet dus daar zal ik even alert op blijven. Hebben vlooien die gerbils krijgen ook van die uitwerpselen? Want daaraan kan je het zien bij katten weet ik, als er allemaal zwarte puntjes in de vacht zitten.
Ik weet niet of je ze echt kunt zien bij de gerbil, maar als ze erg veel krabben zou ik ze toch behandelen. Ze kunnen het ook gewoon van andere huisdieren etc. krijgen.
EllaBellaah
Geplaatst: 03-11-12 14:10
Hallo bokkers
Ik weet dat dit topic al een tijdje niet meer zo intensief gebruikt wordt, maar ik wil hem toch weer omhoog halen zonder een nieuw topic te openen. Hoe gaat het met al jullie gerrie's? Die van mij doen het super! Ze hebben in de zomer een tijdje ruzie gehad, ik kreeg van alle kanten verschillende dingen te horen. De ene zei haal ze uitelkaar, de andere zei nee doe dat niet maar zorg voor genoeg afleiding, weer een ander zei dat ik de inrichting van de bak regelmatig moet veranderen etc. Ik had besloten ze niet uitelkaar te halen, wel in overleg met de fokker waar ik ze vandaan heb. Nu doen ze het weer super! Merken jullie nou verschil in gedrag nu het winter wordt? Die van mij rennen vooral 's avonds als een debiel rond in het loopwiel (maakt een hels kabaal joh!). Nu de klok verzet is beginnen ze daar al rond 5 uur mee, normaal pas rond een uur of 8. Zou het er aan liggen dat het eerder donker wordt? Ook eten ze echt veeeeeeel meer dan normaal, maar 2 weken geleden toen ik de bak verschoonde kwam ik geen eten eten. Ik had wel verwacht om een flinke voorraad aan te treffen, niet dus... De dames krijgen nu dus ook nog maar 2x per week hun (half) bakje voer. Wel nog dagelijks ieder een zonnebloem pitje, om de 2 weken een streng trosgierst of een kwart broodje. Ze krijgen dus de ene week trosgierst en de andere week een kwart hard knaagbroodje. Ook krijgen ze zo af en toe een hooi knaagblokje, dat is gewoon geperst hooi in een blokje, goed voor de tandjes. En verder wat hooi, wc papiertjes, wc rolletjes, doosjes etc. Laatst gaf ik ze een wc rol aan waar nog best wat wc papier om heen zat, was ook wel een leuk klusje voor ze Zijn jullie gerrie's dus anders in de winter dan in de zomer? Veranderen jullie ook wat in het voer oid?
Hier gaat het goed met ze Lays heeft weer last van haar pootjes. Toen we voor onze hond naar de dierenarts waren gelijk even gevraagd wat het nou was. Waarschijnlijk was het een gewoonte geworden nadat ze aan een wondje is gaan likken. Maar verder lijkt ze er geen pijn aan te hebben