peacehorses schreef:ik kan m'n laatste bericht niet meer wijzigen, maar een van m'n ratten doet een beetje raar. Daarnet begon ze uit het niets te bijten en te gillen toen ze bij mij op schoot zat en toen zette ik haar op het bed en begon ze al te gillen als ik naar haar wees (echt hard gillen, niet gewoon piepen). Toen even later kon ik haar heel rustig op m'n hand laten liggen, vond ze allemaal wel best, en toen heb ik haar in de kooi gezet (positief afsluiten) en toen ging ze in haar huisje liggen, en ik denk dat m'n andere rat haar even gepakt heeft want ze lag op haar rug maar ze bleef ook zo liggen, en ik kan er met m'n hand niet bij om haar om te draaien. Kan dat kwaad? Sowieso vind ik het raar dat ze van het ene op het andere moment helemaal gek werd, op het bed bleef ze ook maar heen en weer rennen, misschien epilepsie? Kan een dierenarts dat vaststellen / er wat aan doen of is dat gewoon iets waar zij/ik mee moet leren leven? Want hoe ze nu doet ben ik af en toe echt bang dat ze niet meer opstaat op een dag, ze blijft zo lang op haar rug liggen dat ze heel moeilijk gaat ademhalen (zo schokkerig), ze gaat nu toevallig net nu ik dat typ weer gewoon liggen maar het ziet er nog steeds uit alsof ze spastische trekjes heeft (ik hoor haar niet ademhalen, ze rochelt of reutelt niet) en ze lijkt helemaal van de wereld, reageert nergens op
tegen mij is ooit gezegt dat het liggen op de rug door een hersenbloeding is, het gillen lijkt me dan dat ze pijn heeft.