Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:00

peacehorses schreef:
ik kan m'n laatste bericht niet meer wijzigen, maar een van m'n ratten doet een beetje raar. Daarnet begon ze uit het niets te bijten en te gillen toen ze bij mij op schoot zat en toen zette ik haar op het bed en begon ze al te gillen als ik naar haar wees (echt hard gillen, niet gewoon piepen). Toen even later kon ik haar heel rustig op m'n hand laten liggen, vond ze allemaal wel best, en toen heb ik haar in de kooi gezet (positief afsluiten) en toen ging ze in haar huisje liggen, en ik denk dat m'n andere rat haar even gepakt heeft want ze lag op haar rug maar ze bleef ook zo liggen, en ik kan er met m'n hand niet bij om haar om te draaien. Kan dat kwaad? Sowieso vind ik het raar dat ze van het ene op het andere moment helemaal gek werd, op het bed bleef ze ook maar heen en weer rennen, misschien epilepsie? Kan een dierenarts dat vaststellen / er wat aan doen of is dat gewoon iets waar zij/ik mee moet leren leven? Want hoe ze nu doet ben ik af en toe echt bang dat ze niet meer opstaat op een dag, ze blijft zo lang op haar rug liggen dat ze heel moeilijk gaat ademhalen (zo schokkerig), ze gaat nu toevallig net nu ik dat typ weer gewoon liggen maar het ziet er nog steeds uit alsof ze spastische trekjes heeft (ik hoor haar niet ademhalen, ze rochelt of reutelt niet) en ze lijkt helemaal van de wereld, reageert nergens op

tegen mij is ooit gezegt dat het liggen op de rug door een hersenbloeding is, het gillen lijkt me dan dat ze pijn heeft.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:03

nou ze gaat altijd op haar rug liggen als ze wordt aangepakt door Iduna, doen jonge ratjes toch ook om zich 'over te geven' en ze is nu al een stukje door de kooi gelopen, dus een hersenbloeding denk ik niet. Dat van die pijn kan ik me voorstellen maar ik weet niet waarvan, ik had haar gewoon op schoot en van het ene op het andere moment begon ze te gillen en rond te rennen toen ik haar los liet, en ik had gehoord dat ze dat bij epilepsie ook wel eens doen (zomaar in paniek raken)

trouwens wel goed dat Petite het overleefd heeft, lijkt mij doodeng. Ik kon soms een van mij ook niet vinden maarja alle deurtjes dicht dus dat betekent dan dat er eentje onderin de knuffelzak zit en niet beweegt :+

hiphorse

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:08

epilepsie zou ook goed kunnen, het beste is altijd nog naar de da gaan die heeft er voor geleert (en anders wel een boekje liggen met ziektes erin)

vondt het ook super van petite dat ze het overleefd had, hoopte stiekem dat ze nog een leuke man was tegen gekomen :P maar helaas dat is niet gebeurt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:38

Ik zou direct met je ratje naar de DA gaan... dit klinkt niet goed.... sterkte!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:10

Ik ga met Banjer mee, ik zou je ratje ff laten nakijken door een geschikte DA. Sterkte! :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:47

Lilith doet nu weer gewoon normaal, loopt, eet, drinkt, speelt.. ze heeft dus alleen af en toe zo'n moment. Maar ben dus vorige week nog met ze naar de DA geweest en die heeft ze allebei gezond verklaard, vandaar dat ik me afvroeg of je epilepsie wel kunt 'ontdekken' van buitenaf, of dat je het alleen aan het gedrag kan zien? Ik kan het wel een keer proberen te filmen als ze het nog eens doet, maar voor nu lijkt ze weer gewoon blij en rustig

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:47

Volgensmij kan je epilepsie niet zien aankomen hoor, net als bij mensen. Het lijkt wel op epilepsie, zou toch echt even naar de DA gaan, klinkt niet goed... :(:)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:57

ja maar mijn vraag is dus of de dierenarts daar wel wat aan kan zien aangezien ze vorige week nog helemaal gezond verklaard was. Als het namelijk gewoon een kwestie is van ermee leren leven ga ik er niet extra mee naar de dierenarts, vooral omdat ze nu gewoon alles weer normaal doet en ook niet meer angstig is of wat dan ook. Maar als het een kwestie is van medicijnen of behandelingen of operatie, dan moet ik uiteraard wel naar de dierenarts, of als iemand zegt dat het absoluut geen epilepsie is maar iets heel anders gevaarlijks wat direct behandeld moet worden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:53

Er is maar een manier om daarachter te komen....

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:59

als iemand me antwoord zou willen geven op m'n vraag of epilepsie door een dierenarts te constateren is. :D Ik weet niet of jullie allemaal geld op je rug hebben groeien maar ik ben werkloos en kom niet in aanmerking voor een uitkering, en ik krijg geen geld van m'n ouders, en moet 4 keer per week naar het ziekenhuis. Ik heb dus geen 'geld over' om voor elk klein dingetje even heen en weer naar de dierenarts te gaan, maar als het ernstig is of was dan kan ik dat zelf ook goed inschatten en dan ga ik ook heus wel. Maar niet als zij af en toe zo'n moment heeft en een uur later weer gewoon rondhuppelt en normaal eet, drinkt, poept en plast en verder ook niet ziek oogt. En dus zeker niet als ze vorige week gezond verklaard is, als ze dan echt iets ernstigs heeft weet ik ook niet of ik de dierenarts wel moet vertrouwen want die 'aanvallen' van haar spelen al wel langer dan vorige week.

niks persoonlijks overigens hoor maar ik word een beetje moe van dit soort reacties op bokt.. ik stel toch een duidelijke vraag of epilepsie van buiten te zien is (buiten de 'aanvallen' om) en in hoeverre er dan wat aan te doen is of dat het gewoon een kwestie is van ermee leren leven. Als daar dan de hele tijd zo moeilijk omheen gepraat word (met de beste bedoelingen, dat snap ik) word ik daar een beetje prikkelbaar van.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:01

Epilepsie is in ieder geval bij honden te concluderen door een dierenarts, onze franse bull heeft namelijk epilepsie ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:05

peacehorses schreef:
als iemand me antwoord zou willen geven op m'n vraag of epilepsie door een dierenarts te constateren is. :D Ik weet niet of jullie allemaal geld op je rug hebben groeien maar ik ben werkloos en kom niet in aanmerking voor een uitkering, en ik krijg geen geld van m'n ouders, en moet 4 keer per week naar het ziekenhuis. Ik heb dus geen 'geld over' om voor elk klein dingetje even heen en weer naar de dierenarts te gaan, maar als het ernstig is of was dan kan ik dat zelf ook goed inschatten en dan ga ik ook heus wel. Maar niet als zij af en toe zo'n moment heeft en een uur later weer gewoon rondhuppelt en normaal eet, drinkt, poept en plast en verder ook niet ziek oogt. En dus zeker niet als ze vorige week gezond verklaard is, als ze dan echt iets ernstigs heeft weet ik ook niet of ik de dierenarts wel moet vertrouwen want die 'aanvallen' van haar spelen al wel langer dan vorige week.

niks persoonlijks overigens hoor maar ik word een beetje moe van dit soort reacties op bokt.. ik stel toch een duidelijke vraag of epilepsie van buiten te zien is (buiten de 'aanvallen' om) en in hoeverre er dan wat aan te doen is of dat het gewoon een kwestie is van ermee leren leven. Als daar dan de hele tijd zo moeilijk omheen gepraat word (met de beste bedoelingen, dat snap ik) word ik daar een beetje prikkelbaar van.

Oh sorry hoor, maar jouw financiële situatie is jouw verantwoordelijkheid toch? Ik zou naar de dierenarts gaan met zo'n beestje, zoek een dierenarts die bekend is met ratten, of bel gewoon eerst even, leg je situatie uit en kijk wat de arts zegt.

Als je 'moe' wordt van dit soort reacties kijk dan eens naar jezelf, welke vragen je stelt op bokt.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:09

@Peacehorses, misschien kun je er op ratten.nl/forum meer over vinden.. daar zitten nog veeeel meer kenners dan hier op bokt. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:20

Daar is ze weg

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:22

oh, sorry.. wist ik niet.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:24

lieveli, ik snap niet waarom jij steeds overal zo fel op reageert, je hoeft je heus niet aangevallen te voelen. Mijn financiële situatie is ook mijn verantwoordelijkheid maar dat wil niet zeggen dat andere mensen daarom de hele tijd om mijn vragen heen moeten draaien, toch? :) En dat ligt heus niet aan de vragen die ik stel, er is hoe dan ook wel een antwoord op te geven zoals Elevien demonstreerde. En als je geen antwoord erop weet, hoef je er geen antwoord op te geven. Maar je hoeft niet zo tegen mij uit te vallen omdat ik tegen iemand anders even op m'n strepen sta, denk dat Banjer prima voor zichzelf op kan komen als ze zich aangevallen voelt.

Dagmar, ik kan het niet met die beheerder vinden van daar :) en aangezien die gaat over wie er wel en niet op het forum mogen komen en ze niet weet hoe je persoonlijke problemen en forumgerelateerde problemen uit elkaar houdt is dat forum voor mij geen optie. Als je zelf op het forum zit heb je misschien het hele gezanik over mijn zogenaamde illegale account vast wel meegekregen. En de andere fora zijn gewoon niet actief, word maanden niet in gepost.
En hier geldt ook dat ík ook prima zelf antwoord kan geven lieveli. Maar bedankt voor de moeite.

De anderen mogen trouwens wat mij betreft ook de goedbedoelde hulp wel via pb doen voortaan, dan hebben de andere topic-volgers er weliswaar niks aan maar dan heb ik ook niet elke keer dat gezanik van mensen die niet goed begrijpen wat ik bedoel en zich dan aangevallen voelen als ik er wat over zeg. Zal verder wat minder actief zijn in het topic, vind het heel jammer want het leek even alsof het goed zou gaan ondanks dat ik lieveli al ergens anders van kende, maar helaas si er geen verandering en ik laat me daar liever niet door in de weg zitten. Ik zal m'n informatie wel weer op een andere manier zien te vinden, wens de rest wel veel succes en plezier van z'n ratten.
Laatst bijgewerkt door ThinkAgain op 01-03-12 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:27

@peacehorses, zit er pas net dus dat heb ik niet meegekregen nee. Maar dan snap ik het wel ja :) Kan je als je op google zoekt ook niet meer vinden over epelepsie bij ratten? voor zover ik weet kan het bijna bij elk dier voorkomen.. Heb het alleen bij ratten nog nooit gehoord!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:48

Ik reageer helemaal niet fel, maar goed, nvm.

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:48

NOU NOU wat een gedoe de afgelopen pagina's zeg. Laten we het lekker gezellig houden :j . En het over ratjes hebben *\o/* *\o/* waarvoor dit topic ook bedoeld is.

Hard aan het werk geweest de afgelopen weken dus wat minder gevolgd hier. Met mijn ratjes gaat alles goed. De mannen zijn ondertussen al helemaal gewend en met tjibbe gaat het hartstikke goed. *\o/* De dames worden steeds brutaler en groter. Louise speelt net als een kitten zo grappig. Rent achter alles aan en probeert steeds in mijn tenen te knabbelen, oorbellen uit me oor trekken, en voedsel uit mijn mond te rukken _O- _O- Thelma is de rustige van de twee, maar word ook steeds gekker. :)) .

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:56

Hihi wat lief stephanie!

Hier zijn ze helemaal druk met een rietenpoppenhoedje wat ik voor 50 cent bij de kringloop gekocht heb.. hihi, ze zijn al de hele avond bezig... Zo schattig!

Afbeelding
en even nog een fototje van mijn lieve meisjes.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:43

Epilepsie ( volgens mij schrijf ik het nu verkeerd of niet? ) Is volgens mij te herkennen door een goede ratkundige DA. Als je niet genoeg geld hebt: bel eens heen, vertel de DA wat er gebeurd is en wat volgens hem/haar het beste is. Belletje kost niks voor je en dan krijg je misschien iets meer zekerheid en misschien wel antwoord op je vragen. Heb epilepsie zelf nog niet gehad bij ratjes dus qua persoonlijke ervaringen kan ik je hier niks over zeggen.

Ik heb een nieuwe dame erbij, zij blijft hier ook. Een mismarked headspotted japanner. Ze is een opvanger en heeft voor mij al 4 of 5 baasjes gehad. Ze zit nu met me oudste dame samen en dit gaat helemaal super. Met een paar dagen zet ik ze misschien bij mijn anderre 6 maar heel misschien blijven ze met z'n 2en (ligt eraan hoe ze zich aanpassen in de groep). Tis een heel lief meisje, best groot, soms wat dominant maar gewoon erg lief :D

Ik heb naast mijn 6 opvang ratten sinds vandaag ook een opvang hamster. Het gaat om een meisjes Syrische hamster, halfjaar ongeveer, wit met zwarte stipjes. Erg mooie hamster al zeg ik het zelf. Momenteel staat ze nog bij me zusje thuis maar ze komt binnenkort deze kant op. Hoe tam ze is weet ik zo nog niet. Voor een goed huis mag ze zonder kooi gratis gehaald worden. Met kooi en toebehoren voor 25 euro (wodent wheel, ferplast plateau + trap, voerbakje, drinkflesje, groot roze huisje, zandbakje) de afmetingen dan de kooi wEet ik zo niet maar ik weet wel dat hij ruim aan de regels voldoet voor syrtjes. Wie o wie kan een mooi hamstertje een fijn huisje bieden? :D

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:26

Daar zijn ze weer <3
Afbeelding
Helaas zijn er blijkbaar een paar gesneuveld dacht in het begin toch echt 11 te tellen. Maar mams zal wel weten wat het beste is zeker.
Overgens is ze dus denk ik in de grote groep reeds gedekt ik denk niet dat dit naakte rittens zijn ik zie nu al overduidelijk 2 albino's, 2 husky's en de rest weet ik nog niet zwart berken, blauw i don't know
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:41

wat een lieverds! :D

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:04

Echt zo cute <3 doet me meteen weer terug denken aan onze kleintjes, gaat veel te snel dus geniet er maar van! :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:58

leive rittens Quinzy!

Mijn lieve Stitch heeft MOO... ik was er zeer snel bij en na 2 shots AB lijkt het al wat beter te gaan. Hij tolt geen rondjes meer en de balansproblemen lijken ook al minder. Normaal weet je met 3-4 dagen pas of de AB aanslaat, maar iets in mij zegt dat de AB al begint te werken... :)