Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:08

Ik dacht precies hetzelfde KimD, waarom loopt Skip nog los _O- Ongelooflijk :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:21

KimD schreef:
mvdende schreef:
Dat is inderdaad vervelend als je hond ondersteboven gelopen wordt.

Helaas iets waar je rekening mee moet houden in een losloopgebied.

Skip is niet de grootste, maar ook niet de kleinste, dus met echt omver lopen tijdens spel gaat dat vaak wel goed.

Alleen andersom is het regelmatig raak dat Skip in zn spel een andere hond ondersteboven loopt. Skip is net als baasje nogal een LEO: Lomp En Onhandig!

Wel werd hij 2 weken terug aangevallen door 2 Rigebacks, die honden liepen los en eigenaar wilde niet aanlijnen (in aanlijngebied) dus Skip óók los gelaten, want als die vuilbakken aanvallen en Skip zit vast, heb ik helemaal geen hond meer. Los kan ie nog weg rennen.

Die 2 Rigebacks gooide Skip omver en toen liep Skip óók even op 3 poten.

De Rigebacks hebben al meer honden in het dorp beschadigd. Ongelooflijk dat die nog los lopen.

Even over het dikgedrukte stuk, je snapt dat de meeste mensen die ook van Skip denken met zijn gedrag dat je altijd beschrijft?

Ook in een losloopgebied heeft Skip niet zomaar een hond omver te beuken, in het spel wilt het nog wel eens gebeuren en Harvey geeft tijdens het spelen ook wel eens een kopstoot links of rechts maar zomaar een hond ondersteboven lopen is not done en dan gaat hij aan de riem en duizend maal excuses richting de eigenaar. Ze hebben een hele tijd geleden ook een Jack Russell omver gelopen hier in het veld, ze waren aan het spelen met de jonge BC van diezelfde man en de JR liep in het speelpad van de honden en kon vanwege zijn leeftijd niet snel genoeg weg. Ik voelde me zó ontzettend rot maar gelukkig gaf de man dat het wel vaker gebeurt met zijn BC omdat de JR niet snel genoeg meer is. Desalniettemin heb ik die van ons gesommeerd het spel te stoppen of een tandje rustiger te doen. Iets wat je een hond gewoon kunt leren.

Skip heeft geen andere honden in 2en gebeten, die Rigebacks wél. Die hebben verschillende honden echt aangevallen en bijtwonden bezorgd.

Zoals ik al zeg, Skip is Lomp En Onhandig, maar bijt geen honden in 2en!

Ik lijn Skip gewoon netjes aan in aanlijngebied als ik andere aangelijnde honden zie aankomen.

Had ook aan de eigenaar van de Rigebacks gevraagd of ze wilde aanlijnen, want als Skip aan de lijn zou uitvallen, en die 2 lopen nog los, dan vliegen ze bovenop Skip.

Die 2 Rigebacks dagen uit, die veroorzaken een hoop ergernis in het dorp, onder meerdere hondeneigenaren. Skip kan er niet mee overweg, is altijd van beide kanten uitvallen aan de lijn.

Maar die vrouw wilde dus niet aanlijnen! En ik ga het risico dus niet lopen dat ze op een aangelijnde hond klappen met alle gevolgen, dus liet ik Skip óók los. Ik ben namelijk van mening: of allebei los òf allebei vast! Van 1 los en 1 vast krijg je namelijk altijd gezeik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:23

Ik kan denk ik nog wel wat berichten terugzoeken van berichten die je zelf geplaatst hebt over Skip wat voldoende aanleiding geven om hem niet meer los te laten. Dat je hem los hebt gelaten terwijl je weet dat de honden aanvallen hoor je mij niet over overigens, zou ik zelf ook hebben gedaan. Maar ik heb het enkel over het dikgedrukte gedeelte.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:24

Dus jou hond mag dus wel andere fysieke acties uithalen wat een hond kan schaden (berijden, omver lopen)? :') want dat gebeurt hè? Dit heb je immers diverse keren herhaald. Maar een andere hond moet zich wél gedragen.
Kom op zeg, je bent geen kind van 6 die dit niet kan begrijpen.

Edit; praat inderdaad niet het gedrag goed van die andere eigenaren. Een hond die zich niet kan gedragen, hoort vast te zitten aan een lijn. :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:48

Nayomie schreef:
Dus jou hond mag dus wel andere fysieke acties uithalen wat een hond kan schaden (berijden, omver lopen)? :') want dat gebeurt hè? Dit heb je immers diverse keren herhaald. Maar een andere hond moet zich wél gedragen.
Kom op zeg, je bent geen kind van 6 die dit niet kan begrijpen.

Edit; praat inderdaad niet het gedrag goed van die andere eigenaren. Een hond die zich niet kan gedragen, hoort vast te zitten aan een lijn. :j

Ik vind er weldegelijk een verschil in zitten tussen berijden en omver lopen en echt voor de kil in een andere hond vliegen.

Skip rijdt soms en is Lomp, waardoor hij wel eens een kleinere hond ondersteboven rent uit enthousiasme, maar voor de kil in een andere hond vliegen doet hij absoluut NIET!

Als hondeneigenaar kan je weten dat ongelukjes kunnen gebeuren als je naar een losloopgebied gaat!

Vaak genoeg loopt Skip óók niet goed als hij in ruw spel is beland met een grotere hond, of als hij weer eens in een kuil is getrapt (Die een andere hond gegraven heeft, vind ik trouwens behoorlijk asociaal als je de door jouw hond gegraven kuil niet even dicht schopt als eigenaar, kunnen vervelende ongelukken door komen)

Genoeg honden die op Skip proberen te rijden. Skip draait dan gewoon weg, blijft een hond doorgaan, dan geeft hij netjes een waarschuwing.

Dit in losloopgebied.

In aanlijngebied waar Skip óók los loopt (omdat er thuis 0.0 losloopgebied is, behalve een veldje van zeg maar 3 binnenbakken op 5km hiervandaan) lijn ik altijd netjes aan als ik andere honden tegenkom.

Ik snap prima dat het niet tof is als er een "ongelukje" gebeurd in een losloopgebied. Vind ik óók niet tof. Maar je wéét dat het kan gebeuren.

Als je een kwetsbaar en/of klein hondje hebt, moet je gewoon rekening houden met het feit dat er óók honden kunnen lopen die ronduit LOMP zijn. Labradors staan daar bijvoorbeeld om bekend! En ik kom vaak genoeg ongeleide projectiel Labradors tegen.

Die bedoelen het niet slecht, maar onhandig is het wél! Zeker als ze tegen mensen opspringen, daar ben ik persoonlijk niet van gediend!

Als die lompe ongeleide projectielen niet meer los zouden mogen in een losloopgebied....... zouden héél véél mensen én honden niet vrolijk van worden.

Dus: lomp en onhandig en uittesten "wie is de baas" prima! Gebeurt Skip óók en kreupel is K^T maar kan gebeuren.

Zomaar voor de kil in een andere hond vliegen/ zó heftig corrigeren dat er een rits hechtingen nodig zijn: NIET oké en deze honden horen NIET in een losloopgebied thuis.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:55

My goodness, zelfs een kind van 6 kan nog begrijpen dat de dingen die jij noemt die Skip doet, asociaal poedersuiker gedrag is van een eigenaar met echt 0,0 kennis en 0,0 respect naar anderen toe. Jij bent dus precies zo'n eigenaar waar ik van de week nog over heb lopen ranten in dit topic. Triest, dat is het enige wat ik over jouw gedrag kan zeggen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:16

Nayomie schreef:
My goodness, zelfs een kind van 6 kan nog begrijpen dat de dingen die jij noemt die Skip doet, asociaal poedersuiker gedrag is van een eigenaar met echt 0,0 kennis en 0,0 respect naar anderen toe. Jij bent dus precies zo'n eigenaar waar ik van de week nog over heb lopen ranten in dit topic. Triest, dat is het enige wat ik over jouw gedrag kan zeggen.

Dus een hond die vrolijk maar lomp is mag nooit los?

Rijden is niet sociaal, daar haal ik hem uit de situatie als hij vervelend blijft.

Maar kom aan, omver lopen in spel kan gewoon gebeuren, daar is NIETS asociaal aan. Dat heet gewoon lomp en verkeerde inschatting maken.

9 van de 10 honden staan gewoon op en gaan verder.

Skip wordt ook regelmatig omver gegooid in spel, daar heeft ie niets van. Ja, soms komt ie verkeerd uit en heeft ie auw poot, dan doen we even rustig aan de rest van de wandeling.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:39

IV stormt op honden af tegenwoordig als een mega lomp beest en schrikt honden ermee af. Dus heel simpel ze loopt los als het kan, zijn er honden loopt ze aan de lijn. Wil het gedrag niet hebben naar andere honden vind ik zelf ook niet fijn dus dan is het gewoon aangelijnd.

Ze is heel bang maar uit dit zo en wij moeten haar beschermen en andere honden ook te vriend houden.

Tja jammer dan dat ze niet overal los kan wat niet gaat gaat niet.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 19:43

Een hond waarvan je weet dat hij lomp is lijn je gewoon even aan als er (kleine) honden aan komen. Lijkt me geen hogere wiskunde. :(

Joy gaat eigenlijk heel goed, helemaal gek mee. <3 En zo goed als zindelijk. *\%/*
Mag wat aankomen, blijft enorm smal maar zijn we mee aan het werk.
Nu de rust hier wat wedergekeerd is zal ik proberen wat actiever mee te kletsen, is er de eerste weken met Joy bij ingeschoten. :z

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:05

Mijn hemel Mvdende, jij snapt de wereld echt niet. :')

Het gedrag wat Skip vertoont o.a. het rijden op andere honden, omver lopen, en wat voor gedrag hij nog meer laat zien is gewoon kei vervelend gedrag.

Ik heb ook een lompe olifant die als een kamikaze piloot op andere honden afdendert. Maar deze gaat dan aan de lijn voordat hij de kans maar krijgt om erop af te rennen. (Of het moeten bekende van ons zijn, dan rent hij erop af en gaat een paar 100 meter liggen tot dat ze bij hem zijn en dan springt hij ineens op. de eikel)
Daarnaast als hij in het spel te heftig wordt, gaat hij ook weer even aan de lijn. Dat hoeft dan maar even, maar ik moet hem dan even uit die focus halen. Daarna is er vaak niets meer aan de hand.

Maar als er een hond zoals Skip met dat gedrag op Jip af zou stormen heb je aan mij echt de verkeerde. Dan bind ik Skip aan een boom tot dat jij er eindelijk eens bent om je asociale hond aan te lijnen. :Y)

Oke, nu heb ik wel weer genoeg gezegd hierover. Dit is niet goed voor mijn hart _O-

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:26

Cupcakes een aussie? Lomp?! :roll: mijn rottweiler en Stafford waren nog minder lomp maar ja die hebben haar opgevoed dus ja … eerste dagen moesten we haar heel duidelijk leren dat de pups daar noet mee om konden gaan nu is ze echt heel lief en voorzichtig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dominante rij gedrag ben ik echt niet blij mee en als mijn hond er geen waarschuwing voor geeft doe ik het dat tolereert ik niet!

En gewoon wederzijds respect voor elkaar vond ik gewoon voorop gesteld. Al is dat vaak ver te zoeken helaas

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 20:53

Bananen zijn recht en de aarde is plat. :+

Fijn dat het met Joy goed gaat! Fijn dat het goed verloopt. :D

Awh die puppy foto's, zo zoet!

Vandaag weer lekkere wandelingen met Zhiva gedaan na een rustdag. Ik word altijd gelukkig dat als we naar buiten gaan, ze even uitstrekt. En als ze buiten op het gras zijn, ze eventjes lekker uitschudt. Kan daar echt even van genieten. Hebben jullie dat ook? :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:12

CupCakes_ schreef:
Mijn hemel Mvdende, jij snapt de wereld echt niet. :')

Het gedrag wat Skip vertoont o.a. het rijden op andere honden, omver lopen, en wat voor gedrag hij nog meer laat zien is gewoon kei vervelend gedrag.

Ik heb ook een lompe olifant die als een kamikaze piloot op andere honden afdendert. Maar deze gaat dan aan de lijn voordat hij de kans maar krijgt om erop af te rennen. (Of het moeten bekende van ons zijn, dan rent hij erop af en gaat een paar 100 meter liggen tot dat ze bij hem zijn en dan springt hij ineens op. de eikel)
Daarnaast als hij in het spel te heftig wordt, gaat hij ook weer even aan de lijn. Dat hoeft dan maar even, maar ik moet hem dan even uit die focus halen. Daarna is er vaak niets meer aan de hand.

Maar als er een hond zoals Skip met dat gedrag op Jip af zou stormen heb je aan mij echt de verkeerde. Dan bind ik Skip aan een boom tot dat jij er eindelijk eens bent om je asociale hond aan te lijnen. :Y)

Oke, nu heb ik wel weer genoeg gezegd hierover. Dit is niet goed voor mijn hart _O-

Laatste wat ik hierover zeg, maar véél succes hiermee. Skip laat zich niet benaderen door een vreemde. Mocht het je wél lukken, dan heb je een hond die compleet totaal in paniek is! En vervolgens een héle boze Marieke!

Lomp is Lomp, sorry maar ik zie daar geen probleem in. Ben zelf óók een lompe Harry

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:45

Hier ook 2 aussies. Die soms wel lijken het woord lomp uitgevonden te hebben. Charlie is veel groter en 7kilo zwaarder maar is eigenlijk nog veel voorzichtiger als Naya. Maar lomp gedrag wordt gewoon gecorrigeerd. En ik neem zelf de verantwoordelijkheid en 8/10x laat ik mijn honden niet los of zelf “hallo” zeggen omdat ik weet dat ze lomp zijn en samen met het energielevel geen match zijn met een bepaalde hond. Dat jij dat niet kan inzien en met een plaat voor je kop blijft roepen: losloopgebied… man ben ik blij dat het niet bestaat in België. En dan stoer lopen dat Skip zich door niemand anders laat benaderen.. zou ik niet te luid roepen. En boze Marie’ke.. maakt mij geen hol uit. 3 weken geleden een spierscheur opgelopen door een hond met gedrag zoals de jouwe. Ga jij dan mijn doktersrekeningen betalen?
Koppigheid op en top

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:37

Dan voeg ik graag nog 1 ding toe. Mijn lieve meisje heeft u al minimaal 3 x haar rug geforceerd, omdat er zonodig een reu, die ze vriendelijk gedag zei, direct bovenop moest duiken. Roetsj snauwt niet, maar duikt er dan onderuit ( wat soms best lastig is). Ik ben het inmiddels zat en zodra een reu zich opdringt, stuur ik hem weg. Zachte of harde manier, maar niet meer ten koste van mijn meisje. Dus het is niet ok, als jouw hond, andere honden bestijgt.

Een keer lomp in het spel kan, maar dan corrigeer je. Maar bestijgen of berijden is een NoGo. En agressie mag absoluut niet, tenzij je zelf aangevallen wordt, dan mag er verdedigd worden.

Mijn osteo zei al, volgende keer de reu eigenaar de rekening laten betalen.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:27

Wij hebben in ieder geval wel besloten om Keetje niet zomaar meer los te laten en aan een lange lijn te laten lopen, puur zodat wij in ieder geval snel bij Keetje kunnen. Lompigheid kan gebeuren, maar lomp blijven doen is niet oké in mijn ogen. Rijden inderdaad ook niet.

Die man van de herder heeft mij trouwens een berichtje gestuurd (ik had hem gebeld waar hij bij stond zodat ik in ieder geval het juiste nummer kreeg)... Laten we zeggen dat hij eerst heel medelevend over Keetje was, wat heel aardig is, maar nu zit te flirten... Ik zou bijna screenshots plaatsen maar daar is dit geen topic voor _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 00:06

Piuni schreef:
Wij hebben in ieder geval wel besloten om Keetje niet zomaar meer los te laten en aan een lange lijn te laten lopen, puur zodat wij in ieder geval snel bij Keetje kunnen. Lompigheid kan gebeuren, maar lomp blijven doen is niet oké in mijn ogen. Rijden inderdaad ook niet.

Die man van de herder heeft mij trouwens een berichtje gestuurd (ik had hem gebeld waar hij bij stond zodat ik in ieder geval het juiste nummer kreeg)... Laten we zeggen dat hij eerst heel medelevend over Keetje was, wat heel aardig is, maar nu zit te flirten... Ik zou bijna screenshots plaatsen maar daar is dit geen topic voor _O-

OH JAWEL *\o/* *\o/* :')

Oke ik kruip weer even terug onder mn steen. Puppies kosten teveel energie :+

Fijn trouwens dat t wel beter met haar gaat. Voor dit soort grapjes heb ik altijd arnica druppels in huis.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 07:15

mvdende schreef:
Nayomie schreef:

Dus een hond die vrolijk maar lomp is mag nooit los?

Rijden is niet sociaal, daar haal ik hem uit de situatie als hij vervelend blijft.

Maar kom aan, omver lopen in spel kan gewoon gebeuren, daar is NIETS asociaal aan. Dat heet gewoon lomp en verkeerde inschatting maken.

9 van de 10 honden staan gewoon op en gaan verder.

Skip wordt ook regelmatig omver gegooid in spel, daar heeft ie niets van. Ja, soms komt ie verkeerd uit en heeft ie auw poot, dan doen we even rustig aan de rest van de wandeling.

Jawel, nadat je hem hebt aangeleerd dat er een verschil is tussen lomp en lomp en dat lomp gedrag jegens een andere hond ongewenst, asociaal gedrag is. Zoals gezegd is er een verschil tussen lomp en lomp, je hebt een lomp die een keer lomp is omdat hij niet oplet (zoals Harvey) en je hebt honden die lomp zijn omdat ze een bepaalde lichaamstaal willen afdwingen (zoals Skip) want een hond die keer op keer zulk lomp gedrag vertoont, inclusief het rijden op andere hond, is een hond die sociaal nogal wat skills mist.

Daarom ben ik ook écht blij dat ik je niet ben tegengekomen in de buurt en ik hoop ook van harte dat het niet gaat gebeuren als je nog eens in de buurt bent. Want zoals al eerder aangegeven is Skip een hond wat ik niet graag tussen mijn roedel zou willen met zijn gedragingen en asociaal gedrag. Als Skip besluit om op Maze te rijden kan hij er zomaar voor zorgen dat ze al niet meer de sport in hoeft voordat we überhaupt begonnen zijn...

Ik vind het schrikbarend dat je écht niet lijkt in te zien hoe asociaal jij en je hond als combinatie zijn in de natuur en onderweg en dat zijn geen aannames, dat zijn baseringen op feiten die je zelf gedeeld hebt in diverse topics. Maargoed, ik heb het al vaker gezegd en ik blijf erbij. Je hebt mensen met honden en hondenmensen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 09:35

Mvdende, ik snap echt niet waarom jij Skip koste wat het kost los moet laten. Ik loop altijd in losloopgebied en Dundy loopt dan ook los. Maar die gaat bij elke hond die we tegen komen gewoon even honderd meter aan de lijn. Zijn tactiek is 'even laten zien dat je groot en stoer bent door in hun gezicht te blaffen en ze laten je met rust'.

Brengt hij andere honden daar ooit fysieke schade mee toe? Nee. Vind ik het oké? Nee. Dus hij gaat aan de lijn.

Waarom begrijp jij dat concept niet?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:08

Het is vechten tegen de bierkaai.
Sommige mensen gaan t nooit begrijpen,missen een stukje inleving naar andere mensen/dieren.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 11:49

Een hond die op de onze komt afgestormd ben ik ook helemaal niet van gediend. Ik doe alle moeite om Cody uit zijn focus te halen en niet naar andere honden toe te gaan. (Hij's nu 16 weken en alle andere dingen zijn hééél leuk en liefst steekt hij zijn lompe grote neus bij iedereen). Hij is wel echt lomp (je zou voor minder met +-60cm schoft en een kleine 30kg in een groeiend lijf)
In een losloopgebied weet hij dat hij mag kennis maken maar wel op een nette manier. Als hij als een gek op n ander afstuift heb ik hem heel erg snel vast en is het einde feestje, dan is het aan de lijn zijn rondje en naar huis.
Ook rijgedrag, zal niet de eerste zijn die een knie'tje krijgt als ze op mijn hond kruipen, vind het gewoon ronduit ongepast en vervelend gedrag, zowel van een teef als een reu.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 14:55

De sloot-avonturen van Alfa en Cody!

Ik heb hier gekeken, jij daar. Echt overal sloten hea broer! :D
Afbeelding

Jo Alfa, Ik heb de sloot hier vast geprobeerd. Die zwemt lekker! :D
Afbeelding

Ah, een slootje waar we samen kunnen spelen! :o
Afbeelding

Afbeelding

Ze roepen ons maar we doen gewoon lekker alsof we ze niet horen :+
Afbeelding

Afbeelding

Zo, even uitdruppelen :)
Afbeelding

Afbeelding

Zo baasjes, we kunnen weer verder. Op naar de volgende sloot! :D
Afbeelding

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:18

Kiimm_ schreef:
De sloot-avonturen van Alfa en Cody!

Ik heb hier gekeken, jij daar. Echt overal sloten hea broer! :D
[ Afbeelding ]

Jo Alfa, Ik heb de sloot hier vast geprobeerd. Die zwemt lekker! :D
[ Afbeelding ]

Ah, een slootje waar we samen kunnen spelen! :o
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ze roepen ons maar we doen gewoon lekker alsof we ze niet horen :+
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zo, even uitdruppelen :)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zo baasjes, we kunnen weer verder. Op naar de volgende sloot! :D
[ Afbeelding ]

Ohh wat heerlijk! Het plezier spat er echt vanaf! Dat word een goede wasbeurt thuis :o

Wij zijn toch even met Keetje naar de DA geweest, gewoon omdat ik liever het zekere voor het onzekere neem. De dierenarts zag dat ze wel wat last had, maar niks om ons zorgen over te maken. We hebben pijnmedicatie en lijnrust voorgeschreven gekregen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:11

Ohh gezellige boel weer hier :')
Zie dat ook vrijwel iedereen al heeft gezegd wat ik ook denk haha, dus sluit me bij jullie aan.

Toegevoegd...
Hier hebben we eentje die overall conflictvermijdend is en met veel honden prima signalen leest en reageert, maar tegelijkertijd is ze ook een dametje welke af en toe eens pittig kan zijn en/of kan lopen etteren of uit spanning eens plat kan gaan liggen en opspringen, en waar ik bij elk individu gewoon moet kijken en eventueel moet managen. Zag ik bv dinsdag met Zhiva nog, dat ze door oa stress/prikkels en het karakter van zhiva dan zoiets heeft van jou ga ik wel even managen/de baas over spelen, en owee als je bij m'n vrouwtje in de buurt komt *eye roll*. Dus tussendoor ook even vast gehad bv. en proberen wat meer rust erin te krijgen, en wat meer af te leiden bv. Soms ben ik ook wel eens niet snel genoeg met ingrijpen of schat ik een situatie verkeerd in, maar ik probeer wel zo bewust en verantwoordelijk mogelijk met alles om te gaan en voel me ook onwijs rot als Arya zich niet optimaal gedraagt bv. en verontschuldig me dan ook naar een ander. Gevoelsmatig snap ik dus ook echt niet dat iemand met goed geweten zo omgaat - of beter gezegd; niets doet - in bepaalde situaties omdat het maar losloop gebied is etc. Maar wel van de hoogste toren blazen als het andersom bij d'r eigen hond gebeurd - en ik vind het feit dat het nu in aanlijn gebied gebeurd niet erger tov dat het in een losloop zou zijn gebeurd.

Verder zoals gezegd heb ik dus ook geen 100% heilig en perfect boontje wat ik mee heb met lopen, en waarvan ik vind dat het met bepaalde dingen nog niet altijd even lekker gaat en wat ik graag anders zou zien, probeer ik daar wel aan te werken en op momenten dat ze een ander tot last is m'n verantwoording ervoor te nemen alsook te verontschuldigen. Arya tolereert rijden ook niet en kan dan best duidelijk zijn naar de andere hond toe, maar dat mag ze van mij ook. Maar dan moet de andere eigenaar niet boos op mij gaan worden als ik haar hond er vanaf trek. Andersom zou ik het volledig begrijpen als iemand dat zou doen en zou ik me verontschuldigen dat ik zelf niet snel genoeg heb kunnen ingrijpen bv.

---

Maar goed, over tot de orde van de dag. Even snel wat reacties - niet alles perfect meegelezen dus sorry als ik wat dingen mis.

Kiimm
Heerlijke foto's weer van Cody en z'n broer!!

Piuni
Beter een keer te veel als 1x te weinig langs de DA zeg ik altijd hihi.
Hopelijk trekt het snel weer bij nu met pijnstillers en lijnrust. Voor je het weet kunnen jullie weer 'normaal' verder.

Hier dus net terug van Flevoland, waar het overall genieten was. Geluk gehad met het weer uiteindelijk, want ik heb perfect wandelweer gehad en de regenbuien vrijwel allemaal kunnen vermijden - al was Arya alsnog elke dag super smerig omdat we veeeeel water tegenkwamen overal haha. We zijn dinsdag dan met Zhiva & Nayomie - en erna zelf nog een stuk alleen met Arya - naar Erkemederstrand geweest. Prachtig plekje! Woensdag en donderdag ben ik naar Horsterwold geweest waar een leuk losloop gebied ligt en we heerlijk relaxed hebben gelopen ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister nog geprobeerd met de zelfontspanner van de telefoon camera wat foto's te maken van ons saampjes - heb bijna geen foto's dus leek me wel weer eens leuk. Zal me een gezicht zijn geweest als iemand dat heeft kunnen zien hoe ik bezig was :')

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:52

Leuke foto’s weer van cody ik vind hem net als jip altijd zo’n clown’s uitstraling hebben maar volgens mij doet zn broer niet onder :')

Wat fijn dat het meevalt met keetje maar lijnrust zou hier wel een dingetje zijn vooral bij de aht’s.

Cb jij hebt ook altijd van die heerlijke foto’s.

Wij zijn niet zo fotogeniek.
We hebben van de week de chaamse bossen weer onveilig gemaakt eindelijk nadat de 2 jonkies en de spanjaard van mn mams kennel hoest hadden gehad.
Die 2 ouwetjes hebben gelukkig nergens last van gehad.

Afbeelding