Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:mvdende schreef:Dat is inderdaad vervelend als je hond ondersteboven gelopen wordt.
Helaas iets waar je rekening mee moet houden in een losloopgebied.
Skip is niet de grootste, maar ook niet de kleinste, dus met echt omver lopen tijdens spel gaat dat vaak wel goed.
Alleen andersom is het regelmatig raak dat Skip in zn spel een andere hond ondersteboven loopt. Skip is net als baasje nogal een LEO: Lomp En Onhandig!
Wel werd hij 2 weken terug aangevallen door 2 Rigebacks, die honden liepen los en eigenaar wilde niet aanlijnen (in aanlijngebied) dus Skip óók los gelaten, want als die vuilbakken aanvallen en Skip zit vast, heb ik helemaal geen hond meer. Los kan ie nog weg rennen.
Die 2 Rigebacks gooide Skip omver en toen liep Skip óók even op 3 poten.
De Rigebacks hebben al meer honden in het dorp beschadigd. Ongelooflijk dat die nog los lopen.
Even over het dikgedrukte stuk, je snapt dat de meeste mensen die ook van Skip denken met zijn gedrag dat je altijd beschrijft?
Ook in een losloopgebied heeft Skip niet zomaar een hond omver te beuken, in het spel wilt het nog wel eens gebeuren en Harvey geeft tijdens het spelen ook wel eens een kopstoot links of rechts maar zomaar een hond ondersteboven lopen is not done en dan gaat hij aan de riem en duizend maal excuses richting de eigenaar. Ze hebben een hele tijd geleden ook een Jack Russell omver gelopen hier in het veld, ze waren aan het spelen met de jonge BC van diezelfde man en de JR liep in het speelpad van de honden en kon vanwege zijn leeftijd niet snel genoeg weg. Ik voelde me zó ontzettend rot maar gelukkig gaf de man dat het wel vaker gebeurt met zijn BC omdat de JR niet snel genoeg meer is. Desalniettemin heb ik die van ons gesommeerd het spel te stoppen of een tandje rustiger te doen. Iets wat je een hond gewoon kunt leren.
Nayomie schreef:Dus jou hond mag dus wel andere fysieke acties uithalen wat een hond kan schaden (berijden, omver lopen)?want dat gebeurt hè? Dit heb je immers diverse keren herhaald. Maar een andere hond moet zich wél gedragen.
Kom op zeg, je bent geen kind van 6 die dit niet kan begrijpen.
Edit; praat inderdaad niet het gedrag goed van die andere eigenaren. Een hond die zich niet kan gedragen, hoort vast te zitten aan een lijn.
Nayomie schreef:My goodness, zelfs een kind van 6 kan nog begrijpen dat de dingen die jij noemt die Skip doet, asociaal poedersuiker gedrag is van een eigenaar met echt 0,0 kennis en 0,0 respect naar anderen toe. Jij bent dus precies zo'n eigenaar waar ik van de week nog over heb lopen ranten in dit topic. Triest, dat is het enige wat ik over jouw gedrag kan zeggen.
CupCakes_ schreef:Mijn hemel Mvdende, jij snapt de wereld echt niet.![]()
Het gedrag wat Skip vertoont o.a. het rijden op andere honden, omver lopen, en wat voor gedrag hij nog meer laat zien is gewoon kei vervelend gedrag.
Ik heb ook een lompe olifant die als een kamikaze piloot op andere honden afdendert. Maar deze gaat dan aan de lijn voordat hij de kans maar krijgt om erop af te rennen. (Of het moeten bekende van ons zijn, dan rent hij erop af en gaat een paar 100 meter liggen tot dat ze bij hem zijn en dan springt hij ineens op. de eikel)
Daarnaast als hij in het spel te heftig wordt, gaat hij ook weer even aan de lijn. Dat hoeft dan maar even, maar ik moet hem dan even uit die focus halen. Daarna is er vaak niets meer aan de hand.
Maar als er een hond zoals Skip met dat gedrag op Jip af zou stormen heb je aan mij echt de verkeerde. Dan bind ik Skip aan een boom tot dat jij er eindelijk eens bent om je asociale hond aan te lijnen.
Oke, nu heb ik wel weer genoeg gezegd hierover. Dit is niet goed voor mijn hart
Piuni schreef:Wij hebben in ieder geval wel besloten om Keetje niet zomaar meer los te laten en aan een lange lijn te laten lopen, puur zodat wij in ieder geval snel bij Keetje kunnen. Lompigheid kan gebeuren, maar lomp blijven doen is niet oké in mijn ogen. Rijden inderdaad ook niet.
Die man van de herder heeft mij trouwens een berichtje gestuurd (ik had hem gebeld waar hij bij stond zodat ik in ieder geval het juiste nummer kreeg)... Laten we zeggen dat hij eerst heel medelevend over Keetje was, wat heel aardig is, maar nu zit te flirten... Ik zou bijna screenshots plaatsen maar daar is dit geen topic voor
mvdende schreef:Nayomie schreef:My goodness, zelfs een kind van 6 kan nog begrijpen dat de dingen die jij noemt die Skip doet, asociaal poedersuiker gedrag is van een eigenaar met echt 0,0 kennis en 0,0 respect naar anderen toe. Jij bent dus precies zo'n eigenaar waar ik van de week nog over heb lopen ranten in dit topic. Triest, dat is het enige wat ik over jouw gedrag kan zeggen.
Dus een hond die vrolijk maar lomp is mag nooit los?
Rijden is niet sociaal, daar haal ik hem uit de situatie als hij vervelend blijft.
Maar kom aan, omver lopen in spel kan gewoon gebeuren, daar is NIETS asociaal aan. Dat heet gewoon lomp en verkeerde inschatting maken.
9 van de 10 honden staan gewoon op en gaan verder.
Skip wordt ook regelmatig omver gegooid in spel, daar heeft ie niets van. Ja, soms komt ie verkeerd uit en heeft ie auw poot, dan doen we even rustig aan de rest van de wandeling.
Kiimm_ schreef:De sloot-avonturen van Alfa en Cody!
Ik heb hier gekeken, jij daar. Echt overal sloten hea broer!
[ Afbeelding ]
Jo Alfa, Ik heb de sloot hier vast geprobeerd. Die zwemt lekker!
[ Afbeelding ]
Ah, een slootje waar we samen kunnen spelen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ze roepen ons maar we doen gewoon lekker alsof we ze niet horen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zo, even uitdruppelen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zo baasjes, we kunnen weer verder. Op naar de volgende sloot!
[ Afbeelding ]