Hier heb ik denk ik echt geluk. Heb Naya nu bijna een jaar in huis en nog geen enkele teek.. Zal in ons volgend huis wel anders zijn waarschijnlijk met dat er dicht bij een klein bos is
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoe_97 schreef:dan had je daar aan de ingang moeten staanecht niet alleen rabies hoor. elke inenting werd uitgeplozen langs enlke hond het boekje gelegd en elk boekje van voor naar achter binnenstebuiten gekeerd. Als je aan de ring kwam opnieuw hetzelfde riedeltje voor je je hond mocht showen.....
Zoe_97 schreef:zeggen en de praktijk is wat anders. ik was daar en heb het aan de lijve ondervonden, ook mensen die aan de ingang stonden en halsoverkop naar een dierenarts moesten voor entingen
Zoe_97 schreef:Maar het buitenland (waaronder Luxemburg bv) accepteert titeren niet. Dus ben er helemaal niets mee. Enten moet ik dan toch...
Rocky is getitert geweest. Maar heb zelfs op een show in België moeite gehad met binnenkomen. (Gelukkig waren zijn puppyentingen sowieso nog geldig).
KimD schreef:Zoe_97 schreef:Maar het buitenland (waaronder Luxemburg bv) accepteert titeren niet. Dus ben er helemaal niets mee. Enten moet ik dan toch...
Rocky is getitert geweest. Maar heb zelfs op een show in België moeite gehad met binnenkomen. (Gelukkig waren zijn puppyentingen sowieso nog geldig).
Klopt niet helemaal. Shows en wedstrijden in Luxemburg accepteren titeren wél.
Zoe_97 schreef:Als je daar staat. Je 70 euro inschrijving per hond betaald hebt. 3-4 uur of zelfs meer gereden hebt. Daar in een hotel geslapen hebt dus nog geld uitgegeven hebt. Dan vertrekt iemand die komt voor de show echt niet zomaar hoor. Er was trouwens verwarring over de regels. Ze hebben nergens aangekondigd titeren te gaan accepteren hoor.
En RvB mag zeggen wat ze wil. Als de showorganisatie het niet accepteert dan kom je de show gewoon niet in. Al is het Nederland
KimD schreef:Wat heb je aan verplicht enten als de enting toch niet is aangeslagen? Dan is je hond zo vatbaar als een waslapje voor water.![]()
Ik zou bij voorbaat niet inschrijven bij een show of wedstrijd waar ze enkel enten verplicht stellen.
Overigens wel al bij vrienden meegemaakt die hun hond bij de haven moesten achterlaten omdat de chip niet vindbaar was of de ontworming niet goed was afgetekend.
kiwiwitje schreef:KimD schreef:
Toch fijn dat het nu pas hoeft! Zijn de baasjes er allemaal mee door gegaan?
Niet allemaal. Helaas met eentje er een ''discussie'' over gekregen ondanks dat ze bij t bezoek laatst nog vroegen om uitleg. Hun DA heeft aangegeven dat pups niet te titeren zijn en dat ze gegarandeerd na 3 weken beschermd zijn. Wat ik ook uitleg of bewijzen laat zien, ze geloven de DA. Jammer maar niks aan te doen.
Djessey, Chill en Dino zijn sowieso getiterd en worden vanaf daar geent. Dino kon al eerder die is op ongeveer 9 weken geeent met alles op 0. Chill en Djessey blijven eigenwijs en hoger staan op parvo![]()
Van eentje hoor ik erg weinig dus weet ik niet of ze er mee doorgegaan zijn. En van hun had ik t ook wel verwacht niet zo veel meer te horen. Maar het hondje ziet er goed uit. Sommige adviezen nemen ze gelijk aan en sommige niet. Dus ik denk dat hun gewoon zijn gaan enten.
De andere ga ik zondag heen, dus dan ga ik het vragen.
Djessey krijgt wel vandaag bij de cocktail (aangezien ik wel verwacht dat we van 2 naar minimaal 1 gedaald zijn) ook gelijk de Rabies. Had het liever echt gespreid, maar later kan echt niet, en die paar dagen verschil als ik op precies 12 weken gegaan was hadden ook niet het verschil gemaakt denk ik.
Zoe_97 schreef:Bij inschrijving wordt er helemaal nergens aangegeven dat dat titeren geaccepteerd is hoor.
En wat je zegt van RvB klopt niet. Elke showorganisatie mag zelf extra bijkomende regels opstellen. Zoals bv de show van luik nu verbied dat honden vast mogen staan op een trimtafel, zo kan een show entingen als verplicht stellen. Met het interne showreglement heeft een stamboekorganisatie niets te maken.
xLaraaj schreef:Diandra: had jij prim niet juist gekocht voor meer te showen? En wat zijn je plannen met je nieuwe aanwinst? Heb de naam nog niet geleerd