De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:11

He bah muizen haha.. ik had d’r ook eentje in Lily en Hazels verblijf toen ze nog buiten zaten. Bleef maar terugkomen :P makkelijke plek om te eten..

Jaa hij is echt heel leuk Tarzan <3 hij is zo zo chill en heel lief. Al geeft die wel soms een klein knabbeltje als je ‘in de weg’ zit..maar kan dat denk ik niet afleren? Is gewoon zijn manier van communiceren neem ik aan? :P

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 00:17

Mij hier ook maar eens melden als konijnen liefhebber.

Eerste nijn kwam op mijn pad per toeval. Gevonden bij het hospice waar mams is overleden en vanaf begin af aan dus een bijzondere band met Nijn. Hij was al niet de jongste bij vondst, maar toch 4 jaar mogen genieten van een gouden mandje

Afbeelding Nijn

Daarna werd het tijd voor een koppeltje uit de opvang. Gandhi had zijn naam al en dame hebben we majoor bosshardt genoemd. Vredenlievende namen geven geen garantie over het karakter, echte boef Gandhi, Majoor is wat terughoudener. Helaas is Gandhi al na 3 maanden overleden. Verslikt in een brokje.

Afbeelding Gandhi

Afbeelding Majoor

Aangezien ik echt een vervanger van Gandhi zocht, een toegankelijk konijn voor pleegdochter, heb ik de gok gewaagd en ben ik voor een jonge Franse hangoor gegaan, meet Nelson Mandela

Afbeelding

De koppeling tussen majoor en Nelson was er geen uit een boekje, maar beide geholpen en met veel geduld is het toch gelukt. Ze zijn inmiddels ook verplaatst naar buiten en hebben het hier reuze naar hun zin.

Afbeelding

Afbeelding hun vast verblijf, maar meestal mogen ze de hele tuin hebben.

Hopelijk mag ik hier een beetje mee genieten van alle leuke nijnen en misschien ook nog wel eens een vraagje stellen. Mijn koppel gaat nu buiten blijven van de winter en dat vind ik best spannend

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 02:39

Welkom!!!! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:21

Welkom! Wat bijzonder van je eerste konijntje!

Konijnen kunnen beter tegen kou dan tegen warmte dus geen paniek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 07:25

Welkom !

Snachts staat de deur van de konijnnenkamer op een kier ,kan er wat lucht in maar heb ik minder herrie + mijn katten :+ . Ik dacht eerst douchen voor het voeren , ik de douche uit had mevrouw de deur al open gewerkt en zaten ze met zijn tweetjes te wachten op mij :') <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 07:58

Welkom! Wat een bijzonder verhaal van Nijn zeg. En wat een leuk koppeltje heb je <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:00

Welkom cobelens! Wat een leuke konijn heb je (gehad).

Leuk hok buiten, springen ze daar alleen niet overheen vanaf het dak?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:09

_Tarzan schreef:
Welkom! Wat bijzonder van je eerste konijntje!

Konijnen kunnen beter tegen kou dan tegen warmte dus geen paniek :D

Was zeker een heel bijzondere Nijn. Vier weken voor overlijden vertelde ik tegen mijn nichtje van 4...als tante weer meer tijd heeft en oma er niet meer is, dan schaft tante twee konijnen aan. S avonds bij oma op bezoek en zegt de kleine, oma als u er niet meer bent dan krijgt tante twee konijnen :+ oma lachen

4 dagen voor overlijden kwam hij op mijn pad, en mams die kon zover als mogelijk in haar lijden er om lachen. Haar ogen twinkelde weer even en zei ben nog niet dood en konijn heeft zich al aangemeld.

Behoeft verder geen uitleg dat het een bijzondere Nijn was. Helaas alleen moeten blijven ivm medische problematieken

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:12

Amber_anne schreef:
Welkom cobelens! Wat een leuke konijn heb je (gehad).

Leuk hok buiten, springen ze daar alleen niet overheen vanaf het dak?

Nelson springt te pas en te onpas er uit, als ik in ochtend naar buiten ga voor ze te voeren dan breek ik mijn nek al over hem :+

Heb een vis vijver net er voor overheen, maar ben nog aan het stoeien hoe goed vast te leggen. Sta nu op twee nachten in hok gebleven *\o/*

Nelson is echt een pauw, altijd op hoogste punt zitten. Sinds kort zijn we er achter dat hij niet goed hoort of doof is, misschien wil hij goed overzicht bewaren?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:35

Welkom Cobelens! Wat een prachtige konijnen heb je (gehad) en een bijzonder mooi verhaal. Leuke ruimte hebben ze ook!

Ik heb gister een tweede poging gedaan met de drie nijnen hier. Het was iets beter dan de vorige x omdat ze nu niet uitgleden. Maar heeeel veel jagen, wegrennen, bijten en 1 en al brok stress bij de dames. Op een gegeven moment zat Lily dichtbij me en hoorde haar hartje zó snel bonzen..ik dacht die klapt er zo nog uit :n arm ding.. Wombat is niet eens zó erg naar ze toe, maar de dames zijn veel en veel te gestresst... vandaag ga ik proberen ze iets langer samen te laten. Gister heb ik het na 45 min gestopt om ze de rust terug te geven.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:39

Koppelen zal nooit mijn hobby worden, wat een stress he.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:43

Ligt er heel erg aan. Een goede koppeling heeft weinig tot geen stress. Een beetje snuffelen en rijden hoort erbij,maar echt gemeen en jagen niet. Dan zou ik ze heel snel uit elkaar halen!

Bij Guus een keer meegemaakt. Binnen een minuut viel de Vlaamse Reus hem aan. Gemeen en liet Guus ook niet meer los. Vlaam in haar nekvel gepakt en Guus uit de ren. Enorm veel stress. Toen met Pumba geprobeerd en er was niets meer over van de stress. Gelijk dikke mik!

Ik ben bang dat het niet gaat werken dus tussen de dames en Wombat, of je moet echt even hulp in schakelen met koppelen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:39

Hmm :( opzich zijn de dames snel genoeg om Wombat te ontwijken. Maar alleen al als hij wil komen snuffelen schieten ze er in paniek vandoor.

Wil het vandaag nog wel een keer proberen maar voel me bijna schuldig dat ik dat doe := ben bang dat de dames terug gaan naar m’n werk idd... hopelijk vangt de groep ze dan goed op. Maar er is daar wel veel ruimte om te bewegen. Ze hebben in ieder geval elkaar en er is vrijwel altijd eten dus ze zullen daar niet vechten. Gister zochten ze ook meteen steun bij elkaar. Vind t best lastig om daar konijnen te hebben waar je aan gehecht bent. Ivm de kinderen die ze proberen te pakken etc. Maar kan ze in ieder geval bijna elke dag zien.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:58

Ze krijgen het daar ook wel goed en de kinderen ontwijken ze echt wel :)
Zit daar niet een geschikter vrouwtje voor wombat? Een stabiel koppel is wel echt fantastisch hoor. Snap dat het lastig is, maar misschien voelen jouw dames zich daar toch beter thuis.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:28

Ja ik zou evt een zusje van hem kunnen proberen. Daar zitten nog 2 andere vrouwtjes. :j Nadeel is dus dat daar ook 1 of 2 mannetjes zijn en ze dus evt zwanger kunnen zijn.... :n :n ze zijn nu 5/6 maanden oud dus dat kan dan al volgens mij. Zo stom. Niet dat ik thuis kom met een nestje :=

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:05

Die kans is dan wel héél erg groot.... :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 12:15

Denk dat die kans zeer aanwezig is ja!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:58

Jup :n heb al zo vaak aangegeven dat ik zo voor ze kan kijken wat een mannetje en vrouwtje is. Ze doen er alleen niks mee :(

Dus Lily en Hazel gaan kindjes krijgen :\

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:15

Maar wat bedoelen jullie met jagen dan? Hier lopen ze ook wel eens achter elkaar aan, vooral met etenstijd. Maar vechten doen ze niet. Liggen nu ook tegeneen geplakt te dutten. Terwijl het echt mega warm is haha. Maar ik heb wel rare konijnen denk ik want deze ochtend vlak na het rennen deed 1 van de 2 een bunnyflop. :P

Ik zou ze niet daarheen brengen als je weet dat ze dan nest na nest gaan krijgen..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:17

Ik heb morgen tijd mocht je willen koppelen en direct advies willen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:41

Ik heb gister mee gekeken en vond het er niet heel slecht uitzien.

Lilly en Hazel schieten alleen al in de stress zonder dat Wombat in de buurt komt en die vind dat wel leuk en maakt er gebruik van. Als hij snuffelt aan ze dan ‘bijt’ hij even in ze om te vertellen wie de baas is.

Ik heb geadviseerd vandaag wat langer te proberen zodat de dames misschien tot rust kunnen komen.

Ik denk zelf dat er kans van slagen in zit maar dat wel echt even de tijd nodig heeft en het geen makkelijke koppeling is :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:42

Welkom cobelens!

Balen dat het zo gaat laughterline. Al klinkt Tarzan nog wel hoopvol, een paar uur achter elkaar samen zitten kan zeker voor meer rust zorgen :)

Spency ligt nu nog het liefste in de zon >;) Nu zitten ze wel binnen, zo klef warm hier.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:47

Ik snap Laughter wel hoor, de dames hebben echt paniek maar wombat is echt niet gemeen.

Puk krabde echt de ogen uit bij Macho en dat is ook goed gekomen :')

Haha gekke Spency!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 14:49

Hier zat Stoffer op Blik, en toen weer andersom en werd er flink gestampt
En nu? Liggen ze met 26 graden in huis tegen elkaar aangeplakt als een Siamese tweeling :')

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:50

Toen in mijn 4 konijnen ging koppelen waren de Hollanders (vooral Storm) ook bang van Spency. Als Spency iets hun kant op bewoog waren ze heel rap weg :=
Haha Macho heeft gewoon heel veel geduld gehad :D
Lekker warm Esther, samen is veel gezelliger dan alleen!