Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beert schreef:Van de week is hier mijn oudste cavia (die niet heel oud was) overleden. Ik vond hem al wat rustiger en hield hem in de gaten, maar toen ging het ineens snel.. daarna de andere cavia's in de gaten gehouden en bij twee anderen (zijn halfbroers) vertrouwde ik het niet helemaal.
Vanmiddag met drie cavia's naar de dierenarts gegaan (de derde als "referentiecavia", daar zag ik niks aan). Daar bleek een van de twee lunkies ook een luchtweginfectie te hebben, mogelijk bordetella.
De twee andere die ik bij me had, zijn meteen gevaccineerd. Dat kost overigens ook niet veel, dus ga ik denk ik toch maar jaarlijks doen, ook omdat ik ze buiten heb.
De zieke cavia komt op mij niet eens zo ziek over, maar goed, dat is ook het lastige eraan. Hij krijgt nu twee weken antibiotica en ontstekingsremmer en dan maar hopen dat ik er op tijd bij ben. Las al bij bordetella dat als ze eenmaal ziek zijn, het ook niet overleven.
DubbelDun schreef:Ik denk dat die van mij wel meer zal rekenen
Is dat een éénmalig iets of moet je dat jaarlijks herhalen ??
Als ik het zo doorlees denk ik dat ik ook wel eens cavia's er mee heb gehad die overleden zijn. Vooral als het zo snel kan gaan en je ze buiten niet dagelijks in handen hebt.