[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovemaylo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:29

mij lijken het eerder 'gewone' guppen?
Endler guppen hebben na mijn weten vaak meerdere kleuren over hun lichaam, en de staarten zijn een andere vorm.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:54

Kleuren klopt idd, maar ze zijn nu pas aan het doorkleuren, zijn nog jong. De staarten hebben wel dezelfde vorm, maar lijken anders door de kleur aan de zijkanten van de staart.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:34

Ik heb zoveel zin om te beginnen door al die mooie bakken! <3

Ik heb wel een vraagje, de kast die ik momenteel op het oog heb om de bak op te plaatsen is een ladenkast van ca. 1.50 breed met vijf pootjes (eentje in het midden dus). Het aquarium is uit mijn hoofd 60x30x30 (zal er niet veel naast zitten). Zou dat geschikt zijn? Ik ben van plan hem zo veel mogelijk naar rechts (of links) te plaatsen, zodat hij aan één kant in elk geval direct op de poten steunt. Ik kan ook wel een paar balkjes halen zodat de onderkant van de kast rondom ondersteund wordt maar als het allemaal niet zo nauw komt steek ik m'n tijd liever in het aquarium zelf natuurlijk :D

Verder vroeg iemand wat ik vroeger had: ik ben het eens gaan opzoeken (geen idee meer namelijk) maar als ik de plaatjes op internet moet geloven had ik kegelvlek barbeeltjes en goudbarbelen, al heb ik het idee dat ik ze niet zo goed verzorgde want ze werden niet zo groot. Maar goed, ze hebben het lang uitgehouden dus ik zal wel iets goed hebben gedaan :)

Ik zit sowieso te denken aan een paar pantsermeervallen (de kleintjes, ze zijn zo schattig!) en garnalen lijken me ook heel leuk, al weet ik niet of die elkaar in de weg gaan zitten. Voor de rest was ik er nog niet helemaal uit, misschien zijn kegelvlekjes wel weer erg leuk, of misschien kom ik iets anders tegen :D

Ik kan me trouwens herinneren dat ik vroeger altijd eens per jaar het hele aquarium schoon maakte, maar ik heb het idee na wat ik nu allemaal lees dat dat een behoorlijk slecht idee is :=
Kan je een aquarium gewoon altijd laten staan en alleen wekelijks wat vers water erin doen? Het klinkt zo raar!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:15

Goed zou t idd niet zijn, ik ververs zelf alleen wanneer ik denk dat er wat loos is, of wanneer ik bezig ben geweest en veel water verloren heb. Ook als er vuil rond de aanzuiging van de pomp hangt zuig ik dit weg, verder doe ik eigenlijk niets. Ik ben zelf ooit begonnen met een 30l bakje, en deze maakte ik 1x per maand schoon. En alle schoonmaakmiddelen kwamen er aan te pas. Van allesreiniger tot chloor en van chloor tot spul om de ruiten schoon te maken :+ goed is het niet, maar mijn vissen overleefden alles. De steentjes werden altijd grondig uitgespoeld en schoongemaakt.. Dus slechter dan ik was je niet haha.

Ik heb mijn 60 liter bak nu staan op een kastje dat aan alle kanten zo'n 7 cm breder is dan mijn bak zelf. Het is wel erg stevig hout. Steviger dan de kast die hoort bij mijn rio 400. Ik denk dat dat ook belangrijk is om naar te kijken. Hoe stevig is de kast?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:20

Het aquarium draait nu goed. Dus wil mijn zoon er kuhli's en ancistrus bij.
Ancistrus kan die beter alleen of in een groepje?
Vanmiddag het filter ook schoongemaakt,nu zie je goed verschil tussen een binnen en buitenfilter...
Na de kuhli's en de ancistrus wil hij er alleen nog 2 zwaarddragervrouwtjes bij. Dan is het klaar.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:28

hittepit_12 schreef:
Het aquarium draait nu goed. Dus wil mijn zoon er kuhli's en ancistrus bij.
Ancistrus kan die beter alleen of in een groepje?
Vanmiddag het filter ook schoongemaakt,nu zie je goed verschil tussen een binnen en buitenfilter...
Na de kuhli's en de ancistrus wil hij er alleen nog 2 zwaarddragervrouwtjes bij. Dan is het klaar.

Ancistrussen kun je alleen houden of in groepjes, maar mannen willen nog wel eens vechten tot de dood. Jong gaat het vaak goed maar als ze ouder worden wil dat nog wel eens mis gaan. Vrouwen kunnen wel bij elkaar. Het nadeel is dat je ze vaak jong koopt en dat het geslacht dan nog niet te zien is.

Ook is het afhankelijk van hoe groot je bak is.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:43

Bak is 80 breed 57 hoog en diepte weet ik zo niet. Is 142 liter en zal 130/135 inzitten na het grind en stenen etc.
Het filter is een eheim 250 classic.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:55

LoveUggs schreef:
Ik heb mijn 60 liter bak nu staan op een kastje dat aan alle kanten zo'n 7 cm breder is dan mijn bak zelf. Het is wel erg stevig hout. Steviger dan de kast die hoort bij mijn rio 400. Ik denk dat dat ook belangrijk is om naar te kijken. Hoe stevig is de kast?

Ja pff geen idee :+ Het is een IKEA kast, dus je zou haast zeggen dat het wel tegen moet vallen. Ik vind het evengoed wel een prima idee om hem rondom te verstevigen zodat het gewicht niet alleen op de pootjes rust. Al was het maar zodat zich er niet zoveel zooi meer onder kan verzamelen, of de katten een verstopplek minder hebben als ze hun vlooienpipet moeten ~~}> :+

Woehaha, je klinkt wel heel heftig met je schoonmaak :+ Maar goed, ik zal niet ontkennen dat het mij een stuk aantrekkelijker klinkt om maandelijks een beetje water te verversen en het verder met rust te laten, behalve de leuke dingen doen zoals plantjes neerzetten en kazige decoratie :+

Ik heb even gezocht trouwens en dit is de kast:
http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 020_S4.JPG
Hij voelt behoorlijk stevig, maar het blijft wel Ikea... :')
Aan de andere kant, mijn aquarium gaat iets van 60 liter in, dus het zal in totaal 70 kilo worden, ruim gerekend..? Dat is niet eens zo heel veel :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:01

Ga zelf eens op die kast zitten. Als het ding niet wiebelt en een beetje degelijk in elkaar zit kan je daar best een aquarium opzetten. Die kastjes die er vaak bij verkocht worden vind ik er vaak veel minder degelijk uitzien dan de gemiddelde ikea kast... Hier ook altijd de bakken gewoon op bureau/tafeltje/kastje staan. :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:43

Mijn nieuwe huisdieren zitten ook in hun huis. :D

Twee keer dezelfde, eentje een heel stuk ingezoomd:

Afbeelding

Afbeelding

En eentje die wat herkenbaarder is aangezien mensen nogal moeite hadden met het vinden van het huisdier op de foto. :P
Afbeelding

Ze zijn echt heel erg Inimini maar onzettend leuk! Mijn broodplank en beker thee voor het ontbijt passen precies voor de bak, dus de computer ziet me opeens veel minder... :P

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:54

Oh wat leuk, Kikkertjes!! :D

Snap ik haha, ik kan ook heel lang voor het aquarium zitten!!

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:41

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:27

Ghihi, bokt heeft avatars van je foto's gemaakt, daar zijn de rode cirkels maar net op te zien. :P De visjes kan ik dan niet echt vinden.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:39

oh haha handig :P Ik zal het even aanpassen...
Op de onderste foto onderin kijken, dan zie je visjes :)

Afbeelding
Afbeelding

edit: gelukt!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:19

Aw leuk! Welke visjes waren het ook alweer? Zebra's toch?

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:34

Ja zebra danio :)
Ik hoop dat het me lukt om ze groot te brengen!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:19

Ik heb mn vis gevonden!!! Of eigenlijk mn broertje.

Was al een paar weken een vis kwijt, hele bak door zocht niets gevonden. Tot ik vandaag de pomp ging schoon maken en me broertje opeens een vis in het vuile water zag zwemmen! Neon gevangen, liet ik m vallen :(:) tuurlijk... beestje helemaal van slag maar tot nu toe is die heel vel en zwemt wat rond. Heb m alleen in een bakje gezet met wat voer. Hij is super dun en heeft geen kleur.

Verstandig als ik de vis nog even alleen hou of is het beter gewoon terug in t aquarium te doen? Dacht nu kan hij bij komen en als die morgen nog leeft wil ik m terug doen.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:56

Gelukkig heb je hem terug gevonden.

Persoonlijk zou ik hem terug doen als hij verder niet ziek is of iets dergelijks....Het is toch een groepsdiertje...en alleen in een bakje word hij ook niet vrolijk van denk ik.

Maar aan de andere kant als je hem terug zet zou het voer voor zijn neus weg gekaapt kunnen worden waardoor hij nog niet kan aansterken...
Lastig!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:02

lovemaylo schreef:
Gelukkig heb je hem terug gevonden.

Persoonlijk zou ik hem terug doen als hij verder niet ziek is of iets dergelijks....Het is toch een groepsdiertje...en alleen in een bakje word hij ook niet vrolijk van denk ik.

Maar aan de andere kant als je hem terug zet zou het voer voor zijn neus weg gekaapt kunnen worden waardoor hij nog niet kan aansterken...
Lastig!!

En doordat hij nu zo iel is is de kans om opnieuw opgezogen te worden ook weer aanwezig ... hmmm, je hebt wel een punt hoor.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:20

Ja dat is ook nog een punt inderdaad....Kan je dan niet tijdelijk een panty om je filter doen, dan kijk hij niet opgezogen worden, mocht je hem wel terug zetten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:03

lovemaylo schreef:
Ja dat is ook nog een punt inderdaad....Kan je dan niet tijdelijk een panty om je filter doen, dan kijk hij niet opgezogen worden, mocht je hem wel terug zetten

Sowieso is een panty wel een goed idee als er blijkbaar visjes in de filter gaan :)*

Ik zou hem een dagje apart laten, lekker een paar keer voeren zodat hij in elk geval een vol buikje heeft en dan gewoon weer terugzetten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:26

De andere neon's zijn nu te dik om er door heen te kunnen gaan, dus hoe die andere is gegaan geen idee.

Als ik een panty om doe, dan kan het grote vuil er niet meer door heen toch. Dat lijkt mij niet heel goed?

Ik laat hem iedergeval een nachtje alleen!

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:19

Het grote vuil blijft meestal wel op de bodem hangen, bodem een keer afzuigen en klaar :)
En stukjes vuil blijven ook wel aan de panty plakken door de zuigkracht van de pomp, ook al kunnen ze er dan niet door ze blijven wel aan de pomp hangen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:03

lovemaylo schreef:

Hij wil gewoon je filter saboteren zodat je de bak moet schoonmaken en dat hij terug naar zee kan komen om zijn vader te zoeken O:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:51

Riddershow schreef:
lovemaylo schreef:

Hij wil gewoon je filter saboteren zodat je de bak moet schoonmaken en dat hij terug naar zee kan komen om zijn vader te zoeken O:)

*\o/* *\o/* *\o/*