gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:25

Wat een gave jappaners komen er voorbij <3

Kwa hooi haal ik bij de boer , ze eten het maar en dat doen ze ook. Had nu zakje kruidenhooi liggen no way dat ze dat eten :+

Drietal idd vaak 1 buiten de boot. Maar viertal ook nooit goed gegaan bij mij :=

Ik heb geen idee wat Nynke is , er liepen alleen zwarte dieren daar. Ooit een jappaner rammetje maar wie haar vader en moeder is.. Met 2 weken liep ze buiten het hol(was ze uitgespoeld ) , met 10 potentiële moeders is ze meegegaan en thuis met de fles groot gebracht

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:46

Bij mijn ouders hebben een tijdje 4 voedsters gelopen. Helaas vorige week is mijn nijn overleden, dus nu nog 3. Zij was er ook als laatst bij gekomen.
Eigenlijk ging 4 prima, maar 3 nu ook.

Waarom is een even aantal beter? Gewoon vraagje, geen aanval, maar ik zie het verband niet helemaal..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:51

amoj, omdat er dan snel ene buiten de boot valt.

Rebecca, leuk konijntje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:11

Het is wel een pittige tante := , liepen ook half wilde konijnen buiten de ren op haar geboorteplek ik vermoed dat ze daar van is . Maargoed na 5 jaar ken ik haar weL :')

Afbeelding

Zo lag ze buiten elke dag tussen 12 en 3 , soms poot eruit :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:24

Klopt, vallen vaak buiten de boot en dat kan onrust geven.
Je hebt het nu trouwens over nog maar een week amoj. Het duurt meestal langer voor je verandering merkt. Wie weet is het over een maand of 2 heel anders.

Ik zie er geen wild in hoor Rebecca :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:45

Puk's poot ziet er trouwens weer erg goed uit :D
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:52

En kijk eens wat ik met mijn schuwe kijk-konijntje al kan <3

Afbeelding

De operatie van haar heeft echt meer vertrouwen aan haar gegeven ten opzichte van mij, voor haar operatie kon ik echt niet aaien en nu <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:05

Wild of diva , heb mijn twijfels ook vaak :') . Oa gillen bij optillen , en ze vermijd mij liever . En op goede dagen accepteert ze dat ik gehurkt door het hek lekkers geef , snel uit handen pakken en in hok opeten :P . Al het lekkers sjouwt ze mee

Awh <3

Kerst lijkt vandaag de dip van gisteren te hebben overwonnen, hij zit te kanen en snel even naar de waterbak. Zal hem zo checken ,zijn hele bips onder de stront :o

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:08

Wat fijn Tarzan dat ze je steeds meer vertrouwt!
Ik zit nog elke dag in de stress op vakantie omdat Vlekje dus zwanger kan zijn, ik bedoel ik ben er toch niet zelf bij en ze is redelijk oud.. Ik ben bang dat het echt zwaar voor haar gaat worden. Flo' s zijn hechtingen zijn er bijna allemaal uit! Er zit er nog 1 in, je ziet wel nog een bultje maar die blijft daar, dit is gewoon een soortvan litteken/overblijfsel van de wond. Flo is eindelijk een beetje tammer aan het worden! Hij vertrouwt me al meer dan eerst en dit komt omdat hij niet meer bij zn moeder zit. Zijn moeder is zeer agressief dus hij dat gedrag nabootsen, maar goed.. het gaat al beter! Wel een gedoe hoor, Snuffel en Bubbles bij elkaar Bubbles wilt er de hele tijd opspringen maar dat laat Snuffel niet toe.

Anyways, heeft iemand tips voor Vlekje? Waarschijnlijk is ze zwanger, ze is 7 jaar en van dr zelf was ze al te dik maar ze is nooit zo extreem dik geweest als nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:09

What := , haar eerste nest of? Is er een ram bij geweest?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:11

Starza, wie let er op de konijnen als je weg bent?
Is het niet mogelijk om haar bij iemand onder te brengen die er verstand van heeft, of een opvang oid?

Rebecca, succes met de stront kont :P

En dankje, Puk durfde eerst ook nooit in mijn buurt te komen en nu dit <3
Mijn mooie lieve meisje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:13

Ik zit met een open wond die hij door de maden heeft , dus durf hem niet onder de kraan te zetten.. Zal oude washandjes en handdoek zoeken :r

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:16

Rebecca schreef:
What := , haar eerste nest of? Is er een ram bij geweest?

Haar eerste nestje, ja is een ram bij geweest. Wij hebben zegmaar 2 grote konijnenhokken bij elkaar staan of nja, schuin tegenover elkaar, Vlekje en Bubbles zaten normaal altijd bij elkaar en die twee liepen in het centrum dus op de stenen tussen de 2 hokken in, dat doen we wel vaker zodat ze lekker buiten kunnen lopen, maar waarschijnlijk heeft een van de twee konijnen het hok van Flo en Snuffel open gedraaid, vandaar ook die hechtingen bij Flo.. Vind dit echt niet fijn omdat ik nooit een nestje van Vlekje zou willen, omdat ze sws bangig is en ten tweede omdat ze te oud is, en ja ze ook toch wel iets van overgewicht heeft

Edit: @Tarzan, mijn buren! Ze hebben ook twee konijnen, omdat we zelf wel eerder een nestje hebben gehad hebben we wel zo ongeveer uitgelegd wat er moetgebeuren en dat ze goed op moeten zoeken op internet op de juiste sites maar toch, Vlekje is sowieso geen prettig konijn om mee te werken dus geen idee wat ze willen of gaan doen, maar denken jullie dat het uberhaupt wel goed komt vanwege haar leeftijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:40

@starza ik zou persoonlijk naar de DA gaan en alles laten checken en eventueel eruit halen. Zo oud en dan eerste nest is de kans groot dat zij en de jongen overlijden :o

Kerst had zijn kont al keurig mooi gewassen (vast met hulp van Nynke) , dus heb het kleed buiten hangen en de vlekken geboend . Nu de andere kant nog , de vloer al gedweild en nu de reismand en poep bak nog schoon dan is het weer schoon. Ruikt enorm zuur in huis door Kerst zijn poep probleem

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:13

Rebecca schreef:
Wild of diva , heb mijn twijfels ook vaak :') . Oa gillen bij optillen , en ze vermijd mij liever . En op goede dagen accepteert ze dat ik gehurkt door het hek lekkers geef , snel uit handen pakken en in hok opeten :P . Al het lekkers sjouwt ze mee

Awh <3

Kerst lijkt vandaag de dip van gisteren te hebben overwonnen, hij zit te kanen en snel even naar de waterbak. Zal hem zo checken ,zijn hele bips onder de stront :o

Voedsters zijn altijd diva's :P
Hoe komt het dat ie zoveel plakpoep heeft?

Tja.. Hoelang is het geleden, dat ze bij elkaar zaten? Castreren kan nog tot 2-3 weken na dekking meen ik, daarna niet meer. Het is een groot risico maar je kunt niets meer dan afwachten
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 11-08-16 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:15

Ik vermoed de maden en de stress van naar binnen verhuizen , gister borrelde hij ook maar gelukkig is dat weggetrokken (uiteraard hield ik hem scherp in de gaten , buik was netjes soepel en hij eet gewoon) . Waarschijnlijk combi van

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:30

We hebben zelf ook echt geen idee wanneer ze gedekt is.. We zien alleen een enorme buik ik denk 2 weekjes geleden als goed is, of zelfs 3. Ik zal even mijn buren bellen, ik wil beslist niet dat ze overlijd want ik heb dr al zolang en ze doet t nog zo goed dusja

@Rebecca,

maden zijn inderdaad echt vervelend, vorig jaar hebben wij t konijn van de buren laten moeten inslapen omdat die maden had, 2 dagen daarna moestenn we erop passen en zijn we alweer naar de dierenarts gegaan, ze had zoveel pijn dat we dr maar hebben laten gaan, toen ze was ingeslapen heeft de dierenarts er verder onderzocht, toen zaten de maden al helemaal tot het ruggetje, echt heel sneu

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:39

Maar dat onthou je dan toch, wanneer ze samen zijn geweest...
Nu weet je niet hoe lang ze drachtig is en ook niet of ze overtijd is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:41

Hmm ja lastig , mijn hangoor heb ik toen na een dekking door ontsnapping na de DA gebracht . Abortus en alles eruit zodat het nooit meer kan , zij was ook al 3 a 4 toen .

Zo sneu gewoon, rotziekte is myasis . Hij knokt zich door en ik was er gelukkig op tijd bij (waren nog mini maden , maar al fiks gat gevreten) , moest hem nog even met no myasis spuiten dus alleen bij het poep plekje gespoten en er kwam perongeluk een beetje op zijn wond . Zoveel pijn heeft hij ervan, ging niet met opzet . Arme ziel , zal nog even wat aardbeiblaadjes plukken , die zouden de wondgenezing verbeteren en wat munt dan krijgt hij eetlust . Hopelijk blijft hij de oude stugge Fries , hij is niet uit het veld te slaan normaal

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:29

Eoweyn_x schreef:
Maar dat onthou je dan toch, wanneer ze samen zijn geweest...
Nu weet je niet hoe lang ze drachtig is en ook niet of ze overtijd is

Ik ben er zelf toen niet bij geweest, Vlekje zat boven dus we wisten uberhaupt niet of Flo op haar gesprongen is maar onze vermoedenen van wel.

Mijn pa zegt dat we beter kunnen afwachten omdat ze een heel gezond konijn is en ook toen ze iets va overgewicht had, en als dat ze wel drachtig is dat in het wild ook vaak genoeg gebeurd. Mijn oma zegt juist dat dieren sterker worden door bevallingen. Vlekje is wel een heel gezond konijn maar alsnog, ik wil t er liever allemaal uithebben, Ook zegt mn pa dat alles er uit halen ook zn risicos heeft dusja..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:33

Wilde konijnen zijn over het algemeen goed op gewicht en die halen zulke hoge leeftijden vaak niet eens :)
Castreren valt overigens ontzettend mee. Zitten minder risico's aan dan op zo'n leeftijd een eerste nest krijgen.

Hoop dat het goedkomt.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:05

Hoop ook dat het goed komt met Vlekje!

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:56

Eoweyn_x schreef:
Wilde konijnen zijn over het algemeen goed op gewicht en die halen zulke hoge leeftijden vaak niet eens :)
Castreren valt overigens ontzettend mee. Zitten minder risico's aan dan op zo'n leeftijd een eerste nest krijgen.

Hoop dat het goedkomt.

Jep had t ook graag anders gehad, maar het blijft toch t konijn van mn pa he, maar goed ik hoop dat het goedkomt en dat ze t red, en als ze wel leeg is ben ik wel echt heel erg in shock, want ze lijkt echt zwanger, dan zou t een gezwel moeten zijn maar dat hoop ik beslist niet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:50

Oh jongens kijk dit <3
Afbeelding

Afbeelding

Staat hier op marktplaats, wat een snoepje!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:48

<3 wat een schatje!