Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:32

Zo, kom ook weer eens binnenvallen hier, weer veel te lang niet geschreven.
Afgelopen zondag onze eerste wintercompetitiewedstrijd gehad met het team, was koud maar erg gezellig. Het eerste rondje was Tapas de enige van ons team van 6 die rondkwam, maar ik had wel een latje, een weigering op de palen omdat ze er vanuit de tunnel voorbij schoot en 2 raakvlakfouten... Heb nog nooit zo veel missers in 1 rondje gehad!
Tweede rondje ging erg goed, foutloos en een 13e plaats.
De estafette ging ook heel fijn, ook foutloos. Helaas had onze eerste loper haar hond bij de start teruggezet dus kreeg zij een disk, de andere 3 lopers waren foutloos.

Met onze jongste telg Mojo ga ik de 9e beginnen met de jonge honden agility, heb er zin in! Met schapendrijven gaat het ook erg leuk, en zijn we bezig hem op wat meer afstand van de schapen te krijgen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:12

Wat leuk Odin, waar was je? In Nieuwe Wetering of bij die andere?
Bodhi en ik hebben zondag ook meegedaan aan de Team Winter Competitie, maar dan als individuele starters. Vond het een leuke wedstrijd maar inderdaad erg koud!

Wij hadden bij de eerste ronde opeens gezeur met de palen, stond er denk ik tever opzij van dat ze daarom het 2de paaltje pakte, bij opnieuw insteken weer en bij de 3de insteek ben ik maar verder erachter gaan staan en toen deed ze 'm wel. Bij de laatste groepsles was Bodhi van de wip gevallen, en nu is ze er dus bang van, ze kruipt over de wip, deed 'm verder wel gewoon. Maar blijkbaar meer angst ervoor dan ik dacht want ze kroop de kattenloop over wat ik totaal niet van der gewend ben.

Bij de 2de ronde stond de muur erin, de palen aan de 'verkeerde' kant, en de band. Dus ik had zoiets; loop maar gewoon als oefening en we zien het wel komen. Muur had ze nog nooit gezien, en aangezien ze zeurde bij de eerste keer palen had ik er een hard hoofd in, en de band was ook nog niet zo 'eigen' voor der.

En waarrempel! ze deed alles zo goed! Alles in 1x! ik vergat zelfs mijn wissel erdoor hahaha, al vergeet ik die zowiezo snel :P en toen dus toch nog een mooie tijd neergezet en 29de geworden, en dat tussen alle A, B en C klasses!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:52

Leuk dat het zo goed gaat met Mojo, het is ook een leuke hond :D.
Mooie resultaten van de wintercompetitie

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:06

Seni, ik was in Nieuwe Wetering, Tapas en ik lopen in groep B en onze club organiseerde deze wedstrijd. Zo te lezen hebben jullie het hartstikke goed gedaan!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:09

leuk dat t allemaal zo goed gaat :)

hier een fotoshoot met Kenny gekregen voor kerst :) erg leuk. op zaterdag 13 ddecember, daarna zal ik de fotos ook hier plaatsen :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:29

Leuk hoor!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:32

Ik mag komend weekend weer op voor de wintercompetitie. Hopelijk gaat t beter dan de vorige keer ;)

Angelique, echt super leuk dat we volgend jaar samen op stap kunnen. Hopelijk promoveren we ongeveer gelijk. Voor Didam... Miranda komt ook! T is ook ene promotiewedstrijd, denk ik tenminste. Podium = promotie?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:33

Ach en als het geen promotie is dan hebben Tender en ik een mooie trainingsmogelijkheid :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:34

Promotie geldt alleen voor de B(1/2) maar dat wisten jullie vast wel.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:38

Zou wel leuk zijn Marleen! Maar je bent niet verplicht om naar de B over te gaan als je genoeg U'tjes hebt toch?
Vind het wel lekker, even in de A mijn handling verbeteren :p

Edit: Odin, ik neem aan dat je van A naar B toch ook promoveerd? Anders kom je nooit de A uit, of heeft dat een andere naam?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:44

Jawel bij 3 utjes waarvan 1 in het vast, promoveer je naar de B. Dan mag je gezellig tegen mij lopen haha.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:46

Kan je eigenlijk het hele jaar door je startlicentie aanvragen? Als je er nog geen 1 hebt?

Leuk om te zien hoe iedereen groeit!
Weet nog onze eerste keer in Brummen Angelique, was wel gezellig samen parcours lopen enz!
Succes in de A
Laatst bijgewerkt door KarinW86 op 02-12-14 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:47

Ja, ik heb de mijne ook pas in juni aangevraagd.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:54

Odin schreef:
Promotie geldt alleen voor de B(1/2) maar dat wisten jullie vast wel.

Miranda loopt B1 ;)

mirriejj schreef:
Jawel bij 3 utjes waarvan 1 in het vast, promoveer je naar de B. Dan mag je gezellig tegen mij lopen haha.

Ja, dan zie ik jullie hooguit nog op promotiewedstrijden. De B medium en B large lopen vrijwel nooit samen :( Maar eerst heb ik nog 2 U'tjes nodig waarvan 1 op t vast ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:31

Seni schreef:
Zou wel leuk zijn Marleen! Maar je bent niet verplicht om naar de B over te gaan als je genoeg U'tjes hebt toch?
Vind het wel lekker, even in de A mijn handling verbeteren :p

Edit: Odin, ik neem aan dat je van A naar B toch ook promoveerd? Anders kom je nooit de A uit, of heeft dat een andere naam?

Van de A naar de B promoveer je inderdaad ook, alleen promotiepunten krijg je daar niet. In de A loop je voor U'tjes, ofte wel foutloze rondjes binnen de tijd. Je hebt 3 U'tjes nodig om de A uit te komen en daar an moet je er minstens 1 op het VP behaald hebben.
In de B1 en B2 gaat promoveren anders, daar kun je tussentijds promoveren wanneer je 3x een podiumplaats hebt behaald (plek 1, 2 of 3 dus), waarbij je rondje ook foutloos en binnen de tijd moet zijn. Van je 3 P'tjes moet er ook weer 1 op het VP gelopen zijn. Daarnaast gaan aan het einde van het seizoen de lopers die bij de top zoveel zitten op punten door. Dit jaar gingen er bij de B1 large 45 lopers door naar de B2, bij de andere klasses weet ik het niet uit mijn hoofd. Zelf was ik dit seizoen 3e in de eindstand bij de B1 large, dus ruim gepromoveerd naar de B2.
Punten verdien je als je in de top loopt en met maximaal 5 strafpunten (dus 1 fout of weigering, of maximaal 5 seconden boven de SPT) binnen bent gekomen. Hoeveel mensen er per gelopen parcours punten krijgen hangt dus af van hoe goed er gelopen is.

Hoop dat dit zo een beetje duidelijk is?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:07

EmptyWords schreef:
ik zou denk ik ook stoppen hilde... je hondje is al wat ouder, ga lekker op een andere manier met hem bezig en van m genieten :)

Ik neig nog steeds naar stoppen hoor, maar ik stop niet om zijn leeftijd maar omdat hij er niet zo veel lol in heeft als ik heb. Ik denk dat een hond die in elkaar zit zoals hij in elkaar zit (qua bouw) prima wat langer belastende sport zou kunnen beoefenen. Zolang hij nergens last van heeft. Alleen de lol is er een beetje af bij hem. Jammer voor mij maar voor hem is het goed zo :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:13

Super omschreven Odin :)
Kleine aanvulling dat medium en small honden geen B2 hebben. Die gaan gelijk van de B naar de C. B2 is ook gewoon 3e graad, maar ik dacht dat de B2 in het leven geroepen is omdat de large klasse zo groot is.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:35

Helemaal duidelijk inderdaad! Bedankt voor de uitleg! :D
Haha leuk he Karin! Vorig jaar Maart mijn eerste wedstrijd en nu bijna 1 jaar later officieel starten! :D

Hilde: denk dat je dan lekker voor je hond moet kiezen, als ze er niet meer zoveel plezier in heeft. :)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:32

Machie schreef:
Super omschreven Odin :)
Kleine aanvulling dat medium en small honden geen B2 hebben. Die gaan gelijk van de B naar de C. B2 is ook gewoon 3e graad, maar ik dacht dat de B2 in het leven geroepen is omdat de large klasse zo groot is.

Klopt!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:38

Mijn rondje vanavond.
Ik ben trots. Palen zonder bogen, helaas stop in de film per ongeluk.
A schutting is het net wel of net niet, maar voor de rest voor mijn idee netjes.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:44

Netjes hoor! Volgens mij had je de afloop schutting net wel.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:09

Leuk!!
Lees ik net op de site van de club dat t nieuwe seizoen pas eind februari begint ipv rond eind januari.. Baal er wel van. Alleen daardoor is de zomerstop wel korter gelukkig, das dan weer een voordeel. En hopelijk minder lesuitval door t weer als we later beginnen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:21

Jullie gaan ook lekker vooruit karin!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:23

Thnx! Het 2 keer trainen met 2 trainers heeft voor ons wel positief uitgepakt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:24

Gaaf Karin!