Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:42

Ik vind de stress van naar de dierenarts, vreemde omgeving ed ook niet fijn voor haar. Ik merk aan haar dat ze erg snel in de stress schiet en dit wil haar ook liever niet aandoen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:39

Helaas hier naar de kruidvat & bruna geweest maar ze waren er niet. Af en toe maar even naar binnen dus, vind ze heel schattig als huisje. :D

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:00

Inmiddels zitten mijn beessies bij elkaar :D
Ze hebben twee dagen in het kleine hok gezeten. Toen 's nachts nog wel gegil, maar overdag samen slapen. Toch in het grote hok gezet, waar ik uiteindelijk het huisje uit moest halen. Eén nachtje weer wat gegil, maar nu slapen en spelen ze samen! Eén van de kleintjes is nu wel wat banger voor mij geworden, vooral op aanrakingen, maar dat komt vanzelf wel weer. De andere springt letterlijk in mijn armen :')

Ben blij dat mijn oudje weer vriendjes heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:31

Ik kom even binnenvallen.
Heb 20 jaar ratten gehad maar sinds 5 jaar ratloos ( dochter bleek toch allergisch te zijn, toen hebben we een "uitsterfbeleid" toegepast op mijn groep van 10.... oftewel er kwamen geen nieuwe meer als de oude overleden )

Dochter studeert inmiddels dus het begint voorzichtig weer te kriebelen.

Heb vrij veel ervaring . Heb halfwilde ratten ( prachtig en heel groot ) gehad uit de opvang . Blinde rat gehad ( deed het uitstekend in de groep) nestjes ( zwanger uit de opvang ), inbeslaggenomen ratten, maar ook prachtige uit ratteries.

Periodes een mannen en vrouwen groep maar over het algemeen 1 grote vrouwen groep met soms een castraat ertussen.

Ik ben voorzichtig om me heen aan het kijken, en heb een vraag:

Wat zijn de fora op dit moment ( of facebook groepen ) waar "HET" gebeurd in rattenland ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:38

Jammer eclair. Je ratje had echt wel goede kans gehad. Hoeft helemaal niet terug te komen.

Kiara Is hier hartstikke vrolijk weer. Natuurlijk is operatie niet leuk. Zijn even stressvolle dagen. Voor haar en mij. Maar nu loopt ze weer vrolijk rond zonder bult.

Ik weet niet of je galastop wil proberen. Ze is nu zo jong. Die bult kan snel groeien en dan Is het snel over. Galastop kan de groei vertragen.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:06

Mijn ervaring is eigenlijk ook dat het terugkomt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:36

Galastop schijnt maar bij 1 soort tumor te helpen.... mijn ervaring met operaties is juist goed... bij de meer dan 30 die ik heb laten opereren in totaal is er maar bij 1 een tumor teruggekomen op een andere plek. Als je bij het tumor verwijderen gelijk de eierstokken of BM laat verwijderen is de kans dat het terugkomt vrijwel nihil.

Marieke: het forum van ratten.nl

Eclair: ben wel benieuwd met welke mensen je hebt overlegd... want iemand met verstand ervan zou zoiets nooit zeggen... tenzij je ratje natuurlijk niet in de beste gezondheid meer is, of heel oud...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:18

Het was niet een standaard tumor, het werd een lastige operatie met risicos ed en het zou zeker weten terug komen.

Het is een beslissing die ik niet ondoordacht heb genomen en slaap er slecht van. Ik vind het jammer dat alles in twijfel wordt getrokken en dat ik me moet verdedigen. Als het zin had gehad had ik haar met liefde laten opereren.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:18

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:17

Ik heb er ook al veel laten opereren. En over het algemeen gaat het goed en kunnen ze nog tijden mee.
Zelfs een keer met een zeer snel groeiende grote tumor.

Zonde om niet te doen. Pas als ze ouder dan 2 zijn en zwakke longen hebben wilde ik nog wel eens overwegen om niet te opereren.

@Banjer dankjewel. Nog steeds :) gelijk even m'n oude account opzoeken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:40

Nogmaals opereren was de intentie waar mee ik naar de DA ging. De kans op secundaire bulten is 100 en ook snel. Dan kan ik om de paar weken opereren. De kosten zijn hoger dan de baten. Ik zou haar leven verlengen met hooguit een maand. En daarin wordt ze dan tig keer geopereerd. Dat vind ik niet dievriendelijk.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:03

Ik vind nu dat iedereen weer een beetje aan het drammen is, zo zonde iedere keer van dit topic.....

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:28

Annwfyn schreef:
Wat jammer eclair, dat je ratje nu met een tumor zit.

Een weekje geleden heb ik mij hier ook in dit topic gemeld, maar toen niet zo veel info meegegeven.
De ratjes zitten hier nu een week, dus ik kan iets meer over ze vertellen.

Precies een week geleden kreeg ik twee opvangers binnen, erg onverwacht twee mannetjes van ongeveer 7/8 maanden.
Ik had nog niet eerder opvang ratjes gehad en ook nog geen mannen, dus het is een uitdaging.

Ze kwamen incl kooi, eentje van 100x50x70.
Voor mij ook erg wennen, gezien ik na mijn Royal Suite ervaring had gezegd nooit meer kleiner te gaan :')
Maar nood breekt wet.

De eerste dag was alles eng, ik kon nog niet langslopen of ze zaten bibberend in een hoekje.
Door de week heen is dit gelukkig al veranderd.
Ik merkte dat deze ratjes alles doen voor wat lekkers, dus geweldig omkoopmateriaal :j

Ik ben nu zo ver dat als ik voor de kooi sta, met mijn arm er in, dat ze dan op mijn arm durven klimmen. Soms zelfs naar mijn schouder en weer terug. Maar moet het niet wagen om te bewegen dan haha.
Ook kan ik Floki al stukjes oppakken, van hangmat naar de bodem bijvoorbeeld. Voor Sigurd is deze stap nog te groot en piept alsof hij er aan gaat :')

Ik hoop dat het met deze mannekes snel beter gaat, dat gun ik ze zeker. Maar denk wel dat dat gaat lukken. Ik ben een paar keer per dag een kort moment met ze bezig en probeer te stoppen, voordat het te veel voor ze wordt.

En ja wie zijn Floki en Sigurd dan?
Nou.. Dit zijn ze
[ [url=m/gyRUrw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Floki (is een rex, met z'n krulletjes)
[ [url=m/Cpvbh4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sigurd (dumbo)
[ [url=m/K9PgHK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Floki is wel echt de dapperste van het stel, maar Sigurd doet ook zeker zijn best

Wat een leukerds!
Ik heb er één gehad die dr hele leven bleef piepen alsof ik dr ging vermoorden als ik dr oppakte haha, nooit over gegaan. Heette dan ook Muis :Y)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:46

eclair98 schreef:
Nogmaals opereren was de intentie waar mee ik naar de DA ging. De kans op secundaire bulten is 100 en ook snel. Dan kan ik om de paar weken opereren. De kosten zijn hoger dan de baten. Ik zou haar leven verlengen met hooguit een maand. En daarin wordt ze dan tig keer geopereerd. Dat vind ik niet dievriendelijk.

Mijn reactie is niet om gemeen te doen, maar juist puur uit interesse. Heeft de dierenarts dan nog iets gezegd over wat deze tumor zo anders maakt? Mijn dierenarts kon van buitenaf niet eens zeggen of het een abces of tumor was, en daarnaast zei ze juist altijd positieve ervaring te hebben met opereren. Dus daarom ben in heel benieuwd naar wat jouw dierenarts zei! Dit zodat ik misschien ook bij kan leren :)

Sterkte verder met Sok, hoop dat je nog even van haar kan genieten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:50

Ik stuur je even een pb'tje!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:02

Waarom niet gewoon openbaar in het topic? Ik ben nl. ook wel benieuwd en ik denk met mij wel meer...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:27

Omdat ik er goed klaar mee ben ook. Er is super veel wantrouwen richting mij, terwijl het in overleg met een dierenarts is gebeurd. Ik vertrouw mijn dierenarts, ondanks dat ik dus niet meer goed weet wat er gezegd werd. Het is een enorme klap geweest, ik had haar zo graag willen redden namelijk door een operatie. En dan krijg ik hier heel veel kritiek en dat steekt.

Ik heb de DA gemaild of hij het nog een keer wil uitleggen.

EDIT: ik weet wel dat er onder andere een tumor bij haar oor zat en dat het daarom ook erg lastig was.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:45

Ik dacht dat het om een simpele melkliertumor ging.
Zoals ik het nu lees om een zymbal's gland tumor. Dit zijn hele nare tumoren en vrijwel niet te verwijderen.
Galastop heeft hierbij ook geen zin. Dat is voor melkliertumoren

Sterkte met je meisje!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:58

Zoiets is het volgens mij, de naam komt me vaag bekent voor :P Ik was zo geschrokken bij de DA. Maar het zijn inmiddels twee bulten, bij het oor en bij het pootje.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:03

Ja ik snap dat je schrikt. De prognose is namelijk ook heel slecht. Hopelijk groeit ie heel langzaam en kun je nog even van je meisje genieten!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:05

Ik heb vandaag foto's gemaakt van haar goede kant, man man man, wat een moeite kost dat :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:11

Eclair: ZGT is idd te invasief om te laten opereren.... ik bied je dan ook mijn excuses aan voor de onterechte snelle conclusie die ik trok. Ik heb zelf helaas ook ervaringen met ZGT... ondingen zijn het ;(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:16

Ik wil ook mijn excuses aanbieden, ik ben nogal van de verdedigingen :o Laten we weer op goede voet verder gaan!

EDIT: dit is haar goede kant en je ziet er verder helemaal niks aan. Dat maakt het zo zuur. -O-

Afbeelding
<3

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:48

Nessa schreef:
Ik dacht dat het om een simpele melkliertumor ging.
Zoals ik het nu lees om een zymbal's gland tumor. Dit zijn hele nare tumoren en vrijwel niet te verwijderen.
Galastop heeft hierbij ook geen zin. Dat is voor melkliertumoren

Sterkte met je meisje!

Eclair: Dankje voor je berichtje, dat maakte het alweer een stukje duidelijker, begrijp dat je flink bent geschrokken. Sok ziet er uit als een hele lieve rat! Hopelijk groeit de tumor niet te snel en kun je nog even genieten :)

Nessa: bedankt voor je uitleg, ik heb meteen even gegoogled op dit soort tumoren, kende het zelf namelijk niet. Ziet er uit als een hele nare tumor ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:26

Sorry als je je aangevallen voelde. Er zijn gewoon ook best dierenartsen die per definitie afraden om te opereren. Je uitleg is duidelijk. Ik duim dat je nog heel lang kan genieten van die leukerd